PDA

View Full Version : vraagje van beginneling


Buumke
30-08-2003, 19:53
Mijn excuses als ik verkeerd post.

Hoe en waar start ik als ik VW Fun cup wil rijden?

Ik start echt van 0!!!

Alcast bedankt voor de inlichting!

Scapa
30-08-2003, 21:05
Eerst begin je met centen bijeen te zoeken om te kunnen rijden. Gratis is het niet eh. Als je die al hebt zou ik u aanraden eind september naar de 2003 Miles af te zakken. In het voorprogramma rijdt immers de Fun Cup. Daar met wat teambazen spreken en contacten leggen...

Mistery
30-08-2003, 21:23
Praat eens met Maarten of Marc Perdieus van Perdieus Motorsport. Zij hebben een bi-place aangekocht, iets wat toch wel ideaal is om mee te beginnen. De wagen is goed, uitstekend zelfs, dat kan ik je verzekeren. Met die wagen werd o.a. Andy Jaenen onlangs nog tweede in de 25u Fun Cup in Francorchamps.

Lemans
01-09-2003, 11:19
Een raad voor alle beginners, informeer je goed aangaande de prijzen, niet alleen voor het rijden zelf, maar ook wat het kan kosten als het eens fout gaat. Zeker navragen of een koprol met een racewagen je geen 5 jaar 'riem-aantrekken ' gaat kosten.
Vraag ook of er eventueel een beetje ruimte is voorzien voor eigen sponsors ,enz...

Maarten
01-09-2003, 14:09
Wat je volgens mij best doet als je in de racerij stapt is een doel voor ogen nemen en een plan opstellen. Hiermee zou ik zeggen dat je moet weten wat je wilt. Wil je een auto kopen of huren, is het voor ervaring op te doen, wat kan je je sponsors bieden, hoe lang denk je fun cup te willen rijden (hetgeen een invloed kan hebben op het al dan niet kopen van een auto), etc.

Probeer zoveel mogelijk info te vergaren over fun cup (in dit geval)via de site www.vwfuncup.com vind je al heel wat, of anders kan je aan mij wat zaken vragen.

Het is belangrijk om toch iet of wat voorkennis te hebben van racen, hetzij via karting hetzij via lessen te nemen op dagen als die van eran racing bijvoorbeeld of die van Jesco(INKART).

En het belangrijkste om zelf te beginnen is op zoek gaan naar poen, best door middel van sponsoring, want ik heb geleerd dat je er zelf niet te veel mag insteken! Zie dat het je zo min mogelijk aan je eigen privé kapitaal kost, want dan blijft het niet duren, tenzij je je geld niet opkrijgt uiteraard :D! Maak een plan op waarmee je naar een mogelijke sponsor kan gaan en waarin je duidelijk maakt wat je hem kan bieden in ruil voor een participatie in jouw fun cup project.

ook heel interessant als rookie is deelnemen aan de verschillende wedstrijden die worden georganiseerd door uniroyal, donna, Q8, Champion's, ed waardoor je mits een kartingproef in de funcup kan geraken. Je wordt dan goed begeleid en krijgt tips van een instructeur vooraleer je kan deelnemen aan de eigenlijke fun cup race!

voila, dit is een eerste stap zou ik zo denken ...

veel succes

A.J.
02-09-2003, 15:03
Wat je ook kan doen is op 24 september eens langskomen in Zolder op onze ERAN dag. Daar zijn die dag een 30 tal beginners die een cursus volgen. Je kan er dan een beetje zicht krijgen op wat er allemaal nodig is alvorens je kan gaan racen. Ik ben steeds achter in de pits te vinden voor wat meer uitleg.