Log in

View Full Version : wat vindt een 11-jarige goed?

yvdp
26-08-2003, 14:56
Het gaat dus over muziek.
Ik moet zaterdag op een feestje een beetje voor de muziek zorgen. Aangezien ik totaal geen ervaring heb met dit soort dingen wil ik eigenlijk wel weten wat een 11-jarige zoal goed vindt.
Iemand die me kan helpen?

grtz

Jan
26-08-2003, 15:11
Eminem, 50cent, Big Brovaz, Coldplay, Queen, Spring, The Red Hot Chili Peppers.......zegt mijn 11 jarige zoon en depaddockfanaat

jan

yvdp
26-08-2003, 15:14
aha, merci.

laurent
26-08-2003, 15:27
zeker geen k3, plop of samson

Finish
26-08-2003, 15:38
Originally posted by jan
Eminem, 50cent, Big Brovaz, Coldplay, Queen, Spring, The Red Hot Chili Peppers.......zegt mijn 11 jarige zoon en depaddockfanaat

jan

Wat worden kinderen snel oud. Om op 11jarige leeftijd al te luisteren naar

Have you ever been hated or discriminated against, I have, i've been protested and demonstrated
against, picket signs for my wicked rhymes, look at the times, sick is the mind of the
motherfuckin' kid that's behind, all this commotion, emotions run deep as ocean's explodin',
tempers flaring from parents, just blow 'em off and keep goin', not takin' nothin' from no one,
give 'em hell long as i'm breathin', keep kickin' ass in the mornin', an' takin' names in the
evening, leave 'em with a taste as sour as vinegar in they mouth, see they can trigger me but
they'll never figure me out, look at me now, I bet ya' probably sick of me now, ain't you mama,
i'ma make you look so ridiculous now...

(eminem-cleanin' out my closet)

You can find me in the club, bottle full of bub
Look mami I got the X if you into taking drugs
I'm into having sex, I ain't into making love
So come give me a hug if you into getting rubbed
(50Cent - In da Club)

Nu, ik veronderstel wel dat ze nog geen bal verstaan van wat die rappers allemaal uitkramen. Maar toen ik 11 was in 1993, was ik net aan het 'afkicken' van de Samson en Gert-cassettes en begon ik eindelijk wat meer naar de hits in die tijd te luisteren. En daar zaten nog wel geen motherfuckin' rappers bij.

Ik zou eminem en 50Cent uit de playlist laten, en hier en daar een goei doef-doef plaat erop leggen. (genre Sash, Paradisio, Kate Ryan, die dingen). Wissel dat dan af met Spring en (waarom ook niet) wat Dynamite-platen (opblaaskrokodil ofzo :D ).

Anneke
26-08-2003, 15:56
Die vraag heb ik een paar dagen geleden ook gesteld aan iemand!! ik heb een heel jaar zulke gevalletjes in mijn klas zitten...

Jan zijn zoon geeft idd enkele typische 11-year-old-songs :)
Avril Lavigne en Christina Aguilera doen het ook goed :) maar dan wel de hevigere platen he
Voor de rest Eminem heel populair bij de jongens en dan zijn enkele platen uit de top 50 ok wel geliefd hoor (Stacie Orrico, Lumidee en wat van die super-meezing-refrein-liedjes)
Maar geen K3, geen M-kids!!! dat is absoluut uit den boze!!!

flugel
26-08-2003, 15:59
Originally posted by Anneke

Maar geen K3, geen M-kids!!! dat is absoluut uit den boze!!!

just das muziek voor 50 plussers in hun midlife crisis :D

Beemer
26-08-2003, 16:09
Originally posted by yvdp
Het gaat dus over muziek.
Ik moet zaterdag op een feestje een beetje voor de muziek zorgen. Aangezien ik totaal geen ervaring heb met dit soort dingen wil ik eigenlijk wel weten wat een 11-jarige zoal goed vindt.
Iemand die me kan helpen?

grtz

Laat uw verstand spreken, ge zult er wel nie ver naast zitten :p

Sennake
26-08-2003, 16:24
Off-topic : wat is de doelgroep-leeftijd van K3 en M-kids toestanden dan eigenlijk wel? Kleuters???

Raceboy
26-08-2003, 16:27
Originally posted by Sennake
Off-topic : wat is de doelgroep-leeftijd van K3 en M-kids toestanden dan eigenlijk wel? Kleuters???

mja zoiets. 6 jarigen enzo zijn daar wel verzot op.

Jan
26-08-2003, 16:36

K3, M-kids, Baila Perez en die Idool 2003 toestanden oogsten volgens mijn mini-marktonderzoek vooral sukses bij tienermeisjes.
De jongens blijken kwa muziekkeuze dan al een andere richting uit te gaan.

Nu, als jij dat ook graag hoort, dan mag dat zelle Sennake :D

Dus yvdp, probeer die verschillende stijlen maar met mekaar te verenigen ;)

jan

yvdp
26-08-2003, 17:04
Originally posted by Beemer
Laat uw verstand spreken, ge zult er wel nie ver naast zitten :p
grappig barry... :rolleyes:

Iedereen bedankt voor uw medewerking. Jullie zeggen wel, geen samson-muziek hé, wel, ze zitten bijna allemaal in het samson-ballet... :D ;)

Guido
26-08-2003, 19:10
Originally posted by jan
K3, M-kids, Baila Perez en die Idool 2003 toestanden oogsten volgens mijn mini-marktonderzoek vooral sukses bij tienermeisjes.
De jongens blijken kwa muziekkeuze dan al een andere richting uit te gaan.
....

