PDA

View Full Version : 'Belgische' Audi in Spa zonder Belgen

joost
16-08-2003, 00:23
Ara & Kristensen In The Goh Audi
We suspected that Frank Biela would partner Seiji Ara in the Team Goh Audi at the Spa 1000 Km, but Tom Kristensen’s website – www.tomkristensen.com - provides the answer: it will be the multiple Le Mans winner himself.

On the choice of drivers, JG Mal-Voy, Secretary-General of the Belgian Audi Club, made the following comment: “Clearly we have looked at the possibilities in terms of Belgian drivers but, in view of the conditions and the deadlines facing us, we felt it was most important to show an Audi R8 to the Belgian public. The fact that this operation is being carried out together with Team Goh, whose Team Manager, Torsten Robbens, is a Belgian and a member of the Belgian Audi Club, and that our friends from Audi Sport in Ingolstadt have decided to send us Tom Kristensen, five times winner of the Le Mans 24 hours, does demonstrate our desire to present an R8 at Spa under the best possible conditions.”

TYRI F1
16-08-2003, 23:00
op verzoek van joost:
http://www.racefriends.com/images/Teamgohaudi.jpg

Link aangepast zodat foto zichtbaar is. Werner333

krikke
17-08-2003, 08:30
:eek:

TYRI F1
17-08-2003, 21:28
ik heb ook een wallpaper formaat gezien van deze foto. Staat op de site van een van de rijders van deze wagen...

Stranger
17-08-2003, 21:34
http://www.frank-biela.de/News/03081402_g.jpg

Copyright by: Audi Sportpress

TYRI F1
17-08-2003, 22:23
idd, die ja. van frank biela. normaal gesproken vind ik geel-wit nie echten een mooie combo, maar deze met dat grijze lijntje. Zou er iets reflecteren op die wagen? Dat grijze lijntje misschien? Lijkt me wel kewl...

A.J.
18-08-2003, 00:36
Om eerlijk te zijn vind ik dit de Audi R8 met het minst gelukte design.

Megane
18-08-2003, 06:33
Wel spijtig dat de belgische Audi mannen niet op deze wagen zitten. ( verbergt en hemroulle)
Ik denk dat die mannen dat machien ook wel konden temmen. :confused:

joost
18-08-2003, 18:44
Ik vrees dat Hemroulle en Verbergt niet echt de piloten zijn met de juiste ervaring. Op proto vlak heb je er maar weinig; Goossens, Theys, Saelens, de Radigues en Van de Poele. Maar ja, deze heren krijgen geen kans bij Audi...

marcel
28-08-2003, 16:04
in de autowereld van vandaag staat een interview met de belgische teambaas van team Goh (Torsten Robbens). hem werd de vraag gesteld over dit onderwerp:

We hebben overwogen om een Belgische piloot te laten rijden, maar vonden niet meteen de geschikte man. Audi-piloten Tim Verbergt en Jean-François Hemroulle kwamen niet in aanmerking omdat ze geen enkele proto-ervaring hebben. Didier Theys en Eric Van de Poele zijn uitstekende endurance-rijders, maar zij hebben geen recente ervaring met de Audi of het team. Om aanpassingsproblemen te vermijden hebben we voor onze vaste rijders gekozen die ook in Le Mans van de partij waren. Dat betekent echter niet dat er in de toekomst geen Belg bij Team Goh kan. Afwachten maar.

wat Saelens betreft: die rijdt in de ALMS bij Panoz, hetgeen daar een concurrent is van Audi. dus die keuze lijkt mij uitgesloten

joost
28-08-2003, 16:41
Toch even Marc Goossens vergeten? Heeft ervaring, kan sturen en heeft geen contract...

marcel
28-08-2003, 18:48
tjah, marc is ook 1 van mijn favoriete piloten, maar wat ga je eraan doen he. ze willen deze race absoluut winnen, en dan ben je beter af met rijders die de auto kennen

Porsche917
28-08-2003, 19:34
Originally posted by marcel
We hebben overwogen om een Belgische piloot te laten rijden, maar vonden niet meteen de geschikte man. Audi-piloten Tim Verbergt en Jean-François Hemroulle kwamen niet in aanmerking omdat ze geen enkele proto-ervaring hebben. Didier Theys en Eric Van de Poele zijn uitstekende endurance-rijders, maar zij hebben geen recente ervaring met de Audi of het team. Om aanpassingsproblemen te vermijden hebben we voor onze vaste rijders gekozen die ook in Le Mans van de partij waren. Dat betekent echter niet dat er in de toekomst geen Belg bij Team Goh kan. Afwachten maar.

Een excuus gelijk een ander natuurlijk. Bewijst alleen maar hoeveel vertrouwen men heeft in onze piloten. Waarom zou een vd Poele, of een Theys niet overweg kunnen met die R8? Trouwens ze vergeten nog één belangrijk detail: onze piloten hebben toch wel een degelijke kennis van het circuit, iets wat toch een voordeel moet bieden.

En als ik mij goed herriner had onze vriend Perry McCarthy ook nog nooit een Audi van dichtbij gezien toch mocht hij deelnemen aan de 12 uren van Sebring...

