Log in

View Full Version : Voorbeschouwing Daikin Racing Team/Belgian Masters Zolder

P De Sonville
15-10-2003, 00:15
Mediagroup Van Dyck Belcar
“Het seizoen afsluiten met een podium”

Dat is wat beide Daikin-amazones in koor zingen naar aanleiding van de Belgian Masters komende zondag op Circuit Zolder. Daar wordt immers de laatste Belcarrace van het seizoen verreden. En een podiumplaats voor het Daikin-team is echt niet te hoog gegrepen voor het duo Alexandra Van de Velde/Stephanie Boden. Tijdens het Racing Festival, een paar weken eerder, reed Stephanie een perfecte eerste stint en lag op een 3de plaats in klasse TA (Toerisme + 3000cc), alvorens de bolide aan Alexandra toe te vertrouwen.
“Door problemen met de olietemperatuur kon ik amper een viertal ronden trainen, maar door het feit dat ik datzelfde weekend ook uitkwam in Formule Renault 2000, had ik al wat kimometers in de benen”, verduidelijkt Stephanie. Het feit dat de snelheid, rem- en schakelpunten in beide disciplines totaal verschillend zijn, bewijst dat het 18-jarige Limburgse talent over een groot aanpassingsvermogen beschikt. Alexandra kon de ideale uitgangspositie moeiteloos handhaven tot de BMW M3 op amper 25 minuten van de geblokte vlag, en in 2de stelling in de TA-klasse, zich plots bij het uitkomen van de Pif-Paf in de vangrails boorde. Bij een analyse achteraf werd een stuk metaal teruggevonden in de linkse achterband en schade vastgesteld in de wielkast, wat meteen het onstabiele karakter van de BMW verklaarde. Een totaal overwachte wending, want Alexandra had op dat moment de wedstrijd onder controle en stevende zonder echt te forceren af op een verdiende podiumplaats.
“Een spijtige zaak, maar dit zijn nu eenmaal de harde wetten van de autosport”, relativeert vader Christian Van de Velde. “Niet alleen het podium in Francorchamps viel in het water, maar ook in de eindafrekening van het kampioenschap mogen we een ereschavot vergeten. En telkens zijn het de 24 Uren van Zolder en de daaraan verbonden dubbele punten, die ons steeds de das omdoen. Vorig seizoen lagen we net voor de 24 Uren 3de in de tussenstand toen een Marcos zich in onze wagen boorde. Hetzelfde scenario dit jaar net voor de etmaalrace. 3de in de tussenstand, maar ditmaal ging de motor in de poeier. Een podiumplaats in Francorchamps zou de meisjes nog in de running hebben gehouden voor een podium bij de eindafrekening, maar het heeft niet mogen zijn. Laat ons hopen dat we komende zondag nog eens met de champagne mogen spuiten”.

Mini Cooper Challenge

Alexandra Van de Velde:
Zéér ambitieus

Tijdens één van de laatst verreden manches in Francorchamps dook ze nog als achtste onder de geblokte vlag. Vandaar dat de Wetterse amazone met een gezonde dosis verse moed richting Zolder afreist voor de seizoensafsluiter in de Mini Cooper Challenge. Momenteel staat ze 10de in de tussenstand, maar de Mini-pilote wil minstens nog één plaats opschuiven in de eindafrekening.
“Ik wil in ieder geval een sterke chrono rijden”, geeft Alexandra tekst en uitleg.
“Een plaats binnen de top 10 ambiëren lijkt me realistisch, al hoop of droom ik om tijdens de eerste manche als zesde te worden afgevlagd. Zodoende zou ik voor de tweede wedstrijd vanop de pole kunnen vertrekken. We hebben in ieder geval een extra trainingsdag ingelast. Voor volgend jaar gaan mijn ambities nog verder. De Mini Coopers zullen een pak sneller en krachtiger worden. We gaan ons tijdens de winterperiode goed voorbereiden en niets aan het toeval overlaten.
Volgend seizoen gaan we resoluut voor het podium”, besluit een vastberaden Alexandra Van de Velde.

fast freddy
16-10-2003, 21:10
wat kan ik nog meer zeggen dan.....VEEL SUCCES

ICEMAN
21-10-2003, 14:40
T heeft jammer genoeg weer eens niet mogen zijn voor Alexandra & Stéphanie. T zag der nogthans goed uit met die knaltijd (1:47:9). Maar ja, op naar t volgende seizoen en hopen op meer podiumplaatsen.

flugel
21-10-2003, 17:53
Zijn die weer uitgevallen toch??

