View Full Version : De toekomst van Villeneuve...
Isabelle
15-09-2003, 18:03
... is momenteel nog onzeker. Villeneuve vreest dat hij vervangen zal worden door de Japanese testrijder en voormalig Jordan-piloot Takuma Sato. De Canadees heeft nog geen voorstel gekregen, noch van Bar noch van een ander team. Het ziet er naar uit dat hij z'n looneisen flink zal moeten inkrimpen.
Artikel van BBC Sport (http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/3109338.stm):
Former world champion Jacques Villeneuve admits his days as a Formula One driver could be over after revealing he has had no offers of a drive for 2004. The 32-year-old Canadian, who races for BAR, believes the team's engine suppliers Honda, are pushing to have Japanese test driver and former Jordan racer Takuma Sato in the car next year.
Villeneuve said: "There is no inkling of an offer coming from anywhere and there hasn't been an offer from BAR either. It is late and there is no good news so there is no reason to be optimistic. I am working hard on it and I know a lot of people are working hard on it but there are also people working hard against it."
Villeneuve equalled his season's best result with sixth place in the Italian Grand Prix at Monza, but he knows that will not influence the battle within the team over his future.
"No decision has been officially taken by the team and it doesn't look too good but that doesn't mean it is finished," he continued.
"It is out of my hands though, it is in (BAR sponsors) Lucky Strike's hands, in the team's hands and in Honda's hands. I guess it depends on who wins the battle but there is a big push for Sato coming from Honda."
The Monaco-based racer, who joined the team when it was set up by his manager Craig Pollock five years ago, would have to accept a massive pay-cut to stay, but admits he is frustrated he can no longer decide his own future.
"This just makes me lose faith in the paddock because no decision is taken with reality in mind, it is completely lunatic. It is like a dream world where everybody does their own thing without any logic. It doesn't matter what you achieve, people will see what they want. If they are positive with you they will see the one good thing you have done in 10 years, but if they want to be against you they will see the one bad thing you have done even if the rest of the time you have been doing good things. You want to finish on a high note or because you are not good enough anymore, not because people have decided to go against you for reasons that you cannot fight. If you are not on the pace or not doing your job then they are good reasons but if they are being invented, there is nothing you can personally do and it is frustrating if it is not in your hands."
[QUOTE]Originally posted by Isabelle
[B]... is momenteel nog onzeker. Villeneuve vreest dat hij vervangen zal worden door de Japanese testrijder en voormalig Jordan-piloot Takuma Sato. De Canadees heeft nog geen voorstel gekregen, noch van Bar noch van een ander team. Het ziet er naar uit dat hij z'n looneisen flink zal moeten inkrimpen.
:( spijtig, maar misschien te duur. Hopelijk kan hij blijven.
't zal wel zo'n vaart niet lopen, zeker na dit weekend waar hij toch een knappe prestatie heeft neergezet. Villeneuve is een beetje 'uitgedoofd' door die vreselijk onbetrouwbare BAR.
Een wereldkampioen inruilen voor een Sato die nagenoeg niets bewezen heeft bij Jordan, vind ik een twijfelachtige beslissing.
Isabelle
16-09-2003, 20:38
Vandaag kreeg het verhaal een vervolg. David Richards zou aan de Britse pers verteld hebben dat Villeneuve iets aan z'n houding moet doen. Jacques kwaad natuurlijk: "I have never worked so hard in my life. If my attitude is a problem then there is no attitude change that could convince David."
Bron: BBC Sport (http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/3109338.stm)
En op www.motorsport.com (http://www.motorsport.com/news/article.asp?ID=137006) staat te lezen dat BAR overweegt deze winter een soort battle te organiseren om te bepalen wie in 2004 het zitje naast Jenson Button krijgt.
Acht rijders zouden kunnen deelnemen. Villeneuve mag ook meedoen, als ie al wil natuurlijk.
