PDA

View Full Version : BK Karting Genk


Toyo
11-08-2003, 17:19
Gisteren naar genk geweest voor een ronde uit het BK karting.
Erg warm in de zon, gelukkig tot een uur of 15:00 in de schaduw gestaan op het talud bij de finish.

Een aantal mooie/spannende races gezien.
Een flinke klapper in de ICC volgens mij, ik zag het niet goed maar het leek erop alsof een piloot uit z'n kart werd geslingerd en over de kop sloeg, gelukkig stond ie al weer snel recht.

De mooiste klasses om te kijken blijven toch de juniors en de ICA. In de ICA zaten 28 man binnen 8 tiende van een seconde, superclose.

Anyway, nog meer mensen daar geweest?
En weet iemand een url voor uitslagen en standen van het BK?

Mark
11-08-2003, 17:44
http://www.vas.be/navigatie_karting/uitslagen.htm ...........kan ff duren voor de uitslagen van afgelopen weekend online staan.

Toyo
11-08-2003, 18:01
Dat is het kampioenschap van de VAS, de vlaamse bond. Het officiele BK word door de RACB georganiseerd.

maar toch bedankt ;)

Rrubinio
11-08-2003, 22:31
Originally posted by Toyo

Anyway, nog meer mensen daar geweest?
En weet iemand een url voor uitslagen en standen van het BK?

Ja, ik was er ook. Gelukkig post 4 gekregen, de enige plek met schaduw binnen het circuit.
Url voor uitslagen of standen ? ?

De mooiste klasses om te kijken blijven toch de juniors en de ICA. In de ICA zaten 28 man binnen 8 tiende van een seconde, superclose.
Zeer mooie en verstandige race van Pieter Belmans gezien (classe FA) .
Massa-crash midden in het veld met rode vlag tijdens de opwarmronde voor de eerste ICA race.
:D Eentje spint en de rest knalt er blind bovenop, 15 van de 33 karts out :D
Nog eens gezien maar dan in Macau tijdens de F3.

Toyo
11-08-2003, 23:48
Rrubinio: de post vlak voor de hairpin naar links? Jij was de baco doe zijn duim op stak na afloop van de race en richting baan liep?? dat viel me op, daarom vraag ik het :)

Rrubinio
11-08-2003, 23:51
Originally posted by Toyo
Jij was de baco doe zijn duim op stak na afloop van de race
Yes.

A.J.
12-08-2003, 00:17
Was je auto-stop aan het doen? :D

Driesco
12-08-2003, 08:24
ICA da zijn dus de cowboys waar ik 3 jaar bij gereden heb.:)

Toyo
12-08-2003, 21:24
ICA vind ik ook echt een superklasse.
Ik rijd zelf ook kart, maar dan recreatief, zou wel wedstrijden in VAS ofzo willen rijden maar er komt zo veel bij kijken.

Ik rijd een membraan 100cc van hezemans, geschikt voor ICA dus maar rijdt een oud chassis. denk dat dat dan geen goed idee is of wel?

geef eens wat advies, (ex) karters :)

Driesco
12-08-2003, 22:03
mijn advies als je wil winnen :

Zoek zakken geld, probeer alles uit en laat je oplichten door de eerste de beste die zegt dat hij er alles van kent.

Goede raad van tante Kaat :

Spaar en ga ermee op circuit rijden !

Flitser
13-08-2003, 14:19
Originally posted by Driesco
Zoek zakken geld, probeer alles uit en laat je oplichten door de eerste de beste die zegt dat hij er alles van kent.

:D :D :D

Flitser
13-08-2003, 14:23
Originally posted by Driesco
ga ermee op circuit rijden !
En daar zitten geen oplichters zeker :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Oplichters vind je overal. Uit je doppen kijken is de boodschap!

Als je de centen hebt en je hebt er zin in moet je ervoor gaan Toyo, maar met tweedehandsmateriaal moet je niet rekenen dat jij bij de top gaat zitten... daar zin centen voor nodig EN topmateriaal. Bekijk trouwens eerst de reglementen eens Toyo, de kans is groot dat je chassis niet meer conform is...

bart VDB
13-08-2003, 22:13
Ik kan je als raad geven goed uit te kijken voor de mensen die je dus vanalles wijsmaken. Het is zoals Dries zegt. Deze wereld zit ook vol met 'haaien'. Hoe meer geld je gaat uitgeven, hoe beter de resultaten zullen zijn. De piloot is één, het materiaal is het andere( en ZEKER zo belangrijk). Wil je resultaten behalen zal je dus behoorlijk wat budget nodig hebben, zelfs in een VAS wedstrijd.
NB: Ik zuig dit niet uit mijn duim. Heb zeven jaar competitie gereden in de FA-klasse. Ik heb als (ex)karter heel wat beleefd gedurende deze jaren, daar kan je van op aan.
Ik wens je natuurlijk wel veel succes als je toch besluit aan wedstrijden deel te nemen. Je zal er zowel 'mooie' als 'slechte' dagen in beleven. Veel zal dus, hoe cru dit ook klinkt en hoe dikwijls ik dit ook herhaal,van je 'euro's' afhangen.

