View Full Version : 2e zit
Voor een hele hoop studenten is er al weer een rotte periode aangebroken!! de 2e zit!!!!:(
Ik heb er al eentje (Wiskunde) achter de rug en heb al mijn taken al af gegeven! Morgen heb ik Nederlands Didactiek...
Nu valt het qua stress enzo nog mee maar euhm... Ik begin maandag les te geven maar ik heb dinsdagmorgend ook nog examen enzo!! dus het is niet alleen examens voorbereiden maar ook de eerste schoolweken vragen enige voorbereiding...
Hoe zit het met de andere 2e zitters? En vooral hoe hebt ge het ervanaf gebracht (das dan voor als de resultaten er zijn he!!)
Ik wens iedereen nog veeeeeeeeeeeeeeel succes toe en allemaal duimen voor mij!!!
:bye: grtz 'bijna' Juf Anneke :bye:
2 2de zitjes in mijn IAJ-programma: Linguïstische beschrijving van het Nederlands - Synchroon/Diachroon en Geschiedenis van de Duitse Literatuur II. Respectievelijk op 1 en 15 september. Op het gemakske dus, want zelfs als ik er niet op door ben, zit ik nog niet in de problemen.
Ik duim in ieder geval voor de andere 2de zittende paddockers ;)
Op 3 september besturingssystemen en op 9 september Proacc (boekhouden op computer). Het eerste examen is niet echt gemakkelijk, het tweede zou ik met één vinger in de neus moeten kunnen (de andere vinger heb ik nodig om te typen en te klikken :+ ).
Voor de andere 2e zitters: nog een beetje blokken en dan zit je weer een jaartje hoger. Veel goede moed !
Morgen: algemene economie
donderdag: psychologie & didactische basisvaardigheden :s
maandag: stemtechnieke en economie didactiek
dinsdag: handelseconomie
vrijdag: informatica didactiek
ik ga voor te slagen :s
laatste herexamen dateert van zomer 1984, Wiskunde. Glansrijk geslaagd. :D
Anyway, veel succes aan de herkansers. ;)
langs mijn kant ook. Ik ga donderdag men enige taakje ff binnegooie opt school. Doet er ni toe hoe goed ik ze deed, erdoor ben ik toch
veel succes aan de herkansers.
Maandag 25/08 Objectgeoriënteerd Programmaontwerp / Financiële & Economische analyse
Dinsdag 26/08 Ethiek :+
Woensdag 27/08 Datacommunicatie
Donderdag 28/08 Java
Maandag 01/09 Visual Basic
Woensdag 03/09 Database
Donderdag 04/09 Frans/Engels
Vrijdag 05/09 Organisatie & Management
Dinsdag 09/09 Objectgeoriënteerde Analyse
De eerste 3 zijn al vlot verlopen ..... Met Java en Opjectgeoriënteerde Analyse liggen er echter nog gevaarlijke struikelblokken te wachten :(
Originally posted by Huudo
laatste herexamen dateert van zomer 1984, Wiskunde. Glansrijk geslaagd. :D
Dat van mij was in 1983, aërodynamica. Ook geslaagd. Voor de kenners : ik herinner me de vraag zelfs nog heel goed : de Laval-straalpijp.
Wat is er zo grappig aan "ethiek" ? Past wel niet in het rijtje, maar interesseert mij persoonlijk nog het meest op het eerste zicht.
vwala :)
weeral eentje achter de rug!!
vrijdag nog mondeling voor nederlands
dinsdag mondeling opvoedkunde
volgende vrijdag verdediging eindwerk
en ondertussen beetje lesgeven :)
En het gaat lukken he!!!!
Originally posted by Mario
Wat is er zo grappig aan "ethiek" ? Past wel niet in het rijtje, maar interesseert mij persoonlijk nog het meest op het eerste zicht.
bwa laat me het zo stellen dat de docent in kwestie niet echt in goede aarde ligt bij zijn collega's ethiek-docenten.
Een collega van hem sprak mij gisteren aan ....
- "Begrijpt u zijn vragen eigenlijk ?"
- "Nee ... ik schrijf enkel op wat ik in mijn boek kan vinden(open boek, nvdr.)"
- "Wel dan zijn we met 2 die zijn vragen niet begrijpen. Ik geef al 15 jaar ethiek ... En heb heel wat studies achter de rug (in de filosofische richtingen). Maar zijn vragen zijn compleet chinees voor mij."
Ik kan me best voorstellen dat ethiek ook zeer nuttig kan zijn in een onderwijsrichting .... Toch vind ik (en samen met mij zowat alle studenten en andere docenten) dat ethiek zoals het op KdG gegeven wordt op zijn zachtst gezegd belachelijk is.