Uiteraard zullen de stuurmanskunst en de conditie getest worden, maar de piloten zouden ook moeten bewijzen dat ze kunnen omgaan met pr-verplichtingen. Volgens Richards kwamen ze op het idee toen Buttons vriendin Louise Griffiths deelnam aan de tv-show Fame Academy. Ook daarin moeten de kandidaten de jury zien te imponeren vooraleer ze naar de finale kunnen doorstoten.
Toen ik dit artikel voor het eerst las, dacht ik dat het een grapje was. Bij nader inzien klonk het iets aannemelijker, maar toch blijf ik het bizar vinden. Op dat niveau hebben ze toch geen wedstrijden nodig om te beslissen wie het zitje krijgt? En dan die verwijzing naar Fame Academy...
Ik denk dat ze bij BAR allang weten wat er volgend jaar gebeurt en is dit niet meer dan een zoethoudertje voor de pers...
PR-verplichtingen ? Komaan zeg, dit is autosport eh, geen Idool 2003 ! Wat een lacher ! Prestaties OP de baan tellen.
Originally posted by Finish
PR-verplichtingen ? Komaan zeg, dit is autosport eh, geen Idool 2003 ! Wat een lacher ! Prestaties OP de baan tellen.
Neen, je hebt twee identieke rijders qua snelheid, race-vaardigheid e.d. Echter de een is een complete hork in de pers (denk aan het type Verstappen :D ) de ander is een goedlachse en goedgebekte gozer (type Webber). Wie kiest u?
Uiteraard zullen de stuurmanskunst en de conditie getest worden, maar de piloten zouden ook moeten bewijzen dat ze kunnen omgaan met pr-verplichtingen.
...en als je dat dan niet kan bewijzen ? Sorry kerel, je rijdt wel goed, maar je imago is slechter dan Jos the boss ! :)
FormulaV-JH495
16-09-2003, 23:24
en vanaf volgend jaar op de zijkant van JV's B.A.R .. of die van Sato (.. who ???, who's he ?? :D )
.. ipv Louise's Boyfriend ... Honda's Bitch
FormulaV-JH495
16-09-2003, 23:52
WELCOME TO THE JACQUES VILLENEUVE TELETHON
We need your help today to help keep this F1 legend in the sport we all love. His retirement would be a great loss to the sport , so show your support . For donations above $120 you'll receive a lovely mug with the ' BAR is screwing JV logo ' on the side . So call today and get this piece of JV Lore
The number is 1-800-BAR-SUCKS
Operators are standing by.
Gilles forever!
17-09-2003, 22:41
Het ziet er niet al te goed uit voor Villeneuve. Honda heeft een supergrote invloed op het team, is namelijk veruit de grootste sponsor (+-8 miljard BEF/jaar!) + ze leveren natuurlijk motoren en helpen om het chassis te ontwikkelen. En zoals iedereen al weet willen die jappe Sato (=brokkenrijder!) in het team :rolleyes: En voor de rest zijn er niet veel opties voor JV :(
Ik hoop dat hij toch nog kan blijven of ergens anders een goed zitje kan versieren, hij is t? goed om nu al te moeten stoppen met F1 :)
greets Gilles
________
Allisa (http://camslivesexy.com/cam/Allisa)
Ik hoop dat hij toch nog kan blijven of ergens anders een goed zitje kan versieren, hij is té goed om nu al te moeten stoppen met F1 :)
greets Gilles [/B][/QUOTE]
Volledig mee eens.
bwaa goed... Dan is Button beter? In z'n eerste jaar bij bar scoort hij nu al beter. En ga dit niet op de pech steken hé, die heeft jenson ook al gehad.
former world champion Jacques Villeneuve was facing the end of his Formula One career on Saturday after his manager Craig Pollock claimed that the Canadian had been dropped from the BAR-Honda team.
