PDA

View Full Version : Race 6 - Promotion Night - Gm Racing


GM RACING
08-10-2003, 17:02
Hello,
Met deze sluiten we plechtig Race 5 af te Spa, en kijken uit naar de afsluiter van het seizoen: de RACE PROMOTION NIGHT, ik hoop op mooi weer naast het circuit voor alle aanwezige toeschouwers en voor de gezelligheid. Maar op de track mag het met bakken regenen wat ons betreft, het vermogen en koppel waar we het overgrote deel van dit jaar een tekort aan hadden speelt dan een minder belangrijke rol, temeer dat we snel kunnen zijn in deze omstandigheden. (en vooral op de baan blijven!) :D
De motortuner begint nu z'n 20 ste maal demontage van de motor en heeft tijd tot 25 oktober om tot een resultaat te komen.... mijn mechaniekers willen de motor niet meer uitbouwen en ik begrijp ze volkomen, je zou voor minder "kierewiet" worden :fight:
Kortom, het ganse raceseizoen is totaal naar de knoppen voor ons .... we plannen reeds volgend jaar en zijn uiteraard verplicht wegens budgetaire redenen met dezelfde Megane te rijden, ik ben er met getrouwt !
:) :) PS: Alles staat reeds op onze site: www.garden-machinery.com
uitslagen, raceverslag, videobeelden enz....
Doei
Luc
GM RACING

GM RACING
27-10-2003, 14:56
Hello,
Terug van weggeweest, kom pas terug uit vacantie van véél warmere oorden, heeft echt deugd gedaan !
De stand van zaken met "de beruchte vervloekte motor", deze is terug naar Oostende geweest op de vermogenbank en ze zijn samen tot de conclusie gekomen dat wegens een te "wilde" nokkenas de uitlaatgassen niet tijdig wegkunnen uit de korte 4 in 1 cup spaghettie uitlaat... dus "wij" moeten deze veranderen van 4 naar 2 en dan naar 1 uitgang en 50 tot 80 cm langer maken en dit op 2 weken voor de laatste race.
In elk geval heb ik alle bruggen verbrand met de tuner van Gullegem (niet die van Oostende, welke juist de metingen verricht heeft) en welke me nog 3 dagen extra werk wou aanrekenen.... ik heb dit dus geweigerd en gezegt dat ik alle voorgaande rekeningen betaal om echt van hem vanaf te zijn !
Dat heerschap had inmiddels zelf een advokaat genomen en een ganse lijst met leugenachtige beweringen neergeschreven !
Dus ongeveer 15 000 euro ben ik kwijt en nog steeds heb ik geen competitieve motor, integendeel onze cup motor is sneller maar... we kunnen er niet meer op terugvallen wegens teveel wijzigingen aan de electronica!
Dit hoort dus ook thuis in de thread "DIT MOET JE MEEMAKEN"
Bangelijk ! Doei - LUC - GM RACING :confused:

GM RACING
29-10-2003, 12:29
Hello,
Dank zij Yannick88 hebben we een geschikte uitlaatcollecteur gevonden waar we verder kunnen op bouwen.
Natuurlijk is het erop of eronder wat het eindresultaat betreft, want een uitlaatsysteem moet ook getuned worden en er daar is echt geen tijd meer voor, dus bangelijk afwachten naar het uiteindelijk resultaat.
Dus nu Zaterdag 1/11 en Maandag 3/11 is het grote werksessie voor ons technisch team (ook werkzaamheden voor het plaatsen van de nieuwe xenonverlichting en grondig nazicht van alles wat zou kunnen stuk gaan en dit zijn héél wat zaken, bij ons toch......!)
We zijn er van overtuigt dat er bij alle Tc teams serieus gesleuteld wordt en wensen hun bij deze veel succes en weinig problemen toe.
ps: In geval van sneeuw mogen we met nagelbanden rijden ?? (graptjen,hé!)
See you !
Luc
GM RACING

GM RACING
05-11-2003, 10:39
Hello,
Voor de eerste keer dit jaar gaan we een training kunnen verrichten nu donderdag 6/11, mirakel !
We zijn zo goed als klaar met alle werkzaamheden : bijkomende xenonverlichting, welke héél wat electrische bedrading in beslag neemt.
De motor is volgens ons gevoel tijdens de industieterrein ritten welke we gedaan hebben (ik ben de schrik van ons plaatselijk industrieterrein met m'n bolide...) in goede doen...maar zoiets kan slechts gemeten worden chronometer in de hand op enkele ronden te Zolder, indien we sneller kunnen dan 1'52" zit het goed met de motor.
Zou het dan toch in orde gekomen zijn voor de allerlaatste wedstrijd van het jaar? LET'S HOPE !
:)
PS: HEEFT AL IEMAND DE DEELNEMERSLIJST TER BESCHIKKING ??
Doei
Luc
GM RACING

bart VDB
05-11-2003, 15:15
Ziet er eindelijk eens goed uit voor jullie zaterdag. Ik vreesde weeral het ergste omdat ik een tijdje niets meer gehoord had van jou.
Veel succes!!!

