PDA

View Full Version : ERAN RACING : 31 oktober Circuit Zolder


A.J.
08-10-2003, 13:57
Op VRIJDAG 31 oktober hebben wij onze volgende track day.
Er zijn momenteel nog niet zoveel nieuwe deelnemers ingeschreven, een 18-tal, maar er zullen nog wel enkele bijkomen.
Voor de namiddag zijn er meerdere Porsches gemeld van Porsche club Francorchamps, hoeveel is nog niet bevestigd. Verder zullen ook onze vaste klanten met hun baan- en racewagens aanwezig zijn.
Aan de deelnemers van het vrij rijden in de namiddag :
Denk eraan dat het vanaf 17u redelijk donker zal zijn, dus als je weinig of geen (Formule wagens) verlichting hebt dan kan je beter vanaf 14u beginnen en iets vroeger stoppen. Voor mensen die aan de 10 uren deelnemen (Touring Cup) is dit een extra mogelijkheid om Zolder te verkennen in het donker.

Ook mensen die de rallysprints wensen te rijden kunnen op deze dag het circuit leren kennen en tevens hun geluid laten meten.

SEE YOU IN ZOLDER

SimonSays
08-10-2003, 17:16
En ik ben er normaal ook weer bij ;)

Maarten
08-10-2003, 18:06
Als ik mij niet vergis komt mijn zusje nog een laatste dag trainen voor het echte werk, devolgende morgen!
ik denk, Andy, dat je wel wat FunCuppers mag verwachten want de dag erna is het onze laatste manche, tijdens de VW Belgian Masters, of hoe ze noemen ze dat ook weer!

CU there maybe
ik ben alleszins de dag erna present!

M545i
09-10-2003, 08:34
Ik kom ook zeker weer.
Heb nog veel werk voor de boeg om de atmosferische :o 3.5 op tijd rijklaar te maken.

Tot dan,
Mischa

B.V.S.
09-10-2003, 23:48
I'll be there 2, as usual... :cool: :cool:

TURBEAU
12-10-2003, 23:28
Zooooo, ook maar 's geregistreerd .... Helaas de laatste keer afwezig maar de 31e ook weer van de partij, mits we de vroemdag weer overleven natuurlijk :) :)

Er is toch wel een extra vaatje bier ter afsluiting beschikbaar ?? :)

Groetjes,
Matthijs Otto

http://www.scoobysport.nl/images/zol2.jpg

BODI
14-10-2003, 12:29
Heb me zonet ingeschreven voor free driving :)

http://users.pandora.be/gbo/gti6_pics.htm

A.J.
14-10-2003, 19:52
Mooie filmpjes op uwe site BODI

BODI
14-10-2003, 20:20
Dank je.

Kent er iemand 'sand man' :D ? (filmpje 1)

Ik was in de waan dat ik nog redelijk vooruit ging tot ik de voorbijrijders begon te tellen en ik de Yaris er langs zag stuiven... :o

A.J.
14-10-2003, 20:26
De Sandman was de Compact van LVC. Er waren meerdere rijders op die wagen, dus weet niet wie reed. Zal hem volgende keer ne borstel meegeven :D

Ik vind dat je vlot vooruit gaat. Vrijwel alle wagens die u voorbij kwamen waren racewagens en daar kan je je toch niet rechtstreeks mee meten. Wel heb ik enkele opmerkingen over het trajectoire dat je rijdt. Kom maar even bij mij langs dan geef ik u enkele extra tips want de Villeneuve chicane is nog niet zoals het moet.

BODI
14-10-2003, 20:34
Tof!!

Zal ik zeker doen. :)

C.B.
14-10-2003, 20:54
Hallo Andy,ik zal ook weer op post zijn.



En BODI,ferm filmkes. Ne mooie clio v6,hee. Da was ikke!

BODI
14-10-2003, 21:49
'k gaf plankgas op de rechte lijn maar kwam geen millimeter dichter. Hoeveel ponies in uwe V6, C.B. ?

FormulaV-JH495
15-10-2003, 09:19
mooie compilatie .... very nice indeed :)

M545i
15-10-2003, 09:29
BODI, 4 minuten geweldige film en dat in slechts 15Mb....hoe doe je dat???? Ik probeer met mijn digitale camera verschillende formaten uit maar ik kom altijd uit op 50Mb voor 4 minuten.

M545i

FormulaV-JH495
15-10-2003, 12:32
mooie mpeg's ... heb je uw tijd laten opnemen door uw co-piloot ??? we want to know ...

BODI
15-10-2003, 12:57
Originally posted by M545i
BODI, 4 minuten geweldige film en dat in slechts 15Mb....hoe doe je dat???? Ik probeer met mijn digitale camera verschillende formaten uit maar ik kom altijd uit op 50Mb voor 4 minuten.

M545i

kort geantwoord (heb nu te weinig tijd) via de Windows Media 9 encoder
352x288 (VHS) - 480b/s WMV9 video en 128b/s mp3 audio (film1)352x288 (VHS) - 900b/s WMV9 video en 128b/s mp3 audio (film2)
Eerst de clips editeren in ongecompresseerd formaat voor optimaal resultaat.

Vanavond of morgen probeer ik dat meer uitvoerig uiteen te zetten met de redenen waarom.
Wanneer gebruik je
MPEG1
MPEG2
DivX
WMV
...

BODI
15-10-2003, 13:01
Originally posted by FormulaV-JH495
mooie mpeg's ... heb je uw tijd laten opnemen door uw co-piloot ??? we want to know ...

Wel ik heb niet gefoefeld :D met de afspeelsnelheid van de beelden dus ik veronderstel zoals op de beelden rond de 2'15 te draaien.

Ik wel nog enkele rapper ( en ook vele trager :) ) gereden maar daar zijn geen beelden van ( camera-batterij op )

M545i
15-10-2003, 13:18
Originally posted by BODI


Vanavond of morgen probeer ik dat meer uitvoerig uiteen te zetten met de redenen waarom.
Wanneer gebruik je
MPEG1
MPEG2
DivX
WMV
...

Schitterend , enorm bedankt alvast, kan ik misschien eindelijk ook eens wat filmpjes laten zien.....

M545i

BODI
16-10-2003, 23:12
Zoals beloofd heb ik wat tips bijeengekrabbeld ivm het maken van filmpjes. Ik hoop dat ze nuttig zijn :)

http://users.pandora.be/gbo/clips.htm

M545i
17-10-2003, 11:37
Bedankt BODI, heb juist de encoder gedownload en ga wat oefenen. Via mijn pcmcia firewire kaart had ik ulead videostudio 6 bijgekregen maar hiermee kon ik geen WMV files maken met de specificaties die jij opgaf.

Bedankt!

M545i

C.B.
17-10-2003, 19:15
Originally posted by BODI
'k gaf plankgas op de rechte lijn maar kwam geen millimeter dichter. Hoeveel ponies in uwe V6, C.B. ?


280 trappelende paardjes,BODI. Gaat ni slecht.

B.V.S.
17-10-2003, 19:31
Originally posted by C.B.
280 trappelende paardjes,BODI. Gaat ni slecht.

en als gij er nie mee rijdt, zijn het meestal 280 ezels... :rolleyes:

BODI
17-10-2003, 20:15
Originally posted by C.B.
280 trappelende paardjes,BODI. Gaat ni slecht.

