PDA

View Full Version : 24 uren Machelen FKI


joost
10-10-2003, 21:27
Nog één keer slapen en het is zover, dan gaan we weer een dubbele horloge lang racen... Hier zal u de fratsen van het dailysportscar-team kunnen volgen zolang ondergetekende het volhoudt...

Joost

Speesman
10-10-2003, 23:18
Gaan jullie continu verslag uitbrengen van daar? Zou mooi zijn.

Alle, tot morgen op de piste in FKI :)

Flitser
10-10-2003, 23:44
Originally posted by speesman
Gaan jullie continu verslag uitbrengen van daar? Zou mooi zijn.

Als ik eraan denk zal ik ervoor zorgen ;)

flugel
12-10-2003, 03:11
Aangezien Joost liever slaapt dan hier iets typt... Dailysportscars hing 18de als ik ginder vertrok (op 22 teams) minder teams dan vorig jaar maar het niveau ligt zeer hoog, zeker vooraan... en nu ga ik wat slapen... straks terug naar ginder se :)

redje
12-10-2003, 09:53
Maar uwe topper is nu weg hé. :D Beware of Kartgrid.be. :)
En t niveau is echt :o :o :o . Ik ben al blij da k in mn tweede stint er zeker ne 52.11 en mss zelfs ne 52.05 heb uitgekregen. :) Maar de toppers rijden al in de 50. :o

flugel
12-10-2003, 18:32
Vandaag ook in een kart gekropen tijdens de 24u, thx Joost :) alhoewel een echt geschenk was het niet, 'k heb in alle wedstrijden samen die'k al gereden heb nooit zoveel volk moeten laten passeren... nadeel van achteraan rijden zeker, maar soit buiten een blein op mijn hand viel het nog mee.;)

Breezz
12-10-2003, 18:56
Ook mersie à vous voor de extra kracht eh Flugel :applaus: :D

Speesman
12-10-2003, 20:02
Ik heb dit weekend ook veel gekart (voel het nu wel in mijn armen). Buiten het half uurtje met de MAK heb ik ongeveer 5 uur gekart in Machelen. Dit was iets meer dan gepland, maar kwam omdat er 2 andere teams in pilotennood zaten en kartgrid hen dan een beetje heeft geholpen.

Het niveau van de race lag idd zeer hoog, maar daar was ik op voorhand al voor gewaarschuwd. Heb heel veel piloten moeten voorlaten. Ik heb ook de start genomen tegen alle toppers van de andere teams. Ben trots dat Marc me maar 1 keer gedubbeld heeft op een uur :)

Oh ja, onze plaats nog vermelden. Het 'echte' kartgridteam is uiteindelijk 18de van de 22 geworden!

joost
12-10-2003, 20:21
Sorry, geen internetverbinding in een mobilhome...vergeten.
Wel een paar zaken post-karting:
- proficiat aan Karo, je maakt continu vorderingen
- proficiat aan de karters die een hart voor hun sport hebben en dus niet voor de uitzonderingen die de boel vergallen. Er reden weer een een paar rotte appels mee die denken dat snel zijn synoniem is met mensen van de baan knallen. Hierbij dank ik dan ook persoonlijk de rijder van de #13 voor mijn blauwe knie. Maar gelukkig waren de meesten wel toffe piloten die hun snelheid combineren met begrip voor de wat trageren. Een opgestoken hand bij een inhaalmanoeuvre is zoiets sportief. En net zoals in vele endurancewedstrijden geldt dat zonder de echte amateurs er ook geen wedstrijd is.
- bedankt aan Flugel voor de depanage
- bedankt aan de hele dsc.com crew voor de super ambiance naast de piste (Viandel 'Mora' Lemmens, Vierkant Hannaert, Guy 'ik stop geregeld' Hannaert, Marc 'u rijdt nog goed voor een oude man' Goossens, Smodderen Joeri en Dries 'nog een pint en ik vertrek' Desmet'.
- les roues Sauvages die hun handicap weer ombogen in een schitterende 6de plaats
- en iedereen die ik vergeet

Joost 'Blue Knee' Custers

Mistery
12-10-2003, 20:38
Originally posted by joost

- bedankt aan de hele dsc.com crew voor de super ambiance naast de piste (Viandel 'Mora' Lemmens, Vierkant Hannaert, Guy 'ik stop geregeld' Hannaert, Marc 'u rijdt nog goed voor een oude man' Goossens, Smodderen Joeri en Dries 'nog een pint en ik vertrek' Desmet'.



Seg Kniesmurfke,

Mag ik er u op wijzen dat copain Dré'ke en ik gisteren ons record gebroken hebben : we hebben nog nooit zoveel cola en perrier gedronken als gisteren :D

redje
12-10-2003, 22:37
Originally posted by joost
Sorry, geen internetverbinding in een mobilhome...vergeten.
Wel een paar zaken post-karting:
- proficiat aan Karo, je maakt continu vorderingen
- proficiat aan de karters die een hart voor hun sport hebben en dus niet voor de uitzonderingen die de boel vergallen. Er reden weer een een paar rotte appels mee die denken dat snel zijn synoniem is met mensen van de baan knallen. Hierbij dank ik dan ook persoonlijk de rijder van de #13 voor mijn blauwe knie. Maar gelukkig waren de meesten wel toffe piloten die hun snelheid combineren met begrip voor de wat trageren. Een opgestoken hand bij een inhaalmanoeuvre is zoiets sportief. En net zoals in vele endurancewedstrijden geldt dat zonder de echte amateurs er ook geen wedstrijd is.
- bedankt aan Flugel voor de depanage
- bedankt aan de hele dsc.com crew voor de super ambiance naast de piste (Viandel 'Mora' Lemmens, Vierkant Hannaert, Guy 'ik stop geregeld' Hannaert, Marc 'u rijdt nog goed voor een oude man' Goossens, Smodderen Joeri en Dries 'nog een pint en ik vertrek' Desmet'.
- les roues Sauvages die hun handicap weer ombogen in een schitterende 6de plaats
- en iedereen die ik vergeet

Joost 'Blue Knee' Custers
Ik lag plat toen k deze middag die opmerking over Goossens hoorde. :D :D :D
En de meesten snellere piloten steken hun hand op als ge ze goed en snel voorbij laat, behalve Marc. :confused:
Maar ik heb es mn incident met de 19 terug int hoofd gehaald en kdenk eraan da ge voor die bocht niet moest remmen en die flippo deed da dus. M.a.w. braketest. :confused: En k ken nog mensen die t voorhadden. Zoiets is er voor mij veel te ver over. En da meisje van de 19, uit de F1 academy, die zich na 2 uur racen zit op te vreten dat ze gedurende enkele ronden nie voorbij een treintje van 5-6 man geraakt. Er waren nog wel 22 uur te gaan hé. Geduld loont wel. Al een geluk waren er vele goeie appels en maar enkele echt rotte.
Al bij al een zwaar weekend met twee uur rijden tijdens de 24u en dan nog een goudenf1 race. M.a.w. ik ben gewoonweg stikkapot. Er is me mij niks mee aan te vangen, en da zei de massseur (ik kreeg geen masseuse hoewel ze beschikbaar waren :confused: :no: :no: ) zaterdagavond ook al.

Greetz...
Het wrak :+

Speesman
12-10-2003, 23:57
Originally posted by redje


(ik kreeg geen masseuse hoewel ze beschikbaar waren :confused: :no: :no: ) zaterdagavond ook al.



Maar goed dan dat ik me niet heb laten masseren :)

Speesman
12-10-2003, 23:59
Originally posted by redje
M.a.w. ik ben gewoonweg stikkapot.

Ge zijt niet alleen :)

Flitser
13-10-2003, 13:28
Originally posted by Flitser
Als ik eraan denk zal ik ervoor zorgen ;)

Ondanks het feit dat ik alles had wat nodig was heb ik er gewoon geen tijd voor gehad en als ik er dan al tijd voor had had ik er echt geen zin in en lag ik liever even te rusten, sorry maar het is zo.

Een geslaagd weekendje dat was het zeker. Gestart met één kart, uiteindelijk om 22u de kart overgenomen van een team dat geen piloten meer had en waarvan de kart al 20 minuten stil stond en dan om 1u er nog een kartje bijgenomen.

Deze laatste had met 2 piloten gereden tot om 1u en hingen op de 2e plaats!! We hebben de drie kartjes nog kunnen draaiende houden tot een uur of 6 maar dan hebben we uiteindelijk eentje aan kant laten staan en ons gericht op ons Kartgrid-team en op het kartje dat nog steeds 2e stond.

