View Full Version : US Open
Vanaf maandag begint de Us Open, de laatste grote Grand Slam van het jaar. Grote afwezigen: De Williams zusjes, want Venus geeft ook forfait:
US Open tennis: Venus Williams geeft forfait
De Amerikaanse Venus Williams, het vierde reekshoofd, zal niet deelnemen aan de US Open tennis, die maandag begint. Het oudste Williams-zusje (23) blijft maar sukkelen met een buikspierletsel. Het nieuws werd vrijdag bekendgemaakt door haar managementteam.
"Venus heeft met veel spijt beslist af te zeggen voor het toernooi", luidde het in een communiqué."Venus sukkelt met een spierblessure die ze in april tijdens het toernooi van Warschau opliep." Ze speelde voor het laatst op 5 juli in de verloren finale tegen Serena Williams op Wimbledon, waar ze ook nog gehinderd werd door haar buikspieren."De afgelopen dagen raakte ik er meer en meer van overtuigd dat ik zou kunnen spelen. Ongelukkig genoeg moet ik nu toegeven dat dat niet het geval is. Ik zal me nu verder laten verzorgen en hoop snel weer in competitie te kunnen treden", betuigde de speelster in hetzelfde communiqué haar spijt. Venus Williams won de US Open in 2000 en 2001 en verloor vorig jaar in de finale van zus Serena. Dit jaar was ze daarom weer favoriete. Ze zou een mogelijke tegenstandster zijn geweest van Justine Henin-Hardenne, het tweede reekshoofd, in de halve finales. Ook zus Serena is niet van de partij op Flushing Meadows. Zij herstelt van een knieoperatie. (LAN)
bron: hln.be
Da's dus extra kans op een finale Henin - Clijsters !
Laten we duimen dat Kim haar eerste wint, en zo haar voorsprong op Serena wat vergroot.
20/08 Tennis - US Open - kwalificaties: Dick Norman eruit in 1e ronde
Onaangename verrassing voor Dick Norman dinsdag in de eerste ronde van de kwalificaties voor de US Open op Flushing Meadows, die maandag begint. De reus van Waregem, nummer 111 van de wereld en zesde reekshoofd, liet zich ringeloren door de Brit Arvind Parmar (ATP-171) in twee sets: 7-6 (7/3), 6-3. Dick Norman kon zich vorig jaar voor het eerst in zijn carrière plaatsen voor de US Open, waar hij toen vanuit de kwalificaties de tweede ronde bereikte.
bron: hbvl.be
Davenport spreekt zelfs van het beëindigen van haar carrière als de blessure niet helemaal geneest. In de finale van het WTA-tornooi van New Haven moest de Amerikaanse opgeven bij een 6-2, 4-0 achterstand tegen Jennifer Capriati.
De 27-jarige Davenport was al bijna een heel jaar geblesseerd door de blessure aan haar linkervoet. Ze hoopt via cortisone inspuitingen het seizoen en zeker de US Open te kunnen uitspelen. Maar als de blessure chronisch blijft of nog verergert, zou dit wel eens het einde van haar carrière kunnen betekenen.
bron: sport.be
Geen Williams, geen Davenport...
Henin en Clijsters krijgen het in de schoot geworpen. Enkel nog rekening houden met enkel russische outsiders en Jennifer Capriati.
Wat de mannen verder betreft: Malisse ontmoet Rochus in de eerste ronde. Van een slechte loting gesproken :(
allé, dan zit 1 van hen beide toch al in de 2de ronde. Vliegen tegen Kafelnikov, een verrassing kan er wel inzitte, maar hoop er maar niet teveel op. En bij de dames: Callens - Davenport, moet te doen zijn. Zeker met die blessure nu. Dat moet els in haar voordeel wete uit te putten.
Hup België hup
waarom valt tennis ofwel tijdens examens ofwel tijdens 2de zit :)
Vliegen eruit tegen Kafelnikov: 3-6, 7-6, 6-2, 6-2
C.Rochus eruit tegen Van Lottum: 6-0, 6-2, 6-2
Callens eruit tegen Davenport: 6-1, 6-0
Henin wint van Kapros: 7-5, 6-3
Clijsters wint van Liu: 6-2, 6-3
straks speelt Malisse tegen O.Rochus...
