PDA

View Full Version : Mistery Bokken Cup 5 te Hasselt - zondag 31/08/2003


Mistery
16-08-2003, 09:31
Beste Kartingliefhebbers,

Op zondag 31 augustus 2003 gaat in Action Kart te Hasselt de vijfde manche van de Mistery Bokken Cup door. Het klassement (dat je kan raadplegen op www.misteryracing.com ) ligt nog niet in een definitieve plooi en kan dus nog alle richtingen uit, en dit in elk van de klassen.

Voor deze vijfde wedstrijd bieden wij een drietal gastrijders de mogelijkheid om deel te nemen in klasse 2. Dit is de klasse van de recreatieve karters. We denken hierbij vooral aan sommigen die ons vroeger reeds via De Paddock lieten weten dat ze graag eens een wedstrijd van dit kampioenschap hadden meegereden. Grijp jullie kans nu, want bij de laatste twee wedstrijden van het kampioenschap zullen we jullie waarschijnlijk deze mogelijkheid niet meer kunnen bieden !

Geïnteresseerden kunnen zich hier melden. Alle info over de Mistery Bokken Cup kan worden teruggevonden op hogervermelde website.

Met Sportieve Groeten,

Dries De Smet
Nationale Renstal DE BOKKENRIJDERS

Béné
16-08-2003, 10:49
Je mag mij er zeker terug bijrekenen hoor. Heb er gerust tripje naar Hasselt weer voor over . Verlang al terug om tof wedstrijdje te rijden.

Driesco
16-08-2003, 10:51
Ik zal er deze keer wel zijn.

ralff1
16-08-2003, 11:37
Ik zal er ook bij zijn ;)

flugel
16-08-2003, 18:10
Ik zal der ook zijn :)

Sennake
16-08-2003, 18:20
1000 km van Spa... :no:

schumivill
16-08-2003, 19:40
Ikke ook 1000km van Spa :o

Raceboy
16-08-2003, 19:45
Ook ik bezoek de 1000km van Spa

JFL
16-08-2003, 20:50
Tja,
Eigenlijk stond Spa ook al vetjes in mijn agenda...

R@ce@holiC
25-08-2003, 21:20
Ik zal er zijn , tis toch hier kort aan mijn deur :)

Gikke
26-08-2003, 13:21
Breezz en Gikke zullen ook komen ......... :cool: :D :rolleyes:

alex4x4
26-08-2003, 18:40
Mistery is er nog plaats?

Mistery
26-08-2003, 19:00
Nog 1 plaats in groep II ...

Mistery
26-08-2003, 19:06
Volgende inschrijvingen zijn bevestigd :

Categorie 1

Jorissen Jean-Marie
De Beule Bart
Berghmans Dave
Vandaele Benedict
Gay Alexandre
Dussart Dieter
Van Welsenaers Kristof
Hollevoet Niko

Categorie 2

Suffeleers Davy
Hannaert Guy
Hendrickx Patrick
Golsteyn Guy

Categorie 3

Hensen Sonja
Hannaert Karo
Geysen Monique
Van Buel Lieve


De inschrijvingen worden afgesloten met 8 teams, wat ideaal voor het Hasseltse circuit.

Gikke
28-08-2003, 19:07
Zeg mannen, 't schijnt dat er daar zondag zoiet als pukkelpop is?
Is dat geen probleem kwa bereikbaarheid ? Het schijnt dat daar bijna alles gebarricadeerd zou zijn ?????????? :no: :frusty: :mad:

R@ce@holiC
28-08-2003, 19:44
Pukkelpop is tot zaterdagavond/nacht. Denk dat het zondagnamiddag wel vrij zal zijn..

Mistery
28-08-2003, 19:53
Ik kan in ieder geval maar één raad geven : tijdig vertrekken, moesten er nog verkeersproblemen zijn door dat festival, dan kan je deze op die manier een beetje omzeilen...

A.J.
28-08-2003, 20:17
Als je aan de controleposten zegt dat je naar Action Kart gaat laten ze je door, dat is toch ieder jaar zo. Wel oppassen, kan zijn dat er aan de rand van de weg nog enkele jongeren liggen die zwaar onder invloed zijn van.... Ik heb er vorig jaar nog zo ene bijna onder mijne auto gekregen.
Nu het regent zijn ze nog beter gecamoufleerd wegens de modderkleuren :D

Mistery
28-08-2003, 20:37
Originally posted by A.J.
Ik heb er vorig jaar nog zo ene bijna onder mijne auto gekregen.

En A.J. , wat heb je gedaan om die kerel te vermijden ? efkes handrem opgetrokken ? :D :D :D

Mistery
31-08-2003, 17:55
Voilà, deze vijfde manche zit er ook weer op.