Enfin, het was weer een zeer vermoeiende weekendje (30u wakker gebleven om de karts draaiende te houden) en ik zal later nog wel eens terugkomen want mijn vingers doen verdikke zeer :rolleyes: ;)

Flitser
13-10-2003, 13:35
Originally posted by redje
En de meesten snellere piloten steken hun hand op als ge ze goed en snel voorbij laat, behalve Marc. :confused:

Het enige dat ik die heb zien opsteken was zijn middenvinger :rolleyes: Het was niet naar mij dus ik heb me er niet te veel van aangetrokken. Uiteindelijk heeft ie wel toegegeven dat hij dat niet had moeten doen maar dat hij sommige piloten hun gedoe deftig beu was.
Zelf heb ik echter nergens last gehad van piloten die geen geduld hadden.

Werner333
13-10-2003, 16:48
Originally posted by Mistery
Seg Kniesmurfke,

Mag ik er u op wijzen dat copain Dré'ke en ik gisteren ons record gebroken hebben : we hebben nog nooit zoveel cola en perrier gedronken als gisteren :D
Excuseer, maar zonder beeldmateriaal is dit echt niet te geloven. :D :D :D

Mistery
13-10-2003, 18:27
Seg, "Ferrari-smurf", der is dus echt wel beeldmateriaal van hé, maar wijselijk zoals we zijn, houden we dat achter de hand, enkel en alleen maar om jullie met de neus op de feiten te drukken, als de geschiedenisboeken geschreven worden. (Die kans krijgen we toch maar één maal in ons leven, dus MOETEN we die gebruiken ook hé ! :p :p :p )

Schrijf maar op hé Werner : DDS & MG nog steeds nuchter na elk meer dan 13 u. aanwezigheid. (Profiteer ervan hé kerel, die kans krijgt ge nie veel meer...)

redje
13-10-2003, 21:45
Originally posted by Flitser
Het enige dat ik die heb zien opsteken was zijn middenvinger :rolleyes: Het was niet naar mij dus ik heb me er niet te veel van aangetrokken. Uiteindelijk heeft ie wel toegegeven dat hij dat niet had moeten doen maar dat hij sommige piloten hun gedoe deftig beu was.
Zelf heb ik echter nergens last gehad van piloten die geen geduld hadden.
Tja, ik heb het op kartgrid ook al gezegd, er waren mensen bij die ambetant deden, wie geeft er nu mij een braketest? :confused: Dus in zekere zin kan k zijn reactie wel begrijpen.
Maar de meesten, zijnde 98%, was wel 'beleefd' en stak een hand op, ik kwam nooit tussen als er verschillende karts achter mekaar me dubbelden. Ge kunt nie weten da ze voor posities aan t 'vechten' zijn.

flugel
13-10-2003, 22:49
Ik vroeg mij eigenlijk af wat er te winnen was (een teljoor bleek achteraf) als ge sommige zag rijden... soit profs zeker eh :rolleyes:

Ik vond zowiezo dat "amateurteams" daar weinig te zoeken hadden sinds lang voelde ik mij terug beginneling, maar kom volgend jaar naar 15 teams zeker eh! :)

redje
13-10-2003, 23:12
Originally posted by flugel
Ik vroeg mij eigenlijk af wat er te winnen was (een teljoor bleek achteraf) als ge sommige zag rijden... soit profs zeker eh :rolleyes:

Ik vond zowiezo dat "amateurteams" daar weinig te zoeken hadden sinds lang voelde ik mij terug beginneling, maar kom volgend jaar naar 15 teams zeker eh! :)
Het kan mij eigenlijk nie zoveel schelen dat t zo zwaar was, we reden toch met een fun-team. Echt plezant is dat niet, maar dan kunt ge es goe vergelijken, maar spijtig genoeg valt die vergelijking nogal tegen. :frusty:

Flitser
13-10-2003, 23:20
Originally posted by flugel
Ik vond zowiezo dat "amateurteams" daar weinig te zoeken hadden sinds lang voelde ik mij terug beginneling

Dit is nu het tweede jaar dat we deelnemen met een fun-team en dat is toch best te doen hoor maar dan weet je vanaf het begin dat je niet op een top tien moet rekenen.
Zelf heb ik eerlijk gezegd helemaal geen klachten, ik heb nochthans regelmatig in groepjes gezeten waar bumper aan bumper werd gereden en nooit met niemand last gehad.

maar kom volgend jaar naar 15 teams zeker eh! :) Ik hoop terug naar de 30 zoals vorig jaar eerlijk gezegd. Ik hou wel van een vol circuit ;)

Flitser
13-10-2003, 23:31
Originally posted by redje
dan kunt ge es goe vergelijken, maar spijtig genoeg valt die vergelijking nogal tegen. :frusty:

:p Tja Redje, er zijn niet zoveel 24u-races in indoorkartings die zo'n goede reputatie hebben als die van FKI dus daar komt meestal wel sterk volk op af.

Ik vond het trouwens jammer dat de bescherming dit jaar niet van de kartjes was afgehaald. Dat hebben we te danken aan de brokkenpiloten van vorig jaar. Als je wielen beschermd zitten is het als eens gemakkelijker om er eentje van de baan te duwen zonder zelf in de problemen te komen. Vraag maar aan de pa van Breezz... hij laat er eentje passeren in de bocht na het rechte stuk, de piloot gaat hem in volle vaart voorbij, de hoek is te scherp dus hij laat zich zijdelings naar Karo's pa toe schuiven en kan zijn weg verder zetten terwijl Karo's pa bijna vast komt te zitten in de bandenmuur...
Eerlijk gezegd had hij (Karo's pa) dat moeten zien aankomen en was het niet slim van daar iemand voor te laten zonder zelf even te remmen. Anderzijds was dit niet gebeurd indien de bescherming van de karts was gehaald want dan had de piloot in kwestie ook wel even geremd om geen geplooide achteras te riskeren.

joost
14-10-2003, 06:50
Ik rij volgend jaar in elk geval niet meer (mijn knie is nog altijd 'smurf'). Ik kan Flugel volledig volgen en ook andere teamleden bij ons denken in die richting. Bovendien is de organisatie ook niet van die aard om nog eens € 1500 uit te geven. Ik hou het bij wedstrijdjes op mijn niveau denk ik.
Laat ze dan inderdaad met 15 uit'vechten' wie de 'sterkste' is,

Joost

Gikke
14-10-2003, 12:15
Originally posted by Flitser
Eerlijk gezegd had hij (Karo's pa) dat moeten zien aankomen en was het niet slim van daar iemand voor te laten zonder zelf even te remmen. Anderzijds was dit niet gebeurd indien de bescherming van de karts was gehaald want dan had de piloot in kwestie ook wel even geremd om geen geplooide achteras te riskeren. [/B]

Ik wou hier toch even aan toevoegen dat ik kwa doorlaten één van de sportiefste piloten ben en dat ik het op dat moment toch meer dan kotsbeu aan het worden was. Mijn eerste stint heb ik steeds gevochten voor mijn plaats, maar als er iets is waar ik niet tegen kan is dat onophoudend gebonk langs de achterkant. In mijn eerste stint hebben mijn teammates dan gezien dat het ofwel doorlaten was ofwel bloed vloeien op den duur. Ze hebben mij dan de raad gegeven door te laten wat ik dan ook gedaan heb. Maar dat bleek tenslotte nog niet voldoende, waarschijnlijk omdat ik toen niet van de rapste was. Mijn bedoeling was deze 24 uur uit te rijden en dit is dus niet hetzelfde als een één uur koerske. Toen heb ik de lijn doorgetrokken en in mijn laatste stint ff iedereen die nog maar in mijn geburen kwam zonder boe of ba doorgelaten, zelfs door af en toe te stoppen onderweg (zoals die karretjes met geneesmiddelen......). Op den duur geraakt ne mens nog gefrustreerd. Misschien kunnen ze volgende keer verwittigen dat "amateurs" best niet mee doen, ofwel een prepreprekwalif organiseren en als je dan geen 52 rijdt kan je inpakken .......... Ik was trouwens verre verre van de enige die hier last van had, bleek na rondvraag.

Dit wou ik toch even kwijt.

Driesco
14-10-2003, 12:41
Altijd hetzelfde hé met die rappe mannen, geen beetje respect voor diegene die beginnen :)

Sorry mannen, war er niet bij maar kon het niet laten

Quali's is inderdaad de enige oplossing.

redje
14-10-2003, 13:16
'Beginners' reden er nie echt mee, maar wel mensen die nie zoveel rijden, die alleen me huurkarts rijden en nie me getunede blokken ed.

flugel
14-10-2003, 17:38
Originally posted by Gikke
Op den duur geraakt ne mens nog gefrustreerd. Misschien kunnen ze volgende keer verwittigen dat "amateurs" best niet mee doen, ofwel een prepreprekwalif organiseren en als je dan geen 52 rijdt kan je inpakken .......... Ik was trouwens verre verre van de enige die hier last van had, bleek na rondvraag.