Callens zwaar de boot in :(
ze speelde echt wel slecht ook. Davenport gaat nog ver geraken als die blessure weg blijft.
Malisse gewonnen van rochus in 3 sets: 6-3 6-4 6-2
xavier speelde goed. Heb de wedstijd gezien. Af en toe toch nog een woede-aanvalletje. De grootmeester himself (nick bolletieri) zat trouwes mee in de tribune.
Vannacht omstreeks 1u30 op Canvas:
Halve Finale:
Clijsters - Davenport
gevolgd door
Henin-Hardenne - Capriati
Haalbare kaart voor Kim, die Davenport om de maand wel een keertje tegenkomt op haar zegereeks.
Henin gaat het, denk ik, een ietsje lastiger krijgen met Capriati, maar een belgische finale zit er dik in.
En zelfs als de Williamszusjes niet meespelen, is het nog België - Amerika... :D
Volgens mij wint Henin. En ik wil het niet eigenlijk, want ik vind het een pretentieus mens...
Laat Kimmeke maar winnen.
Originally posted by yvdp
Volgens mij wint Henin. En ik wil het niet eigenlijk, want ik vind het een pretentieus mens...
Laat Kimmeke maar winnen.
En of. De Hardennes hebben het hoog in hun bolleke gekregen.
Vandeweek stond er een interview in GvA met Pierre-Yves. Die kerel heeft net z'n 3de wagen gekocht en hij is al op zoek naar een Ferrari. :rolleyes:
Wat niet wegneemt dat Henin momenteel wel absolute top is en dat ze er serieus voor gewerkt heeft om daar te raken. Maar Clijsters wordt overal beschreven als de sympathieke spring-in-'t veld van de WTA en Henin heeft er al een ruzietje opzitten met de Williams-zusjes, off-court in gang gezet door haar coach Rodriguez.
juist, heb het artikel ook gelezen. Het kereltje "smost" al het geld op van zen vrouw...
Op dit moment speelt Flipkens. Tussenstand te volgen in men nickname op msn ;)
Bart.Vandecavey
05-09-2003, 23:18
juist, heb het artikel ook gelezen. Het kereltje "smost" al het geld op van zen vrouw...
Op dit moment speelt Flipkens. Tussenstand te volgen in men nickname op msn ;)
Ik denk wel dat hij dan nog ferm zal mogen smossen hoor...
Ze rijden nu met de auto die ze gewonnen hebben in Filderstadt...
mjah, die man is gewoon niet goed bezig. "Geld maakt niet gelukkig, maar maakt het wel gemakkelijk. Pretentieus manneke met een pretentieuze vrouw.
Wat ze zei over Clijsters: " Wat Clijsters kan, kan ik ook..."
Komaan, doe dan is even normaal ofzo.
Justine is vannacht na haar wedstrijd aan een infuus gelegd, ze had te diep moeten gaan tegen Capriati, benieuwd of dat gevolgen gaat hebben voor de finale vannacht.
Persoonlijk gun ik Clijster haar eerste slam, kwestie van het evenwicht een beetje te bewaren eh ;)
Hup Clijsters hup !
Maar wat een prestatie weeral van Henin ! Zij levert echt wel spektakelmatchen op het hoogste niveau af :eek:
6-0 6-2 voor flipkens trouwens. :)
Toekomstig nummer 1? Zou toch mooi zijn hé
JPMontoya
06-09-2003, 19:59
Ik zet wederom m'n geld op Henin.
ik dus niet... Clijsters wint met 6/2 7/5
voila :)
mjah, die man is gewoon niet goed bezig. "Geld maakt niet gelukkig, maar maakt het wel gemakkelijk. Pretentieus manneke met een pretentieuze vrouw.
Wat ze zei over Clijsters: " Wat Clijsters kan, kan ik ook..."
Komaan, doe dan is even normaal ofzo.
Kom Kom .... nu ook niet overdrijven he ....
Dat die mensen 3 auto's in de garage hebben staan .... is dat dan zo een groot probleem ..... Willen ze een Ferrari .... what's the problem .....
