Log in

View Full Version : Antwerp - GBA

Oneliner
18-09-2003, 22:48
Het heeft lang geduurd, maar tbegint wel trug spannend te worden. Die spanning bouwt zich stelselmatig op, en kent ongekende hoogtepunten wanneer de spelers het veld opstormen, klaar voor een nieuwe veldslag...

Deze "derby" is in mijn ogen van iets groter belang dan de vorige. Mits een overwinning komen we op een 5e/6e plaats terecht en mogen we ons opmaken voor een rustig seizoen met een plaatsje in de linkerkolom. Verliezen we, geen man overboord maar dan zal het vechten worden om de linkerkolom te halen.

Ik zie ons wel in staat om te winnen, maartoch blijft een derby iets speciaals. Net wanneer je denkt dat je het in handen hebt, kan het nog mislopen.
Een even spectaculaire overwinning als vorig jaar zal er net niet inzitten denk ik, maar met een 2-0 ben ik alvast tevreden.
Bij GBA zie ik het probleem vooral vanvoor. Gelukkig gaat De Victor zijn schorsing pas in na de derby, anders hadden ze niemand meer die een goal kan maken vooraan. GBA heef techter een verdediging die wel op punt staat. Net als de onze trouwens. Beginnend van een strakke organisatie achteraan is veel mogelijk. Bij ons zal het er vanafhangen waar King Darko speelt. Speelt hij in het middenveld, zal hij de beslissende voorzetten geven, als aanvaller scoort hij ze ook wel als het moet. Maar door afwezigheid van Sergeant en Imagbudu zie ik het liever vlak achter de spitsen spelen. Mussa als breker en Patje Goots als afwerker zou moeten volstaan.

Ach, GBA zie ik zeker niet versterkt tegenover vorig jaar, ons zie ik zeker niet verzwakt tegenover vorig jaar. Al zullen we Sergeant en Imagbudu wel missen...

Spannend wordt het in ieder geval, 90% van de tickets zijn al de deur uit. Alle beschikbare tickets zullen aan de man gebracht kunnen worden. Ik heb het gevoel dat de derby trug iets meer leeft als over enkele jaren. Het is nu voor beide ploegen ook een vrij belangrijke match, namelijk de aansluiting behouden met de subtop.

Sportieve groeten
En Airco, als ge tijdens de rust ofzo voor den twee staat, stuurt maar een sms'ke ofzo dan kommek u ff bezoeken.

Finish
21-09-2003, 19:12
jawadde, rafc kreeg een pak rammel ! :eek:

flugel
21-09-2003, 19:33
GBA weer ploeg van 't stad dan of wa? Tja, ze moeten toch met iets content zijn ginder eh :D

yvdp
21-09-2003, 19:34
0-4, schonen uitslag zoprecies...
Tzal wel weer ambras zijn dan straks.

fordje
22-09-2003, 12:33
Originally posted by flugel
GBA weer ploeg van 't stad dan of wa? Tja, ze moeten toch met iets content zijn ginder eh :D

Hela Bobke de Bouwer... GBA staat dan mss niet in de top 5 van België(alhoewel...) :) :) ze deden het in elk geval beter dan Brugge dit week-end...

Enne waar staat Hamme ergens.. 4° nationale zeker ;) of was het provinciale :) :)

Sorry Oneliner en andere Antwerp-Die Hards...dit was zeker ter compensatie van de 4-3 van vorig jaar.

Eerlijkheid gebied me om toch te zeggen dat er in de eerste helft vele kansen door Antwerp de nek zijn omgewrongen (althans op basis van TV beelden in te schatten) en ze dus hun eigen graf wel hebben mee helpen graven.
Anderzijds doen die "overschotjes" van GBA het dit seizoen niet slecht. Als ze dan ook nog hun manieren houden op en rond het plein is het seizoen al voor de helft geslaagd.

Tweede helft van deze wedstrijd was in elk geval louter een formele zaak.

Volgende zitting is op het Kiel zeker...Troost je, dat wordt het zeker geen 0-4 meer :D :D

Oneliner
22-09-2003, 17:23
Ik zie dat ge het voetbal op de voet volgt, tis nog nooit 4-3 geweest... ;)

Neen, verdiende overwinning GBA, al vind ik de cijfers wat overdreven. Als ze het zelf al op VTM zeggen...