Daarom da'k ook zei volgend jaar 15 teams... ;)
Och ja voor ons "amateurs" zijn er koersen genoeg eh, je kan dan wel geen teljoor winnen maar nen beker is ook al een begin eh :D

Flitser
14-10-2003, 17:44
Originally posted by Gikke maar als er iets is waar ik niet tegen kan is dat onophoudend gebonk langs de achterkant.

Dat is er idd te veel aan...

In mijn eerste stint hebben mijn teammates dan gezien dat het ofwel doorlaten was ofwel bloed vloeien op den duur. Ze hebben mij dan de raad gegeven door te laten wat ik dan ook gedaan heb. Maar dat bleek tenslotte nog niet voldoende, waarschijnlijk omdat ik toen niet van de rapste was.

Je liet inderdaad passeren, maar laten we misschien even bekijken waar en hoe je dat deed...
Jammer genoeg regelmatig op een verkeerd moment en op een verkeerde plaats wegens (volgens mij) een gebrek aan ervaring.
Ik heb er zelf geen last van gehad maar heb het regelmatig opgemerkt wanneer ik aan het rechte stuk stond te kijken.

Soms was het echt onmogelijk om je te ontwijken, geloof me, ik hield soms mijn hart vast als ik zag wat sommige piloten moesten uitsteken om je te ontwijken bij het opkomen van het rechte stuk of bij het verlaten ervan... De meesten kozen er dan ook voor om je aan te tikken zodat ze zelf hun weg konden verder zetten in plaats van hun boeltje dicht te slaan en te riskeren dat ze zelf serieus in de problemen kwamen... ook niet de goeie oplossing, maar dat moeten ze dan zelf maar weten...

Mijn bedoeling was deze 24 uur uit te rijden en dit is dus niet hetzelfde als een één uur koerske.

Goed opgemerkt :p

Toen heb ik de lijn doorgetrokken en in mijn laatste stint ff iedereen die nog maar in mijn geburen kwam zonder boe of ba doorgelaten, zelfs door af en toe te stoppen onderweg (zoals die karretjes met geneesmiddelen......).

Onze eigen W.W. was zeker ook niet van de snelste maar ik denk toch dat hij van de race heeft genoten. Zijn manier van doorlaten leek me dan ook vrij efficiënt. Het haalt niks uit van voor jeplaats te vechten als je drie seconden trager bent dan de rest. Je leert meer door een sneller iemand te proberen volgen dan ervoor te blijven hangen met het risico dat die achter je het beu wordt...

Op den duur geraakt ne mens nog gefrustreerd. Misschien kunnen ze volgende keer verwittigen dat "amateurs" best niet mee doen, ofwel een prepreprekwalif organiseren en als je dan geen 52 rijdt kan je inpakken

De teamverantwoordelijken worden hier dan ook voor verwittigd, iets wat de kwaliteit van de race alleen maar ten goede kan komen vind ik persoonlijk. Teams die inschrijven en die niet bekend zijn bij Dimi worden verzocht eerst eens lang te komen om te laten zien dat ze wel degelijk weten wat karten inhoudt.
Mensen zoal Joost, die Dimi goed kent, en die een team inschrijven krijgen het vertrouwen van goeie piloten mee te brengen. Ook toen ik op zoek ging naar piloten voor ons fun-team heb ik duidelijk verwittigd dat de nodige ervaring gewenst was. Piloten van wie ik niet wist hoe ze zich uit de slag konden trekken op het circuit konden helaas niet inschrijven. Het klinkt misschien hypocriet in sommige mensen hun oren maar het is nu éénmaal zo.

Ik denk dat W.W. het levende bewijs was dat trager rijden dan 52 geen probleem was indien men over de nodige ervaring beschikte.

......... Ik was trouwens verre verre van de enige die hier last van had, bleek na rondvraag.

Dit wou ik toch even kwijt.

Helaas kan men nooit goed doen voor iedereen.
En ik denk dat alle deelnemers die er vorig jaar ook bij waren kunnen beamen dat het er dit jaar veel gemoedelijker aan toe ging dan vorig jaar en dit ondanks het ontbreken van de blauwe vlaggen. Wat mij betreft volgend jaar op dezelfde manier maar dan ook nog zonder de extra bescherming op de karts zodat het opzettelijk aantikken extra kan worden afgestraft.

Ik vind het jammer dat je hier slechte herinneringen aan overhoudt Gikke maar misschien heb je nu ook wel gezien dat je zeker nog ervaring mist. Speesman en W.W. zijn niet van de magerste en hebben wat mij betreft toch wel duidelijk bewezen dat het ook anders kan.

redje
14-10-2003, 18:40
Originally posted by Gikke
Ik wou hier toch even aan toevoegen dat ik kwa doorlaten één van de sportiefste piloten ben en dat ik het op dat moment toch meer dan kotsbeu aan het worden was. Mijn eerste stint heb ik steeds gevochten voor mijn plaats, maar als er iets is waar ik niet tegen kan is dat onophoudend gebonk langs de achterkant. In mijn eerste stint hebben mijn teammates dan gezien dat het ofwel doorlaten was ofwel bloed vloeien op den duur. Ze hebben mij dan de raad gegeven door te laten wat ik dan ook gedaan heb. Maar dat bleek tenslotte nog niet voldoende, waarschijnlijk omdat ik toen niet van de rapste was. Mijn bedoeling was deze 24 uur uit te rijden en dit is dus niet hetzelfde als een één uur koerske. Toen heb ik de lijn doorgetrokken en in mijn laatste stint ff iedereen die nog maar in mijn geburen kwam zonder boe of ba doorgelaten, zelfs door af en toe te stoppen onderweg (zoals die karretjes met geneesmiddelen......). Op den duur geraakt ne mens nog gefrustreerd. Misschien kunnen ze volgende keer verwittigen dat "amateurs" best niet mee doen, ofwel een prepreprekwalif organiseren en als je dan geen 52 rijdt kan je inpakken .......... Ik was trouwens verre verre van de enige die hier last van had, bleek na rondvraag.

Dit wou ik toch even kwijt.
Mss wel sportief in het doorlaten. MAAR 1 raad: kijk wat vaker achterom, dan zie je de snelleren aankomen.
Na dat ik de depaddockrace in FKI gereden heb, heb k besloten eerst een kleine tik te geven en dan pas weet je dat er iemand achter je zit. Als k dat nie zou gedaan hebben op de 24u, dan had ik lang achter u vast gehangen, aangezien je niet achteruit kijkt. Als je dat wat meer doet, zullen er minder tikken komen, want dan kan je de snellere piloten beter en op tijd doorlaten.

flugel
14-10-2003, 19:14
Originally posted by redje
Mss wel sportief in het doorlaten. MAAR 1 raad: kijk wat vaker achterom, dan zie je de snelleren aankomen.
Na dat ik de depaddockrace in FKI gereden heb, heb k besloten eerst een kleine tik te geven en dan pas weet je dat er iemand achter je zit. Als k dat nie zou gedaan hebben op de 24u, dan had ik lang achter u vast gehangen, aangezien je niet achteruit kijkt. Als je dat wat meer doet, zullen er minder tikken komen, want dan kan je de snellere piloten beter en op tijd doorlaten.

Mij hebben ze altijd geleerd om nooit achterom te kijken, een snellere piloot "voel" je wel, maar die snellere piloten moeten ook beseffen dat het niet "tik-uit de weg-doorlaten" is... soit :)

Werner333
14-10-2003, 19:17
Originally posted by flugel
Mij hebben ze altijd geleerd om nooit achterom te kijken, een snellere piloot "voel" je wel, maar die snellere piloten moeten ook beseffen dat het niet "tik-uit de weg-doorlaten" is... soit :)
Same here. Nooit achteruit kijken. Een snellere "voel"je of hij geeft een zacht tikje.

Gikke
14-10-2003, 19:38
Originally posted by Flitser
Dat is er idd te veel aan...



Je liet inderdaad passeren, maar laten we misschien even bekijken waar en hoe je dat deed...
Jammer genoeg regelmatig op een verkeerd moment en op een verkeerde plaats wegens (volgens mij) een gebrek aan ervaring.
Ik heb er zelf geen last van gehad maar heb het regelmatig opgemerkt wanneer ik aan het rechte stuk stond te kijken.

Soms was het echt onmogelijk om je te ontwijken, geloof me, ik hield soms mijn hart vast als ik zag wat sommige piloten moesten uitsteken om je te ontwijken bij het opkomen van het rechte stuk of bij het verlaten ervan... De meesten kozen er dan ook voor om je aan te tikken zodat ze zelf hun weg konden verder zetten in plaats van hun boeltje dicht te slaan en te riskeren dat ze zelf serieus in de problemen kwamen... ook niet de goeie oplossing, maar dat moeten ze dan zelf maar weten...