Een klein beetje getuned dan?
280 paardjes per 1400kg = 200 pk / ton :D

Mijn arm peugeoke... (ook een heel klein beetje getuned)
188 pk / 1215kg = 155 pk / ton

Hoop binnen afzienbare tijd aan 220 pk te geraken :cool:
~180 pk / ton
( helaas niet op tijd voor 31/10 )

De Yaris (opt filmke):
Cilinderinhoud: 1299 cm³
Aantal cilinders: 4
Maximum vermogen: 115 pk (bij 6900 tr/min) ??? :confused:
Maximum koppel: 128 NM (bij 5600 tr/min)
Maximum toerental: 7000 tr/min (begrenzer)
5 versnellingen
limited slip diferentieel
Banden, Type: Yokohama, maat: 195 x 55 x 15
Gewicht: 920 kg inclusief rijder - 50 voor de rijder :D
115 pk / 870 kg = 132 pk / ton
Toch indrukwekkend hoe dat karreke vooruitging...

M545i
18-10-2003, 09:24
Een stel harde veren (geen H&R :no: ), dempers en camber instellen doet heeeeel veel.

Daarom dat wij met onze BMW (los over de 300pk, +500 Nm) geen meter vooruit geraken in verhouding tot het vermogen/koppel. Wij rijden 2'00 als het even mee zit.

Wat wij nog missen is een stevig chassis, de juiste veren/dempers en camber verstelling. Om de cambers regelbaar te maken moeten wij d halve auto ombouwen :p maar doen zullen we.

M545i

Cat-Seven
18-10-2003, 10:55
BODI ... als je die extra PK's er niet op tijd inkrijgt probeer dan gewicht te verliezen, daar moet je wel in kunnen slagen tegen eind deze maand. Dat, tesamen met je lijnen aanpassen (praat eens met Andy), moet je toelaten om heel wat sneller te zijn ... maar doe het langzaam aan ... ga niet ineens "veel sneller" proberen te zijn.

Een enkele bocht niet ideaal nemen doet je heel wat tijd verliezen. In de Villeneuve, nu niet echt een bocht waar je tijd kan verliezen of winnen, raakte mijn uitlaat steeds grond ... gewoon dit verhelpen laat me daar nu toe op het gas te blijven ... bijna 0.5 seconde winst op een ronde! Oefenen en blijven oefenen ... Eran dagen zijn daarvoor ideaal. Mijn eerste rondjes op Zolder waren ook in de buurt van 2'10 - 2'15 ... nu is mijn snelst ronde 1'55.77.

BODI
18-10-2003, 14:14
Originally posted by Cat-Seven
als je die extra PK's er niet op tijd inkrijgt probeer dan gewicht te verliezen

Behalve door mijn reservewiel thuis te laten en Fons (mijn 65-jarige Co-Piloot, wel 70 kg) onverwachts buiten te duwen :D , zie het toch niet zitten om veel gewicht te verliezen.
Eigenlijk heb ik dus maar 188pk/1380kg ~ 136 pk/ton. ;)

Misschien andere composite velgen (betere acceleratie) and strut braces (stijvere ophanging) zitten er wel in, maar de Airco, geluidsisolatie (mijn Magnex uitlaat produceert 90 dB - nogal veel voor gewoon openbaar weggebruik) of de lederen zetels deskundig uitbreken heb ik er niet voor over. :p
Wel plan ik andere voorbanden want de vorige keer had ik enorm veel onderstuur.

Ik zal toch maar een beter trajectoire moeten afleggen... :)

C.B.
19-10-2003, 18:52
Originally posted by B.V.S.
en als gij er nie mee rijdt, zijn het meestal 280 ezels... :rolleyes:

Tja,B.V.S.,die denken dat ze die 280 paardjes van tijd tot tijd eens moeten uitlaten(lees: gaan wandelen).

B.V.S.
19-10-2003, 20:49
Originally posted by C.B.
Tja,B.V.S.,die denken dat ze die 280 paardjes van tijd tot tijd eens moeten uitlaten(lees: gaan wandelen).

:D :D en regelmatig stoppen om te pissen... :D :D

A.J.
21-10-2003, 14:00
Op 31/10 tijdens onze volgende ERAN-dag kunnen de Mini piloten de versie van 2004 testen. Ze gaan met twee wagens komen waarmee door alle huidige piloten gereden kan worden.

De crash-test is al gelukt, V. De Cock nam deze test vorig weekend voor haar rekening :D

Megane
21-10-2003, 17:09
Originally posted by A.J.
Op 31/10 tijdens onze volgende ERAN-dag kunnen de Mini piloten de versie van 2004 testen. Ze gaan met twee wagens komen waarmee door alle huidige piloten gereden kan worden.

De crash-test is al gelukt, V. De Cock nam deze test vorig weekend voor haar rekening :D

Die heeft daar ook airbags voor hé :cool: :p

B.V.S.
21-10-2003, 18:53
Originally posted by A.J.
Op 31/10 tijdens onze volgende ERAN-dag kunnen de Mini piloten de versie van 2004 testen. Ze gaan met twee wagens komen waarmee door alle huidige piloten gereden kan worden.

De crash-test is al gelukt, V. De Cock nam deze test vorig weekend voor haar rekening :D

komt ze de 31e ook...? zal wel een paar toerkes meegaan... :D ;)

C.B.
21-10-2003, 19:07
En B.V.S,wat ga je haar uitleggen:hoe ze moet rijden?
Of moet zij U dat uitleggen??! LOL

A.J.
21-10-2003, 19:15
Het gaat precies druk worden want de inschrijvingen komen met hopen binnen. Voor de namiddag zitten we reeds aan een 50-tal wagens. (veel natuurlijk maar de meesten rijden slechts 1 of twee uren).
Voor de cursus gaan we opnieuw de 30 halen denk ik, waardoor ons aantal voor dit jaar over de 250 nieuwelingen komt, een nieuw Eran record.

B.V.S.
21-10-2003, 21:33
Originally posted by C.B.
En B.V.S,wat ga je haar uitleggen:hoe ze moet rijden?
Of moet zij U dat uitleggen??! LOL

:D :D plaats genoeg achter de Rea...

C.B.
22-10-2003, 20:21
Dat verklaard alles!!!
This daarom dat er sommige cursisten daar achterdoor rijden.Die zijn bij u meegeweest!
Daarna kreeg ik dat maar niet aan het verstand dat ze vroeger moesten insturen!!!!!!!!!!!!!
Mistery opgelost.

Mistery
23-10-2003, 08:13
Word ik "opgelost" ??? :( :( :(

C.B.
25-10-2003, 18:13
Jij wordt niet opgelost,mistery.

Onkruid vergaat niet,dat weet ge toch!!!!! (grapje)LOL

pieterp.be
27-10-2003, 18:53
Moet je eigenlijk op voorhand inschrijven voor het vrij rijden?
Ik wil wel een uurtje meepikken, maar dan moet ik misschien eerst nog inschrijven of kan dat ook bij aankomst?

(ik krijg de eran website niet geopend :( )

A.J.
27-10-2003, 22:13
Liefst wel op voorhand inschrijven.
Kan ook met gewoon een mailtje naar mij te sturen.
De dag zelf inschrijven kan ook maar moest het zijn dat we bijna aan de limiet van aantal toegelaten wagens komen, dan krijgen de ingeschreven wagens voorrang natuurlijk.

SpèédfreaK
28-10-2003, 17:17
95db, is dat evenveel als in de Touring Cup?

Ik zou mss wel willen komen maar vrees dat mijn kot wat veel lawaai maakt... :+

Heb eerlijk gezegd ook beetje schrik dat er een of andere enthousiasteling in mijn zij koekt of zoiets :no:

In het verleden alles al probleemloos verlopen?

