Log in

View Full Version : Dvd-rom

Snelle Japie
17-09-2003, 23:39
Heeft er hier al ooit iemand het aan de hand gehad dat je een CD-ROM (in dit geval een game) in een DVD-ROM steekt. Een uur aan het gamen en dat je opeens een slag hoort. Je doet de DVD-ROM open en kijkt, CD-ROM ligt doorbroken! :mad: :confused:
Zo ja, wat kun je hier aan doen want ik hier nogal veel DVD's en ben niet van plan binnenkort elke film die in twee vliegt te kopen :D

laurent
18-09-2003, 08:47
Nog nooit voorgehad... en k zou ook ni wetenhoe da kan...
Misschien te hard opgewarmd, uitgezet en zo poef in stukken?
mmm pretty strange

Ottooke
18-09-2003, 12:07
Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar het gebeurt af en toe wel eens. Het zou te maken hebben met de balans van de CD in combinatie met de trillingen die voorkomen wanneer de CD gespeeld wordt.

FleaBite
18-09-2003, 12:14
ik heb dat al voorgehad. Mijn DVD-station was er kapot van. Gelukkig was hij nog in garantie, want nog maar een week of 3 oud.

Oorzaak is zoals Ottooke zegt, als de balans van de cd niet helemaal goed is, worden de trillingen zeer groot, zeker met de huidige snelheden van 50x. Ik denk dat dit dan vooral voorkomt bij zelfgeschreven cd's waar er een label op geplakt is. (hoewel het bij mij een originele cd was)

Snelle Japie
18-09-2003, 16:47
Bij mij was het dus ook een originele cd. Ik heb net de pc binnen gedaan en ik kreeg direct een nieuwe DVD-rom omdat mijn garantie pas maandag vervalt :)
Volgens de hersteller is het wel raar dat er maar één barst was in mijn cd. Een paar weken geleden had hij een klant die zijn cd in honderd stukskes was gesprongen.

sledge
18-09-2003, 18:07
Originally posted by Snelle Japie
Heeft er hier al ooit iemand het aan de hand gehad dat je een CD-ROM (in dit geval een game) in een DVD-ROM steekt. Een uur aan het gamen en dat je opeens een slag hoort. Je doet de DVD-ROM open en kijkt, CD-ROM ligt doorbroken! :mad: :confused:
Zo ja, wat kun je hier aan doen want ik hier nogal veel DVD's en ben niet van plan binnenkort elke film die in twee vliegt te kopen :D

Is het een spel van EA? Hun cd's zijn nogal zwakjes, ik ben zo Fifa 2003 en battlefield 1942 verloren, beide cd's in 2.

yvdp
18-09-2003, 19:01
hmmm, nog geen last. Wel op de pc van men broers eens iets voorgehad. Die gaf in 1 keer weer dat er geen cd meer in de rom zat...:s Het "inlegplaatsken" is net iets te groot denk ik.

Beemer
10-10-2003, 11:39
Ik meen dat er een mogelijk bestond om de maximumsnelheid van uwe cd-romlezer in te stellen ergens, maar waar weet ik niet meer. Misschien weet Airco het wel ;)