PDA

View Full Version : Sprinterscup / Touringcup / Historics op TV ???


FormulaV-JH495
06-09-2003, 09:28
Wanneer zien wij dit jaar een reportage hiervan op TV ??

FastFons
06-09-2003, 09:53
Het antwoord is heel simpel: Niet
volgens mij zou circuit zolder nog geld bijgeven opdat het niet wordt uitgezonden, de touringcup mag precies geen aandacht hebben...

FF

flugel
06-09-2003, 11:30
Originally posted by FastFons
Het antwoord is heel simpel: Niet
volgens mij zou circuit zolder nog geld bijgeven opdat het niet wordt uitgezonden, de touringcup mag precies geen aandacht hebben...

FF

Dat is toch wel heel cru gesteld hé, regionale voetbalwedstrijden komen toch ook niet op tv... de Belcar is nu eenmaal nationaal hé.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat een beetje aandacht voor de TC welkom zou zijn :)

Raceboy
06-09-2003, 11:46
Originally posted by flugel
Dat is toch wel heel cru gesteld hé, regionale voetbalwedstrijden komen toch ook niet op tv...


Dat ze dan maar rap stoppen op RTV met de match van de maandag. en vandaag hebben we " FC vergeten stadje VS. VC pottenstampers" :rolleyes:

P De Sonville
06-09-2003, 13:34
Originally posted by FastFons
Het antwoord is heel simpel: Niet
volgens mij zou circuit zolder nog geld bijgeven opdat het niet wordt uitgezonden, de touringcup mag precies geen aandacht hebben...

FF

Er worden telkens voor- en nabeschouwingen van iedere wedstrijd van de ZTC en SCZ naar alle mogelijke persorganen en piloten verstuurd, voorzien van tussenstanden.
Er wordt dus wel degelijk aandacht besteed aan het regionale kampioenschap.

Peter Baert
06-09-2003, 15:27
Er zijn al een paar voorzichtige pogingen ondernomen richting Circuit Zolder om iets te doen aan de Touring Cup.
Anderzijds heb ik dit jaar nogal wat geweeklaag gehoord en gelezen over TC: dit niet goed, dat niet goed, te weinig deelnemers, te zus, te zo ...

Niet echt aantrekkelijk, geef toe, voor de autosportliefhebber ...

Ik beloof dat we weer een poging gaan ondernemen om de TC volgend jaar op het scherm te krijgen. En laten we het dan wel bij TC houden ...
Maar ga er aub. niet van uit dat Pitstop TV alles gaat bekostigen.

Misschien een voorbeeld nemen aan de BTCS. Daar wordt de TV-productie gedeeld door 2: de Fun Cup en de BTCS. En er is een budget ter promotie van de competitie. De goeie aanpak, vermoed ik ...

En inderdaad, Peter De Sonville levert bijzondere inspanningen met berichten, standen en verslagen.

:)

flugel
06-09-2003, 16:06
Originally posted by raceboy
Dat ze dan maar rap stoppen op RTV met de match van de maandag. en vandaag hebben we " FC vergeten stadje VS. VC pottenstampers" :rolleyes:

tja... dat is dan ook regionale televisie hé, ik dacht dat men bedoelde nationale (lees vlaamse) televisie...

want euhm... ik kan RTV nie pakken zenne ;)

fast freddy
08-09-2003, 12:37
Originally posted by Peter Baert
Er zijn al een paar voorzichtige pogingen ondernomen richting Circuit Zolder om iets te doen aan de Touring Cup.
Anderzijds heb ik dit jaar nogal wat geweeklaag gehoord en gelezen over TC: dit niet goed, dat niet goed, te weinig deelnemers, te zus, te zo ...

Niet echt aantrekkelijk, geef toe, voor de autosportliefhebber ...

Ik beloof dat we weer een poging gaan ondernemen om de TC volgend jaar op het scherm te krijgen. En laten we het dan wel bij TC houden ...
Maar ga er aub. niet van uit dat Pitstop TV alles gaat bekostigen.

