PDA

View Full Version : Combinatie Sprinterscup - Historics !!! good idee of niet ???


FormulaV-JH495
09-08-2003, 15:45
Speak your mind guys ....

die Lotus elans en die Porsche Spyders zien er
echt heel mooi uit ...

wel een goed initiatief volgens mij ... mooi om te zien

Werner333
09-08-2003, 17:15
Ik vind het ook geslaagd. De strijd tussen de "oldies" en de "newbies". Knap. Meer van dat.

RaceFan
09-08-2003, 17:31
Weten jullie van buiten wat de max cyl. inhoud is voor de hystorical? Vooraleer ik onze Manta iets of wat competitief wil maken moet ik wel weten of hij technisch gezien geschikt is. Er ligt nl een vette 3.0i 24V 6cyl van de Senator in...

Gert

Mark
09-08-2003, 17:43
Originally posted by RaceFan
Weten jullie van buiten wat de max cyl. inhoud is voor de hystorical? Vooraleer ik onze Manta iets of wat competitief wil maken moet ik wel weten of hij technisch gezien geschikt is. Er ligt nl een vette 3.0i 24V 6cyl van de Senator in...

Gert

neem eens contact op met de mensen achter deze site: http://www.bravo-racing.be/

Of dit nu een onderdeel van de VAS is weet ik niet precies, ze zijn ieder geval betrokken bij de organisatie van de Historic Cup.

Ennuh, de sprinterscup is dit jaar weer leuk om naar te kijken!

AlainH
09-08-2003, 17:56
Voor zover ik weet ( want we rijden geen Historics ) zegt het reglement dat de originele motor in de wagen moet zitten...

Raceboy
09-08-2003, 20:03
Ongelooflijk tof gedaan. SC veld moet echt trappen om te volgen. Helaas zal er niet meteen een historic winnen zolang die Kevers meedoet ;)

Mark
09-08-2003, 20:10
Originally posted by raceboy
Ongelooflijk tof gedaan. SC veld moet echt trappen om te volgen. Helaas zal er niet meteen een historic winnen zolang die Kevers meedoet ;)

Die Historics rijden naar ik meen met profielbanden.......met slicks zouden die dus weleens erg verassend voor de dag kunnen komen

Raceboy
09-08-2003, 20:14
Originally posted by Marshal
Die Historics rijden naar ik meen met profielbanden.......met slicks zouden die dus weleens erg verassend voor de dag kunnen komen

Ja maar het zou voor de SC ook niet echt reclame zijn om die "oude" te laten winnen he.

GM RACING
09-08-2003, 22:05
Hello,
Geen eerlijke strijd, na 4 ronden zijn de banden van de historical's bij manier van spreken opgestookt en dan pas beginnen slicks zich op te warmen, indien iedereen met slicks zou mogen rijden zou het een ander verhaal worden met de oude "lotussen" en "tvr's" the new ones zouden hun "tenen mogen uitkuisen" naast bepaalde oldie's geloof me !
Zet morgen eens "normale" banden op uw racewagen en je zult zien wat ik bedoel.
:) :) :)
Doei
Luc
GM RACING

FormulaV-JH495
10-08-2003, 07:50
Wat wel grappig is tijdens de sprinters cup is dat die jonge gasten er niet eens bij stil staan dat die oudjes al enorm veel ervaring hebben met racen (mijn schoonpa heeft nog in de jaren '80 de voorloper van wat eigenlijk nu de BELCAR is gewonnen) ...
Zet ze op SLICKS en laat ze tegen elkaar op Gelijke banden racen ...
Mijn schoonpa verliest 5 à 6 seconden per ronde wanneer hij op profielbanden staat in vergelijking met slicks en vorige zondag was zijn rondetijd gemiddeld 1'58" .... in racecondities ...

RaceFan
10-08-2003, 17:53
[QUOTE]Originally posted by Marshal
[B]neem eens contact op met de mensen achter deze site: http://www.bravo-racing.be/

Thanks, Marschal. Dit is een goede tip!!

Greetz.
Gert