PDA

View Full Version : De Paddock Quiz 2004


Sennake
17-10-2003, 22:23
Voilà, de vragen zijn vandaag opgestelf door Werner en mezelf. Van 10 uur vanmorgen tot 20 uur vanavond aan één stuk door gewerkt. De middagpauze niet meegerekend...

Ze zijn verdorie niet van de poes, maar ik hoop dat jullie er evenveel plezier aan zullen beleven als wij eraan beleefd hebben.

Megane
18-10-2003, 08:49
Je mag ze al even doormailen, dan kan ik eens nakijken of ze goed zijn. :D :D :cool:

Guido
18-10-2003, 20:13
Originally posted by Sennake
Voilà, de vragen zijn vandaag opgestelf door ....

Ge begint precies al een beetje wartaal te praten. 't moeten inderdaad straffe vragen gaan worden. :+

Wellicht komt het vele werk er door alle vragen te gaan checken op het internet en alle vragen die gemakkelijk terug te vinden waren, zijn oordeelkundig uit de lijst verwijderd, of zo iets van die strekking :D :D :D

Sennake
18-10-2003, 20:15
Originally posted by Megane
Je mag ze al even doormailen, dan kan ik eens nakijken of ze goed zijn. :D :D :cool:

Awel ja, dan kan je ze meteen in volgorde van moeilijkheidsgraad rangschikken, want dat was voor ons eigenlijk het moeilijkst in te schatten... ;)

Sennake
18-10-2003, 20:16
Originally posted by Huudo
Ge begint precies al een beetje wartaal te praten. 't moeten inderdaad straffe vragen gaan worden. :+

Hoe bedoelf fje? Ik freek altijf fo...

sledge
18-10-2003, 21:09
En wanneer gaat hij van start? Ik ben alvast benieuwd.

Mark
18-10-2003, 21:16
Originally posted by sledge
En wanneer gaat hij van start? Ik ben alvast benieuwd.

In 2004! :D :D :D

sledge
18-10-2003, 21:26
Originally posted by Marshal
In 2004! :D :D :D

Nog iets preciezer nog? :D
Er was toch sprake om hem nu los van gp's plaats te laten vinden?

Bart.Vandecavey
18-10-2003, 22:08
Originally posted by sledge
Nog iets preciezer nog? :D
Er was toch sprake om hem nu los van gp's plaats te laten vinden?

Het begin van 2004... :p ;)

Sennake
18-10-2003, 22:43
We hebben in elk geval gerekend op 18 GP's en dus 36 vragen opgesteld. Maar of we nu de kalender van de F1 volgen ofwel direct van start gaan in januari, om dan elke 2 weken een nieuwe set van 2 vragen te stellen, daar zijn we nog niet helemaal uit. Daarom gooi ik de vraag eens in de (quiz)groep : wat verkiezen jullie zelf? Ik bedoel maar, de timing speelt voor ons niet echt een rol, maar we moeten natuurlijk wel telkens een deadline hebben. Als we dus de F1-kalender niet volgen, zal het iets zijn in de aard van "zaterdag om middernacht" van het weekend waartegen je de antwoorden moet insturen of zo...

Reacties?

Guido
18-10-2003, 22:55
Ik vond het principe van gelijklopen met de F1 kalender een prima leidraad. Ik vrees dat ik anders - gezien mijn drukke agenda en de daaraan gekoppelde sporadische verstrooidheid voor wat betreft niet professionele activiteiten - de dead-lines wel eens over het hoofd zou kunnen zien.

Dit jaar was het wel eens vaker het geval, ondanks regelmatig op het forum te komen, dat ik me op donderdag of vrijdag realiseerde van "oh ja, 't is dit weekend F1, dus mijn vragen nog!" ofwel "voor wanneer was het nu weer? oh ja, ik heb nog een week", omdat de F1 kalender toch redelijk goed in mijn hoofd zit... :D Anders zal ik er te zeer moeten op letten op die dead-lines. Allez ja, het heeft me zeker geholpen, quoi. :D

Dus het fromaat van dit jaar vond ik praktisch en meer dan prima. ;)

A.J.
18-10-2003, 23:09
Ik zou voorstellen : zoek er nog 8 bij en dan kan je elke week een nieuwe vraag stellen waarop we dan 2 weken bedenktijd hebben en dit vanaf 1 februari tot eind november.

Misschien ten navolging van het Engelse AUTOSPORT Magazine een CHRISTMAS QUIZ voor de feestdagen??? dus een soort "wintercup" van de quiz :D

Raceboy
19-10-2003, 00:09
Ik ben het wel eens met huudo. Die F1 kalender is handig als leidraad. Alleen dat insturen voor de start van de GP. In Australie durft dat nog wel eens mis te gaan. ;)

Guy
19-10-2003, 01:25
Persoonlijk vond ik dat de Formule 1 kalender de kansen voor iedereen gelijk maakte en er tevens voor zorgde dat er zonder problemen een strak tijdstabel werd gehandhaafd en door iedereen gerespekteerd.
Voor mij dus alles OK.

Wanneer Andy een Wintercup voorstelt, zijn we weer vertrokken.
Maar Sennake, misschien zijn er wel kandidaten om dit special event (in 't geval het er komt) mee in elkaar te steken ?