A.J.
28-10-2003, 17:37
95 dB is evenveel als de Touring Cup of voor somigen even weinig :D
Wat betreft ongevallen zijn er in het verleden al wel enkele spectaculaire situaties geweest maar steeds individueel, aanrijdingen tussen wagens zijn er nog bijna nooit geweest, zeker tijdens de ochtendsessie voor beginners zijn ongevallen zeldzaam en nooit met meerdere wagens.

SpèédfreaK
28-10-2003, 18:25
Was da tijdens één van jullie dagen dat mijne kameraad de snuit van zijne Mercedes 190 Evolution verkort heeft tot aan de ruit? :no: :frusty: :no: ??

Foutje in de Bianchi...


G**verd*mme!! 95db haal ik niet! :mad: :(


En om mijn Audi A6 1.9tdi los te laten heb ik ook niet veel zin, ik vrees dat ik wat in de weg ga rijden en wa door mijn freins ga trappen :D

Volgende keer dan maar.

A.J.
28-10-2003, 18:31
Originally posted by SpèédfreaK
Was da tijdens één van jullie dagen dat mijne kameraad de snuit van zijne Mercedes 190 Evolution verkort heeft tot aan de ruit? :no: :frusty: :no: ??

Foutje in de Bianchi...




Dat klopt ja, het gebeurde al in zijn tweede of derde vrije ronde toen hij in de fout ging.
Dan proberen wij iedereen eerst een beetje te begeleiden en er op te wijzen dat met niet te snel moet beginnen maar rustig opbouwen. Er zijn er altijd enkelen die meteen vol risico rijden. Maar zoals ik al zei gebeuren deze ongevallen individueel en als u goed naar de instructeurs luistert en daarna rustig opbouwt is de kans op zo'n ongeval klein.
Het gebeurde trouwens voor de Bianchi na een foutje in de Kanaal 2 bocht, een bocht die je met elke wagen volgas kan nemen zonder in de problemen te komen, behalve natuurlijk als je een totaal foute lijn rijdt en met de linker wielen door het zand rijdt.....

BODI
28-10-2003, 21:09
Een klein vraagje:
Hoe zit het eigenlijk met de schade als er een ongeval gebeurt? :fight: :fight:

Ik bedoel, indien er meerdere voertuigen bij een ongeval betrokken zijn, betaalt dan iedereen zijn eigen schade of wordt er gekeken naar wie er in 'fout' zou zijn? :frusty:

Indien iedereen zijn eigen schade betaalt, hoe weerhou je dan de cowboys met een wrak van +/- 100 Euro ervan om onverantwoorde risico's te nemen en je van de baan te 'kuisen'. Voor de rest kan ik met dat systeem wel leven, hoor. ;)

Ok, normaal gezien zijn er voldoende marshals die de rijders in het oog houden maar een aantal free driving sessies geleden (het goot toen bakken water) was er toch een pipo met een golfke die me serieus op de zenuwen werkte. (Dat was trouwens de enige mindere ervaring die ik op de free driving dagen heb mogen meemaken)

Pipo, U mag mij gerust terug voorbijrijden, ik heb geen zin om mijn auto te riskeren, me opzettelijk van de baan proberen rijden hoeft echt niet. Het spijt me heel erg dat ik rapper was en U, Pipo, voorbij gereden ben; ik had moeten weten dat U dit niet fijn zou vinden. :rolleyes:

Nogmaals, alle 'free drivings' - behalve tijdens dat ene incident - waren trouwens wel fantastisch en tof, maar graag toch een waakzaam oog tegen eventuele johnies, pipos en andere onsportievelingen. Als ik dan toch mijn wagen tegen een obstakel moet parkeren (laat me even de ogen dichtknijpen en wensen van niet), dan doe ik dit liever zelf - zonder helpende hand - in een 'echt' accident. :p

Enfin, ik hoop dat ik vrijdag terug een aantal toffe beelden zal kunnen maken - de camera wordt terug gemonteerd - om daarna op mijn webstekkie te kunnen posten. :D

Tot vrijdag! :)

A.J.
28-10-2003, 21:18
Iedereen is inderdaad verantwoordelijk voor de eigen schade. We vragen aan onze baanposten om te melden wanneer er iemand als een wildeman rijdt. Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand de zwarte vlag krijgt voor roekeloos rijgedrag. Dit is iets waar ikzelf zwaar aan til en deze mensen krijgen dan ook van mij persoonlijk de les gespeld en de keuze om zich ofwel aan te passen ofwel naar huis te gaan. Wanneer een rijder komt melden dat een andere deelnemer zwaar in de fout gaat of met teveel risico's rijdt, ook dan zal ik deze persoon even aanspreken. Meer kan ik echt niet doen...

pieterp.be
29-10-2003, 11:18
Ik heb me net ingeschreven. Laat ons hopen dat het droog blijft.
Gelukkig blijft de mechaniek met dit weer wel koeler.

SpèédfreaK
29-10-2003, 15:22
Originally posted by BODI

Enfin, ik hoop dat ik vrijdag terug een aantal toffe beelden zal kunnen maken - de camera wordt terug gemonteerd - om daarna op mijn webstekkie te kunnen posten. :D



Zeker doen! Was goei filmke, en als we deze winter weer wa heimwee naar Zolder hebben dan kunnen we ons weer even op het wanen bij het bekijken van uw filmken :D :gas:

FormulaV-JH495
29-10-2003, 16:15
I'm comming too .... met of zonder FVee ...

motor staat nu nog op de testbank ... en mijn nieuwe banden zijn deze aangekomen uit de UK ... met de lage Britse Pond zijn ze toch min. 30% goedkoper dan bij die Hollander (Cees klapband :D ) ... Hopelijk zit alles terug ineen tegen vrijdag ... heb er echt nood aan om nog es goed vooruit te gaan
WIL ONDER DE 1:58' geraken dit jaar ...

pieterp.be
29-10-2003, 20:15
Mooi, ik zou echt eens graag een Fvee in het wild willen zien. :)
Heb het altijd al gave dingen gevonden.

En idd lekker dat de pond wat lager staat, kan ik eindelijk mijn throttle bodies bestellen :D

Cat-Seven
29-10-2003, 20:37
@FormulaV-JH495

Hoe zwaar is zo een FormulaV eigenlijk ... 1'58 zou moeten kunnen maar of dat gaat lukken als het vochtig is??

GM RACING
30-10-2003, 11:08
Hello,
Effekes Off-topic, sorry.
Heb je zulk een Caterham welke op de foto staat??
Ik heb namelijk ook zo 1. (530 kg. - 2L.- 217 pk....ruig tuig!)
Heb misschien enkele onderdelen welke je zou kunnen gebruiken.....
neem gerust contact luc@garden-machinery.com
Doei
Luc

Ps: Eran, volgend jaar mag je me zeker verwachten bij de vrije ritten, heb nog geen kans gehad dit jaar om extra te trainen met Meganeke.

FormulaV-JH495
30-10-2003, 11:16
Originally posted by Cat-Seven
@FormulaV-JH495

Hoe zwaar is zo een FormulaV eigenlijk ... 1'58 zou moeten kunnen maar of dat gaat lukken als het vochtig is??

Die van mij moet op dieet :D - ik heb hem gewogen op de weegbrug van Zolder in september ... 415kg .. en das toch een goeie 50 kg meer dan wat de nieuwe Leastone FVee's wegen.

1:58 int droge zou voor mij fantastisch zijn dit jaar ... en tegen volgend jaar mijn motor een wat grotere compression-ratio geven... en dan op naar de 1:55
Ik weet dat er gasten zijn uit GB die een 1:53 gemiddeld rijden op zolder met hun FVee-tje ... not bad for a 1300-tje :D

Maar ik wil toch ooit nog een FFord ...

