PDA

View Full Version : Jan Heylen verlaat Team Kolles !


Mistery
14-09-2003, 21:52
Op www.misteryracing.com staat te lezen dat de jonge Belgische belofte Jan Heylen een einde maakt aan de samenwerking met Team Kolles. Heylen, die onder contract ligt bij Mercedes, gaat dus nu op zoek naar een meer competitief F3 zitje voor 2004...

redje
14-09-2003, 22:05
Mss geen slechte beslissing.

FormulaV-JH495
14-09-2003, 22:46
Hopelijk wordt het Fortec Motorsports (eigendom van zijn manager)... en raced hij terug in de UK :D ...

A.J.
14-09-2003, 22:49
Fortec is geen eigendom van Tim Sugden (manager van Jan Heylen).
En wat of waar hij zal rijden hangt van meerdere factoren af. Vergeet niet dat hij een meerjarig contract heeft als Mercedes junior.

Driesco
15-09-2003, 08:27
Hij kan volgend jaar misschien plaats nemen in de Mercedes van Deti. :) Deze zou volgens enkelen terugkomen in de Belcar.

FormulaV-JH495
15-09-2003, 08:37
Originally posted by A.J.
Fortec is geen eigendom van Tim Sugden (manager van Jan Heylen).


ach ... verkeerd gelezen :(

Hoe dan ook, Hopelijk wordt 2004 een beter jaar voor Jan.

Eric Dupain
15-09-2003, 10:08
Fabrieks Mercedes-Benz junior piloot Jan Heylen verlaat zijn zitje in de F3-Euroseries bij het Kolles team en zal zich nu concentreren om een zo competitief mogelijk stuur te vinden voor 2004 in de F3. Hij werd bij Kolles geplaatst door Mercedes-Benz toen hij een contract ondertekende bij de Duitse wagenconstructeur nadat hij het Formule Ford Festival won in 2002. Hij blijft onder contract bij Mercedes-Benz.

“Omwille van verschillende redenen verliep dit seizoen niet zoals gehoopt. Daarom vinden we het beter om een punt te zetten achter dit seizoen en ons optimaal voor te bereiden op 2004”, zegt Tim Sugden, de manager van Heylen.

Heylen viel het eerst op in 2001, zijn debuutjaar bij de eenzitters, toen hij de eerste piloot was in 4 jaren die als privé-rijder een manche van het Britse Formule Ford kampioenschap won. Daarvoor was Jan Heylen een kampioen in karting, waar hij de teamgenoot was van Jenson Button.

" De slechte resultaten liggen aan de basis van deze split " zegt Jan Heylen. " Maar wat er ook van zij, ik behoud mijn contract bij Mercedes. In het begin van het jaar tekende ik een contract van 2 jaar en daar verandert niets aan. Het komt er nu op aan een competitief team te vinden voor 2004. Maar, voor het zover is wil ik mezelf nog dit jaar bewijzen in de éénzitterij. Hoe, wat, waar en wanneer zijn veel vragen waar mijn manager nog een antwoord op zoekt. In ding staat zo goed als vast. De drie volgende manches van het kampioenschap zal ik vrijwel zeker niet beslissen. Eind deze week hopen we meer te weten " besluit de 23 jarige Jan Heylen.

Na zeven wedstrijden behaalde Jan Heylen geen enkel punt in het F3 Euro Series 2003. Vorig jaar werd Jan Heylen door de RACB uitgeroepen tot "Rookie of the year", belofte van het jaar zeg maar.

Stranger
17-09-2003, 07:46
En z'n vervanger is ook bekend, Jamie Green neemt op Zandvoort de plaats van Heylen in.

Stranger
19-09-2003, 08:22
Jan Heylen neemt komend weekend deel aan de Toyota Yaris Cup tijdens het Racing Festival in Francorchamps. Heylen is aangetrokken door A+, het team van Tom Van de Plas.

Heylen, die vorige week besloot zijn F3-seizoen niet af te maken, wordt teammaat van puntenleider Philip Jacobs en Jean-Christophe Liard.
Jacobs kan komend weekend al voor de tweede opeenvolgende keer kampioen worden.
---

Wie heeft die jongen zo gek gemaakt dat hij is veranderd van de gedachte 'ik wil me dit jaar nog bewijzen in de éénzitterij' tot 'ik ga Yaris Cup rijden'

JPMontoya
19-09-2003, 11:57
ola, jan in vrije val, spijtige zaak.

ik hoop dat het maar 1x is.
Yaris, is met alle respect, is niet echt een goede stap als hij dan toch ooit iets in de eenzitterij wil worden.

FormulaV-JH495
19-09-2003, 13:14
Hopelijk vind hij voor volgend jaar opnieuw een zitje in de F3 ... liefst de UK F3 champ. want dan kan ik henm nog een paar keer op TV zien (ITV) ... (misschien wel samen met Lewis Hamilton - nog een Mercedes - McLaren protégé) ... da zou nu eens voor 2004 een team zijn ...

A.J.
21-09-2003, 01:05
De stopzetting van de samenwerking tussen Jan Heylen en Team Kolles is duidelijk de enige juiste manier geweest om te bewijzen dat het TEAM niet functioneerd. Jamie Green die door Kolles werd ingehuurd om aan Mercedes te bewijzen dat de piloten niet voldeden reed de 22ste en de 23ste trainingstijd in de twee kwalificaties in Zandvoort op 1.5 seconden van de pole. Green is zeker een top-piloot maar haalt duidelijk niets meer uit de wagen dan Jan. Dus op deze manier zijn alle twijfels aan de prestaties van Jan uit de wereld geholpen want zelfs een heel goede piloot kan niets aanvangen met een slechte wagen.

Mark
27-03-2009, 00:10
De stopzetting van de samenwerking tussen Jan Heylen en Team Kolles is duidelijk de enige juiste manier geweest om te bewijzen dat het TEAM niet functioneerd. Jamie Green die door Kolles werd ingehuurd om aan Mercedes te bewijzen dat de piloten niet voldeden reed de 22ste en de 23ste trainingstijd in de twee kwalificaties in Zandvoort op 1.5 seconden van de pole. Green is zeker een top-piloot maar haalt duidelijk niets meer uit de wagen dan Jan. Dus op deze manier zijn alle twijfels aan de prestaties van Jan uit de wereld geholpen want zelfs een heel goede piloot kan niets aanvangen met een slechte wagen.

6 jaar later in de ongoing soap Kolles en F3:

“De rondetijden spreken voor zich”, zegt Carlo. “We hebben het duidelijk niet over details: als je auto in de Formule 3 bijna twee seconden per ronde tekort komt, gaat het niet over een vleugel iets steiler of vlakker zetten. Net als in Portugal, waren op Valencia alle teams die aan het EK deelnemen aanwezig en was het gat tussen ons en de kop fors. Simpel gesteld: de wegligging van onze auto is nog verre van optimaal en hoewel we van alles hebben geprobeerd, hebben we de oplossing nog niet gevonden. Wel staat vast dat het nu natuurlijk niet om het hier en daar wat fine tunen gaat, maar dat we een aantal fundamentele zaken uit te zoeken hebben.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=15302


Van Dam kan een streep zetten door zijn seizoen ;)

FIRE
27-03-2009, 12:05
Veel overeenkomsten tussen deze 2 verhalen. ;)

Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom hij niet SuperGT is gaan rijden. Of was dat vanwege de crisis helemaal niet mogelijk. Volgens mij staan er in Japan niet (veel) minder wagens op de grid dan andere jaren.