Scapa
21-10-2003, 18:14
Originally posted by ICEMAN
met die knaltijd (1:47:9

:rolleyes:

flugel
21-10-2003, 18:31
Originally posted by stijnconinx

Wa is't Coninx? Hoorde hem nog "knallen" :D

Bart.Vandecavey
21-10-2003, 19:41
Originally posted by stijnconinx

Voor die auto van jullie is dat misschien geen knaltijd... Maar als je die tijd van jullie vergelijkt met GTB, en die van GTB met GTA...

Driesco
21-10-2003, 19:50
1.47' is een Clio Cup tijd. ( punt ) :)

A.J.
21-10-2003, 19:56
Originally posted by Driesco
1.47' is een Clio Cup tijd. ( punt ) :)

Ik zal uwe tijd dan eens chronometreren tijdens de 10 uren :D

ICEMAN
21-10-2003, 19:58
Originally posted by flugel
Zijn die weer uitgevallen toch??

Ja, na ongeveer 20 minuten. :(

T was wel de eerste keer da ze zo ne tijd rede ze. Merci Stéphanie'ke. :cool:

EDIT: Sorry, Alexandra draaide ooit al es ne lage 1:47 Tnx A.J. ;)

Driesco
21-10-2003, 20:08
Originally posted by A.J.
Ik zal uwe tijd dan eens chronometreren tijdens de 10 uren :D

Andy " CLIO CUP " hé, genen TC Clio :)
Ons record is 1.51.9 genen bal sneller, maar geef toe, dienen BMW kan toch sneller hé. Ik twijfel zeker niet aan de capaciteiten van de pilotes, dat zal je mij nooit horen zeggen. NOOIT hé

ICEMAN
21-10-2003, 20:20
Originally posted by Driesco
dienen BMW kan toch sneller hé.

Als de normale motor erin ligt wel ja ma die is jammer genoeg in de poeier gedraaid. :(

Scapa
21-10-2003, 20:35
Originally posted by Bart.Vandecavey
Voor die auto van jullie is dat misschien geen knaltijd... Maar als je die tijd van jullie vergelijkt met GTB, en die van GTB met GTA...

Ze rijden wel in een hogere klasse als ons eh, wij 3.0 zij een 3.2... Het komt neer op een GTB die sneller is als een GTA ;) Daar moet echt toch meer inzitten....

flugel
21-10-2003, 21:10
Als de normale motor erin ligt wel ja ma die is jammer genoeg in de poeier gedraaid. :(

in de wedstrijden voor de 24u lag er toch ook een andere motor in niet? Want ik dacht dat er speciaal voor de 24u een andere was ingelegd. En als Stéphanie der 1.47 uitperst, en dit hetzelfde is dan wat Alexandra er ooit uitgehaald heeft zal het wel niet aan de motor liggen zeker :rolleyes:

Hoe zijn ze uitgevallen btw?

redje
21-10-2003, 21:13
Originally posted by flugel
in de wedstrijden voor de 24u lag er toch ook een andere motor in niet? Want ik dacht dat er speciaal voor de 24u een andere was ingelegd. En als Stéphanie der 1.47 uitperst, en dit hetzelfde is dan wat Alexandra er ooit uitgehaald heeft zal het wel niet aan de motor liggen zeker :rolleyes:

Hoe zijn ze uitgevallen btw?
Ik heb m zien staan aan de Ickx-chicane en aan de rechterflank was er niks mis. De rest kan k nie zeggen.

A.J.
21-10-2003, 21:36
Even ter verduidelijking. Deze BMW is helemaal niet snel te noemen. Met zijn gewicht van 1380 kg is het één van de zwaarste wagens van de Belcar. Verder heeft hij lange verhoudingen omdat met een standaard "pont" wordt gereden. Deze is nu stuk gegaan. Heb zelf al vaak met de wagen gereden en ben er zeker van dat hij met een Top piloot niet onder de 1'46" te krijgen is. Door verschillende gebeurtenissen o.a. de 24 uren van vorig jaar is er geen budget over om deze wagen te versnellen. Dus om hem te vergelijken met de 1100 kg wegende STW's of Full Groep A's en V8-ten is onterecht. Ik denk dat Alexandra in de Mini cup bewezen heeft dat ze aan een stuur kan draaien. Een voorbeeld : Peter Beckers, Marc Neyens, Rudi Penders en nog vele andere Belcar piloten hebben dit jaar meer dan eens de duimen moeten leggen tegen haar.
In Francorchamps draaide ik met de BMW 2'45" en zit Alexandra nu aan 2'46" terwijl de meeste BMW's tussen de 2'37" en de 2'42" zitten. Dus niet zo snel zeggen dat er VEEL meer uit deze wagen te halen is.