Vandaar de :+ smilie
Ook net het eerste (Fysica) van vijf achter de rug. Vriendelijke mens moet ik zeggen, gelukkig :D
Morgen, vrijdag, maandag en de maandag erop de volgende...
ik heb er ééntje achter de rug SPAANS, ging redelijk vlotjes
3/9 macroeconomie
5/9 wiskunde
8/9 beleidsinformatica
10/9 microeconomie
12/9 spaans (mondeling)
zwaar zwaar zwaar
allee
de 17de zullen we het weten
nu even afzien
Ik heb vandaag op zijn zachtst uitgedrukt ..... een heel matig exaam gedaan ...
om nie te zeggen slecht :(
bwa we gaan nog voor volledig het derde jaar .... Mee een beke chance blijft de schade beperkt tot een 9/20 ofzo .....
Dan zijn er nog geen onoverkomelijke kleerscheuren opgelopen.
Ik hoop op geen IAJ of overdoen zenne!!! dan moet ik mijn klasje al afgeven!!!
Ben (denk ik toch) goed bezig... nog eventjes doorbijten seh!!!
Ik hoop ook dat je er door bent, na zo een week lesgeven uw klas moeten afgeven zal nie leuk zijn. Ik duim in ieder geval voor je!
Ikzelf morgen nog ééntje en vrijdag en dan -> vakantie :)
Originally posted by Anneke
Ik hoop op geen IAJ of overdoen zenne!!! dan moet ik mijn klasje al afgeven!!!
Ben (denk ik toch) goed bezig... nog eventjes doorbijten seh!!!
Ben niet zo op de hoogte van al de terminologie. Wat betekend "IAJ".
Hoewel ikzelf er al een hele tijd vanaf ben (lees : jaren) wens ik iedereen veel succes toe.
C U
Originally posted by Pascal
Ben niet zo op de hoogte van al de terminologie. Wat betekend "IAJ".
Hoewel ikzelf er al een hele tijd vanaf ben (lees : jaren) wens ik iedereen veel succes toe.
C U
IAJ= Individueel aangepast jaar. In bepaalde gevallen kan je ondanks het feit dat je gebuisd bent na tweede zit toch al een deel vakken van het volgend jaar doen samen met de vakken waarvan je geen vrijstelling hebt kunnen behalen. Zoiets ongeveer...
Ik heb er nu vier van de vijf achter de rug. Nog even doorbijten tot maandag...
Originally posted by stijnconinx
IAJ= Individueel aangepast jaar. In bepaalde gevallen kan je ondanks het feit dat je gebuisd bent na tweede zit toch al een deel vakken van het volgend jaar doen samen met de vakken waarvan je geen vrijstelling hebt kunnen behalen. Zoiets ongeveer...
Aha, het principe kende ik, echter niet de term noch de afkorting...
Thx
C U
Originally posted by stijnconinx
IAJ= Individueel aangepast jaar.
ben blij dat Ik A.J. hier niks mee te maken heb :D
wel, kan ik geloven zenne, A.J. , want I.A.J. had eigenlijk ook Incredible Andy Jaenen kunnen betekenen hé... :D :D :D
heb eerste lesdag achter de rug!!! toffe kindjes op wat ettertjes na :) toffe collega's en dit is zeker iets dat ik jaaaaaren kan volhouden!
Dus nu allemaal extra duimen voor mijn examens (morgenvroeg om 8.00 en dan om 8.50 beginnen lesgeven!!!) !!! ik zou mijn engeltjes niet meer willen afgeven!!!
ik ben geslaagd!!!! ik ben afgestudeerd!!!!
:bye: dada studentenleventje!!!!!:bye:
Bij deze groetjes van JUF Ann :p
Proficiat !
..ik zit maandag nog met een tweede zit aan m'n been :s
ik weet de uitslag pas woensdag, maar de man die zo goed kon uitleggen wat een IAJ is, heeft het beesje aan zijn been. ik hoop dat mij niet hetzelfde overkomt, want dat beesje lijkt een redding maar het is echt niet plezant!
Inderdaad, een IAJ ist geworden...
Lol, bijna iedereen die ik ken met tweede zit heeft een IAJ gekregen. En ik zat daar al een jaar mee :D Welcome to the big family ! :D
Joepie! Ik ben door! Nog één jaartje en ik ben er van af. :) Maar dan gaan werken zie ik nog niet zitten :(
Ik hoor normaal gezien morgen welke vakjes ik al van mijn IAJprogramma mag schrappen :)
ik ben erdoor
ongelooflijk
en dan nu op erasmus naar wenen! woohoow
Speesman
18-09-2003, 01:06
Op erasmus met de caje zeker?
Originally posted by speesman
Op erasmus met de caje zeker?
inderdaad met de caje
en ik kan u ook melden dat de caje zonet gehoord heeft dat hij erdoor is!
alle proficiat he ;) en have fun in Wenen en stuur een kaartje he :)
Ik heb door mijn 2de zitje mijn 2de kandidatuur nog wat lichter kunnen maken; Duitse Literatuurgeschiedenis een 14 (woohoo) en Duitse Teksten II een 13 (Franz Kafka heeft voor mij geen geheimen meer :D )
Dat wordt dus een relatief makkelijk jaartje in vooruitzicht :)
vincentdb2001
21-09-2003, 23:12
Ja, ik ben ook door mijn tweede zit, en met succes :) Proficiat aan alle die in dezelfde situatie zijn :)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.