Misschien een voorbeeld nemen aan de BTCS. Daar wordt de TV-productie gedeeld door 2: de Fun Cup en de BTCS. En er is een budget ter promotie van de competitie. De goeie aanpak, vermoed ik ...

En inderdaad, Peter De Sonville levert bijzondere inspanningen met berichten, standen en verslagen.

:)


inderdaad de touringcup is nu niet bepaal de meest aantrekkelijke autosporttak van de belgische autosport.
maar ik ga het zeker niet negatief beoordelen.zondag 3 augustus was voor mij een hele toffe zondag en het is toffe autosport voor een lagere prijs (maar 5 eur inkom). ik ben nu 16 en als ik ooit een zou willen racen denk ik dat dat wel in de touringcup zal zijn omdat dingen zoals belcar e.a zo verschrikkelijk duur zijn.

en ik zou het ook een goe idee vinden om ook de 2003 miles uit te zenden in een programma gelijk aan de 24 uur van zolder en spa

FormulaV-JH495
08-09-2003, 13:46
Originally posted by Peter Baert

En laten we het dan wel bij TC houden ...


TC ?? ... Peter .. come on now ...

da zijn voor 75% mannen die al hun naam hebben gemaakt ... laat dan tenminste iets zien over de Sprinterscup/Historics ... die kunnen hun publiciteit gebruiken ...

maar dan verdien jij er niet genoeg aan ...

Driesco
09-09-2003, 07:30
Originally posted by FormulaV-JH495
TC ?? ... Peter .. come on now ...

da zijn voor 75% mannen die al hun naam hebben gemaakt ...

Allé, ik ben blij dat jij er zo over denkt. Ik begrijp Peter volkomen en inderdaad, net als zoals bij de Belcar zou elk team zijn steentje kunnen bijdragen om een reportage te laten maken. Op het einde van het seizoen een videoband die kan gebruikt worden naar de sponsors toe.

Mijn voorstel : laat elk team een bepaald bedrag bijbetalen via de inschrijvingen met een zekere garantie van zendtijd. Bv 500 euro per team moet zeker haalbaar zijn.

Een goede reportage tijdens de 10 uur met interviews, die we kunnen kopen op CD om toe te voegen aan ons sponsorboek zou voor mij al zoveel waard zijn.

We horen het wel wat er van komt. Wij zijn alvast voorstander van alles wat de TC maar kan helpen om nog verder uit te groeien. Met het oog op 2004 en de mannen in Wallonië zullen we alle steun kunnen gebruiken.

Peter Baert
09-09-2003, 11:03
Quote:

"maar dan verdien jij er niet genoeg aan ..."


Met dat soort opmerkingen moeten we er niet aan beginnen zeker? Is het tegenwoordig vies om iets te verdienen? Of worden we verondersteld oorden van liefdadigheid te zijn?

:no:

GM RACING
09-09-2003, 13:37
Hello Peter,
100% percent gelijk met je antwoord ! Zelfs Zolder/Francorchamps verdient aan de ingerichte races of denken jullie dat die ook voor niks werken en hun personeel betalen uit hun eigen zak ?
Alles is "fucking" commerce, so what ???
Doei
Luc
GM RACING
:)

Hoppa
09-09-2003, 16:58
Originally posted by Driesco

Mijn voorstel : laat elk team een bepaald bedrag bijbetalen via de inschrijvingen met een zekere garantie van zendtijd. Bv 500 euro per team moet zeker haalbaar zijn.