Als je het geld hebt .... waarom het dan niet uitgeven ?
Bovendien moet je er je ook van bewust zijn dat zulke dingen HARD uitvergroot worden door de pers .... Eens een meningsverschil hebben met iemand wordt daar over een hele pagina gerokken tot het een grote ruzie ...
Het zijn alletwee topsporters die hun plaats in de finale dubbel en dik verdienen ...
Mijn prono ....
Kim Clijsters 5-7 / 7-5 / 6-2
Originally posted by airco
Kom Kom .... nu ook niet overdrijven he ....
Dat die mensen 3 auto's in de garage hebben staan .... is dat dan zo een groot probleem ..... Willen ze een Ferrari .... what's the problem .....
Als je het geld hebt .... waarom het dan niet uitgeven ?
Bovendien moet je er je ook van bewust zijn dat zulke dingen HARD uitvergroot worden door de pers .... Eens een meningsverschil hebben met iemand wordt daar over een hele pagina gerokken tot het een grote ruzie ...
Het zijn alletwee topsporters die hun plaats in de finale dubbel en dik verdienen ...
Mijn prono ....
Kim Clijsters 5-7 / 7-5 / 6-2
lol, gij kunt alles zo lekker relativeren eh: 'kom, kom, niet overdrijven eh' :D
Voor mij deze keer toch ook wel Clijsters, in 6-3 6-4
Henin nogal moe, Clijsters uit op 'wraak' en haar eerste Grand-Slam als #1.
Bart.Vandecavey
07-09-2003, 01:20
Mijn prono
7-5/5-7/12-10 voor Clijsters
12-10 kan niet Bart
De US Open is de enige grand slam waar er in de beslissende set een Tie-break wordt gespeeld ipv gewoon doorspelen.
Soms doen we toch wel raar.
Voor de eerste (en misschien laatste) keer staat België aan de absolute top van het tennis en dan begint men weer te zaniken. Deze week op de trein ook nog gehoord van twee madammen : Henin is toch wel arroganter als Clijsters enzovoort. Ze heeft gewoon een brandende ambitie, da's alles. Kan arrogant overkomen, maar alle grote kampioenen waren zo denk ik. Je kunt heel goed zijn en bakken talent hebben, zonder het rotsvaste besluit er te komen en er heeeel veel voor over te hebben, zul je nooit aan de top staan (misschien subtop). Dat is nu eenmaal Henin haar ambitie en wie verwijt haar dat nu ? Juist, de Belgen. In een land als de VS bv. (en God weet dat ik er vaak een hekel aan heb) is dat meer een kwaliteit.
De rest is gewoon privé-leven waar niemand iets mee te maken heeft. Kan goed zijn dat ze als mens ook ongenietbaar is, maar jullie hoeven er toch niet mee te leven, dus waarom al die drukte.
Bovendien zijn maar weinig mensen immuun voor de verleiding van een plots verworven grote rijkdom. Wie heeft zich al niet afgevraagd wat hij zou doen als hij de Lotto won ?
Fraai. Soit, Henin heeft blijkbaar toch maar weer gewonnen. Allez, Justine !
Originally posted by Mario
Fraai. Soit, Henin heeft blijkbaar toch maar weer gewonnen.
En hoe! De eerste set was nog wel spannend te noemen, maar de 2e set was een echte walk-over : Kim kwam er niet meer aan te pas. Toch zal ze eens moeten winnen van Henin in een grand-slam finale als ze er een op haar naam wil schrijven, want aangezien Henin 2e is op de ATP-lijst is dat de enige wedstrijd waar ze elkaar nog kunnen tegenkomen...
JPMontoya
07-09-2003, 13:55
yiha, zoals gedacht én verwacht :)
Allé, onze Belgische meisjes op 1 en 2 van de ranking... maar er loopt daar nog een Kirsten Flipkens rond ook die ook al een ferme prestatie heeft geleverd!!! Binnen een dikke 2 uur begint ze aan haar finale tegen Krajicek (zus van!!!).
die finale heeft ze dus ook gewonnen ;)
jippie. We winnen alles gewoonweg. Nu nog de mannen. Vliegen binne een jaar of 3? :)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.