"We received a call from BAR Managing Director, Dave Richards, on Friday evening informing us of their decision," said Pollock. "What is so disappointing is the fact that this team was built for and around Jacques, and he underwent all sorts of trials and tribulations over the years as BAR struggled to find its place in Formula One. Jacques never wavered, and his loyalty to British American Racing was constant. He had other opportunities, and no one would have blamed him for going elsewhere, but he preferred to see this project through despite a car that did not live up to its expectations."
Pollock said that he wasn't sure if Villeneuve, the 1997 world champion, would take part in the final race of the season in Japan on October 11. It has been widely reported that the team's test driver Takuma Sato is poised to inherit the seat with huge pressure being applied by Honda for a Japanese driver to feature again in the championship.
Pollock added that Villeneuve, who has had a miserable season lying in 16th place with just six points in the drivers' championship, will now consider his options for the future over the coming days.
bron: f1-live.com
Villeneuve volgend jaar niet in een BAR, daar zijn we al zeker van. Volgende week misschien ook al niet, want Sato staat klaar om zijn thuisrace mee te rijden.
Rijdt Villeneuve volgend jaar nog wel F1...
Bij deze een dikke foei aan BAR. Dat ze eerst die verdomde Honda-motor maar eens wat betrouwbaarder maken.
Het zou echt wel spijtig zijn mocht Villeneuve verdwijnen uit de F1.
Mocht Montoya toch nog naar McLaren gaan, dan komt er een stoeltje vrij bij Williams, ... waar ze dan, volgens mij, beter voor Villeneuve kiezen dan voor DC.
dan zou dat williams -stoeltje bezet worden door Webber en het vrijgekomen jaguar-stoeltje zijn voor DC. Zo staat het toch in een andere thread.
Originally posted by yvdp
dan zou dat williams -stoeltje bezet worden door Webber en het vrijgekomen jaguar-stoeltje zijn voor DC. Zo staat het toch in een andere thread.
Wil jaguar Webber wel laten gaan ten voordele van Villeneuve?
nee. Het is een 3 rijders-3 constructeurs deal waar villeneuve geen deel van uitmaakt. Ik ging gewoon door op de post van tibo
Gilles forever!
04-10-2003, 22:16
feit: Frank Williams en Ralf Schumacher hebben al een hele tijd problemen met elkaar, lichte ruzie zelfs!
Williams: "Je mag een verrassing verwachten in onze driver's line-up voor volgend jaar."
Williams (2 oktober) : 1) "Geef Jacques een betere wagen en hij zal veel beter presteren" 2) "Ik herinner me zijn eerste test nog, hij was zo snel en controleerde de wagen perfect. Hij was toen al een geboren winnaar."
Niets dan positief dus over jv :+
Laten we hopen... :)
greets Gilles
________
RedCate (http://camslivesexy.com/cam/RedCate)
JV zou dan toch nog in Suzuka deelnemen volgens F1.live, tot grote ontgoocheling van ene Sato. Anderszijds zou ome Bernie himself bij een aantal teams om een plaatsje gaan schooien zijn voor Jacques, echter niemand blijkt bereid hem een kontrakt voor 2004 te willen bieden.
Takuma Sato lijkt mij niet meteen een aanwinst.
jan
Gisteren in Racing Line (officieel boekske van McLaren) gelezen dat de rijders line-up voor volgend jaar geconfirmeerd is:
Rijders:
Kimi en DC
3de rijder:
Wurz
Testrijder:
De la Rosa
Dus de hypotetische constructie van 3 teams, 3 rijders deal is bij deze, denk ik van de baan.
Mjah, je weet nooit hé.
Btw, Villeneuve als team-genoot van Verstappen? Het kan ;)
als je verbeelding even op hol slaat zoals de mijne op het moment zien we ze volgend jaar misschien samen bij Williams ;)
Het Verstappen-Williams concept zie ik wel zitten eigelijk, maar wss williams niet ;)
Over zijn levensstijl
“Ik haat diplomatie. Ik weet dat het soms belangrijk is. Maar de mens maakt het zichzelf moeilijk met dat soort gedachten. Zeg gewoon wat je denkt.”