Een zeer sportieve wedstrijd met slechts één keer een gele vlag.
Niettegenstaande de leiders in de wedstrijd (Bruno Vermeiren - Karo Hannaert) hierbij betrokken waren, bewezen ze hun overwicht door met anderhalve ronde voorsprong te winnen. Proficiat Karo en Bruno!

Tweede werden Kristof Van Welsenaers (eerste podium dit jaar voor de sympathieke westvlaming) en Sonja Hensen, die hiermee een serieuze gooi doet naar de titel bij de dames. Guy "Sennake" Golsteyn en Dieter Dussart vervolledigden het podium, na eveneens een knappe en regelmatige wedstrijd te hebben gereden.

De volledige uitslag :

1. Karo Hannaert - Bruno Vermeiren
2. Kristof Van welsenaers - Sonja Hensen
3. Guy Golsteyn - Dieter Dussart
4. Alex Gay - Lieve Van Buel
5. Bart de Beule - Guy Hannaert
6. Benedikt Vandaele - Davy Suffeleers
7. Dave berghmans - Monique Geysen
8. JM Jorissen - Patrick Hendrickx

Patrick Hendrickx diende het laatste kwartier van de wedstijd van kart te wisselen, na een probleem met de remkabel. Volgende keer meer geluk...

Proficiat aan allen voor de sportieve wedstrijd !

joost
31-08-2003, 18:54
Proficiat Karo!!!!!!!!!!!!!! Mag ik fan worden?

Breezz
31-08-2003, 18:58
Originally posted by joost
Proficiat Karo!!!!!!!!!!!!!! Mag ik fan worden?
Yepyep :D :D

flugel
31-08-2003, 19:11
Originally posted by Mistery

Patrick Hendrickx diende het laatste kwartier van de wedstijd van kart te wisselen, na een probleem met de remkabel. Volgende keer meer geluk...



Logisch dat Patrick pech had... wie vergeet er nu zijn pepmiddel thuis???

R@ce@holiC
31-08-2003, 19:19
Proficiat Karo en Bruno !

Ik was weereens niet echt in form en kon mijn concentratie dus nie echt houden :(. gevolg , ik slipte wat TE veel resulterend in zwakkere tijden dan vorige keer. Spijtig , volgende keer beter zeker :).

fordje
31-08-2003, 19:23
Originally posted by flugel
Logisch dat Patrick pech had... wie vergeet er nu zijn pepmiddel thuis???


:fight: Mr BOMA (c) strikes back !


Mijne pep vergeten ? Tja, gelukkig voor jou, anders had ik helemaal rap gereden.

Zomaar even 0.8 sec van de best-time afgedaan. Ruim onder 26. is niet slecht te noemen he.

Alleen dat ik steeds de pech heb om toch weer iets tegen te komen. :frusty: :frusty: Maar ik verzeker je, diene steunpaal naast de baan was er niet goed van :D :D . Daar zit nu zeker een deuk in.

Volgende maal weer beter zeker ? Met deze tijden en een goeie startpositie zit een top 5 er zeker in. Jammer dat onze eerste kart wat te kort kwam in het bochtenwerk. Die tweede was een stuk vinniger en had ook beter rubber steken (Tnx Dries, ondanks de problemen hadden jullie snel een oplossing klaar !)

En Flugel, zolang wij de volgende maal niet samen rijden zit er zeker meer in ;)

Ondanks een laatste plaats ben ik zeer tevreden met mijn race. Goede tijden, vrij vlak gereden. Dat toont dus steeds nog beterschap. Straks steken ze me nog in groep 1 :D :D :+

Sennake
01-09-2003, 09:31
Originally posted by fordje
[BAlleen dat ik steeds de pech heb om toch weer iets tegen te komen. :frusty: :frusty: [/B]

Bij ons dan wel niet steeds , maar deze keer wel echt frustrerend. Ik verklaar me nader :

