PDA

View Full Version : Opsinjoor Kart-Cup 19/09/2003


Maarten
02-09-2003, 13:40
Rotary Club Mechelen Opsinjoor nodigt u uit op haar

6e Opsinjoor Kart-Cup

op vrijdag 19 september 2003

vanaf 18 uur

In aansluiting op de 5 voorgaande sessies, zal er op 19 september 2003 een 6e 'Opsinjoor' kartingcup georganiseerd worden, in de INKART te Puurs.

Hiermee willen wij u reeds warm maken om deel te nemen aan deze wedstrijd.

De deelnamekosten bedragen 495 €. per team.
Inschrijven door storting op rekening 751-2000339-45 van Rotary Opsinjoor.

Er is catering beschikbaar.

Wees er tijdig bij, want er kunnen maximum 20 teams deelnemen!

Per team kunnen er minimum 3 en maximum 8 piloten, waarvan minstens 1 dame mee rijden.
De minimumleeftijd van de piloot is 16 jaar.
Wij voorzien dit jaar een 'Pro' klasse en een 'Light'-klasse teneinde de minder geroutineerde teams eveneens op het podium te krijgen.

Volgende punten staan er op het programma:

18.00 uur : Welkom
19.00 uur: Briefing piloten
19.15 uur: Warming-up met aansluitend kwalificatie
19.45 uur: Opstellen Karts op startgrid
20.00 uur: Start endurance race ( 3 uren )
23.00 uur: Aankomst
23.15 uur: Podium

Tot dan !

Rotary Club Mechelen Opsinjoor

---------

Dit wordt door mijn vader georganiseerd, vorig jaar toch een aantal deelnemers via de paddock kunnen vastkrijgen, zoals de winnaar Kartgrid. Wij doen dit jaar opnieuw mee en hopelijk kunnen we nog eens een trapje hoger op het podium kruipen, al twee jaar op rij een derde plaats gehaald!

Dit is racen voor het goede doel, het aangename aan het nuttige koppelen dus! Voor wie zin heeft, aarzel niet om contact op te nemen met Marc Perdieus (marc@perdieus.be) of met mij (maarten_perdieus@hotmail.com) indien je interesse hebt!

groeten

Marc & Maarten Perdieus

Flitser
17-09-2003, 22:21
Maarten, je vader heeft me een mail gestuurd om te vragen of we de wisselbeker konden brengen maar blijkbaar zit zijn mailbox overvol en kan ik hem geen mail terug sturen.
Ondertussen probeer ik wel nog te mailen.

Kan jij hem vertellen dat we zeker aanwezig zullen zijn, bedankt en tot vrijdag ;)

Gilles forever!
17-09-2003, 22:33
Veel te duur, pure afzetterij!!! 500? voor 3 uur racen met huurkarts :fight: :fight:

greets Gilles
________
condo Pattaya (http://pattayaluxurycondos.com)

Mark
17-09-2003, 22:40
Originally posted by Gilles forever!
Veel te duur, pure afzetterij!!! 500€ voor 3 uur racen met huurkarts :fight: :fight:

greets Gilles

Ken jij het principe van een Rotary Club?

Dit is racen voor het goede doel, het aangename aan het nuttige koppelen dus!

Logisch dus dat het duurder is dan de gangbare marktprijs..........der moet toch iets aan de strijkstok blijven hangen voor het goede doel ;)

Gilles forever!
17-09-2003, 22:43
oops sorry, niet gezien :frusty: Maar mijn portefeuille heeft het niet zo met goede doelen :+

greets Gilles
________
AnnyAngel (http://www.girlcamfriend.com/cam/AnnyAngel/)

Maarten
18-09-2003, 00:01
Originally posted by Flitser
Maarten, je vader heeft me een mail gestuurd om te vragen of we de wisselbeker konden brengen maar blijkbaar zit zijn mailbox overvol en kan ik hem geen mail terug sturen.
Ondertussen probeer ik wel nog te mailen.

Kan jij hem vertellen dat we zeker aanwezig zullen zijn, bedankt en tot vrijdag ;)

ok flitser dat staat genoteerd!
doen jullie terug mee met een team of is het gewoon de beker brengen?
alleszins tot vrijdag

ik geloof dat er nog één plaats vrij is
we zijn al met 19 teams

ik ben trouwens vandaag met mijn zusje gaan oefenen en het is een tof parcours, best wel snel, vrij veel grip

Maarten
18-09-2003, 00:07
Originally posted by Gilles forever!
Veel te duur, pure afzetterij!!! 500€ voor 3 uur racen met huurkarts :fight: :fight:
greets Gilles

ik weet dat het duur is, en zonder sponsors is dit wellicht onbetaalbaar voor de recreatieve karter, maar zoals marschal het hierboven al verduidelijkte is het voor het goede doel!

