PDA

View Full Version : Dtm-finale


roadrunner
05-10-2003, 09:57
Vandaag wordt op Hockenheim de laatste race van het DTM-seizoen gereden. Het zie er mooi uit, met de 3 automerken mooi verdeeld over de eerste 3 plaatsen. De 2 titelkandidaten staan mooi van elkaar gescheiden, Schnieder moet gewoon zorgen dat hij voor Albers eindigt om kampioen te zijn. Deze namiddag weten we wie het wordt, een vierde keer Schnieder of een eerste keer Albers.

1 Mattias Ekström (S)
PlayStation 2 Red Bull Abt-Audi 1:48.389 1

2 Peter Dumbreck (GB)
OPC Team Phoenix 1:48.523 1

3 Jean Alesi (F)
AMG-Mercedes 1:48.597 1

4 Martin Tomczyk (D)
S line Audi Junior Team 1:48.613 1

5 Bernd Schneider (D)
Vodafone AMG-Mercedes 1:48.914 1

6 Alain Menu (CH)
OPC Team Holzer 1:49.187 1

7 Timo Scheider (D)
OPC Team Phoenix 1:49.192 1

8 Marcel Fässler (CH)
AMG-Mercedes 1:49.850 1

9 Christijan Albers (NL)
ExpressService AMG-Mercedes 1:50.613 1

10 Manuel Reuter (D)
OPC Team Holzer dns 0

joost
05-10-2003, 15:17
Goede wedstrijd, wel beslecht door bandenproblemen. Zowel Schneider als Albers rijden lek maar de Nederlander doet dit halverwege het circuit, de Duitser aan de pitingang.
Bernd is zodoende wederom kampioen, net zoals in 2001 & 2002. Jeannot wint de laatste wedstrijd voor Ekström en Fässler.

(c) Joost

Scapa
05-10-2003, 16:38
Jammer van die lekke band. Albers was op dat moment sneller als der Bernd. Dat had een ongelooflijk mooi duel kunnen zijn, man tegen man...

roadrunner
05-10-2003, 18:47
Inderdaad een schone race! En twas jammer dat Albers nog lek moest rijden, tging anders nog een mooi duel zijn. Ook het duel voor de eerste plaats was zeer mooi. Mattias Ekström die op het laatste zo kwam opzetten! Maar den Jean heeft hem kunnen afhouden ook al gaf Ekström Alesi in de laatste ronde in de motodrome nog een tik vanachter :no: . Maar eind goed al goed, en nog een mooie show dat de Mercedes-piloten opvoerden achteraf. Zou ook eens opnieuw mogen in de Formule 1 :cool:

Steve
05-10-2003, 18:55
Originally posted by joost
Goede wedstrijd, wel beslecht door bandenproblemen. Zowel Schneider als Albers rijden lek maar de Nederlander doet dit halverwege het circuit, de Duitser aan de pitingang.
Bernd is zodoende wederom kampioen, net zoals in 2001 & 2002. Jeannot wint de laatste wedstrijd voor Ekström en Fässler.

(c) Joost

2000 en 2001. ;)

ralff1
05-10-2003, 20:46
ik vond het echt een mooie race om naar te kijken :gas:

Driesco
05-10-2003, 20:57
Mijn persoonlijke mening: dit is nu eens de mooiste tak van de autosport om naar te kijken. Spannend van de eerste tot de laatste minuut. Massa's publiek, knappe wagens, de beste piloten, kortom: ik heb er van genoten.... ( en zitten dromen ) :o

Mark
05-10-2003, 21:59
Als echte hollander op puntje van de bank gezeten met een paar vrienden. Zeer mooie wedstrijd en goed in beeld gebracht door de ARD. We hebben niet geluisterd naar het commentaar op de nederlandse zender, maar naar het neutrale commentaar van Ellen Lohr.

Het was een prachtige zondagmiddag, met een prachtige dagwinnaar en een terechte overall-winnaar. Bernd is nu met recht DTM-King, hij heeft met 37 race-overwinningen en 4 titels ('95 '00 '01 en '03) de oude meester Klaus Lutschmig :D verslagen.

Tja dat dat duwtje van Ekstrom in de laatste ronde was op het randje, maar als het zoontje van Meneer ADAC mag je misschien iets meer.

Enig minpunt dit weekend vond ik het ongeoorloofd gebruik van de uitloopzones. Die zones zijn bedoeld als veiligdheidszone en niet als verlegging van de ideale lijn. Zag wel spectaculair uit...........

Wat betreft publieke belangstelling, naar mijn mening was het vroeger drukker op de Hockenheimring (de dagen van de oude DTM en ITC).