Goed opgemerkt :p



Onze eigen W.W. was zeker ook niet van de snelste maar ik denk toch dat hij van de race heeft genoten. Zijn manier van doorlaten leek me dan ook vrij efficiënt. Het haalt niks uit van voor jeplaats te vechten als je drie seconden trager bent dan de rest. Je leert meer door een sneller iemand te proberen volgen dan ervoor te blijven hangen met het risico dat die achter je het beu wordt...



De teamverantwoordelijken worden hier dan ook voor verwittigd, iets wat de kwaliteit van de race alleen maar ten goede kan komen vind ik persoonlijk. Teams die inschrijven en die niet bekend zijn bij Dimi worden verzocht eerst eens lang te komen om te laten zien dat ze wel degelijk weten wat karten inhoudt.
Mensen zoal Joost, die Dimi goed kent, en die een team inschrijven krijgen het vertrouwen van goeie piloten mee te brengen. Ook toen ik op zoek ging naar piloten voor ons fun-team heb ik duidelijk verwittigd dat de nodige ervaring gewenst was. Piloten van wie ik niet wist hoe ze zich uit de slag konden trekken op het circuit konden helaas niet inschrijven. Het klinkt misschien hypocriet in sommige mensen hun oren maar het is nu éénmaal zo.

Ik denk dat W.W. het levende bewijs was dat trager rijden dan 52 geen probleem was indien men over de nodige ervaring beschikte.



Helaas kan men nooit goed doen voor iedereen.
En ik denk dat alle deelnemers die er vorig jaar ook bij waren kunnen beamen dat het er dit jaar veel gemoedelijker aan toe ging dan vorig jaar en dit ondanks het ontbreken van de blauwe vlaggen. Wat mij betreft volgend jaar op dezelfde manier maar dan ook nog zonder de extra bescherming op de karts zodat het opzettelijk aantikken extra kan worden afgestraft.

Ik vind het jammer dat je hier slechte herinneringen aan overhoudt Gikke maar misschien heb je nu ook wel gezien dat je zeker nog ervaring mist. Speesman en W.W. zijn niet van de magerste en hebben wat mij betreft toch wel duidelijk bewezen dat het ook anders kan.


Ok misschien heb je wel gelijk wat die ervaring betreft, ik zal dan zorgen dat ik die elders kan gaan opdoen dan in superkoersen, samen met anderen die hetzelfde denken.
Spijtig, want bij andere grotere koerskes lukt het dus wel (Bokkencup bvb).
Wat dat achterom kijken betreft, als je al niet zo heel veel ervaring hebt concentreer je je meestal op de voorkant van uw kart, ik toch. Als er dan niet gevlagd wordt heb je soms niet direkt besef van wie achter je rijdt en hoeveel. Misschien kartjes met achteruitkijkspiegel ?
Trouwens, in mijn volgende stints (nrs 2 t/m 5) heb ik al eens achterom gekeken en trager gereden en doorgelaten. Het ging dan toch al beter. Met de laatste stint (11 uur zondag) was het dan weer om zeep (laatste loodjes voor iedereen ????)
Enfin, dank voor de reactie Flitser, ben er ook iets wijzer op geworden.

redje
14-10-2003, 20:29
Originally posted by flugel
Mij hebben ze altijd geleerd om nooit achterom te kijken, een snellere piloot "voel" je wel, maar die snellere piloten moeten ook beseffen dat het niet "tik-uit de weg-doorlaten" is... soit :)
Nooit achteruit kijken vind ik teveel, maar af en toe es kijken, op plekken waar ge een goed uitzicht hebt op de baan, is goe. Ge moet natuurlijk niet alleen achterom kijken, anders knalde ergens op.

Mistery
14-10-2003, 20:31
Niettegenstaande ik enkel als "toeschouwer" aanwezig was, wil ik toch ook eventjes mijn mening kwijt. Het valt me op, dat races die door kartinguitbaters (uitbuiters) zelf worden georganiseerd, over het algemeen als een "ramp" kunnen worden beschouwd, en daar was deze 24u echt een schoolvoorbeeld van.

Een uitbater die zich wil laten gelden door het opzetten van een "groot bakkes", die zelf reeds van in het begin de zaak in het honderd laat lopen, die zijn trouwe karters zelf gaat demotiveren en die tijdens de race overal te bespeuren valt, behalve op de plaatsen waar het nodig is. Uitleggen is één ding, uitvoeren is iets anders... FKI, bij mij zijn jullie afgeschreven, jullie hebben dit weekend qua score zowat NUL komma NUL behaald, en hopelijk verdwijnen jullie zeer snel van alle kalenders, want een race zoals deze maakt het indoorkarten kapot. Dat jullie nu tien teams minder hadden als in het verleden, lijkt me dan ook niet meer dan logisch. Indien jullie het niet over een andere boeg gooien, dan gaan jullie volgend jaar met 5 teams rijden... Voor occasionele karters kunnen jullie dan misschien goed zijn (enkel voor een kwartiertje, want allles wat meer is, kunnen jullie blijkbaar niet aan !), en voor dergelijke wedstrijden waren jullie overduidelijk niet in staat om deze in goede banen te leiden. AFVOEREN, DIE HANDEL !

JFL
14-10-2003, 20:45
Originally posted by Flitser
En ik denk dat alle deelnemers die er vorig jaar ook bij waren kunnen beamen dat het er dit jaar veel gemoedelijker aan toe ging dan vorig jaar en dit ondanks het ontbreken van de blauwe vlaggen. Wat mij betreft volgend jaar op dezelfde manier maar dan ook nog zonder de extra bescherming op de karts zodat het opzettelijk aantikken extra kan worden afgestraft.


Tja,
Ik moet in alle eerlijkheid zeggen dat ik er vorig jaar ook bij was, en dat ik vond dat het er dit jaar juist veel agressiever aan toe ging! Nochtans meen ik dat ik er op dat jaar tijd zeker niet trager op geworden ben. Als na mijn eerste stint het verdomde scorebord al niet naar dee knoppen was, had ik ook nog geweten hoe snel (alleszins in de 52's, da's toch niet om beschaamd over te zijn zeker - trouwens erg frustrerend, als je positie tegen middernacht al hopeloos is, en je vooral tegen jezelf en je beste tijd zit te racen...)

Toch was het de hele tijd racen met dat onzalige gevoel van een snellere deelnemer in mijn nekvel. Feit is dat het niveau gewoon waanzinnig veel hoger lag dan vorig jaar (de eerste vijftien waren topteams, die misschien beter gewoon onder mekaar hadden gekoerst - inderdaad Flugel).

Misschien lag het ook aan het feit dat er dit jaar tien tragere teams minder waren, waardoor je minder dat buffereffect van tragere deelnemers had. Enfin, ik heb me zeker niet slecht geamuseerd, maar had zo het gevoel dat ik in de verkeerde klasse aan het racen was.

N.B.: Gikke, chapeau voor deze wedstrijd. Je had aan het begin van de wedstrijd zeker nog veel te leren. Ik denk dan ook dat sommige kritieken terecht zijn. Maar wat ik niet wil vergeten is de vooruitgang die ik gezien heb van zaterdag op zondag. Ik denk dat dit dus wel een enorme kart-ervaring is geweest...

JFL
14-10-2003, 20:53
Trouwens, nog één zaak:

Als ik in FKI leerde karten hebben ze me altijd geleerd om te ROEPEN wanneer je achter een tragere deelnemer zit. Werkt perfect en het is veel minder storend dan dat getik!

In dezelfde filosofie: weg met die rubberen lappen!! Ik heb Dimi voor de wedstrijd al gewaarschuwd dat het ongepast was. Dit zet alleen maar aan tot nog harder tikken. Karten hoort tot nader onder nog steeds niet tot de full-contact sporten, dacht ik zo...

Mistery
14-10-2003, 20:56
Dacht ik ook, maar ja, als de uitbater zelf al begint te toepen en te schreeuwen, dan lokt die het wel degelijk zelf uit hé... Die mens (?) moet dringend es zich gaan bezinnen, me dunkt !

redje
14-10-2003, 21:03
Originally posted by Mistery
Niettegenstaande ik enkel als "toeschouwer" aanwezig was, wil ik toch ook eventjes mijn mening kwijt. Het valt me op, dat races die door kartinguitbaters (uitbuiters) zelf worden georganiseerd, over het algemeen als een "ramp" kunnen worden beschouwd, en daar was deze 24u echt een schoolvoorbeeld van.