.

bedoel je een garantie dat degene die 500 euro betaald op tv komt of gewoon garantie dat TC op tv komt? In het laatste geval hoeft het niet voor mij. Ik amuseer mij zonder tv ook. Als iedereen moet betalen om dan de 10 eerste van de uitslag op tv te zien zoals Bij Belcar kan ik met mijn 500 euro beter 4 nieuwe banden kopen.
De discussie is reeds eerder gevoerd en zal waarschijnlijk nog vele malen terugkomen maar de slotsom is altijd dat ook de kleintjes moeten betalen omdat de groten enkele minuten tv zouden kunnen krijgen.
Peter en Peter doen hun best om de autosport te promoten maar het is nu eenmaal een ijzeren mediawet dat alleen de winnaars en de bekenden aandacht krijgen; dus zie ik niet in waarom ik 500 van mijn zuurverdiende euro's in publiciteit voor iemand anders zou stoppen.

GM RACING
09-09-2003, 18:55
Beste Hoppa,
Je hebt ook gelijk op jou manier maar.....denk je niet dat we allemaal ons sponsordossierke beter verkocht zouden krijgen met wat meer publiciteit rond de TC.? laat mij het zo stellen, moest ik door 500 euro te besteden er een nieuwe sponsor aan overhouden van pakweg 5000 euro is dit een goede besteding van dit kapitaaltje (uw banden zijn dan toch ook versleten na 1 koerske)
Want door Tv beelden kan dit kampioenschap in de belangstelling komen, het publiek zal zich ook meer aangetrokken voelen om richting Zolder te trekken, de toegangsprijzen zouden kunnen opgetrokken worden welke dan op hun beurt zijn weerslag heeft in nog meer mogelijke promotie enz.... dus uit die vicieuze cirkel geraken is de boodschap !
De Belcar is ook groot geworden op deze manier.... deze is zeker niet groots opgestart.
Wat in beeld komen betreft...daar heeft u gelijk in, "the winner take it all" en daar moeten we persoonlijk aan werken elk op zijn manier om eens in beeld te komen door bv. een goede uitslag. (liefst niet met een crash!)
Natuurlijk heeft een team welke op eigen financiele middelen draait er geen bal meer door gewonnen en zo blijven we helaas zitten met "welles en nietes" en..... terecht, hoor.
Graag zoveel mogelijk meningen.....
Doei :) :) :)
Luc
GM RACING

Driesco
09-09-2003, 19:19
Wij zijn allesinds voorstander. Ik hoor velen al denken ; ga dan Belcar rijden, maar niets is minder waar.
Wij kiezen niet zomaar voor de TC, wij verkiezen het boven de Belcar omdat alles op 1 dag valt en dus makkelijker met onze job te combineren valt, das al.
Ik durf gerust te beweren dat er teams zijn die meer geld uitgeven in de TC dan sommigen in de Belcar.

Speelt ook nog het fenomeen Van Dyck en anderen. Misschien moeten we er eens over denken om zelf de beelden te schieten en dan aan Peter te geven zodat hij zelf kan beslissen wat ermee te doen. We kunnen Peter & Peter misschien zelf eens uitnodigen ( heeft dat al eens iemand gedaan ) om met bv onze Clio eens te komen rijden. Zulke reportages heeft hij ook al gedaan voor de rallycross en passen dus binnen de strategie van Pitstop.tv

Alles samengevat : wij zijn vragende partij

Hoppa
09-09-2003, 19:26
Wij nemen al deel aan de TC vanaf de eerste wedstrijd en hebben alles zien groeien en nu terug zien dalen. Mijn conclusie is en blijft dat àls er iemand met de vinger moet gewezen worden men naar zichzelf moet wijzen.
In de autosport heb ik het nog niet anders geweten dan dat een kampioenschap relatief klein begint en naarmate het meer bekendheid krijgt groeit en grotere budgetten vereist om nog een klein beetje te kunnen meespelen. Er is een reden waarom er dit jaar minder wagens in de Belcar rondrijden hoor. En die reden is niet dat de sponsoringbudgetten van de firma's gekrompen zijn maar wel dat de teams véél meer geld nodig hebben om dezelfde return te leveren. En die hoeveelheid geld willen de firma's dan weer niet op tafel leggen.
Het hangt allemeel aan elkaar vast, 1 persoon komt met meer geld en dus een grotere wagen en kaapt zo 90% van de publiciteit weg en de rest moet volgen of afhaken wat veel teams dan ook gedaan hebben.