Bart.

Megane
05-11-2003, 16:41
Megane zal er ook zijn, niet met het gekende nummer 31 maar blijkbaar gaan wij 43 krijgen. :confused:

GM RACING
05-11-2003, 17:09
Hello,
Bedankt Bart vdb. en voor jou ook uitrijden op een goede plaats, hé !
Megane, Welkom en ook van 't zelfde, goede resultaten en vooral, véél fun....
Het gaat een lange race worden waarbij alles mogelijk is... wij rijden om budgetaire redenen met een 4 de piloot... dus wel een pitstop meer dan de meeste andere teams.
De piloten zijn : Jochen Claerhout, 4 de piloot : Marc Van Goethem, Louisetteke Lievens, en ik : Luc Vande Casteele.
En jongens ...het wordt een killige doch droge race, dit geluk hebben we toch al meegepikt = toch veel aangenamer voor iedereen.
Tot Zolder !
Luc
GM RACING
BOX 37 - RENAULT MEGANE 68 (zwart met gele accenten)

Speedy
05-11-2003, 19:53
Na lange tijd terug ben ik terug...... Luc,ik hoop dat we in de afsluiter van het seizoen een mooie race gaan hebben,veel fun,zoals gewoonlijk, en zonder problemen,want die hebben we al genoeg gehad!En ik hoop uit de grond van mijn hart dat de wagen een mooie plaats in de einduitslag zal behalen.Tot morgen Luc voor de laatste werkzaamheden................

C.B.
06-11-2003, 23:55
Ik heb al veel gelezen van wat GM RACING allemaal heeft meegemaakt dit sezoen,man man man,miserie miserie miserie!
Daarom hoop ik dat jullie met een succesje mogen afsluiten!!!

CLIO V6
BOX 34

Driesco
07-11-2003, 08:35
Belgian Race Invest box 20

Speedy
07-11-2003, 13:34
Niet te geloven maar toch waar.......Gisteren gingen de piloten gaan trainen.........Vierde piloot komt toch wel terecht in de bandenmuur zeker,gelukkig viel de schade redelijk mee,dus weeral extra werk gehad gisterenavond en vandaag nog de rest afwerken als we in Zolder zijn aangekomen....Tot straks of tot morgen iedereen.Iedereen veel geluk en een goed resultaat voor de afsluiter van het seizoen!Greetz.

Jochie
07-11-2003, 14:25
Originally posted by Driesco
Belgian Race Invest box 20

aka de box met DTM tapis plein :)

Jochen

GM RACING
07-11-2003, 17:30
Mannen, voeten vegen in die box vooralleer te betreden !
Toch knap werk Driesco!
See ya!
Luc :)

GM RACING
07-11-2003, 17:33
Hello,
Dank u voor de aanmoedigingen en we wensen je ook een behouden race. :)
Doei
Luc
GM RACING - BOX 37

GM RACING
07-11-2003, 17:55
Hello,
Een trainingske meepikken dacht ik.
Meganeke had er niet echt veel zin in om te starten, bijna batterij leeggestart...maar éénmaal die draaide was de motor goed, krachtig en met koppel, om een vergelijk te maken met de oude cup motor is het al te lang geleden, in 1 woord ik kan er nu met leven. De decibels zijn goed rond Max. 92 db, toch is het oppassen geblazen bij mis schakelen...)
éénmaal warm was de motor bijna niet meer te starten, geen ontsteking meer.... , 4 de piloot (voor de 10 uur) heeft een rechtdoor gehad in de bandenmuur tijdens een banale training met weinig deelnemers, bumper, aluminium koelsysteem, beide lichten, capot opgestuikt en 1 zijschort aan flarden....dat ontbrak nog binnen ons lijstje!, de 4de piloot heb ik vriendelijk bedankt en wordt vervangen door een waalse vriend/piloot Kenneth Lottin.
Eenmaal terug thuis werd het moeilijk starten opgelost en héél toevallig door Martin (onze mekanieker) deze trok aan een kabelbundel en de motor viel stil, dit werd verholpen en alles is terug normaal (toch blijft de motor zeer nukkig in het koud starten) Vervolg volgende blad.

