PDA

View Full Version : info over Formula Vee in Belgie ???


FormulaV-JH495
10-08-2003, 14:03
Kan er mij iemand hier helpen met informatie over
vroegere Formule Vee races en teams uit Belgie ???
en wie rijd er nog allemaal met een FV-tje rond of wie heeft er nog eentje staan in de garage .... thx

Lemans
27-08-2003, 01:42
Wel, ik heb hier nog een celis in de garage staan . De bedoeling is om de frame opnieuw na te bouwen (eventueel verschillende
exemplaren) . De Veetjes zouden dan dienst moeten doen als
les of leutwagentjes. Nog een weetje, mijn buurman heeft aan
de toenmalige kampioenschappen deelgenomen. Hij heeft er nog prachtige foto`s van.

FormulaV-JH495
27-08-2003, 06:55
Thx vor de info ...
een Vee gebruiken als leswagen is leuk ... voor mij is dit ook eigenlijk een oefenwagen.
Wil binnen 2 à 3 jaar overstappen op FFord Zetec om dan een paar koersen te rijden bij de 750MotorClub in Engeland.
Jaarlijks inschrijvingsgeld voor de 750MC FFord Zetec championship jaar is 215£ en per race betaal je rond de 150£ .
Wat een verschil met de kosten hier in België.
Voor de FVee''s bij de 750MC (die 17 koersen per jaar rijden) betaal je per raceweekend zo'n 300£ alles inbegrepen ... naft erbij en vervoer naar het circuit en kosten daar ter plaatse ...
en wegens het grote aantal FV's moeten ze telkens 2 Quali-sessies houden, 2 pre-races en dan een Final race ..
De mannen die bij HMR-Holland en ook bij de 750MC rijden halen met hun vee een rondetijd op Zolder in Qualy van 1:53 ... dus damn fast voor een 1300cc Kever moteurke :)

Kan je buurman soms enkele foto's inscannen ... thx

En moest ge hulp nodig hebben voor je CELIS ... give me a ring ...