Log in

View Full Version : 50ste belcar wedstrijd

joost
13-10-2003, 21:19
Zoals iedereen al wel gehoord heeft, vieren we dit weekend de 50ste Belcar wedstrijd. Nu ben ik voor een artikel op dailysportscar op zoek naar resultaten van de 50 races. Geen uitgebreide of gedetaileerde listings maar Top-10 + eindresultaat van het kampioenschap. Heeft iemand dit?

many thanks,

Joost

Baron
14-10-2003, 00:09
Ik denk dat A.J. hiervoor de juiste persoon is.

Werner333
14-10-2003, 10:51
En welke grote kleppers mogen we verwachten?

A.J.
14-10-2003, 14:08
Originally posted by joost
Zoals iedereen al wel gehoord heeft, vieren we dit weekend de 50ste Belcar wedstrijd. Nu ben ik voor een artikel op dailysportscar op zoek naar resultaten van de 50 races. Geen uitgebreide of gedetaileerde listings maar Top-10 + eindresultaat van het kampioenschap. Heeft iemand dit?

many thanks,

Joost

Ik heb deze gegevens. Ze staan wel allemaal op papier dus wordt het moeilijk om u deze allemaal te bezorgen.

Megane
14-10-2003, 16:00
Originally posted by A.J.
Ik heb deze gegevens. Ze staan wel allemaal op papier dus wordt het moeilijk om u deze allemaal te bezorgen.

Is de info gratis, of moet je een abbonement nemen. ;)

Gilles
14-10-2003, 19:46
Originally posted by Megane
Is de info gratis, of moet je een abbonement nemen. ;)

:D http://www.f1world.be/phpBB2/images/smiles/rofl.gif http://www.f1world.be/phpBB2/images/smiles/rofl.gif http://www.f1world.be/phpBB2/images/smiles/rofl.gif http://www.f1world.be/phpBB2/images/smiles/rofl.gif

JFL
14-10-2003, 20:00
Zeg mannekes,

Aangezien er blijkbaar na al die tijd nog altijd mensen aanstoot nemen aan de formule van ons medium: probeer eens elke morgen tegen uw krantenboer te gaan zagen dat uw gazet niet gratis krijgt...

N.B.: Ik had zeker mijn twijfels bij de lancering vanhet betalende concept, maar het laatste jaar heeft denk ik wel bewezen dat de zaak leefbaar is. Een jaarabonnement is trouwens de enige manier om de nieuwsarme wintermaanden voor een medium enigszins leefbaar te houden.

N.B.2: Iedereen mag weten dat ik aan DSC nu eens absoluut niks verdien. Zelfs integendeel, mijn films en foto's betaal ik tot nader order nog altijd zelf. Maar aangezien ik in andere sectoren als journalist werk, besef ik maar al te goed dat kwaliteitsinformatie niet gratis is... En ook niet per sι gratis hoeft te zijn!

Enfin, genoeg gezaagd. Seffens wordt dat hier nog een zaag-thread. ;)

P De Sonville
15-10-2003, 01:34
Bedoel je daarmee dat andere (gratis) sites geen kwaliteit leveren?

R&S
15-10-2003, 06:44
Beste Peter,

ik heb een betaald abo op dailysportscar.com en die site staat voor endurance en GT op een zeer hoog niveau. Zij leveren redactionele meerwaarde aan nieuws, iets wat je van een site zoals autosport.be niet kan zeggen. Er is een hemelsbreed verschil tussen het knip- en plakwerk van autosport.be en wat zo'n betalend medium doet.
Maar daarvoor betaal je dan ook hθ?
Maar daarmee heeft die gast zijn info nog altijd niet en daar gaat het hier toch om?

Werner333
15-10-2003, 11:25
Heren, de discussie over betaal sites en gratis sites werd hier al eens gevoerd.
In deze thread gaat het over de 50 ste Belcar race.
Ik zou zeggen terug on topic please.

Ter info: die thread vind je hier (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=5130&highlight=dailysportscar).

JPMontoya
15-10-2003, 18:25
Wie won eigenlijk de 1ste belcar race ooit ?

Bart.Vandecavey
15-10-2003, 19:53
Ik denk Hemroulle en Verbergt...

fast freddy
16-10-2003, 21:16
als je eens bekijkt wat er allemaal op die 50 races veranderd is....
en het gaat nog beter worden.....:lol:

Rrubinio
16-10-2003, 21:45
Voorlopige deelnemerslijst (16-10-03)

BELCAR MASTERS

2)…. Dupont Vincent – Bouvy Frιdιric ….. Chrysler Viper GTS-R
3)…. Wauters Koen – Wauters Kris ….. Porsche 996 Biturbo 3.6
4)…. Kuismanen Pertti – Hasenbichler Karl – Vosse Vincent ….. Chrysler Viper GTS-R
5)…. Selleslagh Patrick – Vannerum Marc ….. Chevrolet Corvette C5R
6)…. Meulders Wim – Geboers Eric ….. Porsche 996 Biturbo 3.8
7)…. Vancraeynest Frank – Janssens Jaak ….. Porsche 996 Biturbo
8)…. Van Dyck Wilfried – Raus Raymond – Moonen Paul ….. Porsche 993 Biturbo
9)…. Mattheus Chris – Redant Bert ….. Audi TT 4.2
14)… Van Sande Leo – Marcus Palttala ….. Porsche 996 Biturbo
15)… Virtanen Risto – Nostermans Pascal ….. BMW Z3 GT 5.0
16)… Van Bavel Tom – Van Woensel Chris ….. BMW Z3 GT 5.0
17)… Buurman Herman – Buurman Yelmer ….. Marcos LM600
18)… Van Dongen Danny – Noorman Wim ….. Marcos Mantis 4.9
19)… Van de Haterd Toon – De Groot Hans ….. Marcos Mantis 4.9
20)… Vanierschot Albert – Van Roey ….. Porsche 996 Biturbo
23)… Moritz Bert – De Sterck Dirk ….. Marcos Mantis
25)… Canaguier Christophe – Bourson Dominique ….. Venturi 500 LM
31)… Goossens Marc – Penders Rudi ….. Porsche 996 GT3 RS
32)… Lamot Franz – Couwberghs Bart ….. Porsche 996 GT3 R
33)… Schreurs Patrick – Decraene Philippe ….. Porsche 996 3.8
34)… Menten Jos – Verbergt Tim ….. Porsche 996 GTR
35)… Geerinckx Dirk – Thiron Lieve – Geerinckx Mathieu ….. Porsche 996 GT3 Cup
36)… Thiers Frank – Thiers Hans ….. Porsche 996 GT3 RS
37)… Van Rossem Bert – Kok Arnout ….. Porsche 996 GT3 R
38)… De Laet Danny – Vollebergh Joost ….. Porsche 996 GT3 Cup
40)… Lefort Christian – Lambert Yves ….. Porsche 996 GT3 RS
42)… Vanmoerkerke Laurent – De Drijver Bernard – Dentant Philippe ….. Stealth B6
44)… Ugeux Sebastien – Kuppens Renaud ….. Gillet Vertigo Streiff
45)… Ceusters Patrick – Metior Steve ….. Porsche 993
46)… Venhoeven Jean-Pierre – Dφring Frank ….. Porsche 993 3.8
47)… Beliλn Patrick – Cuyvers Dimitri … BMW Z3 Coupι evo III
49)… Aerts Joe – Xxxxx …… Porsche
51)… Theuws Peter – Derlaele Patrick ….. BMW E36 3.2
52)… Jakobs Jan – Van Elderen Jan ….. BMW E46 M3 GTR 5.0
53)… Carlier Andrι – Pasteels Roman ….. BMW E46 M3 GTR 3.6
54)… Verpoort Pieter – TBN ….. BMW E36 3.2
55)… Van de Velde Alexandra – Boden Stephanie ….. BMW E46 3.2
56)… Meijers Frank – Broekmans Mark ….. BMW E46 M3 GTR 3.2
57)… Severich Georg – Kenis Guino ….. BMW M3 GTR
58)… Jeuris Wim – Werckx Guido ….. BMW M3
59)… Aerts Peggy – Lippens Jurgen ….. BMW E36 M3 3.2
60)… Frans Tony – Moury Jonathan ….. BMW E46 Coupe
62)… Courmont Alain – De Coene Didier ….. Saab Viggen 9.3
63)… Verbist Franηois – Maes Ruben ….. VW Bora R Tdi 2.0
64)… Neyens Marc – Jacobs Carl ..... Mercedes CLK
71)… Qvick Erik – Buytaert Jack ….. Mini Cooper S3
72)… Van Bellingen Steve – Leyssens Koen ….. BMW E36 STW
73)… Moore Willie – Cox Dave ….. BMW E36
74)… De Keersmaeker Michael – Van Delm Peter ….. BMW M3 GTR
76)… Verhoeven Stefan - Empsen Johan ….. BMW E36
77)… Beckers Peter – Cassiers Serge ….. BMW M3
92)… de Sordi Loris – Muytjens Olivier ….. Ford Mondeo S