Toyo
13-08-2003, 23:37
thanks voor de reply's mannen.

Ik rijd tijdje recreatief nu en het kriebelt enorm om wedstrijden te rijden. Ik wil gewoon plezier hebben en hoef niet perse vooraan te rijden.
De close competitie lijkt me gewoon gaaf en natuurlijk het wedstrijdelement. Raden jullie het me dan af?

Puur als fun dus, rustig met materiaal omgaan, zelf sleutelen enzo.
Dat je wel eens schade rijdt is niet te voorkomen natuurlijk maar in beperkte mate.

Jullie maken me een beetje bang namelijk hehe ;)

bart VDB
14-08-2003, 06:39
Originally posted by Toyo

De close competitie lijkt me gewoon gaaf en natuurlijk het wedstrijdelement. Raden jullie het me dan af?

Ik raad zeker niemand af om aan competitie ,in welke autosporttak ook, te beginnen. Ik wil je gewoon wat raad geven hoe het eigenlijk in elkaar zit.
En je zegt het zelf: karting is close competitie en dit brengt onherroepelijk schade met zich mee (achterassen, stuurstangen, fuséés, enz...).Dit leid in de wedstrijd soms wel tot de nodige frustratie en één ding is zeker: eens je begint wil je zo ver mogelijk vooraan rijden ... ;)
Ik zou zeggen: probeer het eens. Rijd eens een wedstrijd in de VAS met een daglicentie. Je kan dan na een tijdje voor jezelf uitmaken of dit meevalt of niet.

Flitser
15-08-2003, 19:57
Ik raad het je ook niet af en indien je kan zou ik zeker eens via een daglicensie een wedstrijdje meepikken. Ik denk dat je dat tweemaal per seizoen mag doen. Maar zoals ik al zei; ik vrees dat je chassis niet meer conform zal zijn als het al enkele jaartjes oud is. Bekijk daarvoor zeker eens het wedstrijdregelement.

Dat je niet vooraan hoeft te rijden kan ik begrijpen, maar ik denk niet dat je veel plezier gaat beleven als iedereen zonder probleem van je weg rijdt dus na verloop van tijd ga je sowieso kosten willen doen.

Heb je tijden van de verschillende circuits waar je al gereden hebt? Heb je die al eens vergeleken met de piloten die deze wedstrijden rijden? Je kan een recreatief dagje circuit echt niet vergelijken met zo'n wedstrijd waar gestreden wordt voor elke millimeter.

Toyo
15-08-2003, 22:15
Flitser: Chassis is uit 1996, geen idee of het gehomologeerd is.
Ik heb tot nu toe alleen in Genk gereden en ik rijd daar ongeveer rond de 40,5. handmatig klokken dus niet elke ronde wordt geklokt en niet zo nauwkeurig. Maar er kan nog veel uitgehaald worden, motor is niet tot uiterste getunede en banden zijn niet nieuw. Dus of ik wel snel genoeg ben voor achterveld weet ik eigenlijk niet eens hehe.

Daglicentie is dus mogelijk begrijp ik, zal eens informeren hoe het precies zit enzo.

Ik meen dat BK daar 38 rijdt maar ik weet hoe groot het verschil is tussen BK en VAS.

in ieder geval bedankt voor de reacties

Flitser
16-08-2003, 00:14
Originally posted by Toyo
Flitser: Chassis is uit 1996, geen idee of het gehomologeerd is.

Ik heb tot nu toe alleen in Genk gereden en ik rijd daar ongeveer rond de 40,5. handmatig klokken dus niet elke ronde wordt geklokt en niet zo nauwkeurig. Maar er kan nog veel uitgehaald worden, motor is niet tot uiterste getunede en banden zijn niet nieuw. Dus of ik wel snel genoeg ben voor achterveld weet ik eigenlijk niet eens hehe.

Ik weet ook niet precies hoe het zit met de reglementering maar daarvoor vind je op de site van de vas of van de racb wel voldoende info over.

Nog geen aankoop van een Alfano overwogen dan?