Na de kwalificaties stond mijn ploegmaat Dieter op een mooie 4e plaats. Hij nam de start (zoals alle Cat 1 rijders) en kon ook vrij gemakkelijk standhouden op die 4e stek. Tegen de tijd dat de eerste wissels eraan kwamen, kwam de "Ross Brawn" in mij ineens op. Ik had me voorgenomen om Dieter (die toch ruim een seconde rapper is dan ik) zo lang mogelijk te laten rijden, zodat ikzelf maar iets meer dan 20 minuten moest rijden (tegen een tempo van een dikke seconde langzamer per ronde levert dat heel wat tijdwinst op) en vooral zodat Dieter in de 10 minuten "overlapping" een zo groot mogelijke voorsprong kon pakken op de reeds ingestapte Cat 2 rijders. Dit plan lukte wonderwel en werd nog versterkt doordat er een gele vlag situatie ontstond op het moment dat ik Dieter eigenlijk nog 1 ronde wou laten rijden. Ik reageerde prompt en liet mijn ploegmaat binnenkomen, zodat de verplichte wachttijd in de pitlane bij ons "uitgezeten" werd tijdens "full course yellow". Toen ik de baan op stoof wist ik jammer genoeg niet dat ik op dat moment 2e lag, en aangezien we geen onboard radio of pitborden hebben, of zelfs geen scorebord, wist ik niet op welke positie we lagen toen we terug mochten racen. Zeer jammer zoals achteraf zal blijken. Ik ging er namelijk van uit dat we met onze actie 1 plaats gewonnen hadden, en aangezien Karo en Sonja vóór de pitstop op de 1e en 2e plaats lagen dacht ik dat ze allebei nog wel voor me zouden zitten. Gedurende mijn stint wist ik dus dat ik die 2 karts zeker zou moeten doorlaten en er waarschijnlijk een blauwe vlag voor ging krijgen. Zo gebeurde ook : halverwege mijn stint kwam de 1e blauwe vlag en ik liet Karo zonder problemen door. Daarna verwachtte ik eigenlijk Sonja, maar het was Lieve die me passeerde en zich (zoals achteraf bleek) ontdubbelde. Kon weinig kwaad voor mijn positie dus. Op 2 ronden van het einde (wat ik dus ook al niet wist, alhoewel ik wel aanvoelde dat het einde van de race nabij was) krijg ik terug een blauwe vlag. Ik check even in een bocht wie er achter me zit en ja hoor, het is Sonja. Ik doe teken dat ze voorbij mag, wat ook gebeurt, maar om de één of andere reden (verkeerd maneuver van één van ons zeker?) tikken we elkaar aan waardoor Sonja dwars op de baan gaat. Ik vind het stom om iemand door te laten en er vervolgens weer vandoor te gaan voor zo'n reden dus wat doe ik? Ik stop. Ik sta werkelijk STIL op de baan en wacht tot Sonja weer voor me rijdt, waarna ik onmiddellijk aansluit. 1 ronde later is de finish-vlag er. Nadat ik uitgestapt ben besef ik pas dat ik dus de 2e plaats cadeau gedaan heb en dat ik eigenlijk aan het strijden was voor die 2e plaats met Sonja! Die ene blauwe vlag (want er stond maar 1 baancommissaris op de baan) had ik nog wel kunnen ontglippen zonder sanctie, want amper 1 ronde later was de race over. Of ik had in plaats van te stoppen bij het incident kunnen doorrijden, en waarschijnlijk ook mijn 2e plaats kunnen behouden. Maar nog beter ware het geweest als die baancommissaris ons laten strijden had voor die 2e plaats i.p.v. direct met blauw te zwieren. Nu ja, zoals het nu gegaan is kan niemand mij iets verwijten en een 3e plaats is ook mooi. Maar het is natuurlijk wel "stranden in het zicht van de haven"...

Mistery
01-09-2003, 10:21
Het up-to-date klassement van deze Mistery Bokken Cup is terug te vinden op :
http://www.misteryracing.com/site/new/bok/klassement.htm

joost
01-09-2003, 21:40
Als ik al die verhalen lees, was het eerder de Misery Bokken Cup...

flugel
01-09-2003, 21:59
Originally posted by joost
Als ik al die verhalen lees, was het eerder de Misery Bokken Cup...

Op de wedstrijd valt niks aan te merken, er is sportief gereden, en wat Guy voorhad is een spijtige zaak, maar doet niks af aan de sportiviteit... 'k heb al andere koersen meegemaakt

Sennake
01-09-2003, 22:33
Originally posted by joost
Als ik al die verhalen lees, was het eerder de Misery Bokken Cup...

Ik heb op geen enkel moment ook maar iemand beticht van onsportief rijgedrag, ik had gewoon pech, da's al... Niet dat ik die woorden in je mond leg eh Joost (of in je pen, of nog beter : in je toetsenbord), het is gewoon even een verduidelijking.

fordje
01-09-2003, 23:12
Same here !

Toffe en faire race. Allen mechanische problemen die me voor de wielen kwamen ;)

Geen Brokkencup hoor Joost.
Dat was mss wel omdat je er niet bij was :D :D :+

JFL
01-09-2003, 23:20
Sennake verstevigt toch maar flink zijn klassement in cat-II.
Zo'n miserie zal het dus wel niet geweest zijn...

joost
02-09-2003, 08:32
Blijkbaar is misery voor sommigen gelijk aan brokken, neen, het relaas van Sennake en Fordje staat bol van de sportieve dramatiek uitdeinend in een bijna pathetisch geweeklaag. Hier vond mijn gescherpt toetsenbord enige inspiratie om een weinig verhullende woordspeling te gaan plegen,

de onbegrepen auteur

ralff1
02-09-2003, 20:32
Ik heb mij toch goed geamuseerd al is er een misverstand gebeurd, GUY zo zijn er toch weer wat punten bij gekomen ;)