View Full Version : Zolder voor F1C
waarschijnlijk vinden veel mensen dit wel interessant.
er zijn een aantal mensen bezig met Zolder voor de F1 series, meer info is te vinden op onderstaand adres.
http://forum.racesimcentral.com/showthread.php?s=&threadid=99434
circuit is te downloaden op http://tdg.m4driving.sm/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=4&min=10&orderby=titleA&show=10
Ik deed juist enkele rondjes in een Mac met als beste tijd; 1 22 272.
Het circuit zelf trekt tamelijk goed op Zolder, maar de elevation changes zijn niet echt accuraat... Alhoewel we die gast die het circuit "gemod" of geconverteerd heeft, op ons blote knietjes moeten bedanken is er toch nog wat werk aan de winkel. De "Toca DTM" versie wint het voor het ogenblik nog. Ik ben eens benieuwd om er met de porche eens rond te gaan...
Ik begin ook al wat te snappen waarom we weinig F1'ns zien op Zolder. Het gaat ontzettend hard, en ik denk dat er maar tamelijk weinig stukken zijn waar er "gerust" kan worden...
Graag zou ik eens de mening horen van een Belcar piloot, of iemand die echte race ervaringen heeft op Zolder ;)
Originally posted by krikke
Het circuit zelf trekt tamelijk goed op Zolder, maar de elevation changes zijn niet echt accuraat... Alhoewel we die gast die het circuit "gemod" of geconverteerd heeft, op ons blote knietjes moeten bedanken is er toch nog wat werk aan de winkel. De "Toca DTM" versie wint het voor het ogenblik nog. Ik ben eens benieuwd om er met de porche eens rond te gaan...
Ik begin ook al wat te snappen waarom we weinig F1'ns zien op Zolder. Het gaat ontzettend hard, en ik denk dat er maar tamelijk weinig stukken zijn waar er "gerust" kan worden...
Graag zou ik eens de mening horen van een Belcar piloot, of iemand die echte race ervaringen heeft op Zolder ;)
Met f1 2002 in de ferrari:1.18.099 ;)
Heh? In een Ferrari? Wie rijdt er nu in een ... :D :D :D
Bestaat Zolder ook voor f1 2002??? :confused:
ja op bovenstaande url staat hij voor f1c en f1-2002 dus je gam gewoon met de gtr mod op zolder rijden
Originally posted by alarma
ja op bovenstaande url staat hij voor f1c en f1-2002 dus je gam gewoon met de gtr mod op zolder rijden Het is zonder de GTR mod ook te doen, gewoon me F1's.
PorscheGT
18-08-2003, 23:26
voor gtr snelste tijd (eerste snelle ronde)1m35 corvette (gespind in de g.villeneuve)
Werkt dus weer niet bij mij. Nochtans uitgepakt in de juiste folder en dergelijke... Staat er misschien een maximum op het aantal circuits?
R@ce@holiC
19-08-2003, 00:03
met de RS 1 39 900
straks meer
Originally posted by stijnconinx
Werkt dus weer niet bij mij. Nochtans uitgepakt in de juiste folder en dergelijke... Staat er misschien een maximum op het aantal circuits?
Bah, ik heb in f1 2002 al 38 circuits, dus k denk t nie.
PorscheGT
19-08-2003, 00:40
bij gtr bij mij hier wel ik had vandaag le mans,watkins glen,sebring,zolder en nog een paar (7) toegevoegt en alleen lemans en zolder kon ik berijden ??? maar op f12002 heb ik er ook al een 17-tal..
Originally posted by Marcosmeister
bij gtr bij mij hier wel ik had vandaag le mans,watkins glen,sebring,zolder en nog een paar (7) toegevoegt en alleen lemans en zolder kon ik berijden ??? maar op f12002 heb ik er ook al een 17-tal..
Alle files moeten er ook zijn hé. Bij Donington in SCRmod zijn nie alle files aanwezig.
PorscheGT
19-08-2003, 00:53
ja maar die circuits zijn getest bij f12002 of scr... ik vind zolder trouwens redelijk langs de moeilijkere kant... vooral met een viper,ne 550 is sneller daarop...
Originally posted by krikke
Zolder is inderdaad één van de zwaarste circuits die er bestaan. Zowel voor de wagens (remmen, banden, ophanging,...) als voor de piloten. In Francorchamps ben je na 3 uren rijden minder moe dan in Zolder na 2 uren, je hebt er echt geen rust pauze. Je rijdt zelden langer dan 300 meter in dezelfde versnelling. Maar dat is één van de redenen dat ik Zolder plezant blijf vinden.