Cat-Seven
30-10-2003, 11:20
Yep, dat is de mijne. Het is een 1.6K-series met 133Bhp, beste tijd tot nog toe 1'55.77 maar het is dan ook nog steeds een straatauto (16000km per jaar).

Andy, afhankelijk van het weer komen ik en Raf ook langs ... ik bij oftewel droog oftewel door en door nat. Tot morgen ....

GM RACING
30-10-2003, 11:46
Hello,
Zo te zien rij je ook op 13" velgen en met Avon banden.
Je raakt dus ook de straatstenen wegens te laag zoals ik..., laatste rit olie filter stuk gereden en had bijna prijs...iemand na mij merkte het olieverlies op.
1'55"" is knappe tijd met 133 pk!, alhoewel de mijne ex circuit wagen is heb ik er nog nooit op Zolder met gereden, heb hem betere manieren geleerd ...
(alhoewel ik hem moet intomen op openbare weg.... hij begint te steigeren als hij Porches of Ferrari's ziet :D )
Doei
Luc

bart VDB
30-10-2003, 23:35
Wegens zakelijke bezigheden kan ik morgen niet zelf komen rijden maar ook niet eens komen kijken. :( :(
Veel plezier aan diegenen die wel rijden met hopelijk weinig technische problemen.
Deze Eran-days blijven voor mij ook een voltreffer met een goede organisatie,een korrekte handeling en een aangename sfeer tussen mensen met 1 passie: autosport.
Volgend jaar rijden we zeker nog een paar keer mee Andy. ;)

A.J.
31-10-2003, 00:36
Net de laatste voorbereidingen afgewerkt. Hopelijk regent het niet morgen, maarja in dit land...
De cursisten zijn met ongeveer 34, en voor de namiddag zitten we aan een 35-tal rijders en dit zonder de groep van Porsche Club Francorchamps die ook met een 25-tal wagens gaan komen.
Dus wie morgen tijd heeft : in Zolder valt weer vanalles te beleven. See You in Zolder

Pölö
31-10-2003, 11:41
Dat word rijden met 1 oog op de baan en 1 oog in de achteruitkijkspiegel dan, allé, voor mij toch :)

pieterp.be
31-10-2003, 13:50
Wil ik net vertrekken, heb ik een lekke band :(
Band is nu bij de bandencentrale, hopelijk krijg ik tijdig alles in orde.

Pölö
31-10-2003, 20:00
De meeste Porsche jongens deden het rustig aan vandaag, leuk als je met 1/5e van hun pk's toch kan volgen. :)

Veel schuivers gezien en enkele met slechte afloop...
Ikzelf dacht het een uurtje aan één stuk uit te houden, omdat alles toch redelijk op temperatuur bleef, maar de decibelmeter besliste er anders over... Zwarte vlag voor 2 decibels boven de limiet. 'k Mocht nog een keer proberen maar mijn uur was toch bijna opgebruikt dus ben ik maar gestopt. In ieder geval toch weer een geslaagde namiddag.

En nu vol ongeduld wachten op de volgende Eran-dag...

pieterp.be
31-10-2003, 20:15
Gelukkig was mijn wiel nog optijd klaar. Het ventiel was de oorzaak van al de last.
Ik heb me trouwens goed geamuseerd op een nat circuit.
Had eerst heel veel schrik om tussen al dat Porsche geweld een natte baan op te gaan. Maar ben uiteindelijk heel blij dat ik het gedaan heb.

Ik heb tijdens mijn sessie geen incidenten gezien, alles verliep goed en de Porsches hadden ook al wat meer vertrouwen denk ik :)
Heb wel een BMW aan de kant zien staan tegenover een beschadigde bandenmuur.

Ik heb me weer geamuseerd en kan tevreden de winterstop ingaan.

R@ce@holiC
31-10-2003, 20:29
Van die BMW daar in de bianchi schoot precies niet veel over !

Veel volk op de baan vandaag precies. Sommige van die mannen met hun porsche's kropen echt over de baan :(.

A.J.
31-10-2003, 20:48
Het was een natte maar plezante dag. Ondanks het slechte weer zijn er veel deelnemers komen opdagen. Tijdens de cursus was iedereen heel rustig. Iedereen bleef op de gladde baan en allemaal waren ze tevreden. Anders werd het in de namiddag. De Porsches van Club Francorchamps mengden zich met onze vaste klanten. Vandaag werd weer eens duidelijk dat een achterwielaangedreven wagen moeilijker te besturen is in de regen. Eerst de bovengenoemde BMW die een serieuze klapper maakte in de Bianchibocht. Eerst links over de borduur, dan de baan overgestoken en tegen de muur geknald en dan opnieuw de baan over tot tegen de vangrail. Piloot was gelukkig OK. Daarna ging het mis voor één van de Porsche in de Jacky Ickx Bocht die op à la Joyce De Troch van de baan ging. Ook de BMW van first motorsport werd redelijk gekreukt en op het einde nog een andere Porsche in de Bianchi. Maar de andere deelnemers bleven beter op de baan, of hadden meer geluk tijdens hun schuivers. Feit is wel dat men meer kan leren op een natte baan dan op een droge. Meerdere Fun Cup wagens en Mini's reden de hele namiddag zonder problemen. Al bij al toch weer vooral positieve reacties gekregen wat voor ons als organisator toch wel heel belangrijk is. Voor de volgende Eran Racing dag is het wachten tot in februari maar u hoort nog van ons...

Mistery
31-10-2003, 21:07
Het was inderdaad een nat dagje, maar zoals Andy al zei : een dag die voldoening schonk. Het is steeds leuk mensen te begeleiden die hun eerste meters op een circuit rijden. Nog meer voldoening krijg je dan als je opmerkt dat ze enkele uren later toch al een paar knepen van het vak kennen.

Ook vandaag samen met Philip Daniëls een test gedaan van de Ford Prototype. We zijn tot enkele opmerkelijke en leerrijke vaststellingen gekomen. Een paar kleine euveltjes moeten nog verholpen worden, en dat zal dan ook gedurende de komende wintermaanden gebeuren. Ik kan jullie verzekeren dat het toch een kik geeft om in zo'n open prototype over een nat wegdek te scheuren. Je houdt er natuurlijk wel een nat pak aan over, maar dat was het waard! Heeft iemand trouwens foto's van deze proto ? Bart ? Raceaholic ?

Mistery
31-10-2003, 21:18
Nog te vermelden : twee paddockers hebben vandaag een circuitdoop meegemaakt met de BMW M3 in volle raceconfiguratie. Bart (Spaey) en Isabelle (Uselli) konden genieten van tot wat deze wagen allemaal in staat is, zelfs op een natte omloop. Beiden waren onder de indruk...

A.J.
31-10-2003, 21:40
Originally posted by Mistery
Je houdt er natuurlijk wel een nat pak aan over,

In uw broek gedaan ??? :D

Mistery
31-10-2003, 22:02
Nie direct, anders was de bovenste helft wel droog gebleven hé... tenzij... :p :p :p

R@ce@holiC
01-11-2003, 00:08
Ik ook een circuitdoop gehad ale niet mijnen eerste maar mijn 1e rit in ne mini en dan op't nat met Guino Kenis aan het stuur :) spectakel gegarandeerd !!

Amai da gaat eigenlijk wel vooruit zo ne mini , hoewel schuin veel plezanter is :D.

M545i
01-11-2003, 09:58
Was idd weer plezant nog eens in de regen mijn grijs BMWke op de baan trachten te houden.