er doen wel al enkele bekendere piloten mee
zo staan sabine dubois (Fun Cup), pierre-yves rosoux (Fun Cup en vroeger Procar denk ik), paul grutman (mini cup) op deelnemerslijst, zonder uiteraard mezelf, broer en vader te vergeten uit de Fun Cup :D

Flitser
18-09-2003, 10:27
Originally posted by Maarten
ok flitser dat staat genoteerd!
doen jullie terug mee met een team of is het gewoon de beker brengen?
alleszins tot vrijdag

ik geloof dat er nog één plaats vrij is
we zijn al met 19 teams

ik ben trouwens vandaag met mijn zusje gaan oefenen en het is een tof parcours, best wel snel, vrij veel grip

Kartgrid neemt deze keer niet deel nee maar ons Evy rijdt zoals de voorbije twee jaar terug mee met British Car Center. Mischien is er een klein kansje dat ik ook nog eens in de kart spring maar die kans is zeer klein en enkel in uiterste nood.
Mij zien ze niet veel meer op Inkart sinds de nieuwe "karts" er zijn of tenminste toch iets dat op karts moet lijken :rolleyes:
Je zal vrijdag wel merken dat er een enorm verschil op de karts zit en dit al sinds het begin dus het heeft niks te maken met het feit dat de motoren al heel wat uren gebold hebben.

Maarten
18-09-2003, 10:33
Originally posted by Flitser

Mij zien ze niet veel meer op Inkart sinds de nieuwe "karts" er zijn of tenminste toch iets dat op karts moet lijken :rolleyes:
Je zal vrijdag wel merken dat er een enorm verschil op de karts zit en dit al sinds het begin dus het heeft niks te maken met het feit dat de motoren al heel wat uren gebold hebben.

ik heb het wel gemerkt, wij zijn twee weken geleden eens gaan rijden en toen heb ik zeker 10 kartjes met technische problemen gezien op 3uur tijd, het kartje van de eerste manche had een ongelooflijk spel op het stuur, ik moest eraan draaien om rechtdoor te rijden en het had geen remmen, en het kartje van de tweede sessie trok niet zo snel op

gisteren is mijn kartje na drie rondjes kapot gegaan, iets met de aandrijving want het draaide nog maar ik ging niet meer vooruit (tandwiel of ketting eraf zeker? als dat tenminste zo wordt aangedreven) en mijn tweede kartje van gisteren reed volledig anders, maar je moet daar aan wennen, de tijden van deze twee kartjes lagen dan weer wel dicht bij mekaar, dus aanpassen aan de stijl van het kartje is de boodschap :D ook niet logisch maar soit!

het zal wel plezant worden en ja inkart staat bekend om haar dure prijzen, maar je mag niet vergeten dat het daar voor de recreatieve karter toch wel in orde is, ook als men daar een race organiseert dan weet je gewoon dat alles perfect in orde is!

Flitser
18-09-2003, 10:42
Originally posted by Maarten
aanpassen aan de stijl van het kartje is de boodschap :D ook niet logisch maar soit!

het zal wel plezant worden en ja inkart staat bekend om haar dure prijzen, maar je mag niet vergeten dat het daar voor de recreatieve karter toch wel in orde is, ook als men daar een race organiseert dan weet je gewoon dat alles perfect in orde is!

Bij indoorkarting is het sowieso normaal dat je je moet aanpassen aan de stijl van het kartje. Iedereen rijdt daar mee en het ene kartje heeft al harder afgezien dan het andere dus die rijden allemaal wel anders maar de toeren dat je daar soms moet uitsteken om toch nog een deftige tijd neer te zetten zijn echt wel frappant.

Inkart is idd altijd duur maar ik moet je 200% gelijk geven als je zegt dat Inkart DE karting is op vlak van organisatie... tenzij Mike zich komt moeien :p (remember last year?)
Geen enkele indoorkarting kan daar aan tippen, alleen jammer van de prijs en van de karts.

Alpha heeft nochthans heel goeie composietkarts, geen brol zoals die JBK's :rolleyes:

Mistery
18-09-2003, 12:15
Originally posted by Flitser
tenzij Mike zich komt moeien :p (remember last year?)

Jup, Flitser, dat was toen wel de ultieme verschijning hé... Zwaar terreur voor hun geluidsinstallatie...

Flitser
18-09-2003, 15:31
Originally posted by Mistery
Jup, Flitser, dat was toen wel de ultieme verschijning hé... Zwaar terreur voor hun geluidsinstallatie...

:rolleyes: Hij moet ook altijd overdrijven hé :frusty:

Maarten
19-09-2003, 12:36
Originally posted by Flitser
:rolleyes: Hij moet ook altijd overdrijven hé :frusty:

idd, ik verschoot er ook wel van

maar het heeft wel geholpen hé :D en het is niet den eerste den beste natuurlijk! ;)

allee, tot strakskes dus!