jan

Kan dit als vader van een 11-jarige dochter alleen maar beamen. Samson & Gert zijn klassiekers ondertussen en de echt gekende ambiance-liedjes - van alweer enkele jaren geleden, toen die 11-jarige 5 of 6 waren - kunnen dan zeker wel. Zo, als de sfeer er goed in zit een "Samen op de motor" erdoor rammen zal zeker nooit kwaad kunnen ;)

Guido
26-08-2003, 19:12

Tussen de 4 en de 10 - als vader van een 6-jarige en nonkel van een 5- en 7-jarige kan ik dit bevestigen. Later ook nog wel, maar eens de 10 gepasseerd hebben ze het woord "zappen" in het woordenboek bij ingeschreven en dan worden die al eens vlugger "weggeflitst" :D

Raceboy
26-08-2003, 19:15
Originally posted by Huudo
Kan dit als vader van een 11-jarige dochter alleen maar beamen. Samson & Gert zijn klassiekers ondertussen en de echt gekende ambiance-liedjes - van alweer enkele jaren geleden, toen die 11-jarige 5 of 6 waren - kunnen dan zeker wel. Zo, als de sfeer er goed in zit een "Samen op de motor" erdoor rammen zal zeker nooit kwaad kunnen ;)

vergeet ook de samsonrock niet ;)

Martijn
27-08-2003, 16:48
Originally posted by laurent
zeker geen k3, plop of samson

Ik heb zonet een kamp meegedaan als moni voor 11 jarigen he en ik kan je zeggen:
die kinderen werden gewekt met muziek van Samson - Ochtendgymnastiek
De kampdans was Spring-Spring
Het kamplied was een aangepaste versie van K3-De3biggetjes
Dan was er nog eens een lied DOOR DE KINDEREN GEKOZEN EN GEMAAKT dat op de muziek van K3-Oya Lele was(die ik instrumentaal bij had).

Je zou er echt nog van verschieten waar die mensen nog naar luisteren.

Terug on-topic mss: raceboy als je wil, stuur ik wel eens de covers(3CD's) door die ik via nero had gemaakt, dan heb je meteen een hele lijst ;)

airco
27-08-2003, 16:53
heb zo de voorbije jaren ook al heel wat kinderkampen meegedaan .....

Bij jongens ligt de kritieke grens zo om en bij de 10 jaar. Onder de 10 zijn de m-kids en k3 best populair ....
Vanaf 10 jaar gaan jongens eerder naar het populaire commerciële genre (genre top 30)

Bij meisjes heb je eenzelfde patroon .... Enkel durft daar de leeftijdsgrens opschuiven richting de 12.

Martijn
27-08-2003, 16:55
Originally posted by airco
heb zo de voorbije jaren ook al heel wat kinderkampen meegedaan .....

Bij jongens ligt de kritieke grens zo om en bij de 10 jaar. Onder de 10 zijn de m-kids en k3 best populair ....
Vanaf 10 jaar gaan jongens eerder naar het populaire commerciële genre (genre top 30)

Bij meisjes heb je eenzelfde patroon .... Enkel durft daar de leeftijdsgrens opschuiven richting de 12.

Kan ik je gelijk ingeven, er waren enkele jongens die niet meededen(maar die waren alles aan't boycotten 'eiih, das stom', 'ahh das ni leuk, daar doede toch ni aan mee zeker?')

Raceboy
27-08-2003, 17:09
Originally posted by Martijn

Terug on-topic mss: raceboy als je wil, stuur ik wel eens de covers(3CD's) door die ik via nero had gemaakt, dan heb je meteen een hele lijst ;)

wat heb ik hiermee te maken ? :o

Martijn
27-08-2003, 17:14
Originally posted by raceboy

My mistake, yvdp :frusty: :rolleyes:

Finish
27-08-2003, 17:14
Originally posted by raceboy

luistert gij nie graag naar Samson en Gert ? :D :D

yvdp
27-08-2003, 17:24
Originally posted by Martijn
My mistake, yvdp :frusty: :rolleyes:
Je mag ze mij altijd doorsturen hoor. Maar dan wel naar daperre@yahoo.com aub.

mercikes hé

Mario
27-08-2003, 17:50
Ik zou zeggen, ge kunt niet vroeg genoeg beginnen met die kleine mannen wat cultuur bij te brengen : The Stooges, The Birthday Party, Captain Beefheart en zovele anderen. Ook Mozart is nog makkelijk verteerbaar voor hen.

yvdp
27-08-2003, 18:06
jah, maar niet voor mij. Zeker niet op een zaterdag ;)

Mario
27-08-2003, 19:24
Tsss, free your mind and your ass will follow.

hOmEr
28-08-2003, 13:11
Bon, ik denk dat het, vooral bij meisjes dan, op die leeftijd K3, M-Kids, Idool 2003 en Tien om te Zien-toestanden zijn!

Mijn vriendin heeft een zusje van 11j en ik zie da genoeg, tis al K3 en Idool2003 wat de klok slaagt! Ook Eminem word best geapprecieerd! Voor jongens is dat de kant van Eminem, gewoon die soort muziek....

En zeker en vast geen Samson! :-)

Daarvoor zijn ze te oud... denk ik toch...

Dieter

Savi
29-08-2003, 09:17
Zegt genoeg over eminem me dunk ! ;)

75% van zijn fans zijn - 16 jarigen :D

yvdp
31-08-2003, 17:39
feesje gedaan en ik moet zeggen, heb mij gisteren wreed goed geamuseerd met die mannekes :D
Ze kwamen elke keer wel terug om een nieuw nummerke aan te vragen :)
Zo had ik het weer nets iets gemakkelijker :)