R@ce@holiC
19-08-2003, 09:50
1 34 5 met de 550 mara , rapper gaat nog , zeker omdat het spel hier hakkelt gelijk de pest en dat alleen op zolder , strange....
Maar om Zolder in GTR te kunnen spelen moet je het toch ook uitpakken in de GTR2002Season map, niet?
Het ding dan toch aan de praat gekregen. Een zevental rondjes gereden, beste was een 1.35... Niet simpel. Ik vind de baan ook te smal precies. Jammer dat de sponsors naast de baan niet accuraat zijn!
Originally posted by R@ce@holiC
1 34 5 met de 550 mara , rapper gaat nog , zeker omdat het spel hier hakkelt gelijk de pest en dat alleen op zolder , strange....
Ik had da ook, in de Zolde-folder zijn er twee bat-files, eentje high resolution en eentje low resolution, dubbel klikken op de low res en t gaat al vele beter gaan. En een groot verschil tussen de twee resolutions is er nie.
Gilles forever!
19-08-2003, 12:18
Ik heb het circuit ook sinds gisteren op F1 challenge :) Ik vind die baan echt machtig om met f1's op te rijden. Ik heb met (uiteraard) Villeneuve 1.16.6 gereden :D Wie doet beter :p
greets Gilles
________
couple Cams (http://www.girlcamfriend.com/webcam/straight-couples/)
Het begint te beteren: 1.31.9 met de Lister :D
PorscheGT
19-08-2003, 13:53
1m33 ferrari prodriv
R@ce@holiC
19-08-2003, 14:45
En ik duik als eerste Paddocker in GTR onder de 1 30 :D
1 29 7 met de marcos LM 600
http://users.pandora.be/misteryracing/zoldergtr.gif
thnx redje voor de tip , het gaat nu bij mij ook beter :)
Dat mij iemand dit weekend maar eens uitlegd waar ik dit spel kan kopen ofzo want lijkt me heel tof te zijn.
Originally posted by A.J.
Dat mij iemand dit weekend maar eens uitlegd waar ik dit spel kan kopen ofzo want lijkt me heel tof te zijn.
Ge moet da nie kopen ze, via via is ook makkelijk en goedkoper. :D
En R@ceholic: you are welcome.
Alle, dan ben ik de eerste onder de 1.29 :D
1.28.865 :p Met de Maranello dit keer :)
Originally posted by Gilles forever!
Ik heb het circuit ook sinds gisteren op F1 challenge :) Ik vind die baan echt machtig om met f1's op te rijden. Ik heb met (uiteraard) Villeneuve 1.16.6 gereden :D Wie doet beter :p
greets Gilles
Ik haal met Barrichello een 1.16.658 (ik had een screenshotje, heb het per ongeluk verwijderd :( )
Recordje weer wat scherper gesteld: 1.28.2 :)
Alle Paddockers laat u niet kennen eh! :D
The Interceptor
02-09-2003, 18:11
Net circuit gedownload, een eerste testritje lever 1.33.123 op (met de 550).
Wel een moeilijke baan amai, als ge dan zie hoe da in DTM voor de PS2 zit pfffft. Maar wel vrij realistisch denk.
Originally posted by The Interceptor
Net circuit gedownload, een eerste testritje lever 1.33.123 op (met de 550).
Wel een moeilijke baan amai, als ge dan zie hoe da in DTM voor de PS2 zit pfffft. Maar wel vrij realistisch denk.
Als ge goesting hebt om mee eens een online raceke te doen graag eh. Er zijn hier op Depaddock nog een paar die het spel spelen dus misschien nog eens afspreken om een raceke te rijden?
ik heb het spel ook.
maar ik vind da ge zolder in F1C moeilijk kunt vergelijken met Zolder in DTM, het is hetzelfde circuit. de maker heeft het gewoon geconverteerd. het is gelijk uw linkerhand vergelijken met uw rechterhand ;)
The Interceptor
03-09-2003, 12:35
Stijn, kzou graag is online spelen, maar ik zit in Leuven, en da is hier kotnet en nogal aan den trage kant voor online te spelen. :(
Heb da met F1 2002 eens geprobeerd, zolang da maar met ene tegenstander was, ging da goed, maar als het er meerdere werden, dan gingen de beelden heel slecht, da ging echt niet!
Enja thuis heb ik da spel niet, dieje pc is er wa te traag voor :):(
R@ce@holiC
05-09-2003, 19:01
1.28.3 :)
1.27.664 ;)
Terug wat afstand genomen ;) :D
R@ce@holiC
06-09-2003, 18:42
1.27.664 ;)
Terug wat afstand genomen ;) :D Mja , ik ben wel onderweg me ne pagani e , nog in volle ontwikkeling maar als ie er staat supersnel ;)
1.27.664 ;)
Terug wat afstand genomen ;) :D
Heb deze thread net gevonden.
