PDA

View Full Version : Banden verzachten


JJoris
27-08-2003, 09:55
Heeft er iemand ervaring met producten om banden te verzachten. Blijkbaar zijn er producten die het rubber v/d banden verzacht, ze moeten de dag voor de race aangebracht worden, en hierdoor is de band iets zachter. Door gebruik verdwijnt dit effect na enige tijd. Is dit ergens the verkrijgen, en wat is het merk.

Groetjes

Hoppa
27-08-2003, 20:37
je kan eens kontakt proberen opnemen met Jos Martens. Hij is een garagehouder in Alken en prepareerde vroeger wagens voor de toenmalige procar. Ik weet dat hij iets in die aard wel eens gebruikte. Telefoon en adres weet ik echter niet.

Giovanni
27-08-2003, 21:36
Dat produkt bestaat wel degelijk.
Of het ook goed werkt weet ik zo nog niet ???
Het noemt letterlijk "Tyre softener" en is te krijgen bij demontweeks.
Je kan beter banden met een zachtere gom kopen dan dat produkt te gebruiken.

A.J.
28-08-2003, 01:44
Het voordeel van zo'n produkt is dat je gedurende enkele ronden zachte banden hebt ( en dus heel veel grip) maar nadat de bovenste laag weg is toch nog een duurzame band hebt om een race mee uit te rijden.

Lemans
29-08-2003, 01:05
Die 'tyre softener" werkt heel behoorlijk hoor. Het enige probleem is dat ik er eigenlijk voor naar England moet.
Gewoonlijk breng ik liters mee tijdens mijn bezoek aan de racing-show van Birmingham . Ik zit voorlopig zonder en de racing-show is pas in januari. Een bestelling via Demon Tweeks wil soms wel eens lukken alhoewel het product eigenlijk niet via een vliegtuig mag verstuurd worden (tenzij onder ADR)

Jo Smets
08-09-2003, 08:24
Besten,

zoals de meesten al aangeven is het produkt enkel voor een paar rondes. Dit kan je ook terug vinden in verschillende boeken zoals bvb "Drive to win" van Carol Smith. Trouwens een zeer goed boek. Maar of het de slijtage van je banden niet zo erg bevorderd dat je inderdaad beter soft-compound kan kopen, is natuurlijk de vraag.

Uitproberen dus ...

mvg,
Jo Smets
www.smetsminiracing.com
www.jstechnologies.tk