Een uitbater die zich wil laten gelden door het opzetten van een "groot bakkes", die zelf reeds van in het begin de zaak in het honderd laat lopen, die zijn trouwe karters zelf gaat demotiveren en die tijdens de race overal te bespeuren valt, behalve op de plaatsen waar het nodig is. Uitleggen is één ding, uitvoeren is iets anders... FKI, bij mij zijn jullie afgeschreven, jullie hebben dit weekend qua score zowat NUL komma NUL behaald, en hopelijk verdwijnen jullie zeer snel van alle kalenders, want een race zoals deze maakt het indoorkarten kapot. Dat jullie nu tien teams minder hadden als in het verleden, lijkt me dan ook niet meer dan logisch. Indien jullie het niet over een andere boeg gooien, dan gaan jullie volgend jaar met 5 teams rijden... Voor occasionele karters kunnen jullie dan misschien goed zijn (enkel voor een kwartiertje, want allles wat meer is, kunnen jullie blijkbaar niet aan !), en voor dergelijke wedstrijden waren jullie overduidelijk niet in staat om deze in goede banen te leiden. AFVOEREN, DIE HANDEL !
Dit is nu een schoolvoorbeeld van ongelijk hebben ze.
:no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
Dimi heeft bij mijn weten nog nie zo'n groot bakkes als sommige anderen. Bij mijn weten is er nie veel fout gelopen waar da hij iets aan kon doen. Mij heeft m alvast nie gedemotiveerd en ik ben hem zelfs meermaals tegengekomen, op en naast het circuit.
En van mij MOET die race er blijven.

100% ONGELIJK.

JFL
14-10-2003, 21:10
Originally posted by redje
Bij mijn weten is er nie veel fout gelopen waar da hij iets aan kon doen.

Niet dat ik aan deze scheldpartij wil deelnemen, maar:

- Na 5 minuten training met een kapotte kart aan de kant staan. De huid volgescholden krijgen, om dan een kwartier later toch een nieuwe kart en excuses te krijgen (er stond ergens een ijzeren paalke vlak achter de stootband). Dat gaf geen goeie indruk.

- Scorebord kapot vond ik toch wel erg storend. Als piloot in de nacht is dat je enige houvast.

Daarnaast waren er natuurlijk andere kleinigheden, zoals de behoorlijk onterechte zwarte vlag van Joeri in zijn tweede of derde ronde, wat ik niet op rekening van Dimi schrijf. Maar het geeft je geen goed gevoel.

En als Joost erg brutaal de banden in gezet wordt, en blijkt dat de marshal in kwestie staat te grijnzen en nog zijn duim omhog steekt...

Gikke
14-10-2003, 21:29
Originally posted by JFL

N.B.: Gikke, chapeau voor deze wedstrijd. Je had aan het begin van de wedstrijd zeker nog veel te leren. Ik denk dan ook dat sommige kritieken terecht zijn. Maar wat ik niet wil vergeten is de vooruitgang die ik gezien heb van zaterdag op zondag. Ik denk dat dit dus wel een enorme kart-ervaring is geweest...

Yep, JFL het was een enorme ervaring toch wel.
Ik zou graag aan iedereen willen vragen om op te houden mekaar verwijten naar het scherm en het hoofd te slingeren. Ik vrees dat deze discussie gaat escaleren waar het voor niks nodig is. Iedereen leert uit zijn fouten, ik als eerste, maar daarvoor moet je wel eerst fouten màken ........

Ik heb sinds zaterdag inderdaad veel dingen geleerd en zal daar in de toekomst rekening mee houden.

Er is van gedachten gewisseld, heb ik met Dimi trouwens ook al gedaan, zonder verwijten. Laat het ons hierbij houden.

redje
14-10-2003, 21:32
Originally posted by JFL
Niet dat ik aan deze scheldpartij wil deelnemen, maar:

- Na 5 minuten training met een kapotte kart aan de kant staan. De huid volgescholden krijgen, om dan een kwartier later toch een nieuwe kart en excuses te krijgen (er stond ergens een ijzeren paalke vlak achter de stootband). Dat gaf geen goeie indruk.

- Scorebord kapot vond ik toch wel erg storend. Als piloot in de nacht is dat je enige houvast.

Daarnaast waren er natuurlijk andere kleinigheden, zoals de behoorlijk onterechte zwarte vlag van Joeri in zijn tweede of derde ronde, wat ik niet op rekening van Dimi schrijf. Maar het geeft je geen goed gevoel.
Een kapotte achteras door tegen die paaltjes te rijden is eigen schuld, Dimitri wil gewoon dat de piloten t circuit niet beginnen 'verhuizen', dat gebeurt anders enorm hard, ik heb t zelf een bikke gedaan op een stuk da nie vaststond.

En scorebord is electrisch hé, zo'n zaken kunnen wel eens kapot gaan, t ws pas gerepareerd, maar t heeft nie mogen zijn.

En ik wil hier niet beginnen schelden hoor, maar ik vind het totaal ongegrond wat hij beweert.

En gikke, no offence maar t niveau van de bokkencup ligt wel veel lager dan dat van de 24uursraces. Da's eerder à la MAK, en op 24uursraces rijden toch veel piloten uit echte competities mee. Een klein vb. int weekend was er een race van goudenf1 en daar reden piloten van Sloebs racing mee, da's freedom challenge, Giovanni, Stefaan en ik waren ongeveer ne seconde trager. Als men verder dan t podium kijkt, was da minstens 2 seconden.

casper
14-10-2003, 21:38
Originally posted by Mistery
Niettegenstaande ik enkel als "toeschouwer" aanwezig was, wil ik toch ook eventjes mijn mening kwijt. Het valt me op, dat races die door kartinguitbaters (uitbuiters) zelf worden georganiseerd, over het algemeen als een "ramp" kunnen worden beschouwd, en daar was deze 24u echt een schoolvoorbeeld van.

Een uitbater die zich wil laten gelden door het opzetten van een "groot bakkes", die zelf reeds van in het begin de zaak in het honderd laat lopen, die zijn trouwe karters zelf gaat demotiveren en die tijdens de race overal te bespeuren valt, behalve op de plaatsen waar het nodig is. Uitleggen is één ding, uitvoeren is iets anders... FKI, bij mij zijn jullie afgeschreven, jullie hebben dit weekend qua score zowat NUL komma NUL behaald, en hopelijk verdwijnen jullie zeer snel van alle kalenders, want een race zoals deze maakt het indoorkarten kapot. Dat jullie nu tien teams minder hadden als in het verleden, lijkt me dan ook niet meer dan logisch. Indien jullie het niet over een andere boeg gooien, dan gaan jullie volgend jaar met 5 teams rijden... Voor occasionele karters kunnen jullie dan misschien goed zijn (enkel voor een kwartiertje, want allles wat meer is, kunnen jullie blijkbaar niet aan !), en voor dergelijke wedstrijden waren jullie overduidelijk niet in staat om deze in goede banen te leiden. AFVOEREN, DIE HANDEL !

wat nen uitleg toch... ik vond dat op de organisatie niks aan te merken was... en dat de uitbater is roept tsja zal wel normaal zijn zeker... welke baas roept nu eens niet... maar als toeschouwer is kommentaar geven snel gedaan he... neem dan is het touw zelf in handen in organiseer zelf een 24uren... dan zullen wij is kommentaar komen geven op u... het is nu al 9jaar dat ik kart en niet alleen indoor en verhuur en de 24uren van FKI zijn toch zowat altijd de best georganiseerde 24uren op een indoorkarting...

greets casper

Gilles forever!
14-10-2003, 21:41
Originally posted by Werner333
Same here. Nooit achteruit kijken. Een snellere "voel"je of hij geeft een zacht tikje.

Het is idd waar dat als je te veel achteruit kijkt je uit je ritme kan raken maar nooit zien is ook niet goed. Op een recht stuk kan je makkelijk ff achterom kijken om te zien wie er allemaal achter je zit. Als je een beetje oplet, hoeft die snellere niet te tikken, het is gewoon een kwestie van ff de deur open te laten en eventueel teken te doen langs waar hij/zij je voorbij kan steken, op die manier vermijt je misverstanden en verlies je zelf ook minder tijd.

Dat dimi die bumpers er nie afhaalt is ook ergens logisch, tijdens zo'n koers gebeurt er altijd wel een crash, en zonder die bumpers kan de schade wel es ferm oplopen (zeker omdat er ook geen uitloopzones zijn he).

Dat hem is ff onvriendelijk is tegen iemand is ook nie onbegrijpelijk, ik kan me voorstellen hoe stresserend het wel nie is om zoiets te organiseren (het circuit werd bijvoorbeeld in de nacht voor de start nog aangepast).

Sommigen hebben het gevoel dat ze in een te hoge klasse rijden?? Je wordt er alleen maar beter van als piloot ;)

greets Gilles
________
1SexyVixen cam (http://camslivesexy.com/cam/1SexyVixen)

flugel
14-10-2003, 21:47
Originally posted by redje
Een kapotte achteras door tegen die paaltjes te rijden is eigen schuld, Dimitri wil gewoon dat de piloten t circuit niet beginnen 'verhuizen', dat gebeurt anders enorm hard, ik heb t zelf een bikke gedaan op een stuk da nie vaststond.

