PDA

View Full Version : DTM Zandvoort


roadrunner
20-09-2003, 14:44
De superpole is gereden in Zandvoort, en wat opvalt, amper 2 Mercedes-wagens in de top tien. Opel heeft heel wat progressie geboekt sinds de A1-ring, waar Mercedes toch de 1ste 2 rijen van de startopstelling hadden!
Albers start vanop een 3de plaats en kan daarmee een goede zaak doen voor het kampioenschap en dan gaan we nog een spannende finale tegemoet in Hockenheim ;)

1 Timo Scheider (D)
OPC Team Phoenix 1:35.336 1

2 Martin Tomczyk (D)
S line Audi Junior Team 1:35.341 1

3 Christijan Albers (NL)
ExpressService AMG-Mercedes 1:35.345 1

4 Mattias Ekström (S)
PlayStation 2 Red Bull Abt-Audi 1:35.354 1

5 Alain Menu (CH)
OPC Team Holzer 1:35.464 1

6 Marcel Fässler (CH)
AMG-Mercedes 1:35.681 1

7 Manuel Reuter (D)
OPC Team Holzer 1:35.764 1

8 Peter Dumbreck (GB)
OPC Team Phoenix 1:36.311 1

9 Jeroen Bleekemolen (NL)
OPC Euroteam 1:36.695 1

10 Christian Abt (D)
Hasseröder Abt-Audi 1:36.773 1

The Leader
20-09-2003, 16:00
Zeer goed nieuws voor de OPEL fans onder ons ( ikke dus ook) 5 Astra Coupes V8 binnen de eerste 10 in de qualif. Da belooft voor morgen. De eerste overwinning dit jaar? I hope so.

Maarten
20-09-2003, 16:37
heel toevallig heb ik het op wdr gezien

bangelijk, het was lang geleden

en deze superpole was zeer spannend als je de tijden van de eerste vier bekijkt

Steve
21-09-2003, 15:34
Het was weer close in de pitlane vandaag, zijn er eigenlijk regels wat betreft het in- en uitrijden van je pitbox?

Het meest logische is toch dat diegene die de pitlane terug oprijdt voorang geeft aan diegene die binnenkomt, of klopt dit niet?

Stefan
21-09-2003, 15:37
lijkt mij ook, volgens mij zit er een spoedcursus lolliepop vasthouden aan te komen.

redje
21-09-2003, 15:58
Originally posted by alarma
lijkt mij ook, volgens mij zit er een spoedcursus lolliepop vasthouden aan te komen.
Inderdaad. T is daar geen voorrang van rechts. :D

Mark
21-09-2003, 21:12
Toch hou ik een naar smaakje over aan de qualifying van gisteren. Het hele seizoen rijdt Opel nog geen deuk in een pakje boter.................en opeens, out of the blue, staan ze met 5 wagens in de top 10.

Wel erg toevallig na de negatieve berichten van Opel m.b.t. de continuiteit in de DTM. Te duur, weinig resultaat enzo..........

Zou niet de eerste keer zijn dat Mercedes op een dergelijke manier ingrijpt. In de ouwe dagen van de DTM hebben ze ooit zo'n truukje met Alfa uitgehaald.

Guido
21-09-2003, 21:57
met nog 1 ronde te gaan, heeft Christian Albers 1 puntje achterstand op DTM keizer Schneider. Ik hoop dat Christian de titel pakt. Hij heeft tenslotte 2 zeges meer op zijn palmares dit seizoen dan Bernd. Hij verdient 'em dus echt wel.

Opel moet niet zeuren, maar snelle Astra's bouwen. Dat Mercedes kan verslagen worden, heeft Audi vorig jaar bewezen.

Stefan
21-09-2003, 22:00
wat mij opviel is dat de Opels vooral op het rechte stuk sterk waren, Albers en Fassler kwamen dichtbij in de bochtige stukken, maar op het rechte stuk liepen Scheider en Bleekemolen weer uit op hun concurrenten.

op SBS6 hadden ze het er trouwens over dat Opel een nieuwe achterwielophanging ter beschikking had.

flugel
21-09-2003, 22:13
Ik vond vooral de start vrij bangelijk... voor 't zelfde geld wordt het een autokerkhof...