BODI ging wel goed op de natte baan. De Peugeot heeft daar weinig last van in vergelijking met de achterwiel aandrijvers. Hebt ge wat filmkes kunnen draaien BODI?

M545i

BODI
01-11-2003, 11:42
Ik heb 1 uur aan opnamebeelden. Ik probeer dit weekend te editeren zonder al te veel van mijn eigen schuivers eruit te filteren :D

Ben 2 keer serieus geschoven en dan nog eens 2 keer bochtje afgesneden ;)

Het in orde brengen van de camera heeft wel voor wat kopbrekens gezorgd. Bij aankomst en laatste controle van het materiaal bleek ineens mijn filmbandje om zeep te zijn, en volgens de wet van Murphy had ik natuurlijk geen reserve bij. Ben dan in vliegende vaart naar een fotozaak in de buurt gereden om alsnog opnames te kunnen maken (ik hoop dat 'ze' van mij ook geen opname gemaakt hebben :rolleyes: ) . Dat is gelukt maar ik was dus maar op de baan om 16u20. Heb gereden tot 17u55.

Had nu nieuwe banden (Goodyear Eagle F1) en die maakten een ongelooflijk verschil. Het waren nogthans geen regenbanden, ben benieuwd wat die dan nog op het droge zouden doen...
Ben ook benieuwd naar mijn rondetijden..

De Fons heeft zich ook ongelooflijk geamuseerd, die vond dat schuiven blijkbaar wel plezant :D.

Wat ik nog wou vragen is of er mensen zijn die hun wagen in actie op het ge-editeerd filmpje willen terugzien. Ze moeten dan wel gereden hebben tussen 16u20 en 18u en hun type wagen even op het forum zetten zodat ik weet naar waar ik moet uitkijken.

Uiteraard komen alle geregistreerde schuivers sowieso in de compilatie terecht :D .

't was weer heel plezant!

Andy,

Ik weet niet of ik veel van uw tips heb opgestoken, ge moet dat dan maar zelf eens verifieren op de beelden. :+

Binnen een paar dagen post ik wel waar ze te bekijken zijn.

Vriendelijke groeten,

BODI.

M545i
01-11-2003, 13:32
Mij hebt ge ingehaald juist na de berg tussen 17en 18u. Ik was met de grijze BMW E21 en misschien heb je ook beelden van de donker blauwe BMW635csi?

Alvast bedankt,

M545i

pieterp.be
01-11-2003, 13:45
In de regen hebben de achterdrijvers het inderdaad wel moeilijk.
Heb eeb tijdje achter een Sierra Cosworth gereden om te genieten :)
Hij mocht zijn gaspedaal niet aanraken of het ging dwars, cool om te zien maar snel ben je er niet door. Heb hem uiteindelijk kunnen paseren, iets wat op het droge nooit zou lukken.

FormulaV-JH495
01-11-2003, 17:12
Gisteren tot 16u in Nijvel rond gehangen terwijl ze mijn motor er terug ingestoken hebben ... en dan nog geprobeerd om af te komen maar alles zat vast richting Leuven ter hoogte van Sterrebeek (the usual stuff) ...
Maar de motor heeft nu welgeteld 108 kleine paardjes ... 10 meer dan vorige rebuild ... en dit enkel door de compressie wat te verhogen ...
Maar het wordt wachten tot volgend ... of ik moet volgende maand nog eens naar Croix-en-Ternois rijden ...

In search of Idea's ... Ik wil mijn FV laten herspuiten deze winter, een ander look geven ... maar elke ... let me know ... :D ... Ik wou de Gulf Colours maar die zie je al te veel ...

Isabelle
02-11-2003, 17:24
Originally posted by Mistery
Nog te vermelden : twee paddockers hebben vandaag een circuitdoop meegemaakt met de BMW M3 in volle raceconfiguratie. Bart (Spaey) en Isabelle (Uselli) konden genieten van tot wat deze wagen allemaal in staat is, zelfs op een natte omloop. Beiden waren onder de indruk...

Precies wat ik ook nog even wou zeggen!
Ik zou het kunnen omschrijven als het kermisgevoel van vroeger dat nog eens terugkwam, compleet met duizelig hoofd en al.
En ondertussen weet ik ook al wat de volgende cadeau voor mijn vader wordt!

;)

TURBEAU
03-11-2003, 11:59
Mijn middagje Zolder is letterlijk in de regen gevallen... 4 rondjes voor mij, 3 rondjes voor Leon.... toen maar besloten te stoppen. :frusty: :frusty: ..De banden die we er onder hadden (Bridgestone RE030) hadden totaaaaal, maar dan ook totaaaal geen grip In de 3e versnelling nog wielspin, en daar waar we anders in de regen iedereen met AWD 'afdrogen' bleef de GTT slechts modderen .... Ik had zelfs moeite een M3 van me af te houden...in de regen notabene.. :eek:
We hadden ingeschreven voor 2 uurtjes rijden , maar uiteindelijk zaten we al na 50 minuten in de Ot(t)o Bar..... maar ach da's ook geen straf :+

Kortom...... een afgang :rolleyes: , maar ook een goeie (harde) les.... Volgend jaar weer S02 / S03 .....of anders gelijk de bar in.

(Zo kut moeten die WRC'ers zich hebben gevoeld op die Michelins in de regen :( )

M545i
03-11-2003, 12:19
Hey turbeau, was je bandenspanning wel laag genoeg? Had ik ook enorm veel last van het eerste uur, dan spanning naar beneden op het gevoel en het ging al beter (toch wat je beter kan noemen voor een E21 :p ).

TURBEAU
03-11-2003, 13:00
Bandenspanning naar beneden, achterstabi 'lichter' .... Het werd zelfs slechter !!!! Overstuur,onderstuur van alles wat.... En vorig jaar , laatste Eran dag, ook al in de regen , kon enkel 'onze' Andy met die gele Porsche me achterhalen :D

Gladheid is niet erg, maar als een auto geen enkel vertrouwen geeft en nergens op reageert is het tijd om te stoppen en veschrikkelijk te balen. :frusty:

En geloof me....een 'Ollander (en dan nog wel twee) die geld in het water gooit ....dan is er wat aan de hand hoor !! :p

A.J.
03-11-2003, 13:42
Ofwel komt het omdat we dit jaar in tegenstelling tot verleden jaar, telkens mooi weer hebben gehad en je niet meer weet hoe een wagen en de regen aanvoelt :D

M545i
03-11-2003, 13:53
Die M3 liep wel goed ja, met de turbo (645csi) hadden we genoeg vermogen om een M3 bij te houden maar op de natte baan spoot die weg toen de 645 naar grip op zoek was......en die terug vond als de M3 uit het zicht was :mad:

loe
03-11-2003, 14:51
't was plezant om het jaar af te sluiten!

filmkes te vinden op: http://www.bastardo.be/movies/racemovies.php


enjoy :-)

M545i
03-11-2003, 20:24
Knappe filmkes! Op de September_Zolder versie zie je mij achter de tweede impreza rijden, moest jullie laten gaan bij gebrek aan voorste remblokken :(

De Z3 film kan ik enkel de sound krijgen? Met welke player kan je die zien?

M545i

BODI
04-11-2003, 00:46
De eerste ge-editeerde webvideo van mijn beelden opgenomen in de 'blaze yellow' Peugeot 306 GTI-6 tijdens de Eran Free Driving Sessie op vrijdag 31 oktober zijn er...
(enfin, de upload is misschien nog aan de gang.. een beetje geduld als de download niet direct lukt - tot 1u dinsdagnacht of zo :D )

De beelden zijn van de periode 16u25 tot net voor 17u.
De rest wordt nog verwerkt en komt later...

