PDA

View Full Version : Superbikes Imola


Mario
29-09-2003, 14:39
Even nog een woordje van waardering voor de fraaie prestatie van Ruben Xaus gisteren. Dubbele overwinning en definitief vice-wereldkampioen.

Jammer dat hij pas in de 2de seizoenshelft zijn 999 echt doorhad, anders was het kampioenschap spannender geweest.

Hopelijk zit er nog toekomstmuziek in de formule en was dit jaar een overgangsjaar. Zoals het er nu naar uit ziet is er, ondanks de beweringen van Flammini, niet veel animo om er volgend jaar iets van te maken :(. Nog een of twee jaar zoals dit en ik vrees dat we de Superbikes kunnen begraven.

Alain
02-10-2003, 19:36
Ik heb de wedstrijden ook met veel plezier bekeken. Jammer van het foutje van Neil op het einde van Race 2 maar dubbel en dik verdiend van Ruben.
Op www.superbike.co.uk heb ik echter gelezen dat Xaus volgend jaar naar de AMA zou gaan. Ducati Corse zou Laconi en Toseland als rijders hebben. Dit vind ik zeer jammer voor Ruben, want ik vind het een van de meest getalenteerde piloten die er op deze aardbol rondloopt. Hij heeft zijn reputatie natuurlijk niet mee...maar toch.
Uit dit feit leid ik dan ook af dat het gerucht al zou Marlboro Ducati een derde Desmosedici inzetten in het WK MotoGP volgend jaar en zou die bereden worden door...my man Neil Hodgson. Niets officieel natuurlijk maar hij wordt niet in de line up voorzien volgend jaar voor het WK Superbike, dus...

Time will tell

Mario
02-10-2003, 20:56
In de BBC-uitzending wisten ze inderdaad te zeggen dat Xaus vermoedelijk naar de AMA ging, om daar de Ducati-verkoop wat op te krikken. Vind ik ook wel jammer :(, heb altijd een boontje voor hem gehad.

Hodgson zou bij een semi-officieel Ducati-team aan de MotoGP gaan deelnemen.

SBK 2004 ziet er voorlopig heel magertjes uit. Hopelijk blijft Suzuki ten minste en kan Lavilla ook eens wat winnen, maar wat is het dan nog waard als er nauwelijks serieuze concurrenten over blijven.