fast freddy
16-10-2003, 21:53
mooi een clk....die heb ik nog net gezien.....tezij we die ooit eens vroeger in de castrol belcar hebben gezen.....dan zal het mooi worden :D

karld
16-10-2003, 22:18
Op het internet kan je toch gewoonweg alles vinden
de resultaten van 97 - 98 - 99 en 2000 kwam ik tegen op
www.classicscars.com/wspr/results/belcar/nf_belcar_home.html

Bart.Vandecavey
16-10-2003, 23:13
Mooi, mooi, mooi de Deti CLK, hopelijk hebben ze hem in orde gekregen!

Bart.Vandecavey
16-10-2003, 23:19
http://gto-racing.nexenservices.com/gtworld_MercedesCLK_Deti_1.jpg
Voor de mensen die hem niet zouden kennen...
foto van GTO-racing (een schitterende site trouwens)

Bart.Vandecavey
16-10-2003, 23:20
Een evolutie van de Z3, is dit de eerste maal dat hij meedoet in die configuratie?

redje
17-10-2003, 12:46
Laat die bak maar komen.

Mistery
17-10-2003, 12:50
Inderdaad, hoe meer zielen, hoe meer vreugd !

flugel
17-10-2003, 13:18
Originally posted by redje
Laat die bak maar komen.

wagen eh... :)
Bak is zo... euhm... "bierbak-achtig" doet oneer aan die wagen ;)

alex4x4
17-10-2003, 15:21
Originally posted by Rrubinio
[B]Voorlopige deelnemerslijst (16-10-03)

BELCAR MASTERS

20)… Vanierschot Albert – Van Roey ….. Porsche 996 Biturbo

Van Roey bij ad? Normaal (zonder dat accident) ging hij toch bij glpk rijden, hij staat zelfs op de site van glpk als piloot :confused:

redje
17-10-2003, 17:46
Originally posted by flugel
wagen eh... :)
Bak is zo... euhm... "bierbak-achtig" doet oneer aan die wagen ;)
Mja, mss wel, maar k bedoel da eervol, zo als van 'snelle bak'. Precies of er ne DTM meerijdt. :)

Scapa
17-10-2003, 19:54
Vanierschot en Van Roey rijden dit weekend met een 993 en niet met een 996. De CLK is er inderdaad maar die heeft vandaag heel de dag in de garage gestaan, zonder motor... De Stealth werd daarstraks ook terug ingeladen. Van Moerkerke en Dentant reden de vrije training met de ex-Russell Porsche dus ik vermoed geen Stealth dit weekend.

redje
17-10-2003, 20:29
Originally posted by stijnconinx
Vanierschot en Van Roey rijden dit weekend met een 993 en niet met een 996. De CLK is er inderdaad maar die heeft vandaag heel de dag in de garage gestaan, zonder motor...
S nie slim ge da ze ne moteur zijn vergeten kopen. :+

fast freddy
18-10-2003, 17:07
allegeluk is et voor ons (de toeschouwers en mensen die niet in een wagen zitten ) geen najaars storm zoals vorg jaar.....hebben de wagens daar toen eigenlijk last van gehad ?