Dit was dus mijne zondag en maandagavond ;)

http://users.pandora.be/gbo/gti6_pics.htm

Ondertussen wou ik nog vragen of er vriendelijke mensen zijn die een beetje webruimte ter beschikking kunnen stellen... om nog wat filmkes te hosten.

Greetz,

BODI.

FormulaV-JH495
04-11-2003, 09:17
Ik kan je nu nog 50MB geven ... maar ik zal er vanaf volgend jaar toch zelf mpeg's opzetten ...
contact me ... :D

by the way ... ferme 12 minuten :)

loe
04-11-2003, 10:12
Originally posted by M545i
Knappe filmkes! Op de September_Zolder versie zie je mij achter de tweede impreza rijden, moest jullie laten gaan bij gebrek aan voorste remblokken :(

De Z3 film kan ik enkel de sound krijgen? Met welke player kan je die zien?

M545i


mede-langdorpenaar :p ,

dat zou normaal gesproken gewoon met nen DivX codec moeten lukken (www.divX.com)...

knappe film Bodi!

M545i
04-11-2003, 10:35
Grave film BODI! Vooral die vlammen uit die Sierra, hebt ge geen zwarte plekken op uwe bumper :D

Loe, das ook toevallig, waar woont ge ergens in Langdorp?

loe
04-11-2003, 12:20
vlak aan het station van Langdorp :)



Gij?

A.J.
04-11-2003, 13:55
Amaai, dankzij Eran leren buren elkaar kennen :D :D

A.J.
04-11-2003, 14:18
Originally posted by BODI
De eerste ge-editeerde webvideo van mijn beelden opgenomen in de 'blaze yellow' Peugeot 306 GTI-6 tijdens de Eran Free Driving Sessie op vrijdag 31 oktober zijn er...


Mooie filmpjes BODI, en ook vlot gereden.
Ik heb slecht één opmerking. Let op als je wagens voorbij steekt tussen de Jacky Ickx bocht en de eerste linkse. Jij gaat enkele keren rechts voorbij, maar als deze wagen u niet gezien heeft dan zou het wel ens heel smal kunnen worden tussen de muur en die wagen. Voor de rest ging het heel goed zo te zien, je gebruikt het voordeel van een voor-tractie heel goed. Die banden van u zijn wel in orde zo te zien, dat kan je niet met ender welke band doen denk ik...

TURBEAU
04-11-2003, 14:19
Originally posted by TURBEAU
.............................
.................
..
Er is toch wel een extra vaatje bier ter afsluiting beschikbaar ?? :)

Groetjes,
Matthijs Otto



Over ERAN gesproken ......heb ik bovenstaande nou gemist of is het ff vergeten om de trouwe aanhangers eens te trakteren :+ :p :D :rolleyes:

A.J.
04-11-2003, 18:36
Beste Otto,
even gedult nog, maar ik beloof u dat we het nog goed zullen maken volgend jaar, maar nu kan ik er nog niet te veel van vertellen. wait and see.......

SpèédfreaK
04-11-2003, 19:01
Originally posted by BODI
De eerste ge-editeerde webvideo van mijn beelden opgenomen in de 'blaze yellow' Peugeot 306 GTI-6 tijdens de Eran Free Driving Sessie op vrijdag 31 oktober zijn er...

BODI.

Puik werk Bodi. Je moet idd echt wel goeie banden hebben! Je formule-auto-voorbijsteek-langs-rechts-maneuver vind ik persoonlijk wel risky :crazy:

En vapeurkes gekregen zeker bij het rondgaan in de 1ste linkse :D :D ?

Alé, salukes!

FormulaV-JH495
04-11-2003, 19:38
Originally posted by SpèédfreaK
Je formule-auto-voorbijsteek-langs-rechts-maneuver vind ik persoonlijk wel risky :crazy:


Eigenlijk heb je veel geluk want die Witte Formule Ford komt wel net naar recht wanneer je hem voorbijsteekt en je moet eigenlijk verstaan dat die mannen eigenlijk niets zien in hun spiegel(TJES)

En shit ... nu dat ik eens de kans had om mijn FV te kunnen gebruiken in de regen .... maar ja ... regen genoeg vogend jaar :D:D:D

BODI
04-11-2003, 20:49
Originally posted by SpèédfreaK
Je formule-auto-voorbijsteek-langs-rechts-maneuver vind ik persoonlijk wel risky :crazy:

Ik vond het zelf ook te risky en zal het dus NIET meer herhalen. :no:
Je moet weten dat ik inderdaad te laat gezien had dat de 1-zitter rijder mij niet gezien had.

Wat je niet kan horen (omdat ik er muziek overgezet heb), is dat ik serieus getoeterd heb, de peugeot op en neer tegen de rev-limiter in 3de aan het botsen was (ik had een hand te weinig om naar 4de te schakelen), mijn linkervoet klaar op de rem stond, en ik hem uiteindelijk toch voorbijstak omdat me dat op de moment dat ik mijn beslissing nam (ik had toen geen luie zetel, videobeelden en veel tijd om te evalueren) - het veiligste leek.
Hij zal wel serieus verschoten zijn...
De Fons ook. Hij zei achteraf dat ie de muur op 2 cm van mijn rechterspiegel tegen 140 km/uur zag voorbijrazen. Een beetje overdreven, het zal wel 10 cm geweest zijn... :D
Ik ook (maar pas NA dat ik de beelden zag)... :crazy:

Enfin, gehoord heeft de bestuurder me wel, gelukkig. Bij deze bied ik mijn excuses aan: Het manoevre is het risico niet waard. Bovendien een beetje ongelukkig omdat ik in dit forum ook gerefereerd had naar johnys en cowboys die absoluut moeten gemeden worden.. :o

Als ik risico neem (om de limiet van mijn wagen te testen en om het parcours sneller af te leggen) is het mijn bedoeling dit enkel te doen indien er GEEN andere wagens in de directe omgeving rijden. Ik wens niemand aan te rijden en door niemand aangereden te worden op het moment dat ik iets uitprobeer.

Ik heb de beelden niet gecensureerd, niet de schuivers en ook niet de twijfelachtige judgement calls. Geef me daarvoor een beetje krediet...

Het voordeel van de beelden is (behalve de fun) dat ik er veel van leer. Dat ik in sommige bochten te snel kom aangereden of te laat rem (de onderstuur schuivers) en dat de peugeot alhoewel bijzonder stabiel ook kan bijten als ie in overstuur gaat. De schuiver in de eerste linkse is bijzonder moeilijk te corrigeren als je ziet hoeveel ik eigenlijk al bijgestuurd (en - als laatste redmiddel - ontkoppeld) had. :gas:

Op een andere noot, wou ik graag het idee lanceren om de krachten eens te bundelen om een deftige reportage te maken met beelden in de wagens (ik denk een vrij goeie setup te hebben) en op het circuit (aanrijdende wagens filmen maar ook toeschouwers, sfeer...). Waarom niet volgende jaar?

BODI. :bye:

PS: Als ik de volgende batch beelden in een filmpje omgezet heb, laat ik wel iets weten. :)

RX-7 freakske
04-11-2003, 21:33
Knap beeldmateriaal!!!

FormulaV-JH495
04-11-2003, 23:33
BODI ... no problem dude ... eigenlijk moet je het wel durven om je tussen die FF en de muur te zetten :D ...
Echt ferme beelden ... en als je die 50 a 60 MB webspace nodig hebt kan je die wel van mij gebruiken ... heb er dan nog zelfs ongeveer 175Meg over voor mezelf .... en ik heb nog geen filmkes :D ...

