PDA

View Full Version : VW dumpt Henrard !!!!

Driesco
16-10-2003, 07:40
Bron: www.pitstop.tv

Zo zie je maar, zelfs een gereputeerde Belg binnen een grote groep heeft geen enkele zekerheid van een mooi contract. Je kan je voorstellen hoe wij moeten werken om nog maar een vijs te krijgen van AUDI ! Zonde, want deze mag was echt wel te pruimen. :(

Volkswagen heeft het contract van onze landgenoot Stéphane Henrard niet verlengd. Het contract van de Brusselaar loopt tot het einde van dit jaar. VW zal dus geen beroep doen op Henrard voor de Dakar 2004, die op 1 januari begint.

VW Racing heeft sinds kort met de Deen Kris Nissen een nieuwe chef. En Nissen heeft beslist dat er geen plaats meer is voor Henrard naast Jutta Kleinschmidt.

Henrard: "Het is onbegrijpelijk. Enkele dagen geleden ben ik door teammanager Kris Nissen op de hoogte gebracht. Een koel telefoontje, waarin hij me duidelijk maakte dat ik niet zou rijden. Op de vraag waarom bleef het stil aan de andere kant. Ik heb nu in een schrijven aan Volkswagen uitleg gevraagd. Antwoord heb ik nog niet."
"Resultaten kan men mij niet verwijten. Ik eindigde zesde in de Dakar en liet me ook in andere wedstrijden van mijn beste kant zien. Vorig jaar werd ik ingehaald vanwege mijn ervaring die ik had met mijn zelfgemaakte Buggy, waarmee ik in 2001 zesde eindigde, nu word ik zonder uitleg aan de kant geschoven. Mijn ervaring heeft men wel gebruikt om de Volkswagen Tarek te bouwen en op punt te zetten."

Henrard moet dus snel op zoek naar een ander project, wil hij nog aan de start raken van de komende Dakar.

Henrard: "Ik ben vooral ontgoocheld, omdat men mij zo laat op de hoogte heeft gebracht. De meeste zitjes zijn reeds verdeeld. Of een terugkeer naar het team van Schlesser aan de orde is? Ik denk niet dat Schlesser drie wagens zal of kan inzetten."

Ook bij Schlesser heeft Henrard nooit echt een kans gekregen. De Brusselaar dacht met Volkswagen vol in de roos te zitten ...

/* bericht verplaatst naar rally, Bart */