JPMontoya
28-08-2003, 19:54
Originally posted by Porsche917
Een excuus gelijk een ander natuurlijk. Bewijst alleen maar hoeveel vertrouwen men heeft in onze piloten. Waarom zou een vd Poele, of een Theys niet overweg kunnen met die R8? Trouwens ze vergeten nog één belangrijk detail: onze piloten hebben toch wel een degelijke kennis van het circuit, iets wat toch een voordeel moet bieden.

En als ik mij goed herriner had onze vriend Perry McCarthy ook nog nooit een Audi van dichtbij gezien toch mocht hij deelnemen aan de 12 uren van Sebring...

Ik begrijp perfect waarom ze geen Belg op de wagen zetten. Voor een relatief 'korte' race is het beter aangewezen vaste rijders te hebben. Kristensen heeft al meer op Spa gereden dus dat is niet echt een sterk argument. Ook mag je niet vergeten dat mannen als VD Poele, Theys kunnen doen aan een soort van bedrijfsspionage... (het is misschien ver gezocht maar het kan)

A.J.
28-08-2003, 20:05
Ben er zeker van dat als ze iemand als Marc Goossens op deze Audi zouden zetten, ze een even goed resultaat zouden rijden. En dan zou hij in de toekomst in Le Mans ook eens op een winning car kunnen zitten. In Belgie kan er naar mijn bescheiden mening momenteel niemand tippen aan de snelheid van Marc in een World Sports Car van het LM type.

Mistery
28-08-2003, 20:35
Ook ik ben van mening dat Marc Goossens iemand is die op topniveau staat. Maar ja, bij Audi blijkt zijn naam niet naarvoor gebracht te worden door de verantwoordelijken. Spijtig, want Marc verdient dit echt wel...

Raceboy
28-08-2003, 20:42

Ja en nee. Hij had al eens in Le Mans gereden met de Audi R8C

marcel
28-08-2003, 21:43
Originally posted by A.J.
Ben er zeker van dat als ze iemand als Marc Goossens op deze Audi zouden zetten, ze een even goed resultaat zouden rijden. En dan zou hij in de toekomst in Le Mans ook eens op een winning car kunnen zitten. In Belgie kan er naar mijn bescheiden mening momenteel niemand tippen aan de snelheid van Marc in een World Sports Car van het LM type.

David Saelens is wel goed bezig in de panoz, is daar al 2x op rij 2de P900 geworden, .... na een audi

A.J.
29-08-2003, 00:18
David Saelens is wel goed bezig in de panoz, is daar al 2x op rij 2de P900 geworden, .... na een audi

en net voor een Corvette uit de GTS klasse. Er rijden daar maar weinig LMP900 wagens.

Porsche917
29-08-2003, 19:18
Originally posted by JPMontoya
Ook mag je niet vergeten dat mannen als VD Poele, Theys kunnen doen aan een soort van bedrijfsspionage... (het is misschien ver gezocht maar het kan) Ik zie niet goed in hoe vd Poele en Theys aan bedrijfsspionage kunnen doen? Teneerste rijdt geen van beiden voor een fabrieksteam. Vd Poele is ontslagen bij Bentley en heeft momenteel geen stuur. Theys komt enkel nog uit in GrandAm voor Doran met een Daytona Prototype.

Goossens of vd Poele waren de beste keuze. Misschien minder snel dan Kristensen, maar of je nu wint met 5 of 50 seconden verschil dat blijft hetzelfde.

FormulaV-JH495
29-08-2003, 21:02
Net terug van Spa ... de training-sessie waren nat en het enige wat ik daar tezien kreeg van die Audi .. waren de Jappen die er rond stonden ... wel een tegenvaller die sportscars ... 8 prototypes ... maar heb toch tegen de Piquet geluld en ook met Jamie Green staan babbelen ... Die F3's gaan ferm vooruit op Spa

marcel
29-08-2003, 21:58

Goossens of vd Poele waren de beste keuze. Misschien minder snel dan Kristensen, maar of je nu wint met 5 of 50 seconden verschil dat blijft hetzelfde.

niet echt, met 5 seconden moet je een hele wedstrijd blijven pushen.

Porsche917
30-08-2003, 15:11
niet echt, met 5 seconden moet je een hele wedstrijd blijven pushen. Wat maakt dat nu uit??? Het is toch het resultaat dat telt?

airco
30-08-2003, 15:22
Wat maakt dat nu uit??? Het is toch het resultaat dat telt?

Blijven pushen betekent een extra belasting op het materiaal met een hoger risico op:
- rijdersfouten
- technische mankementen
- etc.

marcel
30-08-2003, 16:34
Originally posted by airco
Blijven pushen betekent een extra belasting op het materiaal met een hoger risico op:
- rijdersfouten
- technische mankementen
- etc.

idd, kijk maar naar Le Mans dit jaar: op het einde nog een duel tussen een Panoz en een Courage voor de 5de plaats. de Courage heeft daardoor in de laatste ronde nog 2 plaatsen verloren omdat de mechaniek het ni meer aankon