GM RACING
07-11-2003, 18:02
Dan zijn we met man en macht op het carrosserie gedeelte gevlogen, de beide lichten had ik reeds besteld per telefoon vanuit Zolder want geen lichten = niet rijden! deze bestelde lichten waren gelukkig tijdig aangekomen en vandaag vrijdag 7/11 af te halen.
De mekaniekers zijn nu reeds vertrokken met de vrachtwagen op weg naar (misschien) verdere avonturen ?
Luc
GM RACING
Wagen 68 (Megane) - Box 37

FastFons
08-11-2003, 13:16
Ik heb de vrachtwagen nog ingehaald op de E314 gisterenavond. Veel succes na alle miserie alleszins!

FF

GM RACING
12-11-2003, 10:53
Tijdens chronoritten verreden op oude banden en met volle benzinetank 80 L. haalden we de 19 de startplaats en de 3de plaats in de klasse 4 (Tijd 1'52"...) dus niet slecht ! ( op plaats 1 de Golf van Buytaert en plaats 2 de Ginetta)
De start werd genomen door Jochen Claerhout en deze kon reeds in de eerste ronde meteen oprukken naar plaats 2 en een 17 de positie innemen met de Golf in z'n gezichtsveld, onze motor is dus in goede doen, juist missen we nog topsnelheid...
Helaas ! na 20 minuten race radiobericht... mankement aan de uitlaat! éénmaal binnen gekomen breuk aan de onderste uitlaatcollector, alles was gloeiend heet en zeer moeilijk te maken door de mecano', de klus werd gedaan met meer dan 35 minuten stilstand, deze konden we gelukkig lassen..., als 2 de piloot nam Kenneth Lottin het stuur over en deze reed weliswaar een beste ronde van 1'50"..., helaas waren wij reeds te diep in het klassement teruggevallen om nog iets te betekenen, als 3 de piloot reed ons Louisetteke welke haar tijden eveneens verbeterde met 2", terug kregen we radiobericht van een uitlaatprobleem! verbindingsdichting van de onderste potten weggebrand, terug een 30 minuten in de pits voor herstelling!
Na haar shift was het aan m'n beurt om het stuur over te nemen.
Na ongeveer 25 minuten éénklaps een hels lawaai ... terug een uitlaat probleem!
Vervolg volgende .............

GM RACING
12-11-2003, 11:12
Eenmaal in de pits werd nu een breuk vastgesteld in de bovenste collector, terug werden meer dan 30 minuten verloren aan de herstelling....
In het totaal verloren we exact 1 u 43 aan de 3 uitlaatingrepen, indien we dit omzetten in ronden verloren wij een 66 tal ronden in totaal.
Voeg deze bij de 232 gereden ronden en we komen op 298 ronden uit welke goed was voor een 2de plaats in onze klasse en een 7 de algemeen....
Nu ja, indien mijn oom een rok had gedragen was dit m'n tante geweest.....
Op naar volgend jaar zou ik zeggen en vooral leren van de fouten welke we dit jaar mochten maken en ondervinden, de uitlaat problemen waren 100% onze schuld door een te weinig flexibele ophanging, het moest wel stuk gaan op deze manier.
Een uitgebreid verslag op onze site met mooie video beelden vanaf hopelijk morgen 13/11 op www.garden-machinery.com
Doei
Luc
GM RACING

GM RACING
12-11-2003, 14:19
Hello,
Met het oog op een correcte puntenclassement op onze site, kan iemand mij de juiste puntenscore toezenden, ik ben een beetje de kluts kwijt met die dubbele punten toekenning en de bonuskes.
dank bij voorbaat!
doei
Luc
GM RACING :)

A.J.
12-11-2003, 14:58
Originally posted by GM RACING
In het totaal verloren we exact 1 u 43 aan de 3 uitlaatingrepen, indien we dit omzetten in ronden verloren wij een 66 tal ronden in totaal.


Als jij op 1u43, 66 ronden kan afleggen wil dit zeggen dat je een gemiddelde rondetijd moet draaien van 1'33". Lijkt me toch een beetje overdreven niet?