Jan
19-10-2003, 19:52
Hou het maar bij het volgen van de F1-kalender, ik hou nogal van mijn winterslaap ;)

jan

Mark
19-10-2003, 20:12
F1-schema volgen.............lekker simpel, de vragen zijn al moeilijk genoeg ;) :D

pompierke
19-10-2003, 22:34
ik ga dus volgend jaar meedoen en ik zou eveneens zeggen laat het gelijk lopen met de F1 kalender, dan hebben we toch een beetje meer pauzes tussen in.

pompierke

Obi-Jan
20-10-2003, 01:51
Voor mij maakt het niets uit. Deadline is deadline. Als ik ze kan oplossen, los ik ze op, anders niet; maar dat is wellicht te simpel.

Jan.
=---

Rallyloverke
20-10-2003, 11:47
Het schema volgens de F1-races is goed hoor. Hoewel ik meer van rally hou :-)

A.J.
11-11-2003, 18:25
wanneer is de start nu? Bij GP Australie?

joost
17-11-2003, 13:21
ik zou eigenlijk willen voorstellen om de Nascar-kalender te volgen dan blijft het nog spannender...

Werner333
17-11-2003, 21:20
Gij weet niet hoeveel uren we gezweet hebben om al die vragen op testellen zeker? En dan wilt ge er nog meer............
NO WAY :D :D :D

A.J.
17-11-2003, 23:40
zitten er ook vragen bij over Riley&Scott (R&S)? :D

Bart.Vandecavey
13-12-2003, 00:02
Originally posted by A.J.
zitten er ook vragen bij over Riley&Scott (R&S)? :D
Wie? Ken ik niet... :+ :p

Sennake
19-01-2004, 09:23
Zoals elk jaar zijn er ook nu weer 3 prijzen voorzien voor de 3 laureaten van de autosport-quiz. Dit jaar kan ik je alvast met enige trots de eerste prijs voorstellen waarvoor jullie gaan strijden : een prachtige lithografie van de hand van kunstenaar Carlos Ghys, die ik langs deze weg zou willen bedanken voor het gratis ter beschikking stellen van deze prachtige prijs.

Het gaat dit jaar om een litho getiteld "Brothers in arms", waarop Jo Siffert en Pedro Rodriguez te zien zijn in een bikkelharde strijd om de 1000 km van Spa in hun sensationele Gulf-Porsches 917K...

Beide piloten waren in 1970 "wapenbroeders", en ironisch genoeg kwamen ze allebei om het leven in 1971...

De litho zelf ziet er zo uit :

http://home.pi.be/~mathiasg/rodriguez.jpg

Sennake
19-01-2004, 09:27
Originally posted by A.J.
wanneer is de start nu? Bij GP Australie?

Gezien dit de voorkeur van de meerderheid geniet zullen we idd de F1-kalender blijven volgen als leidraad :)

Jan
19-01-2004, 15:53
Als je even naar mijn avatar kijkt, ben ik het haast aan mezelf verplicht om te winnen :rolleyes:

jan

Superdiesel
30-01-2004, 22:45
Aha, een kwis.
Ik heb efkes in de 2003 versie gekeken, het is wel niet allemaal F1 maar goed. Ik veronderstel dat ik wel mag meedoen, ook al ben ik hier nog niet zo lang.
(Niet dat je mij als een grote kanshebber voor de zege moet zijn)


Wat die timing betreft, ik vind het prima om de F1 kalender te volgen, maar hebben jullie die kalender al eens goed bekeken? Van 16 juni tot 11 juli zijn er op 5 weekends liefst 4 GP's. Is dat niet een beetje van het goede teveel om die in zulk een razend tempo af te werken? (de kwis dan, niet de GP's) Zeker omdat ik mij kan voorstellen dat er sommigen in die periode examens zullen hebben.
Zou het niet beter zijn om zowat om de 2 weken een nieuwe vraag te stellen? Neem er misschien eens een kalender bij en begin ergens in rond de eerste GP (of desnoods een week of 2 ervoor) en zorg ervoor dat je ongeveer uitkomt bij de laatste GP.

Allez, het is maar een voorstel.

The Interceptor
31-01-2004, 17:41
einde juni zodruk, dat is idd niet zogoed voor mij :s

sledge
16-02-2004, 15:42
Dju, ik ben al mijn favorieten aan het ordenen, is die russiche site met een wachtwoord beveiligd :s

Sennake
17-02-2004, 17:56
Originally posted by Superdiesel
Van 16 juni tot 11 juli zijn er op 5 weekends liefst 4 GP's. Is dat niet een beetje van het goede teveel om die in zulk een razend tempo af te werken? (de kwis dan, niet de GP's)

In zulke gevallen worden de vragen zodanig gesteld dat je altijd genoeg tijd op voorhand krijgt. Ik bedoel : de deadlines voor de antwoorden zullen altijd de start van de betrokken GP blijven, maar de vraag kan al eerder op voorhand gesteld worden dan het einde van de voorgaande GP...

Jan
17-02-2004, 21:31
Mogen de antwoorden ook mondeling in Le Mans afgeleverd worden?

jan

Sennake
17-02-2004, 21:36
Dat mag, maar eens gegeven aanzie ik ze dan ook als definitief en kan je niet meer veranderen eh...

Raceboy
17-02-2004, 21:58
Originally posted by jan
Mogen de antwoorden ook mondeling in Le Mans afgeleverd worden?

jan

Mondelinge examens dienen in kostuum afgelegd te worden. :D