Log in

View Full Version : VCD's Schrijven

Oneliner
27-08-2003, 13:43
Ik heb hier ergens een film "gevonden" op mijn pc, en zou die graag willen schrijven als VCD.
Het is dus een bin file van 680mb, en er zit een CUE sheet bij.
Nu wanneer ik dit schrijf als image blijkt de DVD-speler de cdrom niet te kunne leze, ook al is deze VCD-compatibel.
Ook mijne cd'rom kan deze cdrom niet meer lezen.

Nero vraagt me steeds de block size enzo in te geven, deze moet op 2358 staan vooraleer deze kan beginnen met schrijven.

Ligt dit aan NERO of doe ik iets verkeerd?
Mercikes al op voorhand!
Greetz

Martijn
27-08-2003, 14:00
Originally posted by Oneliner
Ik heb hier ergens een film "gevonden" op mijn pc, en zou die graag willen schrijven als VCD.
Het is dus een bin file van 680mb, en er zit een CUE sheet bij.
Nu wanneer ik dit schrijf als image blijkt de DVD-speler de cdrom niet te kunne leze, ook al is deze VCD-compatibel.
Ook mijne cd'rom kan deze cdrom niet meer lezen.

Nero vraagt me steeds de block size enzo in te geven, deze moet op 2358 staan vooraleer deze kan beginnen met schrijven.

Ligt dit aan NERO of doe ik iets verkeerd?
Mercikes al op voorhand!
Greetz

Normaal gezien zou dit toch moeten lukken.
Probeer anders die bin file eerst eens te unpacken en dan die file als (Super)Cd te branden.

Oneliner
27-08-2003, 14:21
Ok, ik heb nu een map "videocd", met als onderverdelingen: CDI, EXT, MPEGAV, SEGMENT en VCD.
Moet ik dan heel de map schrijven, of enkel de submappen??
En met wat kan ik iets schrijven als Supercd's???
Sry voor de lastige vragen :)

yvdp
27-08-2003, 14:45
virtual daemon manager downe. Die .cue mounten (maakt een extra dvd-rom'etje aan) en dan met nero copy cd en dan dien extra (bij mij de G:) aanduiden als plaatsken vanwaar ge wilt kopiëren...
of bedoelde da ni?
grtz

Oneliner
27-08-2003, 14:48
Volgens mij is Martijns oplossing veiliger, alleen weet ik ni hoe ik ze fatsoenlijk moet uivorern, daaro mwacht ik ff op een verlossende reactie van mmartijn! :)

toch merci perre!ç

Martijn
27-08-2003, 14:52
Hetgene wat yvdp zei gaat ook(en is iets makkelijker als je niet veel ervaring hebt(ik geloof zelfs dat je nero Imagedrive ook zal kunne gebruken ipv Daemon Tools, alhoewel Daemon tools meer formaten ondersteund.)

Om terug te komen op je vraag: je hoeft niet alle mappen te schrijven, enkel diegene(n) die jij nodig acht ;)

Oneliner
27-08-2003, 14:55
dan gaan we da sebiet is proberen hé!
Mercikes manne

yvdp
27-08-2003, 14:56
Originally posted by Martijn
Hetgene wat yvdp zei gaat ook(en is iets makkelijker als je niet veel ervaring hebt(ik geloof zelfs dat je nero Imagedrive ook zal kunne gebruken ipv Daemon Tools, alhoewel Daemon tools meer formaten ondersteund.)

Om terug te komen op je vraag: je hoeft niet alle mappen te schrijven, enkel diegene(n) die jij nodig acht ;)

ik maak het mezelf altijd gemakkelijk ;)
Soms te gemakkelijk.
Ohja, en Chris, yw ;)