Zolder voor GTR2002 :) :) :)
Hoog tijd om uit de loopgraven van battlefield te kruipen en mijn stuur weer vast te vijzen.
Voor ik mijn kas teveel zit op te fretten,
kunnen jullie ook posten met wat voor gamedevice jullie spelen en welke aids er aan staan?
Ik rijd met Guillemot FF wheel en als aid heb ik enkel clutch assist (throttle blip) aanstaan.
Jochen
Geen stuurtje dus dan zonder TC enzo rijden is onmogelijk...
R@ce@holiC
07-09-2003, 11:58
Idem , ik rij met een Microsoft keyboard
Originally posted by R@ce@holiC
Idem , ik rij met een Microsoft keyboard
Spijtig, ik begrijp wel dat het voor jullie niet anders te doen is maar zo is het moeilijk vergelijken hee.
Met de pedalen kan ik na de Villeneuve niet vol op het gas tot ik over Bolder"berg" ben :D
Ik heb er nu een rondje of 25 opzitten.
Afstelling van Hungaroring valt goed mee alleen veel kortere bak gestoken. Revlimiter in 6e voor remmen Chicane.
Zit nu aan 1'32'3 met 550.
Moet zeker nog minder kunnen maar onder de 1'30 zie ik mij niet te geraken.
Wel moeilijk zonder bordjes of zelfs de reclames die ge gewoon zijt als referentiepunt te gebruiken.
Ook grappig, en ergens te verwachten, hoe ze de AI lijn in de eerste linkse volledig verkeerd hebben.
Hoogte verschillen inderdaad te klein maar wagen springt toch redelijk over Sacramentsheuvel.
Kanaal2bocht lijkt me scherper dan in het echt het geval was. Nu ja, dat was ook nie met een 550 :D
Curbs aan de JIckx zitten er ook niet in en die 2e kunt ge anders wel gebruiken :(
Algemeen gezien vind ik het best wel ok, heb hier lang op gewacht. :) :) :) :) :) :)
Jochen
het grappige aan zolder vind ik dat de eerste bocht gewoon "eerste rechtse" noemt :D
Originally posted by yvdp
het grappige aan zolder vind ik dat de eerste bocht gewoon "eerste rechtse" noemt :D
of gewoon "eerste linkse" dus :+
R@ce@holiC
10-09-2003, 15:20
1 28 002
Bart.Vandecavey
16-04-2004, 00:31
Ik met de System Force RS 1.41
R@ce@holiC
16-04-2004, 19:30
Zat vandaag zonder aids aan 1.37.9 met de NGT ferrari
Originally posted by Bart.Vandecavey
Ik met de System Force RS 1.41
1m39.08s met die van Freisinger. :D
Jan.
=---
Wie kan me een werkende link geven voor F1 2002? Ik heb enkel de F1C versie, maar wil met GTR 2002 op Zolder rijden :(
mjah, en ook eigenlijk een werkende voor f1C, want die vind ik niet meer :s
mjah, en ook eigenlijk een werkende voor f1C, want die vind ik niet meer :s
Astu ;)
Als het nie direct gaat, nog es proberen... ;)
*link vergeten :D*
http://hsw.hu/etcc03tracks/etcc.htm
dank u dank u :)
*ik mag proberen zoveel ik wil hoor, werken doet hij niet. Hoe los jij dit op Sledge?*
*ok, nu blijkbaar wel :)*
Originally posted by sledge
Wie kan me een werkende link geven voor F1 2002? Ik heb enkel de F1C versie, maar wil met GTR 2002 op Zolder rijden :(
het volgende staat in de readme file van de link die je me gaf:
Installation
============
To install this track for F1C unzip it to your F1C\SeasonData\Circuits folder.
To install this track for F12002 unzip it to your F12002\season02\tracks folder.