BODI
04-11-2003, 23:47
Originally posted by FormulaV-JH495
BODI ... no problem dude ... eigenlijk moet je het wel durven om je tussen die FF en de muur te zetten :D ...
Echt ferme beelden ... en als je die 50 a 60 MB webspace nodig hebt kan je die wel van mij gebruiken ... heb er dan nog zelfs ongeveer 175Meg over voor mezelf .... en ik heb nog geen filmkes :D ...

Ongelooflijk tof van je dat je wat ruimte ter beschikking wil stellen. Ik zal je zeker terug contacteren als ik het tweede deel (17u tot 17u40) verwerkt heb. :)

Ondertussen ben ik wel bezig geweest aan een "Zolder by night" filmpje - 3 minuten, beelden opgenomen rond 17u50. Dat zou nog net op mijn vrije webruimte moeten kunnen.

Cheers! :D

A.J.
06-11-2003, 07:29
Als er mensen geinteresseerd zijn in foto's van hun wagen, geef me dan een seintje. Ik had namelijk een fotograaf aanwezig die foto's kwam maken om onze site op te frissen en ik denk dat hij van veel wagens foto's heeft gemaakt. Ik ga één van deze dagen bij hem langs. Dus geef eventueel je startnummer door en het wagentype + kleur dan kan ik eens kijken of je er tussen staat.

Wat betreft het maken van een volledig filmpje over onze ERAN DAYS heb ik reeds met BODI afgesproken. Misschien kan LOE of anderen ook hieraan meewerken om zo iets compleet af te werken. En misschien kunnen we dit niet enkel voor Zolder maar ook voor onze eerste uitstap naar Francorchamps doen.

FormulaV-JH495
06-11-2003, 08:32
Binnenkort file op het circuit van Zolder ??? :D

@ A.J. => Als die posts over de Open track days blijven binnenkomen zoals nu ... gaan jullie dan meer dagen organiseren ??? ;););) (enkel om het volk wat te spreiden) :D
want damn ... dit is ferme reklame ... en zelfs bij ons aan zee zijn er al veel jonge gasten die over de track days aan het praten zijn ...

loe
06-11-2003, 10:13
Andy, geen probleem, willen daar gerust aan meewerken !


stuur effe een mailtje naar loe@bastardo.be en ubie@bastardo.be voor wat meer uitleg...


:D


(ik wil naar Spa!!)

M545i
06-11-2003, 10:23
Heb ook nog wel een paar mooie stukjes video van eranracing dagen Zolder EN Francorchamps.
Moet lukken om die van BODI , loe en mezelf samen te monteren in één geweldige movie :cool:

Andy voorzie al maar een paar Giga aan webspace :p

M545i

Mistery
06-11-2003, 11:33
Valt enkel toe te juichen ! We rekenen er op !

Dries De Smet

BODI
06-11-2003, 13:24
Originally posted by M545i
Heb ook nog wel een paar mooie stukjes video van eranracing dagen Zolder EN Francorchamps.
Moet lukken om die van BODI , loe en mezelf samen te monteren in één geweldige movie :cool:

Andy voorzie al maar een paar Giga aan webspace :p

M545i

Voor het maken van een Eran Track Day filmpje met beelden van meerdere camera's (hoe meer hoe liever, hoe meer invalshoeken hoe beter) ben ik aan het nadenken over een aanpak: Hoe de niet-gecompresseerde beelden uitwisselen, voorstel tot afspraak om te bepalen wie wat filmt, redactie, editering, effecten en montage, concept en storyboard (want het is de bedoeling iets meer te brengen dan enkel rij-beelden) ...

Na het weekend denk ik iets uitgedacht te kunnen hebben.
Ondertussen kan iedereen die een camera heeft en zin heeft om beelden te filmen en te contribueren aan de "movie" zich op dit forum melden.

M545i, Loe en Ubie, jullie kunnen - indien jullie willen - je al beschouwen als chinese vrijwilligers. :)

BODI.

C.B.
06-11-2003, 23:36
BINNEKORT IN DE CINEMA!!!!!!!!!

''Days of Eran''

met in de hoofdrol Andy en Erik,heeeeeel veeeeel figuranten
De regie in handen van BODI,M545i,Loe en Ubie.


Wordt nu al getipt op een oscar!!!!

LOL

Mistery
06-11-2003, 23:53
Ja C.B. , als die Oscars uitgereikt worden, dan gaan wij toch mee naar Zolderwood hé kerel ! :D

(tenzij ge mij ondertussen nog probeert "op te lossen :fight: ...")
LOL

C.B.
07-11-2003, 00:08
OK MISTERY,gij moogt mee................om mijn valies te dragen!!!

LOL,ik ga erin blijven!!!!!

Mistery
07-11-2003, 00:14
Originally posted by C.B.
OK MISTERY,gij moogt mee................om mijn valies te dragen!!!

LOL,ik ga erin blijven!!!!!

Als gij derin blijft, in die valies, dan vrees ik toch dat da nogal wa zwaar gaat zijn zenne :p :p :p (Amaai, als da valieske dan op het vliegtuig moet, da ga serieus bijbetalen worden...LOL)

BODI
07-11-2003, 00:29
Originally posted by C.B.
BINNEKORT IN DE CINEMA!!!!!!!!!

''Days of Eran''

met in de hoofdrol Andy en Erik,heeeeeel veeeeel figuranten
De regie in handen van BODI,M545i,Loe en Ubie.


Wordt nu al getipt op een oscar!!!!

LOL

Elaba,

Ik wil daar wel een grave Clio zien rijden! En laat geen enkele van die 280 paarden op stal, he. :)

De chauffeur proper gewassen en geschoren, met das, anders moet er zo een lelijk zwart vierkant overgeplakt worden. :+

Maarten
07-11-2003, 16:34
idee: als ge nu eens tijdens de volgende eran racing dag afspreekt om een paar toeren samen te rijden dan kunt ge beelden van in één van de auto's hebben en ook beelden van de auto die er bv voor rijdt, en dat dan mengen met wat beelden van langs het circuit! Want beelden vanuit de wagen zijn uiteindelijk allemaal gelijkaardig hé!

maar ik heb er vertrouwen in dat dat allemaal wel goedkomt

laat het nog wel even een mistery blijven voor de geïnteresseerden hé

maw blijf mistery blijf :D

A.J.
07-11-2003, 21:37
Ik zou zeggen dat wanneer BODI zijn script af is dat wij eens kunnen samenkomen om het scenario uit te werken. Als Stijn Coninx niet zo duur was konden we hem vragen :D

Scapa
08-11-2003, 00:27
Originally posted by A.J.
Ik zou zeggen dat wanneer BODI zijn script af is dat wij eens kunnen samenkomen om het scenario uit te werken. Als Stijn Coninx niet zo duur was konden we hem vragen :D

Tja, mijn standing laat me niet toe onder een bepaald bedrag te werken...

:D

Raceboy
08-11-2003, 00:37
Originally posted by stijnconinx
Tja, mijn standing laat me niet toe onder een bepaald bedrag te werken...