flugel
18-10-2003, 17:23
Originally posted by fast freddy
allegeluk is et voor ons (de toeschouwers en mensen die niet in een wagen zitten ) geen najaars storm zoals vorg jaar.....hebben de wagens daar toen eigenlijk last van gehad ?

er kwamen toen veel te veel bladeren terecht in de luchthappers dacht ik... allι das toch het geen ik mij nog herinner van vorig jaar + het feit dat het veeeeel te gevaarlijk was om naar zolder te rijden ('k ben toch maar geweest toen :D)

redje
18-10-2003, 17:27
er kwamen toen veel te veel bladeren terecht in de luchthappers dacht ik... allι das toch het geen ik mij nog herinner van vorig jaar + het feit dat het veeeeel te gevaarlijk was om naar zolder te rijden ('k ben toch maar geweest toen :D) Tijdens een van de new procar races is toen de wagen van Hemroulle dacht ik aan t einde van t rechte stuk gestopt om de bladeren te verwijderen, anders koelde de motor nie meer voldoende. ;)

flugel
18-10-2003, 17:29
Originally posted by redje
Tijdens een van de new procar races is toen de wagen van Hemroulle dacht ik aan t einde van t rechte stuk gestopt om de bladeren te verwijderen, anders koelde de motor nie meer voldoende. ;)

en 't was 's avonds dan ook al vre vroeg donker, het einde vd procar kon toen niet schoner in de verf gezet worden...

fast freddy
18-10-2003, 18:21
er kwamen toen veel te veel bladeren terecht in de luchthappers dacht ik... allι das toch het geen ik mij nog herinner van vorig jaar + het feit dat het veeeeel te gevaarlijk was om naar zolder te rijden ('k ben toch maar geweest toen :D)

dat het veel te gevaarlijk was...ik vroeg aan men pa om mij er naartoe te brengen en hij verklaarde me onmiddelijk zot
...(is nog beleefd utgedrukt)
maar voor morgen ziet het weer er toch wat beter uit

Maarten
19-10-2003, 13:16
das juist ik ben daar toen ook geweest en als ik mij niet vergis werd de procar inderdaad in de pikkendonker afgesloten ...

het was toen ongelooflijk koud, en toch blijven zitten op de hoofdtribune .. hoe zot kan ne mens toch zijn ... :D ... maar dat is nog niks vergeleken met wat we dit jaar tijdens de 24u spa hebben moeten verdragen, in de gietende regen met ons stoeleke en paraplu en een voorraad bier in de gietende regen aan de dubbele linkse ... ne mens heeft toch niet veel nodig om gelukkig te zijn :D

PorscheGT
19-10-2003, 17:18
zoals verwacht is de 50ste belcar-wedstrijd gewonnen door vincent dupont/frederic bouvy chrysler van sande 2de , g&a racing wint touring-klasse vandaag vanbellingen 2de=

Belcar - Race:
1.DUPONT/BOUVY chrysler viper gts
2.VAN SANDE/PALTTALA porsche gt2 biturbo
3.LAMOT/COUWBERGHS porsche gt3-r
.....
15.DE KEERSMAECKER/VAN DELM bmw m3 gtr
.....
17.VANBELLINGEN/LEYSSENS bmw stw
18.COX/MOORE bmw e36

Scapa
19-10-2003, 22:42
Originally posted by Maarten
das juist ik ben daar toen ook geweest en als ik mij niet vergis werd de procar inderdaad in de pikkendonker afgesloten ...