Iemand nog de Lupo-race gezien? Het was de allerlaatste race van de Lupo's met tal van grote namen......leek wel een belgische Clio race :D :D

Zou helemaal prachtig zijn als we volgend jaar dit soort races in een bepaald cafe kunnen volgen ;)

roadrunner
05-10-2003, 22:06
Originally posted by Marshal


Enig minpunt dit weekend vond ik het ongeoorloofd gebruik van de uitloopzones. Die zones zijn bedoeld als veiligdheidszone en niet als verlegging van de ideale lijn. Zag wel spectaculair uit...........



Ja, het gebruik van die uitloopzones was een beetje erg vond ik.
Het was in het begin altijd zoeken van waar is die nu naar toe en dan schiet hij plots weer in beeld. Best spectaculair, en bijna alle piloten gebruikten ze elke ronde, uitgezonderd de winnaar van vandaag ;)

Mark
05-10-2003, 22:19
Denk ook dat het de oorzaak was van die lekke banden, met die superzachte Dunlops over de curbs lijkt me niet echt wenselijk voor de levensduur.

Trouwens Volker Strycek gaf toe dat Opel een aanbod heeft neergelegd bij HH Frentzen om volgend jaar te racen in een Opel Vectra GTS. Haug daarentegen gaf toe GEEN aanbod te hebben gedaan bij HHF.

roadrunner
05-10-2003, 22:40
Originally posted by Marshal

Trouwens Volker Strycek gaf toe dat Opel een aanbod heeft neergelegd bij HH Frentzen om volgend jaar te racen in een Opel Vectra GTS. Haug daarentegen gaf toe GEEN aanbod te hebben gedaan bij HHF.

Vind ik persoonlijk wel logisch. Bij Mercedes hebben ze 4 goeie piloten, die dit jaar op 1 race na alles gewonnen hebben. Er zou dus eigenlijk enkel plaats zijn bij de 1 jaar oude Mercedes, iets dat voor een ex-Grand-Prix winnaar toch niet echt een optie is denk ik.

Terwijl bij Opel hebben ze maar 1 echt goede, constante piloot. Dus zij kunnen het wel eens proberen om HHF in een Vectratje te zetten.

Steve
05-10-2003, 23:48
Originally posted by Marshal

Iemand nog de Lupo-race gezien? Het was de allerlaatste race van de Lupo's met tal van grote namen......leek wel een belgische Clio race :D :D

Zou helemaal prachtig zijn als we volgend jaar dit soort races in een bepaald cafe kunnen volgen ;)

Waar kon je die bekijken die Lupo-race?

En als dat cafeetje niet te ver is kom ik zeker af...

Mark
06-10-2003, 06:40
Die Lupo-race was te zien op de ARD in de nabeschouwing.

Guido
06-10-2003, 12:24
heb alleen de DTM race gezien, ook op ARD. Ze waren er overigens fier op dat ze 3 camera's meer gebruikten dan bij de F-1... Voor de rest is alles al gezegd hier en ik kan me er zeker bij aansluiten. Het zou me ook niet verwonderen dat beide lekke banden veroorzaakt werden door stukjes carbon die er bij de uitgang van de "spitzkehre" nogal in het rondlagen vond ik. Jammer, want ik had Christian het graag zien uitvechten met Bernd.

Ook de donuts voor de Mercedes tribune van eerst Jean - toch nog altijd top - gevolg door nagenoeg synchroon van Christian en Bernd en de daarop volgende omhelzing en groeten van het publiek. Prachtig gewoon. Heb ook op het puntje van de zetel zitten kijken. Spannend!! en een verdiende kampioen.

Raikkie
06-10-2003, 16:51
Originally posted by Marshal
Tja dat dat duwtje van Ekstrom in de laatste ronde was op het randje, maar als het zoontje van Meneer ADAC mag je misschien iets meer.


Is de zoon van meneertje ADAC niet Martin (zoon van Hermann) Tomczyk ? :rolleyes:

Ik vond het ook wel een mooie race :)

En de Lupo's waren idd zalig :D Wel mooi initiatief om de startplaatsen te verkopen en zo geld in te zamelen :applaus:

Mark
06-10-2003, 17:30
Originally posted by Raikkie
Is de zoon van meneertje ADAC niet Martin (zoon van Hermann) Tomczyk ? :rolleyes:


Ai, dat is een zware misser van mij :fight: FF een kortsluiting in mijn bovenkamer :D

JPMontoya
06-10-2003, 19:08
De show werd wel goed verzorgd bij Mercedes, al die donuts op het einde, waren duidelijk ingefluisterd :) mooie reclame voor mercedes.

ARD had 49 camera's op Hockenheim, 3 meer als bij F1. Ik vond anders wel dat er veel volk zat voor DTM !

Bernd ist wieder Meister !!! yes ! Heb je het dak van de Vodafone Mercedes gezien :) lachen