flugel
21-10-2003, 22:10
Originally posted by A.J.
Even ter verduidelijking. Deze BMW is helemaal niet snel te noemen. Met zijn gewicht van 1380 kg is het één van de zwaarste wagens van de Belcar. Verder heeft hij lange verhoudingen omdat met een standaard "pont" wordt gereden. Deze is nu stuk gegaan. Heb zelf al vaak met de wagen gereden en ben er zeker van dat hij met een Top piloot niet onder de 1'46" te krijgen is. Door verschillende gebeurtenissen o.a. de 24 uren van vorig jaar is er geen budget over om deze wagen te versnellen. Dus om hem te vergelijken met de 1100 kg wegende STW's of Full Groep A's en V8-ten is onterecht. Ik denk dat Alexandra in de Mini cup bewezen heeft dat ze aan een stuur kan draaien. Een voorbeeld : Peter Beckers, Marc Neyens, Rudi Penders en nog vele andere Belcar piloten hebben dit jaar meer dan eens de duimen moeten leggen tegen haar.
In Francorchamps draaide ik met de BMW 2'45" en zit Alexandra nu aan 2'46" terwijl de meeste BMW's tussen de 2'37" en de 2'42" zitten. Dus niet zo snel zeggen dat er VEEL meer uit deze wagen te halen is.

Ik reageerde enkel op het feit dat het aan de motor zou liggen, wat nogmaals tegengesproken wordt :)

Enneuh Andy, hoe zijn ze nu uitgevallen...

A.J.
21-10-2003, 22:13
pont kapot

ICEMAN
22-10-2003, 15:03
Idd Andy, ZEER spijtig voorval. :(

Maarten
22-10-2003, 18:24
spijtig dat het geen boem is
de auto ziet er anders wel super uit vind ik, alleen de snelheid ontbreekt blijkbaar!

ICEMAN
22-10-2003, 19:34
Met snelheid alleen kom je der niet. Zeker niet tijdens een 24 uurs race zoals RTM, Kuismanen, Selleslagh, ...

Maarten
22-10-2003, 20:03
Met snelheid alleen kom je der niet. Zeker niet tijdens een 24 uurs race zoals RTM, Kuismanen, Selleslagh, ...

weet ik wel
maar in de niet 24uurs races is het toch ook plezant als je goed kan meedraaien!
ik heb het bij ons ook gemerkt, als je geen toptijden draait gedurende de 3uurs races bij ons, dan kan je een goede plaats wel schudden!
belcar 2uurs races, zijn uiteindelijk ook sprintraces hé,ze duren gewoon wat langer, maar je moet nog wel een rappe auto hebben. Laat ons hopen dat ze een dik budget vinden voor volgend jaar zodat ze de auto sneller kunnen maken

ICEMAN
27-10-2003, 18:22
Wait & see! :D

Maarten
27-10-2003, 20:04
Wait & see! :D

wie weet hebben ze voor volgend jaar wel een mini-budget :p

ICEMAN
27-10-2003, 20:22
Don't think so! :D

Kelly Jamers
28-10-2003, 09:40
jaaaaaaaaaaaaaaaaa,
wa moet ik hier op zeggen...............????????????
we zullen wel zien zeker volgend jaar??

ICEMAN
28-10-2003, 13:14
Originally posted by Kelly Jamers
jaaaaaaaaaaaaaaaaa,
wa moet ik hier op zeggen...............????????????
we zullen wel zien zeker volgend jaar??

Wa ge daarop wilt zegge eh Kelly. ;)

Kelly Jamers
28-10-2003, 17:18
ik denk dat dit hiervoor niet de geschikte plaats is voor mij om commentaar te geven.
Sorry...

ICEMAN
28-10-2003, 19:08
K weet t. Sorry da k t zei. :frusty: