PDA

View Full Version : Zanardi in ETCC?


Werner333
07-09-2003, 16:56
Volgens Eurosport zou Zanardi in Monza starten in het ETCC met een BMW. Iets om naar uit te kijken.

Stefan
07-09-2003, 17:42
Hij heeft een tijdje geleden al eens getest met de BWM, hij was iets van 3 seconden langzamer dan een andere BMW rijder.

TYRI F1
07-09-2003, 21:36
dat komt omdat hij met het 2002 model reed. D'r komt nog 1 test met het 2003 model en dan moet ie ongeveer 2 a 3 tienden er van af zitten.

Isabelle
17-09-2003, 18:55
Vandaag staat het ook op de BBC-site:

Zanardi zal op 19 oktober op Monza met een BMW deelnemen aan de ETCC-race. Gas en koppeling zijn in z'n wagen bevestigd aan het stuur. Het wordt een eenmalige comeback. Dat wil zeggen dat er nog geen concrete plannen zijn dat Zanardi volgend jaar weer gaat racen. Maar het is niet uitgesloten dat de Italiaan en BMW opnieuw aan tafel gaan zitten.


Zanardi-quote uit het persbericht van BMW
I escaped death two years ago. Although the situation was so difficult then, I made it my goal to lead a normal life again. Today, I run, I swim, I ski and I will complete my vision and compete in a race again."

Link: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/3116518.stm

A.J.
17-09-2003, 18:59
De rem duwt hij in met zijn protese wat hem nog veel problemen opleverd. Hij heeft te weinig gevoel in het rempedaal en blokkeerd in veel remzones. Maar chapeau voor deze grote sportman.

Piet Konijn
18-09-2003, 04:07
ja je moet het maar doen... Een echte passie!!!!

Die heeft er echt alles voor over!!!! Chapeau

Mark
03-10-2003, 23:37
Zojuist gezien op Eurosport, Zanardi in het programma Drive.

Wat een fantastische kerel, die kerel lacht met zijn eigen handicap. Voor de camera ligt ie te spelen met zijn protheses als een clown.......even zijn "knie""270 graden draaien alsof het niks is :D

Dat is nou eens tenminste een kerel met uitstraling, charisma.......F1 wannabees neem daar eens een voorbeeld aan.

Raceboy
12-12-2003, 13:40
Alex Zanardi keert nu definitief terug in de autoracerij. De Italiaanse autocoureur, die in 2001 bij een crash op de Lausitzring beide benen verloor, keert volgend seizoen helemaal terug in de racerij. Eerder al maakte de 37-jarige coureur een korte comeback in de racerij, maar nu is bevestigd dat hij in 2004 in een speciaal voor hem geprepareerde BMW een volledig seizien in het Europese toerwagenkampioenschap zal rijden.

In oktober van dit jaar maakte Zanardi al zijn 'officiële' rentree. Op het circuit van Monza eindigde hij in de laatste race van het seizoen van datzelfde Europese toerwagenkampioenschap als zevende. Dit resultaat deed hem duidelijk verlangen naar meer en ook bij anderen bleken de verwachtingen hoog. Zo onthulde Zanardi "zelfs een aanbod te hebben gekregen om mee te doen aan de Indy 500", maar hij voegde er eerlijkheidshalve wel aan toe "dat niveau niet meer aan te kunnen."

bron: fok.nl

Bart.Vandecavey
13-12-2003, 00:00
Sorry dat ik het moet zeggen maar ik vind nog altijd dat Zanardi niet meer thuishoort in een racewagen... Het lijkt me een beetje het uitstellen van de pijn van het afscheidnemen...

Hopelijk ben ik verkeerd...

Raceboy
13-12-2003, 00:09
Originally posted by Bart.Vandecavey
Sorry dat ik het moet zeggen maar ik vind nog altijd dat Zanardi niet meer thuishoort in een racewagen... Het lijkt me een beetje het uitstellen van de pijn van het afscheidnemen...

Hopelijk ben ik verkeerd...

Als ge zevende wordt in het ETCC dan kunt ge nog wel aan een stuur draaien hoor. Met zijn Champ car op de lausitz ring reed hij ook tijden die een paar full time CART rijders zouden moeten doen blozen.

Bart.Vandecavey
13-12-2003, 00:09
Ja maar evengoed als voorheen?

A.J.
16-12-2003, 11:34
Ikvind dat Zanardi zeker nog thuishoort in een racewagen. Ben er ook van overtuigd dat hij zelfs voorin kan meestrijden. Kijk Maar naar Jason Watt die verlamd is in de benen en toch het Danish Touring Car Championship gewonnen heeft in het verleden.