View Full Version : Stroompanne in New York
Momenteel is de stroom uitgevallen in Noord-Amerika, van New York tot Detroit en zelfs tot in Canada.
Wat zou er gebeurd zijn?
Gewoon het uitvallen van een electriciteitscentrale????
Terroristische aanslag???
Virus van Microsoft toegeslagen :D
Nu LIVE tevolgen op CNN en BBC World
Wel Spijtig dat het nog licht is he. Zo een stroomstoring is pas spectaculair in het donker. :D
Ze intervieuwen nu reeds mensen met als eerste vraag :
"Where were you when the lights went out ?"
Zal wel opnieuw een hit worden zeker :D
Lach maar!
Stel je jezelf eens voor:
vastzitten in de lift, metro !
geen bussen, vliegtuigen, treinen ...
honderdduizenden mensen op straat die allemaal naar huis willen
chaos in de spits, geen verkeerslichten...
Zij liever dan ik hoor
Je snapt niet dat dat zo een kettingreactie is !
Ik vraag me af of dat bij ons ook zou kunnen? Volgens mij werkt ons stroomnetwerk anders
enne die "joke" van dat virus...who knows!!
Originally posted by fordje
Ik vraag me af of dat bij ons ook zou kunnen? Volgens mij werkt ons stroomnetwerk anders
Ten eerste hebben wij een regering die serieus werkt en die er voor zorgt dat wij stroom hebben. In America is een stroomuitval (natuurlijk niet zoals deze) erg normaal hoor.
Bij ons kan dat ook maar dan op kleinere schaal,
REMEMBER 24 UREN VAN ZOLDER 1999
Bart.Vandecavey
15-08-2003, 01:09
Originally posted by A.J.
Bij ons kan dat ook maar dan op kleinere schaal,
REMEMBER 24 UREN VAN ZOLDER 1999
Vond het toen eigenlijk wel grappig, met zo'n bergbeklimmingslampje op uw kop naar de toiletten gaan...
FastFons
15-08-2003, 01:47
Het maakt wel duidelijk hoe enorm afhankelijk we zijn van elektriciteit. De stroom valt uit en alles valt gewoon stil, van banken tot luchthavens. op de radio zeiden ze zelfs van het is niet duidelijk of er al slachtoffers zijn gevallen. Echt ongelooflijk gewoon...
Als ze hier zoals gepland de kernenergie afschaffen gaan we ons peren ook nog zien vrees ik... Ze zullen nog veel windmolekens mogen zetten...
FF
Topper van gisteravond vond ik wel de opmerking van de burgemeester van New York;
journalist: Wa gaat u doen met al die mensen die vanavond niet naar huis kunnen in de buitengebieden?
burgemeester: We zijn bezig om opvang te regelen.
journalist: Hoe komen we dat te weten?
burgemeester: We plubiceren die lijst op onze internetsite :D :D
Gaat lekker, zonder stroom internetten.............
Wat betreft het werkelijk probleem, de afgelopen 4 dagen hebben we hier in nederland Code Rood gehad wat betreft de sroomproductie. Zo goed als geen reservecapacitiet, bedrijven met een eigen stroomvoorziening werden verzocht om hun overcapaciteit naar het stroomnet te laten doorstromen.
Hoe erg de nood is geweest? Normaal gesproken kost een megawatt uur +/- 300 euro op de energiebeurs..........maandag en dinsdag omstreeks de 2200 euro
Een en ander is het gevolg van grote panne in een van de grootste electriciteitscentrales aan de Niagara Falls ....
En ja ... Bij ons kan zo een panne ook voorvallen.
Netbeheerder Elia (verzorgt het transport van electriciteit) geeft eerlijk toe dat zoiets bij ons ook kan gebeuren ....
Als morgen de kerncentrale van Doel uitvalt voor een paar dagen, dan hebben wij ook geen stroom meer :)
Originally posted by Marshal
journalist: Wa gaat u doen met al die mensen die vanavond niet naar huis kunnen in de buitengebieden?
burgemeester: We zijn bezig om opvang te regelen.
journalist: Hoe komen we dat te weten?
burgemeester: We plubiceren die lijst op onze internetsite :D :D
Gaat lekker, zonder stroom internetten.............
Zelfde op CNN: "we hear now that the power is gradually coming back. So that is good news for our viewers in that area."