In alle sporten is er een kleine top, zijn er veel middenmoters en een nog veel grotere groep hobbyisten. Wel, de TC zijn de hobbyisten van de autosport in België en de meesten zijn daar tevreden mee. Op 1 dag alles afgewerkt, prettige sfeer in de pits en de paddock, iedereen loopt waar hij wil , er mag al eens geklungeld worden in de pits en iedereen helpt iedereen. Laat ons de TC toch zo houden. Als er iemand wil meespelen met de grote jongens, voor mij niet gelaten maar dan moet je niet in de TC zijn. Daarvoor is er de Belcar, clio-, yaris-,mini-cup en zelfs bij onze vrienden over de taalgrens kan je dan terecht in een kanpioenschap dat de ambitie heeft om de top in Belgie te worden.

Mark
09-09-2003, 19:56
Originally posted by Hoppa
bij onze vrienden over de taalgrens kan je dan terecht in een kanpioenschap dat de ambitie heeft om de top in Belgie te worden.

Hahaha :D De Dutch SuperCar Challenge :D :D

Zelf ben ik niet in de omstandigheid om de belgische TV-programma's op hun kwaliteit te beoordelen. Peter, gooi eens wat bandjes over de grens ;)

Wat ik wel kan beoordelen is de hoeveelheid autosport-programma's. Jullie hebben helemaal niks te klagen en zijn aardig verwend te noemen.

Behalve de standaard F1 uitzending en de hopeloos veroudere WRC uitzendingen is er bij de karnemelk-buren dus totaal geen autosport op TV. Ja, oke ............vooraf aan elke GP 15 minuten Clio-, Yaris- en Alfa 147 slooppartijen.

Terug naar belgie, moet de TC op de tv nation wide? Lijkt me niet wenselijk.............het is echt iets voor de liefhebber, en de massa "echte autosport liefhebber" is redelijk klein te noemen. Wil je dat spectaculair in beeld brengen dan moet je met zoveel camera's werken dat het financieel al helemaal niet te verwezenlijken is.

Maar een promo-dvd'tje of een online tv kanaal zoals de Dutch SuperCar challenge kon weleens iets positiefs voortbrengen. Altijd leuk je voor je sponsors, tenzij je een gelukzak bent en alles uit eigen zak kunt betalen.

Er zijn zo van die ongeschreven wetten in de autosport, elk kampioenschap kent een bloeiperiode met daaraan volgend een neerwaartse spiraal. Een goed georganiseerde klasse kan doorheen komen en een volgende bloeiperiode meemaken und so weiter. De neerwaartse spiraal bij de Belcar is eind 2001 in werking getreden en bij TC eigenlijk pas begin dit jaar. Of de TC en Belcar dat meemaken? Geen idee.............ik geef eerder de TC kans van slagen dan de Belcar.

Maar mondiaal zit zowat ieder kampioenschap in het slop, tis gewoon perentijd voor de autosport in het algemeen. We kunnen het allemaal wel goed bedoelen, maar als de feiten tegen ons zijn doe je daar niks aan. Uitzieken en hopen op herstel.

Daarnaast moeten we vaststellen dat de "nationale circuitsport" een kleine sport is. Daar kun je nog zoveel reclame budget tegenaan gooien (dat helpt misschien een heel klein beetje), het zal een kleine sport blijven.

Al heb je miljarden ter beschikking, korfbal of klootschieten zullen nooit volksport nr. 1 worden.