Ik voelde mij toen niet gerust in onze tent. Op de duur ze moeten platleggen omdat ze dreigde te gaan vliegen..

het was toen ongelooflijk koud, en toch blijven zitten op de hoofdtribune .. hoe zot kan ne mens toch zijn ... :D ... maar dat is nog niks vergeleken met wat we dit jaar tijdens de 24u spa hebben moeten verdragen, in de gietende regen met ons stoeleke en paraplu en een voorraad bier in de gietende regen aan de dubbele linkse ... ne mens heeft toch niet veel nodig om gelukkig te zijn :D [/QUOTE]

:D Waar is de tijd :D

A.J.
20-10-2003, 10:26
Was toch weer een leuk feestje gisteren avond in het ontvangstcentrum. Nu op naar de 100ste Belcar wedstrijd...

moore
20-10-2003, 11:26
ja idd dat is waar andy ik zou zeggen die wat er niet waren jullie hebben wat gemist ;)

Asterix
20-10-2003, 16:12
Heeft er ondertussen iemand de volledige uitslag beschikbaar, na de deklasseringen ?

Scapa
20-10-2003, 16:30
No niet gezien in ieder geval. Volgens mij wordt door een klacht KS (Vanbellingen-Leyssens) kampioen in TB: evenveel punten als de Mini maar meer overwinningen... Volgens mij moet het weinig voldoening geven om zo kampioen te worden maar kom. Er zijn toch domme dingen gebeurt bij sommige teams dit weekend als je het mij vraagt!

Door onze overwinning in de Toerisme klasse en dus ook in TB worden we nog waarschijnlijk nog vijfde in Toerisme en derde in TB. Met het meeste klasse-overwinningen (3) had er meer moeten inzitten. Gisteren is nogmaals gebleken dat we over de snelste BMW van het pak beschikken... Toch een mooie seizoensafsluiter voor het team en voor mij persoonlijk een mooi (voorlopig) einde van mijn tijd bij het team op de races. Omwille van mijn bisjaar moet ik mij van thuis volledig concentreren op mijn studies wat inhoudt dat ik dingen moet laten vallen waaronder... de races. Ik blijf nog wel voor het team werken zij het dan enkel in de garage en achter de schermen.

btw: Roel, in het vervolg wat meer op weekend gaan :p :D

Megane
20-10-2003, 17:56
Originally posted by Asterix
Heeft er ondertussen iemand de volledige uitslag beschikbaar, na de deklasseringen ?

Wie wat waar????? ik ben onmiddelijk na Belcar vertrokken en ik mis blijkbaar iets. :confused: :confused:

Scapa
20-10-2003, 18:30
Qvick en Thiers dat ik weet.

Asterix
20-10-2003, 19:43
Even een verduidelijking. Er is geen klacht ingediend, maar dit is gewoon een reactie op het rapport van de standcommissarissen waarin overtredingen tegen het sportreglement staan aangegeven. Verschillende ploegen hebben gezondigd en zijn daar ook voor bestraft.o.a. Niet voldoende tijd rijden, negeneren van stop§go vlag etc. Dit heeft natuurlijk zijn invloed op het klassement.

Asterix
20-10-2003, 19:48
. Volgens mij moet het weinig voldoening geven om zo kampioen te worden maar kom.

Laat ons zeggen dat KS-Motorsport dit jaar anders ook zijn tegenslagen heeft gehad, maar dat de resultaten bij aankomst dan ook altijd denderend waren. Een deklassering zullen we niet toe wensen, maar we hebben wel gestreden voor de reusltaten.

Bart.Vandecavey
20-10-2003, 20:23
Qvick en Thiers dat ik weet.

Euhm het was niet echt een sanctie maar eigenlijk logica 3 piloten ingeschreven 1 niet gereden dus krijgt die ene piloot geen punten voor het drivers challenge kampioenschap... Is al meer gebeurt maar dit is de eerste keer dat ze er zo zwaar over vallen...

ICEMAN
20-10-2003, 20:39
Originally posted by A.J.
Was toch weer een leuk feestje gisteren avond in het ontvangstcentrum. Nu op naar de 100ste Belcar wedstrijd...

Bwa, in de mini tent wast beter. Vooral de champagne eh Alexandra. :D

Bart.Vandecavey
20-10-2003, 20:40
Originally posted by ICEMAN
Bwa, in de mini tent wast beter. Vooral de champagne eh Alexandra. :D

Ik was daar ook natuurlijk!

ICEMAN
21-10-2003, 14:19
T was daar goe eh. :cool: :)