En scorebord is electrisch hé, zo'n zaken kunnen wel eens kapot gaan, t ws pas gerepareerd, maar t heeft nie mogen zijn.

En ik wil hier niet beginnen schelden hoor, maar ik vind het totaal ongegrond wat hij beweert.

En gikke, no offence maar t niveau van de bokkencup ligt wel veel lager dan dat van de 24uursraces. Da's eerder à la MAK, en op 24uursraces rijden toch veel piloten uit echte competities mee. Een klein vb. int weekend was er een race van goudenf1 en daar reden piloten van Sloebs racing mee, da's freedom challenge, Giovanni, Stefaan en ik waren ongeveer ne seconde trager. Als men verder dan t podium kijkt, was da minstens 2 seconden.

Meneer Redje ik heb u nog nooit op een bokkencup wedstrijd gezien, dus moeilijk oordelen dan me dunkt, dat het niveau zeer hoog lag daar zijn we het (denk ik) allemaal over eens...

Waar ik echter meer problemen mee heb dat dingen die hier gepost worden zomaar gekopieerd worden naar een ander forum waar de originele poster bijna niet opkomt... dus zich niet kan verdedigen tegen "lullige" uitspraken... sorry voor mijn taalgebruik maar sommige moeten echt 2 keer nadenken voor ze iets doen, want dit maakt een deftige discussie bijna onmogelijk.

redje
14-10-2003, 21:51
Sorry hoor da k iets mis doe, missen is menselijk. Bokkencup kan dan wel hoog niveau zijn, maar da kan, volgens mij, niet t niveau halen van BKRO of zelfs Freedom, B&S...

Mistery
14-10-2003, 22:39
Wie heeft hier een vergelijking gemaakt tussen de 24u van FKI en andere wedstrijden ? Ik in elk geval niet ! Maar ja, iedereen heeft recht op zijn eigen mening, dus als ik me niet vergis, heb ik dat ook. Ik ga in geen geval mijn mening aanpassen na jullie commentaren, doch ik trek wel degelijk mijn conclusies over personen die zomaar zaken gaan quoteren naar andere fora. Ik weet ook wel : op elk forum zullen discussies uitgelokt worden, dat is nu eenmaal één van de kenmerken van fora. Maar hou ze dan ook binnen het betrokken forum, en ga niet zomaar mensen een dolk in hun rug steken, door achter hun rug te handelen op andere fora. Ik sta steeds open voor een gefundeerde discussie, maar dit gaat wel mijn petje te boven. Ik respecteer ieders mening, maar kan zeer moeilijk begrijpen dat meningen zomaar overgeheveld worden van her naar der.

Wat mij betreft : einde verhaal, het loont toch de moeite niet. Of hoe zegt het spreekwoord het ook weer ? "Wat baten kaars en bril, als de uil niet zien wil?" Kaars en bril werden reeds geruime tijd geleden gegeven aan FKI, via diverse kanalen, organisatoren en andere instanties, doch een oogarts blijkt er toch nog steeds welkom te zijn!

joost
14-10-2003, 22:46
Originally posted by redje
Een kapotte achteras door tegen die paaltjes te rijden is eigen schuld, Dimitri wil gewoon dat de piloten t circuit niet beginnen 'verhuizen', dat gebeurt anders enorm hard, ik heb t zelf een bikke gedaan op een stuk da nie vaststond.


mijn beste,

ik was niet echt van plan mij te moeien maar als u niet weet waarover u spreekt, zwijg dan. Dat paaltje stond op een slechte plaats, hetgeen door de uitbater van FKI ook is toegegeven, echter maar na een ongeplaatste reactie aan mijn adres. Wij treffen dan ook geen schuld en uw reactie is eveneens ongepast.
Bovendien vond de uitbater van de karting het nodig mijn naam al door het slijk te trekken tijdens de breifing niettegenstaande ik een klant van ongeveer € 2500 per jaar ben. Hij zou beter moeten weten. Ik ga dit geld dan ook elders uitgeven als er geen verontschuldigingen volgen.
Daarnaast was er de door JFL geciteerde reactie van een zijner marshals, wat mij ook behoorlijk geërgerd heeft. Meer dan wat verward in de banden staan kon ik jameer genoeg niet meer.
Hoewel de reactie van Mistery misschien wat op het scherp van de snee is, zit er zeker een kern van waarheid in. Diegenen die € 1500 neertellen voor een 24 uren zijn in de eerste plaats klanten en dan is een klantvriendelijke houding volledig op zijn plaats; dit mis ik echter op FKI. De uitbater denkt immers dat hij 'baas' is; en dat is hij niet, tenminste niet ten overstaan van zijn klanten. Klant is koning zegt een oud spreekwoord en dan hoeft er geen keizer meer op te dagen...
Dit alles roept bij mij herinneringen op aan een intern conflict binnen FKI, niet toevallig ook opengebarsten vorig jaar op de 24 uren. Toen reeds gingen beweringen in de aard zoals boven geciteerd door een aantal paddockers, over de tongen.
Ik wil hier echter niet het proces voeren van deze of gene maar waar rook is, is ook vuur,

Blue Knee

redje
14-10-2003, 23:26
Mja, ik heb niks tegen de houding van fki, los van de 24u, ik ben nog nie onvriendelijk behandeld geweest, heb me er goed geamuseerd, tijdens andere evenementen. Ik zou wel eens willen weten wat er daar mis is, ik zie da alvast nie, zelfs me ne bril.

En vorm u maar een mening over mij. Ik wilde gewoon hierover kunnen discussiëren met andere mensen die er waren, en van die mensen die op dat forum komen, waren er veel aanwezig. Iedereen denkt direct dat ik hier verkeerde bedoelingen heb, en dat is totaal onterecht.

Flitser
15-10-2003, 08:51
Originally posted by Gikke Ok misschien heb je wel gelijk wat die ervaring betreft, ik zal dan zorgen dat ik die elders kan gaan opdoen dan in superkoersen, samen met anderen die hetzelfde denken.

Karten met mensen die je kennen is idd altijd aangenamer, de mensen kennen je en ze weten ongeveer wel hoe je rijdt en wat ze mogen verwachten.

Spijtig, want bij andere grotere koerskes lukt het dus wel (Bokkencup bvb).

Zoveel te beter, maar kan je die echt vergelijken met de race van dit weekend?

Wat dat achterom kijken betreft, als je al niet zo heel veel ervaring hebt concentreer je je meestal op de voorkant van uw kart, ik toch. Als er dan niet gevlagd wordt heb je soms niet direkt besef van wie achter je rijdt en hoeveel. Misschien kartjes met achteruitkijkspiegel ?

Het hangt ervan af in welke omstandigheden er gereden wordt. Gedurende de 24u van dit weekend, met in het achterhoofd dat je positie verdedigen weinig zin heeft en dat je goed weet dat je achterligger sneller is is het altijd aangewezen het hoofd toch af en toe eens te draaien om te zien of je niemand hinderd. Ik deed dit zelf ook regelmatig. Je hoeft hiervoor natuurlijk niet te gaan achteromkijken zodat je bijna uit je kart valt :rolleyes: ;)

Trouwens, in mijn volgende stints (nrs 2 t/m 5) heb ik al eens achterom gekeken en trager gereden en doorgelaten. Het ging dan toch al beter. Met de laatste stint (11 uur zondag) was het dan weer om zeep (laatste loodjes voor iedereen ????)

Enfin, dank voor de reactie Flitser, ben er ook iets wijzer op geworden.

Graag gedaan, achteraf bekeken had ik het misschien beter de dag zelf gezegd dan had je er onmiddellijk nog wat van opgestoken en kunnen toepassen, nu lijkt het een beetje op vijgen na pasen :o

Flitser
15-10-2003, 09:30
Originally posted by Mistery
Niettegenstaande ik enkel als "toeschouwer" aanwezig was, wil ik toch ook eventjes mijn mening kwijt. Het valt me op, dat races die door kartinguitbaters (uitbuiters) zelf worden georganiseerd, over het algemeen als een "ramp" kunnen worden beschouwd, en daar was deze 24u echt een schoolvoorbeeld van.