Flitser
19-09-2003, 13:47
Originally posted by Maarten
idd, ik verschoot er ook wel van

maar het heeft wel geholpen hé :D en het is niet den eerste den beste natuurlijk! ;)

allee, tot strakskes dus!

Opsinjoor "Kamikaze" Cup lijkt mij een betere naam :D

Tot vanavond ;)

Flitser
20-09-2003, 10:35
Originally posted by Flitser
Opsinjoor "Kamikaze" Cup lijkt mij een betere naam :D

Ik neem mijn woorden terug!
Blijkbaar had iedereen deze keer toch de discipline van eens deftig naar de briefing te luisteren vanaf de eerste keer en de beslissing van Inkart om altijd de blauwe vlag te hanteren bij het zien van een snellere piloot die een tragere wil inhalen bleek een goeie beslissing te zijn.

Geen kamikaze toestanden zoals vorig jaar, sportief rijgedrag (alleen niet van sommige vrouwen :no: ), kortom geen dingen waarbij je je om de vijf seconden kan beginnen opwinden waardoor je misschien zelf ook agressiever gaat rijden.

In laatste instantie toch nog ingeschreven terwijl het helemaal niet gepland was. Een fijne race gehad en dat dankzij de fijne organisatie van Perdieus Motorsport en Inkart.

Maarten en copilo(o)t(e), proficiat met jullie prestatie, het was een leuke wedstrijd :gas:

Misschien bij de volgende editie ook een verplicht aantal pilotenwissels invoeren? Het is maar een voorstel ;)

Maarten
20-09-2003, 16:48
het was inderdaad heel plezant, ik weet zelfs niet of er 1 zwarte vlag is gegeven, hoogstens een warning, maar een stop en go is er bij mijn weten niet geweest!

en flitser die vrouw die kon er niet tegen dat mark in haar poep zat te boren (fig. uiteraard), en daardoor deed ze even moeilijk :D

wat betreft die extra pilotenwissels flitser, dan had het waarschijnlijk nog niet gelukt geweest om voor jullie te eindigen hoor. Jullie hebben er twee minder dan ons gedaan, denk ik en dat komt op 40 sec uit, terwijl de rondetijd rond de 1'20'' lag (uitgezonderd mark die ineens even 1'18'' ging rijden) dus dan hadden we nog op een ronde gezeten van jullie, of misschien net geen ronde! Heel sterk gereden van jullie beiden!

even de uitslag laten volgen, zodat iedereen weet wie er gewonnen heeft ... let wel, met allemaal gelijke karts had het waarschijnlijk niet zo geweest

1. kartgrid.be
2. perdieus motorsport
3. British Car Center
4. ATN Racing (zonder sabine dubois, en met een slechte kart, het moet gezegd)
5. Optiek Vleeracker (in het begin ook met slechte kart, later gewisseld)

de rest weet ik niet van buiten

Flitser
20-09-2003, 17:23
Originally posted by Maarten
de rest weet ik niet van buiten

Ik zal een handje toesteken ;)

Er waren dit jaar voor het eerst twee klassen.
De mensen die regelmatig karten of die de voorbije jaren al op het podium hebben gestaan en de mensen die nog nooit of weinig met een kart hebben gereden hoewel er in de teams van de light-klasse gerust ook enkele piloten zaten die duidelijk goed met een kart overweg konden.
9 van de in totaal 19 teams slaagden erin onder de 1.21 te geraken wat betreft de snelste tijd tijdens de race. Gedurende de kwalificatie slaagden daar echter maar 3 teams in

Volledig klassement pro-klasse:
1. Kartgrid.be 131 laps 1.18.55
2. Perdieus Motorsport 129 laps 1.19.43
3. BCC 129 laps 1.19.75
4. ATN Belgium 126 laps 1.21.61
5. Optiek D. Vleeracker 125 laps 1.19.15
6. 31 Keerbergen 123 laps 1.18.80
7. RC Bonheiden 117 laps 1.20.38

Top 3 light-klasse
1. Kobelco 1 123 laps 1.20.98
2. Devrieze Aster X 123 laps 1.20.86
3. Steps Magazine 122 laps 1.21.18

Zoals we al gezegd hadden op voorhand: er zaten werkelijk karts tussen die op het rechte stuk zo van je weg reden.
Vooral de eerste vijf teams waren echt aan elkaar gewaagd en we konden niet klagen over enig verschil tussen onze karts denk ik, ze waren vrij gelijk opgaand. Al een geluk dat de iets snellere karts niet bij enkele van de favorieten terecht gekomen zijn, want dat is altijd balen. Nu hebben enkele veel tragere teams zich toch weten op te werken in het klassement en dat is voor hen altijd leuker.