NOTE: Make sure you have "use folder names" (or its equivalent) turned on in
your unzip program, to ensure that the track folder is created properly.
dus je kan blijkbaar dezelfde site gebruiken voor beide games :)
Bij mij klapt hij terug naar desktop in F1 2002 :(
hmmm, dan weet ik het ook niet hoor wat je moet doen :)
Maar omdat je zo lief was mij die link te geven zal ik even meezoeken voor u :)
hmmm, dan weet ik het ook niet hoor wat je moet doen :)
Maar omdat je zo lief was mij die link te geven zal ik even meezoeken voor u :)
Als ik de zolder.scn vergelijk met de anderen, ontbreken er blijkbaar enkele regels :s
het is waarschijnlijker aan te nemen dat de maker 1 readme heeft gemaakt voor beide (verschillende!) versies, om dat stuk snel achter de rug te hebben.
hmmm, ik extract die 'zolder-map' dus in 'c:\...\seasondata\circuits', maar als ik dan f1c opstart en het circuit wil selecteren staat er niets in... :s
iemand die me kan helpen?
je moet in die zolder-map het "zolder.gdb" bestand openen (kan gewoon in notepad of word). daar moet je je filter invullen.
de belangrijkste:
- F1 seizoenen: "1999 2000 2001 2002"
- RH's 2003 update: "2003RH"
- ETCC: "ETC03"
- FIA-GT X-spec: "1 11 21 31"
wat tussen de " " staat, moet je bijzetten aan het lijstje dat achter Filter Properties staat...
Een goede tip voor wie snel en makkelijk circuits wil: Start F1rstII op, en selecteer Host race. Dan kies je gelijk wel circuit, en start je een sessie. F1rstII zal dan het circuit automatish voor je downloaden en installeren...
en wat is F1rstII? En waar haal ik het?
en wat is F1rstII? En waar haal ik het?
F1rst is een programma'tje voor online races. ondersteund zowat elke mod :)
Te downloaden hier: http://guides.f1rst2.com/guide-downloads.php
Als er nog vragen zijn, laat maar komen ;)
Originally posted by sledge
F1rst is een programma'tje voor online races. ondersteund zowat elke mod :)
Te downloaden hier: http://guides.f1rst2.com/guide-downloads.php
Als er nog vragen zijn, laat maar komen ;)
Ik heb dat ook gedaan, maar er komt op dat het circuit niet beschikbaar is voor Auto-downloading. En die link werkt ook niet. Kan ik er wat aan doen dat ik 2 jaar geleden nog geen internet had :(
Yes, alles werkt hoor Sledge ;)
iemand zin in een online race? ;)
Originally posted by fiagt
Ik heb dat ook gedaan, maar er komt op dat het circuit niet beschikbaar is voor Auto-downloading. En die link werkt ook niet. Kan ik er wat aan doen dat ik 2 jaar geleden nog geen internet had :(
het circuit is nog maar een klein jaar uit voor F1C. het zit trouwens in een track pack voor de DTM-mod, maar vraag me niet waar je dat kan halen
Morgen mischien, na de F1?
hmmm, morgen zit ik met bezoek. Allé, mijn ouders allezins. En dan doe ik altijd sociaal hé ;)
Voeg me anders toe op msn: yves.vandeperre@interface-marketing.com
Welk spel? ;)
F1C hé ;)
Maar dan moet ik wel eerst nog die RH2003 mod zien te vinden, want heb pc opnieuw geïnstalleerd :)
u vraagt, wij draaien (http://www.sportplanet.com/emac/)
thx, maar had hem al ondertussen hoor ;)
PorscheGT
26-08-2004, 16:31
misschien heeft het hier al eens gestaan, maar wat moet je weer veranderen zodat je meer dan 5 ronden kan rijden? heb net pc opnieuw geinstalleerd en zolder ook teruggeinstalled maar vind dat niet waar je dat moet veranderen ...
PorscheGT
29-08-2004, 18:42
weet niemand op dit ganse forum dit? het heeft hier nog ergens gestaan maar vind het niet, ... van al die leden die gtr hebben weet niemand dit nog?? :confused: raar!!!
kalm, rustig, adem in, adem uit... ni panikeren.
eens gekalmeerd doe je het volgende:
-zoek in de map /seasondata/circuits/zolder het bestand met extensie: .gdb
-open dit bestand met een tekstverwerker (notepad bvb)
-zoek de lijn met "RaceLaps = x"
-verander x in het gewenste aantal rondjes (in mijn geval: 778 :D)
-bewaar het bestand.
-start het spel op.
-kijk in de opties (bij rules) hoeveel % van de wedstrijd je wil afwerken
-racen!
Originally posted by marcel
rondjes (in mijn geval: 778 :D)
freak :+
PorscheGT
29-08-2004, 19:38
Originally posted by marcel
kalm, rustig, adem in, adem uit... ni panikeren.
eens gekalmeerd doe je het volgende:
wat vind je hier paniekerig aan? :rolleyes: :confused: ik had da in mijn vorige map met zolder in, voor de laatste format staan, maar ben dat kwijtgeraakt, en tegenwoordig moet je alles 2x vragen eer iemand antwoord .. :eek: maarja het zal wel weeraleens aan mij liggen veronderstel ik, sorry Marcel :mad:
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.