Steve
21-09-2003, 22:29
Originally posted by Marshal
Toch hou ik een naar smaakje over aan de qualifying van gisteren. Het hele seizoen rijdt Opel nog geen deuk in een pakje boter.................en opeens, out of the blue, staan ze met 5 wagens in de top 10.

Wel erg toevallig na de negatieve berichten van Opel m.b.t. de continuiteit in de DTM. Te duur, weinig resultaat enzo..........

Zou niet de eerste keer zijn dat Mercedes op een dergelijke manier ingrijpt. In de ouwe dagen van de DTM hebben ze ooit zo'n truukje met Alfa uitgehaald.

Wel, toeval of niet maar vandaag zei iemand net hetzelfde tegen mij.....

Ik hoop dat we ons vergissen en dat de DTM zijn geloofwaardigheid niet verliest!

Ze zouden trouwens beter terug èèn sprintkoers en èèn koers met èèn en niet twee pitstops moeten houden volgend seizoen!!!

Ps: klopt het dat volgend jaar Audi met de A4 i.p.v. de TT en Opel met de Vectra i.p.v. de Astra zal rijden?

flugel
21-09-2003, 22:32
Originally posted by Steve
Wel, toeval of niet maar vandaag zei iemand net hetzelfde tegen mij.....

Ik hoop dat we ons vergissen en dat de DTM zijn geloofwaardigheid niet verliest!

Ze zouden trouwens beter terug èèn sprintkoers en èèn koers met èèn en niet twee pitstops moeten houden volgend seizoen!!!

Ps: klopt het dat volgend jaar Audi met de A4 i.p.v. de TT en Opel met de Vectra i.p.v. de Astra zal rijden?

audi zijn idd een A4 aan het ontwikkelen voor volgend seizoen, want eigenlijk reed die TT enkel mee dankzij een uitzondering in het reglement, van die opel heb ik nog niks gehoord, maar zou mij zeker niet verbazen :)

Mark
21-09-2003, 22:42
Stond voor een paar weken terug in de Autosport. Vanaf 2004 alleen nog maar 4-deurs modellen

Audi: een A4 body erover ;)
Opel: Vectra GTS-look
Mercedes: C-Class

Of ze allemaal als 4-deurs verschijnen is nog niet duidelijk. Waarschijnlijk 15 2004-modellen aangevuld met een enkele TT of CLK om op 21 uit te komen. Aangezien de oude bakken een aero-voordeel hebben t.o.v. de nieuwe krijgen deze een gewichts-straf van +/- 30 kg.

ff offtopic: Zijn er nog meer paddockers met een abbonement op de engelse Autosport? Zoja hebben jullie dan ook klachten over de bezorging de laatste tijd?

Steve
21-09-2003, 22:49
Nu weet ik weer waar ik dat ergens gelezen had...

Ik heb geen abbonement maar deze komt elke zaterdag binnen hier in de plaatselijke boekhandel, heb dat wel speciaal moeten aanvragen.

redje
21-09-2003, 23:34
Geen abonnement, te duur tijdschrift, k koop da maar af en toe.

vincentdb2001
21-09-2003, 23:42
Ik was is Zandvoort heel het weekend, en ik heb er prachtig spektakel gezien :)

De DTM is en blijft toch een van de beste touring car series, vooral als Opel ook vooraan te zien is. Albers heeft een zeer mooie wedstrijd gereden. Eerst een paar ronden achter de Opel van Scheider, die dan na zijn pitstop heeft moeten opgeven. De strijd voor de 3de plaats was ook zeer mooie.

Door de F3 Euroseries was ik ook aangenaam verast, die mannen geven alles voor ene plaats !!

Zandvoort is trouwens een leuk circuit voor de toeschouwers (er waren er veel !!!) en zeker ook voor de piloten.

Ik heb in Zandvoort (en Amsterdam) een fijn weekend doorbracht, en als ik kan (en als de DTM dan nog komt), ga ik volgend jaar zeker nog eens proberen te gaan kijken !!


De foto's zijn online => http://membres.lycos.fr/circuitzolder/


Mvg Vincent

Guido
22-09-2003, 00:24
Originally posted by redje
Geen abonnement, te duur tijdschrift, k koop da maar af en toe.

zelfde geldt voor mij ook.