Stuur me uw e-mail adres even in een pm dan bezorg ik u de volledige eindstand

GM RACING
12-11-2003, 15:35
Hello aj,
Inderdaad ik was mis met m'n berekeningen, maar jij ook...
1 u 43 = in seconden 103 minuten x 60 seconden = 6180 sec. : 1'54" = (114 sec.) = inderdaad .... slechts 54 ronden, shit ....ik was met 286 ronden 4 de geweest en 13 de algemeen. :)
In elk geval ontbrak na de eerste uitlaatpanne elke motivatie binnen ons team en werd er niet te nauw meer gekeken naar strategie en snelle pilootwissels ... er zijn hoogstwaarschijnlijk nog verloren rondjes de revue gepasseerd.... ook werden we gewoontegetrouw vergast op een decibelvlagje en zelfs niet vernoemd, alsook werd de wagen na één herstelling nog eens binnengeroepen voor nazicht van de houdbaarheid ervan.
We zouden nog tevreden geweest zijn met plaats 4 na dit rampseizoen.
Toch bedankt voor die rechtzetting, Oeps ! ('t is maandag voor mij ook hé)
M'n E-mail = luc@garden-machinery.com bedankt voor de uitslag bij voorbaat. :) :)
Luc
GM RACING

A.J.
12-11-2003, 15:42
Originally posted by GM RACING
Hello aj,
Inderdaad ik was mis met m'n berekeningen, maar jij ook...
1 u 43 = in seconden 103 minuten x 60 seconden = 6180 sec. : 1'54" = (114 sec.) = inderdaad .... slechts 54 ronden,

Mijn berekening klopt :

1u43 = 103 minuten / 66 ronden = 1,56 x 60 = 1 min 33 sec per ronde

de puntentelling is verstuurd

GM RACING
12-11-2003, 15:43
Beste AJ
Zie je wel dat het maandag is...ik dacht dat je zei 33 ronden... en je bedoelde rondetijden van 1'33".
Ik denk dat ik terug nu in m'n bed kruip en eens goed uitslaap.
Doei
Luc :D

GM RACING
12-11-2003, 19:14
Hello,
Voor de liefhebbers onder jullie, onze site is aangepast met het verloop van race 6 (race promotion night) met het raceverslag, enkele foto's en prachtige video beelden vanuit de wagen opgenomen.
zie www.garden-machinery.com
Doei
Luc
GM RACING

GM RACING
21-11-2003, 14:40
Volgende week : zondag 30 November is er terug de mogelijk om vrije ritten te verrichten te Croix en Ternois (Noord - Frankrijk), niemand zin om ook aanwezig te zijn met zijn bolide ?
Wij houden dan onze traditionele mecaniekerdag waarbij ons mannen de wagen een dagje zelf kunnen besturen, bij wijze van extra bedanking.
Doei
Luc

GM RACING
24-11-2003, 14:27
Hello,
Enige informatie inzake uurschema en prijs voor circuit CROIX EN TERNOIS
Datum vrije ritten: Zondag 30 November (volgende sessie = Februari 2004)
Prijs = 100 Euro per wagen ( meerdere piloten van geen belang) voor een ganse dag.
Uurschema: van 9 u - 12 u 30 en van 13 u 30 - 17 u.
Ritten per 20 minuten.
En van groot belang : Men moet over geen licentie beschikken en wagen moet niet persé een circuit wagen zijn..........
het circuit ligt dicht bij ARRAS (noord Frankrijk)
Wij zijn er in elk geval met ons Meganneke maar 't zijn onze mecaniekers welke voor de gelegenheid het circuit zullen onveilig maken.
Doei
Luc
GM RACING :)

GM RACING
01-12-2003, 10:13
Zondag 30 november te Croix en Ternois.
Ons mecaniekers keken er al lang naar uit om zelf het "meganneke" te besturen naar jaarlijkse traditie.
Helaas, na ongeveer 2 sessies gereden te hebben van .....20 minuten begaf de druklager van de koppeling het .... de "kogeltjes" lagen in de versnellingsbak.
Dit onderdeel was nieuw geplaatst voor de 10 uur race...
Dus terug motor eruit ! (maar dit waren we toch van plan...)
Voor het overige héél veel volk aanwezig op dit klein doch symphatiek circuitje en de rijomstandigheden "vettige en natte baan", dus mooie slippartijen waren daar te bewonderen van de achterwiel aangedreven wagens.
Doei
Luc
GM RACING
:)