“Ik teken geen enkel contra ct dat me verbiedt te skiën.”
“Motivatie is gemakkelijk, ik ben ermee geboren. Zo adem ik, zo leef ik. F1 is enkel vermoeiend als je uit de wagen stapt.”
Over de risico’s
“Ik ben een romanticus als het over F1 gaat. Je zit in die auto, je brein valt stil, je wordt een beetje gek,... dan komt je persoonlijkheid boven.”
“De F1 is te veilig geworden, te saai.”
“Je kan Francorchamps niet verlaten zonder de Raidillon plankgas te nemen, of toch te proberen. Dat zou een ontgoocheling zijn.”
“We gaan de reglementen toch niet veranderen voor een gebroken been? Toen we elk jaar twee doden hadden, toen moesten we veranderen. Nu hebben we gebroken benen. Kalmeer een beetje.”
Over geld
“We weten hoeveel geld we verdienen en hoeveel risico’s we nemen.De risico’s zijn tien keer minder dan vroeger en de salarissen tien keer hoger. We mogen niet klagen.”
“Ik ben geen materialist. Mijn duurste uitgaven zijn mijn vliegtuig en mijn motorhome.”
Over zijn vader
“Ze noemen me dikwijls per ongeluk Gilles. Dat brengt een beetje warmte in mijn hart.”
Over Schumacher
“Nee, we zijn geen vrienden. En ik ben het beu dat Michael zegt dat we dat wel zijn.”
Over de jonge garde
“De F1 is op zoek naar imagojongens. Ze worden binnengehaald als de nieuwe Senna of Prost, maar wat komt er van die mirakeljongens? Ach, ze willen gewoon machines om de machines te besturen. Dat is makkelijker dan een piloot met persoonlijkheid.”
Die gaan we missen, volgend jaar :(
Originally posted by Finish
Die gaan we missen, volgend jaar :(
Ik zal dan maar de tegendraadse spelen zeker ....
Ik zal Villeneuve niet missen .....
Ik zou niet weten wat Villeneuve meer bijbrengt aan de F1 dan bv een Button, Panis of Webber ....
Sinds zijn hoogdagen bij Williams heb ik van hem weinig spectaculairs mogen noteren ....
Reken daarbij een exuberant loon waar geen prestaties tegenover staan .... en dan is de keuze als teambaas snel gemaakt ....
Laat BAR die 600 miljoen van Villeneuve liever in de ontwikkeling van hun wagen steken .... Dan hebben we een team extra dat dichter bij de topteams gaat liggen ... Dit kan de spanning enkel ten goede komen ....
Originally posted by airco
Laat BAR die 600 miljoen van Villeneuve liever in de ontwikkeling van hun wagen steken .... Dan hebben we een team extra dat dichter bij de topteams gaat liggen ... Dit kan de spanning enkel ten goede komen ....
Het werkt van de eerste race! Spijtig voor Villeneuve. Knappe race van Sato. ;)
Wat zou je denken van Villeneuve bij Ferrari?
Originally posted by RaceFan
Over de jonge garde
“De F1 is op zoek naar imagojongens. Ze worden binnengehaald als de nieuwe Senna of Prost, maar wat komt er van die mirakeljongens? Ach, ze willen gewoon machines om de machines te besturen. Dat is makkelijker dan een piloot met persoonlijkheid.”
zou hij het hier over Jenson hebben? ;)
Originally posted by TiBo
Zou een typische PR zet zijn, levend op de (Gilles) Villeneuve/Ferrari mythe en ze zouden van Bernie 27 en 28 nog mogen gebruiken ook, daar kunt ge vergif op innemen.
Of het goed voor Jaques, Ferrari en de sport zou zijn is vraag 2.
Jan.
