joost
30-08-2003, 18:35
Spa 1000 km.
De mythische 1000 km van Spa zijn terug. Mauro Baldi en Stephan Johansson reden als laatste winnaars over de start en finishlijn in 1988. Dit jaar zijn de Deen Kristensen en de Japanner Arai de grote kanshebbers om hen op de erelijst op te volgen.
In ieder geval werd een eerste aanzet gegeven tijdens de officiële trainingen. De R8 ingeschreven door Audi Belgium, zette de pole in 2.14.899 tijdens de ochtendsessie. Deze tijd zou echter nog sneller maar typische Ardense weersomstandigheden zorgde afwisselend voor wat zon en veel regen.
Vanzelfsprekend vinden we achter de Audi de overige SR1 prototypes. De Courage (Sarrazin-Lagorce) bezet morgen de tweede plaats op de eerste rij en verderop volgen de DBA van Shimoda en Wallace, de beide Domes (Lammers-Bosch & Gabbiani-Ortiz) en de de Lola Judd van Keen-Lavaggi.
De snelste GT, de Marcos LM 600 van Euser, Lockie en Belcar rijder Jos Menten zette een sterke prestatie neer door zich tussen de SR1 en SR 2-wagens te plaatsen. De tweede plaats in de GT-klasse was er voor één van Britse Moslers, nipt gevolgd door de Belgische Vertigo. Hemroulle tenslotte, kwam niet verder dan de negende plaats in GT met een wat oudere ex-cup Diablo.
(c) Joost Custers
De mythische 1000 km van Spa zijn terug. Mauro Baldi en Stephan Johansson reden als laatste winnaars over de start en finishlijn in 1988. Dit jaar zijn de Deen Kristensen en de Japanner Arai de grote kanshebbers om hen op de erelijst op te volgen.
In ieder geval werd een eerste aanzet gegeven tijdens de officiële trainingen. De R8 ingeschreven door Audi Belgium, zette de pole in 2.14.899 tijdens de ochtendsessie. Deze tijd zou echter nog sneller maar typische Ardense weersomstandigheden zorgde afwisselend voor wat zon en veel regen.
Vanzelfsprekend vinden we achter de Audi de overige SR1 prototypes. De Courage (Sarrazin-Lagorce) bezet morgen de tweede plaats op de eerste rij en verderop volgen de DBA van Shimoda en Wallace, de beide Domes (Lammers-Bosch & Gabbiani-Ortiz) en de de Lola Judd van Keen-Lavaggi.
De snelste GT, de Marcos LM 600 van Euser, Lockie en Belcar rijder Jos Menten zette een sterke prestatie neer door zich tussen de SR1 en SR 2-wagens te plaatsen. De tweede plaats in de GT-klasse was er voor één van Britse Moslers, nipt gevolgd door de Belgische Vertigo. Hemroulle tenslotte, kwam niet verder dan de negende plaats in GT met een wat oudere ex-cup Diablo.
(c) Joost Custers