PDA

View Full Version : Lotus Super Seven - Tamiya 1/24


Sennake
30-08-2003, 17:20
Ik ben er al een tijdje aan bezig, en ik vond het de hoogste tijd om wat foto's te laten zien, vooraleer hij volledig klaar is :)

Het zijn 3 groepjes van 5 :

Sennake
30-08-2003, 17:21
Het volgende groepje van 5 :

Sennake
30-08-2003, 17:22
En het laatste :

Seņor Bigfrit
30-08-2003, 17:41
K denk da ik maar is hier zal antwoorden, aangezien ik een hekel heb aan die servers op AF...

Anyway,


Dit is gewoon te goed voor woorden!
K wou da ik hetzelfde talent had als gij!

K zie hier en daar enkele interessante techniekjes (drybrushing, blackwashing...)

Kunt ge misschien wat uitleg geven bij die pics? K zou graag weten welke verf je hebt verdund om die carbu's te schilderen.

Ja, wa wilde da ik nog zeg, de motor is een waar meesterwerk, maar de motor beter vinden als de rest is ook niet eerlijk, alles is gewoon prachtig!

Olivier

HHugo
30-08-2003, 18:07
Alles wat ik ging zeggen staat al in de post van senor bigfrit :)
Die motor is echt wel goed ... :cool:

Sennake
30-08-2003, 19:03
Originally posted by Seņor Bigfrit
Kunt ge misschien wat uitleg geven bij die pics? K zou graag weten welke verf je hebt verdund om die carbu's te schilderen.


Eigenlijk heel eenvoudig hoor : eerst wordt de motor samengebouwd met alle onderdelen in "nieuwe" staat, t.t.z. zonder enige vorm van weathering, en daarna gebruik ik zoals altijd een verdunde vorm van Tamiya's "smoke" (X-19) om alle groeven en spleten te accentueren. Als dat droog is wordt het geheel "gedrybrusht" met Tamiya' "chrome silver" (X-11) en klaar is kees...

De basiskleur van die carburators is trouwens (volgens plan) een mengeling van Tamiya's "flat aluminium" (XF-16) en "orange" (X-6)...

Guido
30-08-2003, 22:19
Ik heb een aantal jaren geleden - toen we 10 jaar getrouwd waren - eens een Caterham Super 7 gehuurd voor een weekendje Ardennen met moeder de vrouw. Zalige auto!

En dit is een zalig modelletje van diens voorganger! :eek:
Magic Smoke! Ook de wielen zien er altijd weer net ietsje sjieker door. En zonder dry-brushing geen schoon modelleke, he. Modelbouw zoals het hoort en met een grote "M".

In een ambitieuze bui heb ik me dat kitje ook eens ooit aangeschaft met als plan er een Caterham van te maken. 'One day' zal ik er eens aan beginnen, want heel de carrosserie moet dan gemodifieerd worden om te beginnen. Maybe, one day :D

Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.

Sennake
01-09-2003, 10:59
Originally posted by Huudo
Ik heb een aantal jaren geleden eens een Caterham Super 7 gehuurd voor een weekendje Ardennen met moeder de vrouw.

Effe off-topic en den "onnozele toer" op : ik veronderstel dat het alleen de Caterham was die je gehuurd hebt? :D :D :

Originally posted by Huudo
In een ambitieuze bui heb ik me dat kitje ook eens ooit aangeschaft met als plan er een Caterham van te maken. 'One day' zal ik er eens aan beginnen, want heel de carrosserie moet dan gemodifieerd worden om te beginnen. Maybe, one day :

Ik heb er voor gekozen om de originele versie te bouwen omdat... ik de 1/12 Tamiya bouwdoos van de Caterham ook nog liggen heb. Wanneer ik daar eens aan ga beginnen... Who knows?

Mario
01-09-2003, 13:44
Ik kan me alleen maar aansluiten op wat hierboven al staat : :eek:.

Guido
02-09-2003, 09:56
Originally posted by Sennake
Effe off-topic en den "onnozele toer" op : ik veronderstel dat het alleen de Caterham was die je gehuurd hebt? :D :D :


Inderdaad, de Ardennen waren niet te huur :+

Originally posted by Sennake

Ik heb er voor gekozen om de originele versie te bouwen omdat... ik de 1/12 Tamiya bouwdoos van de Caterham ook nog liggen heb. Wanneer ik daar eens aan ga beginnen... Who knows?

heb die op 1/12 al een paar keer bij Broux in mijn handen gehad, maar 't is toch veel geld, en op een ruilbeurs heb ik 'em nog nooit gezien. En die "Wanneer ik daar... enz." dat klinkt wel heel bekend ;)