=---
Originally posted by TiBo
Dat is mijn droom, maar dan wel met de nr 27, het Scharlaken rood, de 12-cylinder en de AGIP sponsoring eh :D
Een woordvoerder van McLaren heeft tegenover F1Racing.Net verklaard dat voormalig wereldkampioen Jacques Villeneuve zijn diensten aanbood bij het team uit Woking. Villeneuve heeft nog geen team voor 2004 nadat zijn contract bij B.A.R niet verlengd werd.
"We zijn door Jacques Villeneuve benaderd geweest om voor ons te testen in 2004. Er hebben wel nog geen betekenisvolle discussies plaatsgevonden."
McLaren bevestigde wel al dat Alexander Wurz en Pedro de la Rosa ook in 2004 zullen blijven testen voor het team. Wurz wordt wel gelinkt aan een zitje bij Jaguar. De Oostenrijker werd begin dit seizoen al gezien als vervanger voor Antonio Pizzonia, maar Jaguar koos uiteindelijk voor Justin Wilson.
Peter Baert
29-10-2003, 12:10
Ik denk dat er nil nove sub sole is in vergelijking met vorige week toen de genaamde site gp2003.com out of the blue met een verklaring van Pollock voor de pinnen kwam dat JV in 2004 testrijder gaat worden bij McLaren.
Pollock ZOU dat gezegd hebben op een persconferentie aan de vooravond van de CART-race in het Australische Surfers Paradise.
Was er dan maar 1 journalist aanwezig op die PC? Enkel iemand van gp2003.com? En was die site wel ter plaatse? Want op die site is er geen enkele verslaggeving geweest over de CART-race down under. En buiten die site heeft niemand, maar dan ook niemand, die quote van Pollock gebracht. En het is toch geen onbelangrijke verklaring.
Dus op zijn minst bijzonder vreemd te noemen.
En dan f1racing.net. Die hebben gewoon een artikel van pitpass.com van 24/10 gerecycleerd, hebben zelfs de quote van McLaren aan Pitpass letterlijk overgenomen zonder enige bronvermelding.
F1racing.net, F1racing.nl en alle andere filialen hebben blijkbaar allemaal met McLaren gesproken. :)
Het moet een drukke dag geweest zijn voor de woordvoerder van McLaren.
Ter vergelijking:
het origineel: http://www.pitpass.com/news2/news.cfm?newsid=7845
de copie: http://www.f1racing.net/news.php?ID=64737
en de tweede copie: http://www.f1racing.nl/news.php?ID=64746
en de derde copie: http://www.f1racing.de/news.php?ID=64730
:no:
Bij Minardi werden ze stilaan compleet gek van de geruchten rond Jos Verstappen en al de heisa rondom hem.
Jones zei eens dat hij van de 10 mails die hij kreeg, er 9 over Verstappen gingen. Wat ik helemaal grappig vond was dat hij alle nederlandse (dus niet nederlandstalige) sites verwenste omdat die steeds één of ander gerucht hadden te melden over Jos, en dat alle fans dan massaal begonnen mailen. :)
Peter, valt daar eigenlijk iets tegen te doen, tegen dat 'klakkeloos' copy-pasten?
Peter Baert
29-10-2003, 21:03
Ik vrees, Gilles, dat daar niks tegen te doen valt. Copy&Paste is de ziekte van internet.
:)
Het lanceren en in veelvoud overnemen van loze geruchten, roddels en onwaarheden maakt bovendien de F1- internetsector hoogst ongeloofwaardig.
Originally posted by Peter Baert
Ik vrees, Gilles, dat daar niks tegen te doen valt. Copy&Paste is de ziekte van internet.
:)
Het lanceren en in veelvoud overnemen van loze geruchten, roddels en onwaarheden maakt bovendien de F1- internetsector hoogst ongeloofwaardig.
Kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Originally posted by Sennake
Dat is mijn droom, maar dan wel met de nr 27, het Scharlaken rood, de 12-cylinder en de AGIP sponsoring eh :D
Ah ja, de AGIP Stickerkes mogen niet onbreken!! :D
Dat zou nog eens iet zijn hé mannen, maar waarschijnlijk zal het bij een droom blijven...
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.