PDA

View Full Version : Huiszoeking bij Museeuw

Finish
04-09-2003, 14:05
Of het nieuwe dopinghoofdstuk in de wielrennerij. Niet alleen Museeuw, maar nog andere renners mochten zich vanmorgen aan huiszoekingen verwachten, volgens de Belgische politie is de hele operatie een 'succes' geworden. Het zou gaan om een dierendoktor die ook menselijke hormonen aan renners leverde....

Of hoe wielrennen wederom een pak geloofwaardigheid heeft verloren.

Scapa
04-09-2003, 16:01
Ik ben benieuwd hier van gaat voortkomen. Ben altijd een fan geweest van Museeuw, het is laatste die ik zou verdenken van dopinggebruik...

buruno
04-09-2003, 16:27
We kunnen ons aan een nieuwe lading Museeuw-mopjes verwachten...

Raceboy
04-09-2003, 16:31
Iemand die pa van Musseeuw op Tv gezien ? Die moet geen schrik hebben Johan is er gene van de melkboer ;)

Musseeuw lijkt me nu niet echt een doping gebruiker, maar ja schijn bedriegt soms.

Oneliner
04-09-2003, 17:24
Kvind u titel wel een beetje "grof" finish. Misschien komt het voor het vele respect dat ik voor museeuw heb... Maar hier insinueert ge al dat Johan per definitie doping gebruikt... (zo interpreteer ik het hé, zal wel bijster subjectief zijn)

Maarbon, ast zo is, ja dan zakt em FAMEUS in achting, anders ist weer de media die erop springt. Op TT staan we leen blz of 4 over museeuw, in de allerlaatste blz staat ook vermeld dat De Clerq ook bezoek heeft gehad... (toch ook ex WK veldrijden)

Nix persoonlijks hoor finish ;)

Finish
04-09-2003, 17:46
lol, grof ? Dit is louter objectieve verslaggeving, hé ! Ga op www.krantenkoppen.be zien en er staat niets anders dan 'huiszoeking bij Museeuw'.
Ik heb wel respect voor Museeuw, en zelfs mét allerhande spuiten en hormoonpreparaten is Parijs-Roubaix nog altijd een hel....Maar alle kampioenen krijgen wel enkele dopingschandalen te verwerken. Merckx in zijn tijd is ook betrapt geweest, en d'r zullen d'r wel een pak geweest zijn die nog voordat EPO bekend was lekker geslikt en geprikt zullen hebben. De wielersport heeft voor mij gewoon geen geloofwaardigheid meer, elk jaar duikt er wel een schandaal op (vorig jaar hadden we nog Rumsas en zijn eega...of VdB die weeral eens tegen de dopinglamp liep)

Ik keur doping niet goed...maar die kerels moeten soms onnoemelijke prestaties verwezenlijken om de Finish te kunnen halen (elke dag bergjes beklimmen in de Tour kan je niet zonder de nodige medicamenten) Dan is het bijna normaal dat als er eentje naar de doping grijpt en een overwinning binnenhaalt, de rest volgt.

Wielrennen heeft z'n glorietijd al lang achter zich.

flugel
05-09-2003, 22:15
Eerst, blijkbaar heeft het gerecht niks anders te doen dan zich bezighouden met een zogenaamd hormonenhandelaar, vandaag kwam diene mens zijn advokaat (Vermassen) zeggen dat alles blijkbaar serieus opgeblazen was, daar hebben we al serieus ervaring mee, een wielrenner is in de ogen van het gerecht een zwaar crimineel (remember de "show" verleden jaar met VDB), Museeuw is trouwens niet opgepakt maar uit vrije wil meegegaan voor ondervraging...

Waar ik wel moeite mee heb is het schijnheilige wereldje van het wielrennen, ik ben er van overtuigd dat elke kampioen "pakt" (er werd hier trouwens Merckx aangehaald, maar dat is nooit bewezen geweest, Merckx houdt vol dat die daar geflikt is), dat Museeuw volledig clean zou zijn is volgens mij een fabeltje, ik ben zeker geen topsporter, maar als je over een meet komt met schuim uit de mond (Lugano als hij wereldkampioen werd) lijkt mij dat niet echt "natuurlijk", en zo kan ik wel even doorgaan over allemaal die zogenaamde kampioenen... en toch blijft wielrennen een populaire sport, blijkbaar vinden de supporters dit allemaal vrij normaal...

Finish
05-09-2003, 22:25
Ik vind het gewoon 'normaal' dat die kerels pakken en slikken en prikken....Die moeten onnoemelijk zware trajecten afleggen en een hele dag afzien. Daarom blijft wielrennen -denk ik- ook aantrekkelijk. Je ziet die kerels gewoon lijden, het zweet ervan af druipen als ze eindelijk na een loodzware bergrit binnen de tijd aankomen. Da's spectaculair, en die bergritten zijn dan vaak ook spannend genoeg om het wielrennen te blijven volgen, doping of geen doping.
Wat Merckx betreft; met alle respect, maar die kerel heeft nu een lichaam dat je allesbehalve sportief kan noemen. Een gevolg van doping ?

Museeuw, de 'come-back man'. Na een paar ferme ongelukken toch terug de fiets opgekropen en op een prachtige manier Parijs-Roubaix gewonnen. Legendarisch. Doping of geen doping, dat nemen ze hem niet meer af.

Oneliner
05-09-2003, 22:32
Originally posted by flugel
dat Museeuw volledig clean zou zijn is volgens mij een fabeltje, ik ben zeker geen topsporter, maar als je over een meet komt met schuim uit de mond (Lugano als hij wereldkampioen werd) lijkt mij dat niet echt "natuurlijk", en zo kan ik wel even doorgaan over allemaal die zogenaamde kampioenen... en toch blijft wielrennen een populaire sport, blijkbaar vinden de supporters dit allemaal vrij normaal...

Dat schuim uit de mond kan ik me best inbeelden.
Ik zit zelf geregeld op de koersfiets en wanneer ik echt echt moet diepgaan, als ik meetrain met van die amateurs, dan heb ik de tijd/zin/mogelijkheid ook nimmer om alles zomaar door te slikke. Dat dat er dan in schuimvorm uitkomt lijkt me niet zoooooo raar.

Wat niet wil zeggen dat ik me soms geen vragen stel bij wat er zich zo soms allemaal afspeelt...
Dingens als de Tour De France, daar heb ik het veel moeilijker mee dan een msueeuw die schittert in Parijs-Roubaix of RVV.
Tour de France zijn 3 weken P-R of RCC achter elkaar... (cru gesteld)

Rallyloverke
08-09-2003, 09:20
Toch even duidelijk maken dat als jullie het hebben over Johan die doping pakt, het wel niet over mij gaat he :)

Finish
12-09-2003, 20:23
Voor mij een gesneden brood en twee wespen....

:rolleyes: