Log in

View Full Version : Geen Hyundai's in Italië

Eric Dupain
29-09-2003, 20:23
Wat er al een tijdje zat aan te komen werd vanavond officieel gemaakt door een persbericht van MSD motorsport, de tuner van de officiële Hyundai's. Vanwege aanslepende contractuele beslommeringen tussen MSD enerzijds en Hyundai Motor Company anderzijds zullen er geen officiële Hyundai's aantreden in de rally van Sanremo dit weekend.

Vandaag begonnen de verkenningen van de wedstrijd en eigenlijk was er nog niets in orde ter plaatse. " Dit heb ik nog nooit meegemaakt " aldus Freddy Loix. Ik ben stomverbaasd ! Gisteren was mijn co-rijder Sven Smeet afgereisd naar Sanremo om ter plekke alle administratieve verplichtingen te vervullen zodat we vandaag zouden kunnen verkennen. Maar het bleek onmogelijk om te kunnen starten. Los van de verwikkelingen tussen beide partijen was er geen hotel geboekt voor ons, waren er geen mecaniekers voorzien, waren de auto's nog steeds in Groot-Brittannië en ga zo maar verder. Als ik vandaag zou willen gaan verkennen moest ik zelf nog op zoek gaan naar een verkenningswagen en die ook nog zelf bekostigen. "

Over hoe het nu verder moet heeft onze landgenoot het raden. MSD laat een opening en meldt in hun persbericht dat ze naar een oplossing zoeken voor de drie resterende wedstrijden. Maar, wil Loix dan nog rijden ? " Natuurlijk ! Ik heb een contract tot het eind van het jaar met Hyundai. Ik ben contractueel verplicht om te rijden, maar ik wil het ook. We hebben vorig jaar goed samengewerkt. Ik ben en blijf Hyundai rijder tot eind van mijn contract " besluit Loix.

JPMontoya
29-09-2003, 22:35
Spijtige zaak want SanRemo had echt nog iets geweest waar Loix goed voor de dag had kunnen komen.

Beemer
30-09-2003, 16:16
Jammer jammer, al goe dat Freddy van team verandert misschien

Rallyloverke
02-10-2003, 16:41
Zonet op Pitstop gelezen dat de kans bestaat dat Hyundai dit seizoen helemaal nergens meer aan de start komt ...

fast freddy
12-10-2003, 22:26
eigenlik heeft hyundai wel een beetje gelijk om geen wagens meer aan de start te brengen...
het enige wat ze er mee behalen is een grote hoop kosten....punten zitten er toch zelden in

Eric Dupain
13-10-2003, 11:40
Nog nooit zo'n belachelijk argument gehoord.

Als je ergens start, in eender welke autosporttak, in eender welke sport met het idee dat je toch beter thuis kan blijven, ... tja waarom beoefen je dan een sport ???

En wat bedoel je nu ? Hyundai if MSD ? Want, het is MSD die de wagens moet inzetten en niet Hyundai. Hyundai moet natuurlijk betalen, ... maar de reden waarom ze niet betalen heeft te maken met een persoonlijk conflict met Whitehead.

Trouwens , een hoop kosten zullen ze nu ook hebben hoor ... en dan bedoel ik Hyundai. Ze zullen vast en zeker bestraft worden door de FIA. En terecht !

Bart.Vandecavey
13-10-2003, 19:32
Ik heb een fijn gerucht gehoord dat Freddy zou meedoen met de Bozian Peugeot in Corsica... Let wel het is een gerucht...

Komt vooral voort uit het feit dat Rovanpera niet meedoet in Corsica...

Eric Dupain
13-10-2003, 21:10
Bart,

Freddy doet de verkenningen in Corsica en Spanje ter voorbereiding van volgend seizoen. Hij komt zéker niet aan de start hoor.

Meer info, ... kijk dan effe op www.rally-action.com. vanavond had ik nog een interview met David Whitehead van MSD.

fast freddy
13-10-2003, 21:10
Originally posted by Eric Dupain
Nog nooit zo'n belachelijk argument gehoord.

Als je ergens start, in eender welke autosporttak, in eender welke sport met het idee dat je toch beter thuis kan blijven, ... tja waarom beoefen je dan een sport ???

En wat bedoel je nu ? Hyundai if MSD ? Want, het is MSD die de wagens moet inzetten en niet Hyundai. Hyundai moet natuurlijk betalen, ... maar de reden waarom ze niet betalen heeft te maken met een persoonlijk conflict met Whitehead.

Trouwens , een hoop kosten zullen ze nu ook hebben hoor ... en dan bedoel ik Hyundai. Ze zullen vast en zeker bestraft worden door de FIA. En terecht !

mn excuses voor dit argument....
wat jij hier zegt is inderdaad wel juist
maar na zoveel tegenslag en geen geld voor te testen en dat soort dingen....jah en daarmee bedoel ik MSD...
maar was het niet omdat de Koreanen hun hoeveelheid geld hadden terug geschroefd...dat ze nu in problemen zitten

ok ik moet toegeven dat ik de WRC net meer zoveel volg als vroeger..en niet wist van die persoonlijke conflicten en ik enkel oordeelde op basis van prestaties

ps: het zou me enorm plezieren om in het vervolg ietwat subteler om te springen met u oordeel over sommige posts ;)

Eric Dupain
13-10-2003, 21:19
Tja Fast Freddy, ... subtieler omspringen.

Kijk, ik stel de dingen gewoon hoe ze zijn. Dit is een autosportforum en dus ga ik er van uit dat hier mensen komen praten die er iets over kennen.

En, met dingen te schrijven als Huyndai als blijkt dat je MSD bedoelt, het is met dat soort dingen dat er foute berichten en geruchten de wereld worden ingestuurd.

En, ik probeer mijn mening te geven. Dat is mijn job, als journalist. Maar, ... als blijkt dat de mening geven te hard overkomt ... dan moet ik misschien niet meer op een forum komen.

fast freddy
13-10-2003, 21:24
neen u menig was idd veel correcter als de mijne
en t.o.v een journalist ben ik nog maar een klein manneke (hoewel ik wel communicatie wetenschappen wil gaan doen...en ook die richting uit wil)
en blijf gerust op dt forum....mensen die er het fijne van afweten willen we zeker niet kwijt

ik zal in het vervolg een beetje oppassen met wat ik post

Eric Dupain
13-10-2003, 21:31
Freddy,

ik wil helemaal niet zeggen dat ik als journalist meer ben dan iemand anders of me meer mag permitteren als iemand anders, maar ik heb al meermaals professioneel, als niet professioneel dingen meegemaakt, gezien, gehoord ... en als er iemand iets zegt, schrijft ... dan worden die dingen vaak zo slecht verwoord, geschreven waardoor je foute informatie krijgt. Ik kan me ook vergissen hoor, het zou niet de eerste keer zijn. Maar ik heb geleerd, ... check and double check.

Peter Baert, een collega die hier soms ook komt op dit forum, zal dit enkel maar kunnen bevestigen denk ik.

fast freddy
13-10-2003, 21:33
idd juist.....tnx for the tips