Een uitbater die zich wil laten gelden door het opzetten van een "groot bakkes", die zelf reeds van in het begin de zaak in het honderd laat lopen, die zijn trouwe karters zelf gaat demotiveren en die tijdens de race overal te bespeuren valt, behalve op de plaatsen waar het nodig is. Uitleggen is één ding, uitvoeren is iets anders... FKI, bij mij zijn jullie afgeschreven, jullie hebben dit weekend qua score zowat NUL komma NUL behaald, en hopelijk verdwijnen jullie zeer snel van alle kalenders, want een race zoals deze maakt het indoorkarten kapot. Dat jullie nu tien teams minder hadden als in het verleden, lijkt me dan ook niet meer dan logisch. Indien jullie het niet over een andere boeg gooien, dan gaan jullie volgend jaar met 5 teams rijden... Voor occasionele karters kunnen jullie dan misschien goed zijn (enkel voor een kwartiertje, want allles wat meer is, kunnen jullie blijkbaar niet aan !), en voor dergelijke wedstrijden waren jullie overduidelijk niet in staat om deze in goede banen te leiden. AFVOEREN, DIE HANDEL !

:confused:
Persoonlijk vind ik Dimi één van de betere uitbaters.
Begaan met zijn klanten en altijd recht voor de raap. Sommigen kunnen daarmee leven, anderen niet. Ik heb hem in ieder geval liever dan de schijnheiligen die enkel vriendelijk kunnen zijn om je geld aan te nemen.

Ik was er in ieder geval niet van 's morgens bij dus ik ga me niet uitspreken over hetgeen er lijkt gebeurd te zijn.
Is er tijdens de race dan een bepaalde plaats waar de uitbater zich moet bevinden? Voor mijn part rijdt hij de volledige 24u mee op het circuit.

Akkoord, qua organisatie is de 24u van FKI misschien niet de beste 24u, het lijkt er soms chaotisch en stuntelig aan toe te gaan maar wat mij betreft wordt daar eens goed mee gelachen en daarmee is de kous af (ik denk hierbij aan de start :p ). Voor mij persoonlijk is de hele mikmak rond organisatie en dergelijk niet zo van belang daar tijdens de 24u, het karten moet primeren, en dat hebben we toch gedaan 24u aan een stuk dacht ik.

Het is maar hoe je het bekijkt. Wil je F1-allures zien en veel show dan moet je maar 2500 à 3000 euro betalen voor de 24u van Francorchamps (karting) en dan kan je daar met de champagne in de hand in de kart kruipen. Hoef je die show allemaal niet en is een glas water ook al goed om mee in de kart te kruipen dan kom je maar naar FKI voor 1500 euro.

Enfin, ik wil hiermee niemand voor het hoofd stoten maar ik geef maar mijn mening omtrent het hele gebeuren.
Als ik zelf iets organiseer probeer ik er ook steeds voor te zorgen dat naast het circuit ook alles in orde is. Mensen komen nu éénmaal niet alleen meer voor hetgeen er in de kart gebeurt maar ook voor hetgeen ze naast de kart kunnen beleven.

Ik moet toegeven dat ik vorig jaar ook om de vijf minuten bij Dimi stond met klachten, dit jaar ligt dit al helemaal anders. Omdat Dimi nu een goeie vriend is geworden? Helemaal niet, ik bekijk het geheel nu gewoon helemaal anders. Je kan deze race nu éénmaal niet vergelijken met andere races op andere plaatsen.

Nogmaals, ik vind het echt jammer dat hier blijkbaar heel slechte ervaringen zijn blijven hangen. Voor zover wij weten/hebben ervaren is Dimi altijd iemand geweest met een hart voor karting en zijn we er steeds enorm goed behandeld maar wel zoals steeds: zonder dat hij een blad voor de mond nam. Sommige van zijn woorden komen soms hard aan maar wie dan het lef heeft van even in zijn binnenste te kijken moest (wat ons betreft) toch vaak toegeven dat hij (Dimi) gelijk had en als snel werd de demotivatie omgezet in een drang om te bewijzen dat het toch anders kan en op die manier had hij dan ook weer bereikt wat hij stilzwijgend wilde bereiken.

Elk geval is natuurlijk verschillend en zoals ik al zei ben ik niet op de hoogte van wat Dries blijkbaar heeft ervaren.

Tot zover mijn bescheiden mening ;)

Flitser
15-10-2003, 09:50
Originally posted by JFL Trouwens, nog één zaak:

Als ik in FKI leerde karten hebben ze me altijd geleerd om te ROEPEN wanneer je achter een tragere deelnemer zit. Werkt perfect en het is veel minder storend dan dat getik!

:p Idd, ondanks het feit dat dit een zeer goeie oplossing is maak ik er zelf nooit/weinig gebruik van maar doeltreffend is het zeker!

In dezelfde filosofie: weg met die rubberen lappen!! Ik heb Dimi voor de wedstrijd al gewaarschuwd dat het ongepast was. Dit zet alleen maar aan tot nog harder tikken. Karten hoort tot nader onder nog steeds niet tot de full-contact sporten, dacht ik zo...

Tja, ik heb het hem ook nog gezegd maar wij kunnen zijn rekening niet maken natuurlijk. En zelfs competitie-rijders zullen ook wel kunnen beamen dat er in elke wedstrijd regelmatig contact is tussen piloten hoewel elk "contact" er één te veel is/zou moeten zijn.
Ik denk dat we nog niet mogen klagen, er is immers niemand van de baan geramd, toch? Iets wat in de grote competities wel vaker voorvalt... jammer genoeg.

Flitser
15-10-2003, 09:58
Originally posted by Mistery
Dacht ik ook, maar ja, als de uitbater zelf al begint te toepen en te schreeuwen, dan lokt die het wel degelijk zelf uit hé... Die mens (?) moet dringend es zich gaan bezinnen, me dunkt !

Was het dan werkelijk zo erg? :(

Flitser
15-10-2003, 10:24
Originally posted by JFL - Scorebord kapot vond ik toch wel erg storend. Als piloot in de nacht is dat je enige houvast.

Idd zeer storend maar hiervoor ka je moeilijk Dimi met de vinge wijzen. Murphy liep er ook rond heb ik me laten vertellen ;)

En als Joost erg brutaal de banden in gezet wordt, en blijkt dat de marshal in kwestie staat te grijnzen en nog zijn duim omhog steekt...

:( :no: Hoe dan ook; domme reactie van de marshall.

Flitser
15-10-2003, 10:35
Originally posted by flugel
Waar ik echter meer problemen mee heb dat dingen die hier gepost worden zomaar gekopieerd worden naar een ander forum waar de originele poster bijna niet opkomt... dus zich niet kan verdedigen tegen "lullige" uitspraken... sorry voor mijn taalgebruik maar sommige moeten echt 2 keer nadenken voor ze iets doen, want dit maakt een deftige discussie bijna onmogelijk.

Daar ben ik het volledig mee eens maar Redje had het misschien niet slecht bedoeld.

Ik heb echter nog geen lullige uitspraken opgemerkt en als die er dan al komen dan zal ik zeker reageren.
Anderzijds is Mistery ook bij Kartgrid geregistreerd dus hij is vrij van daar ook zijn ongezouten mening te komen geven (het is nu toch te laat om het bericht nog te verwijderen), zolang we er maar als volwassenen over kunnen praten. Ieder zal wel zijn mening hebben en we kunnen alleen maar proberen elkaars mening beter te begrijpen of elkaar een eigen visie te geven van de feiten.

Flitser
15-10-2003, 10:40
Originally posted by redje
Sorry hoor da k iets mis doe, missen is menselijk. Bokkencup kan dan wel hoog niveau zijn, maar da kan, volgens mij, niet t niveau halen van BKRO of zelfs Freedom, B&S...

Zou ik niet over durven oordelen Redje.
Je kan die competities trouwens niet met elkaar vergelijken.

En het is niet omdat je Freedom rijdt dat je dan bij de top zit in het BKRO bijvoorbeeld. Kijk maar naar Fun Racing uit de Freedom, draaien vrij goed mee met de middenmoot maar bij BKRO hangen ze steeds achteraan...

Flitser
15-10-2003, 10:41
Originally posted by Flitser
Ik heb echter nog geen lullige uitspraken opgemerkt en als die er dan al komen dan zal ik zeker reageren.

Ik denk net aan één lullige opmerking... de enige bij mijn weten... ik heb er dan ook op gereageerd hé flugel, net zoals vele anderen trouwens. T GP moest idd maar eens beter nadenken want :rolleyes: :fight:

Flitser
15-10-2003, 10:54
Originally posted by Mistery
Wie heeft hier een vergelijking gemaakt tussen de 24u van FKI en andere wedstrijden ? Ik in elk geval niet ! Maar ja, iedereen heeft recht op zijn eigen mening, dus als ik me niet vergis, heb ik dat ook. Ik ga in geen geval mijn mening aanpassen na jullie commentaren, doch ik trek wel degelijk mijn conclusies over personen die zomaar zaken gaan quoteren naar andere fora. Ik weet ook wel : op elk forum zullen discussies uitgelokt worden, dat is nu eenmaal één van de kenmerken van fora. Maar hou ze dan ook binnen het betrokken forum, en ga niet zomaar mensen een dolk in hun rug steken, door achter hun rug te handelen op andere fora. Ik sta steeds open voor een gefundeerde discussie, maar dit gaat wel mijn petje te boven. Ik respecteer ieders mening, maar kan zeer moeilijk begrijpen dat meningen zomaar overgeheveld worden van her naar der.