Originally posted by raceboy
Zelfde op CNN: "we hear now that the power is gradually coming back. So that is good news for our viewers in that area."
welja, die 'viewers' kunnen nu terug CNN bekijken eh. 't Is dus in feite 'great news' voor CNN.
door de aanhoudende hitte was het water van de niagara falls opgedroogd. :D :D :D :D :D
Volgens mij meter is het de schuld van de bier-drinkers. Kijk maar naar die reclame waar die waterval opeens ophoud en alles stil is :D
Binnen 5 jaar zien we een documentaire op National Geographic die uitlegt waarom dit gebeurd is en waarom de centrale aan de Niagra Falls het begeven heeft. Een samenloop van omstandigheden - verouderde centrales, fotonen/ionen, neutronen (whatever) inslag na de gigantische zonne erupties van enkele jaren geleden en de oude centrales die deze pieken niet kunnen opvangen, met nog een paar andere omstandigheden. Geld voor oorlogsmachienerie hebben de Yanks wel, maar deftige elektriciteitsvoorzieningen -> highly questionable.
Enfin, het wordt eens tijd dat de regeringen serieus werk beginnen maken van de ontwikkeling en ondersteuningsmaatregelen voor fuell-cells ofte brandstofcellen. Mag de elektriciteit nog uitvallen. Dan heeft ieder gebouw tenminste zijn eigen voorziening. Ook de prive huizen. Maar ja, de Electriciteits lobbys - Tractebel incluis, zullen daar wel de nodige stokjes voor steken zeker, zoals zo vaak het geval geweest in het verleden met andere dossiers.
Werner333
15-08-2003, 22:09
Originally posted by Huudo
Binnen 5 jaar zien we een documentaire op National Geographic
De Amerikanen kennende zal het wel wat rapper zijn. :D
Originally posted by Werner333
Lightning Strike - The Movie !
Originally posted by Werner333
Daarom dat ik ook zei, binnen 5 jaar, wat wil zeggen: binnen nu en 5 jaar. Dus sneller dan 5 jaar zonder precies te zijn qua datum.
Anders was het, over 5 jaar. :D :D :D
Grapje! ;)
Is er al iets konkreters gekend over de oorzaak? Heb het nieuws niet meer zo gevolgd de laatste dagen. ;)
Originally posted by Huudo
Is er al iets konkreters gekend over de oorzaak? Heb het nieuws niet meer zo gevolgd de laatste dagen. ;) Volgens wat ik gehoord heb zouden er in Ohio 3 hoogspanningslijnen defect geraakt zijn. 2 van de 3 lijnen behoorden tot hetzelfde bedrijf, maar daar waren de controlesystemen stuk. Dat bedrijf had daarom de controle uitbesteed aan een andere firma en die hebben de breuk te laat opgemerkt waardoor het domino-effect is opgetreden. Mogelijk dus een menselijke fout.
amerika, gaat irak voorzien van alles wat ze nodig hebben. Elektriciteit, water, ...
Probleem, ze hebben zelf geen stoom nimeer :D
ahja, die amerikanen zijn echt achterlijk.
vraag journalist: wat vind jij het ergste aan de panne?
amerikaan: ik heb geen tv meer en men koelkast werkt niet... Airco ook al niet meer...
Na een stroompanne in Georgië maandag, nu ook in België:
19/08 Stroompanne Antwerpen duurde twee uur
Een tijdelijke stroompanne in Antwerpen dinsdagochtend is te wijten aan een fout op een hoogspanningskabel. Over de precieze oorzaak is nog geen duidelijkheid. Dat zegt woordvoerster Lise Mulpas van Elia, de beheerder van het Belgische hoogspanningsnet.
"Door werken in de Patriotenstraat was één van de twee hoogspanningskabels tijdelijk buiten gebruik," zegt Mulpas. Om 04.05 uur gebeurde een fout op de ene in dienst zijnde hoogspanningskabel. Het duurde een tijdje vooraleer een alternatieve oplossing gevonden werd en de distributie weer op gang kwam. Omstreeks 06.00 uur was de panne opgelost. Enkele wijken in het centrum, op Linkeroever en in Berchem werden door de panne getroffen. Hoe groot het gebied precies was, kon Mulpas niet zeggen.
Bron: Het Belang van Limburg (http://www.hbvl.be/nieuws/Binnenland/default.asp?art={3CB48196-8A94-472E-9424-B3277EB13F5C})
Vorige week hebben ze er ook al 2 gehad in de kanaalzone in Gent .....
Hierdoor is transport-band bij sidmar stilgevallen waarop deze vuur vatte (van de hete cokes waarschijnlijk)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.