View Full Version : Mms...
Ik heb sinds kort een nieuwe gsm met kleurenschermpje, en nu wou ik eens voor de leut MMS uitproberen, jeweetwel, fotootjes verzenden met je mobieltje. Ik heb een Pay&Go-kaart, en op de site van proximus heb ik die hele MMS-handel succesvol kunnen installeren.
Ik stuur dan een proefberichtje (van toch al 0,50€) naar mijn gsm en als ik het wil ontvangen, vraagt mijn gsm naar mijn 'Message Server'....die ik dus niet ken :confused:
Iemand die al MMS-ervaring heeft ?
Bart.Vandecavey
03-09-2003, 21:15
Heb voor het ogenblik net hetzelfde probleem...
Ben bezig de GSM van mijn broer aan het installeren en dat werkt dus ook van geen kanten, de boodschap GPRS mislukt...
je moet je gprs instellen dan waarschijnlijk... Ik zelf heb geen mms op m'n toestel, maar wel gprs. De instellingen voor mobistar weet ik ni staan, maar die van proximus kan je vinden op hun site.
Jep moet eerst GPRS laten activeren. Kost niets (bij proximus toch niet).
nope
ik wil je zelfs de instellingen geven als je ze niet vindt finish
geef geef geef ! :)
ik kan er echt niemeer aan uit, GPRS activeren om MMS te kunnen activeren.... :confused:
Ik heb het ondertussen al zover gekregen dat ik een 'MMS install'-functie op mijn GSM kreeg toegestuurd, waar ik een MMS-profiel kreeg, maar waar me ook naar een IP-adres werd gevraagd ?
:confused:
Eindelijk ! 'k heb het, met enorm veel dank aan yvdp om mij op het goede spoor te zetten
en dan wel met deze site:
http://www.proximus-interactive.be/nl/services/wap/instructions.html
mja, ik sukkel ook al zo'n weekje met MMS instellingen...
ik heb 2weken geleden ook een nieuw mobieltje gekocht, de Siemens M55. Normaal zouden de instellingen van deze gsm hetzelfde moeten zijn als die van de S55, maar als ik bel naar de helpdesk van proximus, snappen ze niet waarom mijn mms niet werkt....dan ga ik naar een erkend agent en die zegt dat ik naar de helpdesk moet bellen...jah, zo wordt het leuk...
nochthans, die s55 is een gsm van de proximus collectie, dus daarvan zouden de instellingen wel beschikbaar moeten zijn...
=>ik heb op die site ff dat van wap gedaan(had ik al es gedaan), maar wap heeft toch niks te maken het het ontvangen of versturen van mms? Ik heb een mms gekregen van mijn neef, en die kan ik niet ophalen...mms-instellingen niet coorect ingesteld zegt mij gsm dan...
(en nee, ik schakel ni over nr nokia (ben anti-nokia en pro-siemens)...siemens heeft zoveel meer te bieden:p)
iemand enig idee of toevallig iemand die de S55 heeft en proximus? anders eens naar een ander erkend agent gaan denkik...
wat ik er van begrijp is het volgende:
Ik heb een Sony Ericsson T310, mét GPRS. Om te kunnen MMS'en, moet je eerst die GPRS geinstalleerd hebben (wat je doet via het activeren van WAP op bovenstaande site), dan krijg je onder je 'data communication' op je GSM een 'WAP Proximus profiel' ofzoiets. En als dat d'r staat, kan je uiteindelijk MMS ontvangen én verzenden....
Trouwens, die MMS mag wel wat goedkoper, vind ik: 0,50€ voor 1 berichtje met afbeelding ! Da's verdorie een dikke 20 frank kwijt....Dat ga ik dus helemaal niet frequent gebruiken :D
(en heeft die Siemens toevallig iets met McLaren te maken ? :D )
Originally posted by Finish
Ik heb een Sony Ericsson T310, mét GPRS. Om te kunnen MMS'en, moet je eerst die GPRS geinstalleerd hebben (wat je doet via het activeren van WAP op bovenstaande site), dan krijg je onder je 'data communication' op je GSM een 'WAP Proximus profiel' ofzoiets. En als dat d'r staat, kan je uiteindelijk MMS ontvangen én verzenden....
Trouwens, die MMS mag wel wat goedkoper, vind ik: 0,50€ voor 1 berichtje met afbeelding ! Da's verdorie een dikke 20 frank kwijt....Dat ga ik dus helemaal niet frequent gebruiken :D
ja, maar mijn wap werkt al, ook via gprs, want ik heb ook zo'n proxilmus dingske gekregen:) maar mss lukt niet ze...anyway, kzalkik sebiet nog nekeer wap en mss testen zeker, ge kutn nooit weten da het nu toevallig ineens wel werkt!:)
edit: wat siemens&mclaren betreft...die keuze speelde mss een klein beetje me bij mijn eerste mobieltje...maar nu nietmeer!
kheb u zonet geprobeerd een mms te sturen...hij vraagt bevestiging of ik wil verzenden(27kb, want twas mooi ze;)) en dan blijft hij steken bij verbinden...(kan dus geen evrbinding maken)(=>dus ook geen belkrediet weg)
Originally posted by Hakki
kheb u zonet geprobeerd een mms te sturen...hij vraagt bevestiging of ik wil verzenden(27kb, want twas mooi ze;)) en dan blijft hij steken bij verbinden...(kan dus geen evrbinding maken)(=>dus ook geen belkrediet weg)
dzu toch, khad wel es een mooi mms'ke willen krijgen :D
Wees blij dat je proximus bent, die hebben ook MMS light. (0,15 €) Enkel tekst maar geen beperking, dus als je is een heel lang SMSje moet typen => MMS light ;)
en dan 50€ bij den dokter uitgeven om van uwen RSI af te geraken ;)
Eindelijk ! 'k heb het, met enorm veel dank aan yvdp om mij op het goede spoor te zetten
en dan wel met deze site:
http://www.proximus-interactive.be/nl/services/wap/instructions.html
das dus oh zo graag gedaan hé finish! Moest ge nog is een probleempken hebben, me gewoon ff aanspreke hé ;) hehe
Originally posted by yvdp
das dus oh zo graag gedaan hé finish! Moest ge nog is een probleempken hebben, me gewoon ff aanspreke hé ;) hehe
ik heb anders een probleemke:p
mjah, met de mms kan ik u niet helpen hoor. Die heeft finish zelf moeten instellen. Het waren de gprs instellingen waar ik hem bij geholpen heb. En die vind je op die link een beetje meer naarboven.
kheb nu zitn prutsen en nu werkt mijne wap ook al niemeer...
ff siemens-freakjes aangesproken voor algemene uitleg;)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.