Mistery
21-09-2003, 17:30
Anthony Kumpen geveld door een nukkige aandrijfas.
Een goed resultaat tijdens de trainingen, een tweede plaats op de startgrid en aan de leiding rijden van de wedstrijd… Wat wil je nog meer ? Ook zo finishen, natuurlijk! Maar daar heeft een nukkige aandrijfas een stokje voor gestoken.
Het weekend begon mooi, zeer mooi zelfs. Met een uitstekende chrono tijdens de vrije trainingen, wisten Anthony Kumpen en Mike Hezemans zich gesterkt om deze lijn door te trekken gedurende de kwalificaties. De ballans van de wagen was merkelijk beter, de nieuwe Pirelli banden functioneerden optimaal, wat resulteerde in een plaats op de eerste startrij. Mike Hezemans, die de start nam, liet geen twijfels bestaan over de bedoelingen: de leiding nemen! Hij kon die plaats geruime tijd behouden, maar na de eerste pitstop was de Pirelli-Viper teruggevallen naar de vierde plaats.
Tijd voor Anthony Kumpen om als een duivel uit een doosje te komen. De jonge Limburger won stelselmatig een plaatsje, en vocht zich na zowat 1u20min. van de wedstrijd naar de leiding van het veld. Hij had wel te kampen met remproblemen, maar kon telkens mooi corrigeren. De Pirelli-Viper liep motorisch als een trein en Anthony bouwde al snel een voorsprong van een 12-tal seconden op. Maar op 1 uur en veertig minuten wedstrijd bleef de klok stil staan voor Anthony: een kapotte centrale aandrijfas was de oorzaak van de opgave.
Tot overmaat van ramp verdween ook de tweede Chrysler Viper GTS-R van Carsport Force One uit de wedstrijd. Bij een inhaalactie van de Lister, bestuurd door Campbell-Walter, werd de Viper dusdanig geraakt en schoof van de baan. Deze ongeoorloofde actie werd door de wedstrijdleiding terecht bestraft met de diskwalificatie van de Lister, maar dat bracht geen aarde meer aan de dijk voor Carsport Force One…
Een goed resultaat tijdens de trainingen, een tweede plaats op de startgrid en aan de leiding rijden van de wedstrijd… Wat wil je nog meer ? Ook zo finishen, natuurlijk! Maar daar heeft een nukkige aandrijfas een stokje voor gestoken.
Het weekend begon mooi, zeer mooi zelfs. Met een uitstekende chrono tijdens de vrije trainingen, wisten Anthony Kumpen en Mike Hezemans zich gesterkt om deze lijn door te trekken gedurende de kwalificaties. De ballans van de wagen was merkelijk beter, de nieuwe Pirelli banden functioneerden optimaal, wat resulteerde in een plaats op de eerste startrij. Mike Hezemans, die de start nam, liet geen twijfels bestaan over de bedoelingen: de leiding nemen! Hij kon die plaats geruime tijd behouden, maar na de eerste pitstop was de Pirelli-Viper teruggevallen naar de vierde plaats.
Tijd voor Anthony Kumpen om als een duivel uit een doosje te komen. De jonge Limburger won stelselmatig een plaatsje, en vocht zich na zowat 1u20min. van de wedstrijd naar de leiding van het veld. Hij had wel te kampen met remproblemen, maar kon telkens mooi corrigeren. De Pirelli-Viper liep motorisch als een trein en Anthony bouwde al snel een voorsprong van een 12-tal seconden op. Maar op 1 uur en veertig minuten wedstrijd bleef de klok stil staan voor Anthony: een kapotte centrale aandrijfas was de oorzaak van de opgave.
Tot overmaat van ramp verdween ook de tweede Chrysler Viper GTS-R van Carsport Force One uit de wedstrijd. Bij een inhaalactie van de Lister, bestuurd door Campbell-Walter, werd de Viper dusdanig geraakt en schoof van de baan. Deze ongeoorloofde actie werd door de wedstrijdleiding terecht bestraft met de diskwalificatie van de Lister, maar dat bracht geen aarde meer aan de dijk voor Carsport Force One…