Als verantwoordelijke van het andere betrokken forum kan ik al zeggen dat we het betreuren dat dit is gebeurd al hebben we natuurlijk de handelingen van onze eigen forummers niet in handen. Maar ik ben er vrij zeker van dat Redje niet aan de mogelijk gevolgen heeft gedacht bij zijn copy/paste actie.

Wat mij betreft : einde verhaal, het loont toch de moeite niet. Of hoe zegt het spreekwoord het ook weer ? "Wat baten kaars en bril, als de uil niet zien wil?" Kaars en bril werden reeds geruime tijd geleden gegeven aan FKI, via diverse kanalen, organisatoren en andere instanties, doch een oogarts blijkt er toch nog steeds welkom te zijn!

Och, wat mij betreft loont het de moeite wel aangezien ik nu net één van de mensen ben die de afkeer jegens FKI helemaal niet begrijpen kan. Ik zie niet in waar FKI kaars en bril zou nodig hebben eerlijk gezegd. In mijn ogen is het toch nog één van de weinige kartings die regelmatig moeite doet om het zijn piloten zo veel mogelijk naar de zin te maken. (circuit drie keer op de week verleggen ten koste van de rug van de marshalls, circuit volledig nat spuiten om de mensen de kans te geven te komen oefenen op een spekglad circuit, alle bescherming van de karts halen met risico op meer eigen kosten,...) Ik zou het veel andere uitbaters eens willen zien doen, ze verklaren ons zot.

Flitser
15-10-2003, 11:41
Originally posted by joost Dat paaltje stond op een slechte plaats, hetgeen door de uitbater van FKI ook is toegegeven, echter maar na een ongeplaatste reactie aan mijn adres.

Ik kan begrijpen dat als je de ene kart na de andere de technische zone ziet inrijden met een geplooide achteras (en dat tijdens de oefenritten) en je zit met vorig jaar in je achterhoofd dat de moed dan toch wel even tot in je schoenen zakt en dat je dan even boven je theewater gaat. Jammer voor de eerste persoon die dan in de buurt kwam, ik was blij dat ik het niet was...

Wij treffen dan ook geen schuld

En Dimi heeft zich dan ook verontschuldigd... of vergis ik mij?

Bovendien vond de uitbater van de karting het nodig mijn naam al door het slijk te trekken tijdens de breifing niettegenstaande ik een klant van ongeveer € 2500 per jaar ben. Hij zou beter moeten weten. Ik ga dit geld dan ook elders uitgeven als er geen verontschuldigingen volgen.

Heb ik dan iets gemist?
Eerlijk waar, ik kan hier niet volgen.
Joost, je kent Dimi toch zelf al lang genoeg dat hij regelmatig sarcasme gebruikt. Als je hem niet kent kan dit zeer raar overkomen maar wij weten beide toch wel beter niet? Ik weet trouwens niet over welke opmerking je het hebt en zou graag meer info hebben.

Hoewel de reactie van Mistery misschien wat op het scherp van de snee is, zit er zeker een kern van waarheid in. Diegenen die € 1500 neertellen voor een 24 uren zijn in de eerste plaats klanten en dan is een klantvriendelijke houding volledig op zijn plaats; dit mis ik echter op FKI. De uitbater denkt immers dat hij 'baas' is; en dat is hij niet, tenminste niet ten overstaan van zijn klanten. Klant is koning zegt een oud spreekwoord en dan hoeft er geen keizer meer op te dagen...

Blue Knee

Dimi is vriendelijk tegen zijn klanten, of die nu 2500 euro meebrengen of niet. Anderzijds schrikt hij er ook niet voor terug om zijn beste klanten terecht te wijzen en dat soms met harde woorden en dat dwingt bij mij respect af en niet bij mij alleen trouwens. Maar hey, niemand is zonder fouten, en misschien is Dimi hier wel degelijk over de schreef gegaan, daar kan ik nu niet over oordelen.
Maar zoals elk zijn mening mag uiten: FKI blijft bij mij één van DE indoorkartings; eentje waar kwaliteit nog steeds belangrijker is dan kwantiteit. Dimi blijft een geval appart, maar zo heeft ieder mens zijn voor- en nadelen... is het niet Joost?

redje
15-10-2003, 15:48
Originally posted by Flitser
Daar ben ik het volledig mee eens maar Redje had het misschien niet slecht bedoeld.

Dat was zeker nie slecht bedoeld, ik wilde gewoon daarover kunnen discussiëren. En als ge me zoveel zaken tegelijk bezig zijt, dan durft t al eens misgaan. :frusty:

flugel
15-10-2003, 17:27
Originally posted by Flitser
Ik denk net aan één lullige opmerking... de enige bij mijn weten... ik heb er dan ook op gereageerd hé flugel, net zoals vele anderen trouwens. T GP moest idd maar eens beter nadenken want :rolleyes: :fight:

Profs denken niet na eh Flitser!! :D

Flitser
15-10-2003, 17:31
Originally posted by flugel
Profs denken niet na eh Flitser!! :D

:rolleyes: Pas op, of men denkt hier nog dat ik dat woord in mijn mond heb genomen en dat is NIET zo ;)

Flitser
17-10-2003, 01:18
Wat de nieuwe topic betreft die ondertussen op slot is wil ik toch nog even één ding zegen.

Ik kan me vergissen Flugel maar ik denk niet dat "seizoenapostel" Dimitri is. Ik leid dit af uit de verjaardagsdatum die de persoon in kwestie heeft ingevuld en uit de reactie. Ik ben er vrij zeker van dat als Dimi zich geroepen voelt om hier te komen reageren dat hij dat dan open en bloot zal doen zonder zijn identiteit te verhullen. Ik wil me verder niet moeien tussen de disputen die er lijken te zijn tussen Dimi en sommige andere betrokkenen maar ik wil ook niet dat alles hierdoor nog eens escaleert en dat Dimi hierdoor nog eens in een verkeerd daglicht komt te staan terwijl hij hier nog geen woord is komen posten...

SEIZOENAPOSTEL
17-10-2003, 06:52
Om verdere misverstanden te vermijden : ik ben inderdaad Dimitri niet.
Wel een klant van FKI, in die zin dat mijn zoon van 12 daar rijdt.
Ook afgelopen weekend heeft hij deelgenomen in een 2/3 jongerenteam, en zich reuze vermaakt.
Ik heb er geen moeite mee mij niet achter een schuilnaam te verschuilen : 'seizoenapostel' is een woordenspel tussen mijn familienaam 'seizoen' en mijn voornaam 'apostel'.

Neen, die 24 h. waren misschien niet perfect qua organisatie, maar waar wel ?
Overigens vond ik mijn reactie op Mistery van hetzelfde gehalte dan zijn reactie op FKI.

SEIZOENAPOSTEL
18-10-2003, 09:48
Mijn profiel is aangepast.
Ik heb de gewoonte voor mijn mening uit te komen, en iedereen mag weten wie ik ben.

Om de spin met Mystery te corrigeren : ik ben inderdaad te persoonlijk geweest, tenminste zonder Mistery te kennen.
Dat is duidelijk gebleken uit een paar reacties van zijn vrienden.
Beter een PM gestuurd.

Maar uit de reacties die ik heb ontvangen langs verschillende wegen is eveneens gebleken dat Dimitri vrienden heeft.
Ikzelf apprecieer hem heel erg voor de inspanningen die hij doet t.o.v. b.v. kinderen en anders-validen.

Zo, we hebben opnieuw de juiste lijn te pakken.

JFL
18-10-2003, 12:39
Originally posted by SEIZOENAPOSTEL
Om verdere misverstanden te vermijden : ik ben inderdaad Dimitri niet.
Wel een klant van FKI, in die zin dat mijn zoon van 12 daar rijdt.


Welkom op De Paddock! Ik zat al een paar dagen mijn hersens te breken over wie dit nu zou kunnen zijn. Dat het Dimi zelf niet was, had ik wel meteen door.

In elk geval de groeten aan Jan & nog eens proficiat met zijn schitterende vijfde plaats!

flugel
18-10-2003, 13:08
Originally posted by JFL
Welkom op De Paddock! Ik zat al een paar dagen mijn hersens te breken over wie dit nu zou kunnen zijn. Dat het Dimi zelf niet was, had ik wel meteen door.

In elk geval de groeten aan Jan & nog eens proficiat met zijn schitterende vijfde plaats!

hersens breken :rolleyes: pijnlijk :D

Flitser
30-10-2003, 11:47
Foto's zijn terug te vinden op www.racingpictures.be