PDA

View Full Version : Belgisch Toerisme wagens kampioenschap in 2004 ?


vincentdb2001
26-09-2003, 23:57
Group PRC, organisator en promotor van de BTCS en de 2003 Miles of Spa, zou aan het onderhandelen zijn met de RACB (die het project ondersteunt) en met importateurs (die niet veel concreets laten zien...). Het zou om "Silhouette" wagens gaan, light of niet.
(bron : turbo maganzine)

Het zou natuurlijk zeer leuk zijn, maar wat zouden we kunnen hebben? Een kampioenschap met 5-6 silhouettes + group N's en andere wagens "à la Bora TDI"?

Ik denk dat zolang de constructeurs zelf niet meewerken, het niets geweldigs gaat (of zou worden, beter gezegt ;) )...

De Jaguar Silhouette, die we dit weekend in Spa kunnen zien rijden, is eigenlijk de Ford Mondeo van de Belcar, met een mooi Jaguar carrosserie. Willy Plas (van M.I.) en Albert Thiry (vader van Jérôme), zouden in ieder geval interresse hebben om een Jaguar S-Type R (geen Silhouette dus, het was erst de bedoeling om zo een wagen tijdens de 2003 Miles te laten rijden, maar er was niet genoeg tijd over om de wagen klaar te stomen...) in "een" Belgische toerisme kampioenschap.


Hoopelijk komt hier nog iets schoons van ! België moet een respectabel toerisme kampioenschap hebben, maar van waar gaan de wagens komen? Welke type? Met of zonder steun van de constructeurs?
"Wait and see" zou ik zeggen ;)

Om schoon te eindigen :


Albert Thiry :

Mais une chose est sûre, cette présence aux 2003 Miles de Francorchamps est tout sauf un one-shoot… On entendra encore parler d'une Jaguar en circuit au cours des prochains mois…"



bron info : www.racingbelgium.com

Vincentdb

Steve
27-09-2003, 00:12
Jaja, laat ze daar maar doen bij PRC!

Misschien (hopelijk) komt er terug iets moois a la Procar en zal Belgie eindelijk terug hun echte Touringcar kampioenschap hebben.

fast freddy
28-09-2003, 22:41
ja btsc is best wel mooi maarook weer niet super....zo een paar topwagens zoals die bmw's en audi sil en een paar porsches(die er eigenlijk niet in thuis horen vind ik).... en dan heb je nog een aantal wagens op de middemaat en dan heb je ook mensen die meteen 'raceauto' rijden. Allemaal heerlijk om zelf mee te kunnen rijden enzo...maar ik vind dat er een kampioenschap moet komen zoals dit maal in de 2003 miles....en (ford mondeo) jaguar....en echte ford mondeo...dulle achtige bmw's...noem maar op
ik vraag zeker niet naar iest dat men kan vergelijken met btcc of dtm

Baron
29-09-2003, 14:06
Bij PRC en de KACB moet men eens met beide voeten op de grond blijven staan, en een formule uitwerken die voor iedereen een financieel haalbare kaart is.
Die silhouettes zijn prachtig om te zien, maar gewoon te duur voor België. Als je de silhouette-kaart trekt, krijg je een startveld met hooguit een tiental wagens.
In België zijn alleen Franz Dubois, M.I. Racing en Marc Lupant nog hevige voorstanders van de silhouettes. Begrijpelijk, zij hebben fors geïnvesteerd in deze wagens en zitten nu met het materiaal en de know-how.
Men zou best een sprint-formule ontwikkelen zoals de vroegere Groep N, Belgian Procar of 2 liter-klasse, kortom een klasse waarbij het prijskaartje binnen de perken wordt gehouden en die aantrekkelijk is voor zowel importeurs als privé-teams. De grote, volle startvelden komen dan wel vanzelf terug.

Hoppa
29-09-2003, 17:06
Originally posted by Baron
Men zou best een sprint-formule ontwikkelen zoals de vroegere Groep N, Belgian Procar of 2 liter-klasse, kortom een klasse waarbij het prijskaartje binnen de perken wordt gehouden en die aantrekkelijk is voor zowel importeurs als privé-teams. De grote, volle startvelden komen dan wel vanzelf terug.


ik volg het nu toch al een hele tijd en ik kan mij geen grote startvelden herinneren zonder kunstgrepen alla peugeot 106 cup en compact cup

fast freddy
29-09-2003, 18:19
Originally posted by Baron
Bij PRC en de KACB moet men eens met beide voeten op de grond blijven staan, en een formule uitwerken die voor iedereen een financieel haalbare kaart is.
Die silhouettes zijn prachtig om te zien, maar gewoon te duur voor België. Als je de silhouette-kaart trekt, krijg je een startveld met hooguit een tiental wagens.
In België zijn alleen Franz Dubois, M.I. Racing en Marc Lupant nog hevige voorstanders van de silhouettes. Begrijpelijk, zij hebben fors geïnvesteerd in deze wagens en zitten nu met het materiaal en de know-how.
Men zou best een sprint-formule ontwikkelen zoals de vroegere Groep N, Belgian Procar of 2 liter-klasse, kortom een klasse waarbij het prijskaartje binnen de perken wordt gehouden en die aantrekkelijk is voor zowel importeurs als privé-teams. De grote, volle startvelden komen dan wel vanzelf terug.

die twee liter klasse klinkt ook wel best goed
nu er voor zorgen dat ze dat ffor hebben bij de RACB