:D

Is da nog altij u tarief van 3 pinten/uur ? :rolleyes: :D

Scapa
08-11-2003, 00:45
Originally posted by raceboy
Is da nog altij u tarief van 3 pinten/uur ? :rolleyes: :D

Tegenwoordig zijn het wel al Bacco's eh ;) :D

Maarten
08-11-2003, 05:31
Originally posted by stijnconinx
Tegenwoordig zijn het wel al Bacco's eh ;) :D

vergeet de baco-meister niet wanneer je zulke uitspraken doet :D

A.J.
09-11-2003, 12:07
Ondertussen een uitgewerkt voorstel gehad van BODI voor het maken van het filmpje. Ziet er goed uit !
Ik ga deze week samen met mijne vennoot Erik Bruynoghe eens overleggen en dan spreken we ne keer af. Dit gaat leuk worden denk ik!

Willen de mensen die hieraan willen meewerken en een geschikte camera hebben zich eventueel hier opgeven of ze willen meewerken op 6 februari? Misschien kan BODI nog even specifieren wat er nodig is wat betreft materiaal?

Cat-Seven
09-11-2003, 17:48
Als er iemand meerijdt met een Stack dan kan je eventueel aan het filmpje een real-time snelheid/G-krachten/enz. verloop toevoegen, tesamen met een uitprint van het circuit. Moest ik in het land zijn en iemand wil zijn camera in mijn wagen plaatsen dan wil ik daarvoor altijd wel meewerken.

BODI
09-11-2003, 20:22
Originally posted by Cat-Seven
Als er iemand meerijdt met een Stack dan kan je eventueel aan het filmpje een real-time snelheid/G-krachten/enz. verloop toevoegen, tesamen met een uitprint van het circuit. Moest ik in het land zijn en iemand wil zijn camera in mijn wagen plaatsen dan wil ik daarvoor altijd wel meewerken.

Goed idee. Maar heb jij enig idee hoe je die gegevens digitaliseert en met overlay over de beelden legt?
Bovendien moet de montage van de camera op voorhand gebeuren want dat is met mijn 306 al niet zo simpel, en ik heb dan nog veel plaats.

Ik wacht ondertussen op een officiele "GO" van A.J. en ERAN om praktische details op te lijsten...

Verder kan ik nog melden dat "chapter 2" van "Driving in the Rain at Zolder" - Eran Track Day 17u00 tot 17u40 online is:
http://users.pandora.be/gbo/gti6_pics.htm

Cheers,

BODI.

A.J.
10-11-2003, 20:25
Originally posted by BODI

Ik wacht ondertussen op een officiele "GO" van A.J. en ERAN om praktische details op te lijsten...



GO

Timmo6turbo
10-11-2003, 20:54
joe de manne!
Dat is wel ferm die commentaar op die filmkes Bodi! Op dat ene waar "M545i?" opkomt is het inderdaad zo dat het Mischa (M545i)(mijn broer trouwens) is die daar rijdt, maar dan niet met de M545i maar met de 323i van 1978! Niet dat dit ding niet genoeg power heeft maar laat ons zeggen dat er op het droge wel nog een groot verschil is met de M545i. In de regen hebben we wat moeite om binnen de lijntjes te blijven, kijk maar naar de drifts van de BMW 645.
Doe zo verder Bodi en de rest! :D
Salu
Tim

Werner333
10-11-2003, 21:38
Originally posted by BODI
Verder kan ik nog melden dat "chapter 2" van "Driving in the Rain at Zolder" - Eran Track Day 17u00 tot 17u40 online is:

Knap knap knap.
Ik kijk al uit naar het vervolg.
Waarschijnlijk kom ik 6 februari wel even langs.

A.J.
11-11-2003, 02:22
Originally posted by Werner333
Knap knap knap.
Ik kijk al uit naar het vervolg.
Waarschijnlijk kom ik 6 februari wel even langs.

Met uwe 333? :D
Dan moet je wel opletten voor het geluid...

Maar in ieder geval welkom

Mistery
12-11-2003, 09:28
Het is juist daarom dat Werner nu op Porsche is overgeschakeld hé Andy... zo nen 996 krijgt ge wel onder de 95db, nen 333 niet... Allee Werner, in elk geval nen dikke proficiat met uw aankoop van uw eerste Porsche lektuur ! :D

BODI
12-11-2003, 23:03
Porsche, is dat zo een wagen die je gemakkelijk voorbijrijdt in de regen? :D

( ik weet nu al dat ik ze zal zien vliegen als het een droge baan is :rolleyes: )

Mijn remschijven hadden trouwens een serieuze lap gekregen, afgelopen track day.

Op deze moment, ben ik op cursus in holland en eet alle middagen "broodje kroket"... :mad:
Volgende week vertel ik wat ik in gedachten had voor een filmke op 6 februari...

Ondertussen kunnen vrijwilligers (met camera) zich nog steeds aanmelden en enthousiastelingen (al dan niet met camera) hun ideeen spuien... ;)

BODI.

FormulaV-JH495
13-11-2003, 13:47
Is 6 februari niet te vroeg om een film te maken ...
zou het niet beter zijn om er eentje te maken wanneer het wat beter weer is .
Dunlop maakt geen winterbanden voor de FVee :D

en PS ... neem gerust eens kontakt op met diegenen van het eerste uur ... er is telkens een groep aanwezig op de trackdays die al 6 jaar telkens weer aanwezig zijn ...

BODI
16-11-2003, 19:37
Op de laatste Eran Racing track days zijn er steeds cameras van deelnemers aanwezig geweest. Deze leveren soms spectaculaire en interessante beelden op, die dan gemonteerd worden, om vervolgens de basis te vormen van een of ander internet filmpje.

Veel deelnemers vinden het tof later een of ander visuele herinnering te hebben. Uiteraard, wie vindt het niet plezant om zijn wagen door de bocht te zien scheuren met himself achter het stuur.

De betreffende filmpjes zijn echter bijna altijd vanuit 1 camerastandpunt – logisch, er is meestal maar 1 camera – gefilmd.

Voor de volgende Eran Racing track day, op 6 februari, had ik graag een samenwerking willen organiseren. Als de mensen die anders individueel telkens filmen, nu eens afspreken om samen te filmen en de beelden uit te wisselen. We zouden dan cameras kunnen verdelen over het circuit om zo meer van de gebeurtenis te registreren. Daarom probeer ik nu al een tijdje geinteresseerden met een digitale camera zich te laten melden.

Op het einde van de dag, kan dan de digitale data ( eventueel gecompresseerd ) uitgewisseld worden, door ze centraal te verzamelen en op DVD te branden ( ik heb de apparatuur en de krachtige PC ter beschikking ) . Iedereen zou dan de totale beelden ( ook van de andere cameras ) kunnen meekrijgen. Het grote voordeel is meer beelden en camerastandpunten. Eventueel volgende internet- of thuisfilmpjes zullen nog een stuk knapper zijn. Bovendien kan Eran dan deze beelden gebruiken om hun dagen nog populairder te maken…

6 Februari lijkt nog ver weg maar als we dit goed willen aanpakken lijkt een goeie organisatie geen overbodige luxe.

gunther1
16-11-2003, 20:59
Ik heb hier thuis een videoband vol met beelden vanop de eran dagen die zijn gefilmd zowel in de auto als langs het parcours.

Er zit ook een flink stuk bij vanop francorchamp en dit ook zowel langs als op de baan.

Dus ik weet niet of je er wat kan mee doen maar anders kopieer ik de band eens.

groeten gunther

BODI
17-11-2003, 21:18
Bedankt voor je reactie. Die band wil wel eens zien. Kan je die op VHS kopieren? 'k zal hem verwisselen voor een lege band op 6 februari.

Bodi.

gunther1
17-11-2003, 23:41
Ik wil de band wel kopieren op VHS en meebrengen.

Het zal een dik uur aan bandmateriaal zijn en de band kopieer ik zo wel hoor ik hoef geen andere in de plaats.


groeten gunther