Voetbal en wielrennen/veldrijden voor de Belgen. Voetbal en wielrennen/schaatsen voor de Nederlanders. Tis gewoon niet anders :mad:

bart VDB
10-09-2003, 06:38
Originally posted by Hoppa
Wij nemen al deel aan de TC vanaf de eerste wedstrijd en hebben alles zien groeien en nu terug zien dalen. Mijn conclusie is en blijft dat àls er iemand met de vinger moet gewezen worden men naar zichzelf moet wijzen.
In de autosport heb ik het nog niet anders geweten dan dat een kampioenschap relatief klein begint en naarmate het meer bekendheid krijgt groeit en grotere budgetten vereist om nog een klein beetje te kunnen meespelen. Er is een reden waarom er dit jaar minder wagens in de Belcar rondrijden hoor. En die reden is niet dat de sponsoringbudgetten van de firma's gekrompen zijn maar wel dat de teams véél meer geld nodig hebben om dezelfde return te leveren. En die hoeveelheid geld willen de firma's dan weer niet op tafel leggen.
Het hangt allemeel aan elkaar vast, 1 persoon komt met meer geld en dus een grotere wagen en kaapt zo 90% van de publiciteit weg en de rest moet volgen of afhaken wat veel teams dan ook gedaan hebben.

In alle sporten is er een kleine top, zijn er veel middenmoters en een nog veel grotere groep hobbyisten. Wel, de TC zijn de hobbyisten van de autosport in België en de meesten zijn daar tevreden mee. Op 1 dag alles afgewerkt, prettige sfeer in de pits en de paddock, iedereen loopt waar hij wil , er mag al eens geklungeld worden in de pits en iedereen helpt iedereen. Laat ons de TC toch zo houden. Als er iemand wil meespelen met de grote jongens, voor mij niet gelaten maar dan moet je niet in de TC zijn. Daarvoor is er de Belcar, clio-, yaris-,mini-cup en zelfs bij onze vrienden over de taalgrens kan je dan terecht in een kanpioenschap dat de ambitie heeft om de top in Belgie te worden.
Klopt volledig wat je hier zegt! ;)

Driesco
10-09-2003, 08:15
Wij willen meespelen met de grote jongens, maar enkel in TC. Buiten de 24H is het concept van de TC zoals Hoppa reeds schreef veel gezelliger dan de Belcar.

TC zal nooit de uitstraling krijgen van de Belcar, maar dat hoeft ook niet.

GM RACING
10-09-2003, 14:54
Hello,
Betreft afhakers in de Tc.
Ik persoonlijk denk dat er veel afhakers zijn of renstallen welke de overstap niet durven of kunnen maken naar Tc omwille van de strenge lawaainormen welke ze toch niet kunnen behalen... (denk aan ex Belcar renstallen welke toch jeuk moeten ondervinden om niet meer te kunnen racen al was het maar in de Tc met een kleiner budget ?)
Ook is lawaai een reden waarom de Btcs Zolder van het programma geschrapt heeft, 3/4 van het veld haalt de lawaainorm toch niet.
Wijzelf zijn dit jaar reeds tweemaal!! bedacht geweest met zwarte vlag voor teveel db's, ik nodig iedereen uit om naar de knalpotlijn van 4 knalpotten ! te komen zien, wij "zoeven" over de baan... en bovendien rijden we met een originele inlaat filter
Ik heb mij ook persoonlijk voorgenomen indien er zich nog éénmaal een "abnormale" lawaaiovertreding voordoet en zodoende onze race verpest, (gebeurde steeds op een tweede positie in groep 4) ik volgend jaar overweeg om deel te nemen over de landsgrens...
Inderdaad is de charme van Tc : alles op één dag en geen verre verplaatsingen...
Dit was even op het randje van of-topic maar 't zou ook een reden kunnen zijn waarom er minder inschrijvingen zijn in de Tc, wat de Belcar betreft is het puur om financiele redenen denk ik.
Doei
Luc
GM RACING
:) :) :)

FormulaV-JH495
10-09-2003, 15:36
eindelijk wat meer kommentaar op deze thread ...
Nu weten we tenminste wat iedereen hoopt te zien op TV ...

To Peter : sorry ... had eigenlijk een andere reactie verwacht ...