Noowp, verdient gewonnen, proficiat voor GBA. Al vond ik ze niet echt goed. Maar das hun volste recht, wij waren nog slechter...

Ook spijtig dat pas na de 0-3 de GBA zangen echt hoorbaar waren op den 2. Dat maakt het iets toffer om eens iets terug te zingen. Na de 0-2 was bij ons het grootste lawaai er ook wel af.

Nogmaals ne welgemeende proficiat.

flugel
22-09-2003, 17:37
Originally posted by fordje
Hela Bobke de Bouwer... GBA staat dan mss niet in de top 5 van België(alhoewel...) :) :) ze deden het in elk geval beter dan Brugge dit week-end...

Enne waar staat Hamme ergens.. 4° nationale zeker ;) of was het provinciale :) :)

Sorry Oneliner en andere Antwerp-Die Hards...dit was zeker ter compensatie van de 4-3 van vorig jaar.

Eerlijkheid gebied me om toch te zeggen dat er in de eerste helft vele kansen door Antwerp de nek zijn omgewrongen (althans op basis van TV beelden in te schatten) en ze dus hun eigen graf wel hebben mee helpen graven.
Anderzijds doen die "overschotjes" van GBA het dit seizoen niet slecht. Als ze dan ook nog hun manieren houden op en rond het plein is het seizoen al voor de helft geslaagd.

Tweede helft van deze wedstrijd was in elk geval louter een formele zaak.

Volgende zitting is op het Kiel zeker...Troost je, dat wordt het zeker geen 0-4 meer :D :D

Hamme spelen in 2de nationale!!!!!!!! en doen dat daar wel degelijk goed, 6de plaats momenteel... en wat Brugge betreft das een accident de parcours...

Soit, ik gun het GBA wel hoor, der moet toch één uitschieter op een seizoen zijn, en het moet gezegd, de sfeer zag er mij fantastisch uit :)

airco
22-09-2003, 18:10
Originally posted by Oneliner
Ook spijtig dat pas na de 0-3 de GBA zangen echt hoorbaar waren op den 2. Dat maakt het iets toffer om eens iets terug te zingen. Na de 0-2 was bij ons het grootste lawaai er ook wel af.

Is ook vrij logisch he ;)

Op den 2 zit je midden in het geluid van je eigen supps.
Ik stond gisteren bij de Beerschot-supps en heb die van antwerp nooit gehoord.

geluid in tegengestelde richting heft elkaar op ;)

Verder weinig uitzonderlijke prestaties gezien ....

Germinal Beerschot dat met snelle, wendbare spitsen de antwerp-verdediging afmat. In tegenstelling tot de voorbije weken was de afwerking deze keer wel efficiënt. Achterin hebben ze wel steken laten vallen .... Antwerp heeft de kansen gekregen. Ondanks de hoge score geef ik ze toch slechts een 7/10 als beoordeling.

Antwerp .... Kansen (vooral de eerste 20 minuten) laten liggen. Eens op achterstand nooit een vuist kunnen maken en zich gewillig laten afslachten. De "over mijn lijk'-mentaliteit die je in de meeste vorige derby's bij Antwerp zag was nooit aanwezig.
Manco's liggen bij Antwerp vooral defensief. In de lucht zijn ze (door lengte )de baas ..... eens de bal op de grond zijn ze machteloos tegen snelle diepe steekballetjes (2e goal Victor). Bovendien laten ze in de baklijn ongelofelijk veel toe (1e goal van Victor komt er na 3 of 4 pogingen van in de baklijn) ... Dit is in het moderne voetbal dodelijk ....
Dat de kansen er niet ingaan til ik minder zwaar aan .... Dit is voor een stuk toe te schrijven aan een slechte dag .... Achteraan zijn de problemen veel fundamenteler.
beoordeling: 4/10

Oneliner
22-09-2003, 18:37
Mja, hoe die spelers op de spitse speelden KAN ER NI DOOR. Als ge de tegenstander 2meter geeft in de baklijn, ja dan moet ge ni verschieten é.

GBA een 7... Ik geef ze een 6. Want ze waren ook alles behalve goed. Als ik een ploeg een 7 geef, dan moeten ze iets of wa goe gespeeld hebben. GBA was ook alles behalve goed. Maarbon, ze scoren wel lekker 4x, en dat staat er uiteindelijk op het scorebord.
Ik wil dus nix afdoen aan de prestatie, ze waren gewoon beter, maar niet eens goed.