PDA

View Full Version : eindstand in Belcar


joost
20-10-2003, 20:55
Is hierover al duidelijkheid na de straffen of wordt er gewacht tot na een eventueel beroep?

mse
21-10-2003, 11:20
Wij hebben van AJ de eindstand doorgekregen en wat mij opvalt is dat alleen de mini nr71 is geschrapt uit de uitslag. Waarom weet ik niet.
Volledige eindstand kan je via onze www bekijken.
De BMW nr 77 is 10 de tourisme geworden en 5 in de TB klasse.

Scapa
21-10-2003, 11:49
Mini werd geschrapt omdat 1 van de piloten geen 25% van de wedstrijd heeft gereden.

ICEMAN
21-10-2003, 14:35
Originally posted by stijnconinx
Mini werd geschrapt omdat 1 van de piloten geen 25% van de wedstrijd heeft gereden.

Sterk bezig! :D

joost
21-10-2003, 19:11
Originally posted by mse
Wij hebben van AJ de eindstand doorgekregen en wat mij opvalt is dat alleen de mini nr71 is geschrapt uit de uitslag. Waarom weet ik niet.
Volledige eindstand kan je via onze www bekijken.
De BMW nr 77 is 10 de tourisme geworden en 5 in de TB klasse.

kan het zijn dat ik daar een oude stand vind? Waar zet je die?

Joost

A.J.
21-10-2003, 19:39
Wat mij opvalt is dat zowel de kampioen TA, TB en GTB ex-teamgenoten zijn van mij. Toch wel plezant om te zien.

Ik heb Jan Jakobs begeleid in zijn eerste autowedstrijden tijdens de Touring Cup en hem veel geleerd, waarvoor hij mij trouwens vaak bedankt heeft dit jaar. Ook met Patrick Belien heb ik mijn beste 24uren ooit gereden (1996).

Verder heeft Koen Leyssens zijn eerste Belcar jaar samen met mij bij Van de Velde gereden, en tevens zijn eerste 24 uren(1998).

Verder is er ook Franz Lamot met wie ik samenwerkte met de Audi TT en ook samen de 24u gereden heb in 2001. Tussengas is het voornaamste dat ik hem geleerd heb.

Toch een mooie afsluiter voor mijn Belcar-jaar, het eerste in dat ikzelf geen enkele manche gereden heb.

ICEMAN
21-10-2003, 19:54
Originally posted by A.J.
Toch een mooie afsluiter voor mijn Belcar-jaar, het eerste in dat ikzelf geen enkele manche gereden heb.

Hopelijk gebeurd da volgend jaar wel. AJ trug op t circuit. ;)

Daan Vanhout
21-10-2003, 22:39
33. Elke piloot die aan het kampioenschap deelneemt in de Divisies GT en Toerisme kan punten scoren op voorwaarde dat hij tenminste 25% van de duur van een wedstrijd heeft gereden, tenzij anders vermeld door middel van een schriftelijke nota van de Koersdirecteur en de Sportcommissie. SPORTREGLEMENT 2003 www.belcar.com

Een pitstop of reparatie in de pits is naar mijn mening een onderdeel van een wedstrijd. Het voorbeeld dat Qvick op autosport.be is in dat kader een zeer treffend voorbeeld. Rijder 1 rijdt 75% van de wedstrijd, rijder 2 neemt over en wordt vlak voor de finish gefronteerd met een langdurige pitstop. Op deze manier kan hij dus niet aan zijn 25% komen, wordt deze wagen dan uit de uitslag gehaald? Een lichtelijk kromme redenering, een team bestraffen om te finishen. Let wel, de wagen moet 70% van de afstand hebben afgelegd van de winnaar in zijn klasse.

Laat ik een ander voorbeeld geven wat nooit te controleren is. Stel een rijder valt stil met pech langs de baan, de onfortuinlijke piloot weet na langdurige knutselen zijn wagen aan de praat te krijgen en wederom te vertrekken. Nooit en te nimmer is de exacte stilstand tijd te bepalen, je kunt hoogtens een indicatie geven van de stiltandtijd in die ene ronde aan de hand van de tijdregistratie. In het extreme geval kun je dus nooit bepalen of het 24.9% of 25.1% was.

Zoals Qvick op autosport.be stelt, het is een regel in het sportreglement die op verschillende manieren te begrijpen is. Helemaal eenduidig is de regel niet, oftewel mocht je advocate zijn dan zou je hier een zaak van kunnen maken. Volgens mij leest een (aantrekkelijk vrouwelijk) persoon in toga weleens dit forum ;)

Voordat ik wordt afgeschoten, het is MIJN opvatting van het sportreglement. Het kan best zijn dat ik ernaast zit, maar vindt het wel leuk om hier over na te denken. Heren van de sportcommissie van de Belcar, fijne vergaderingen toegewenst voor het Sportreglement 2004 ;)

flugel
21-10-2003, 22:47
Originally posted by Daan Vanhout
Een pitstop of reparatie in de pits is naar mijn mening een onderdeel van een wedstrijd. Het voorbeeld dat Qvick op autosport.be is in dat kader een zeer treffend voorbeeld. Rijder 1 rijdt 75% van de wedstrijd, rijder 2 neemt over en wordt vlak voor de finish gefronteerd met een langdurige pitstop. Op deze manier kan hij dus niet aan zijn 25% komen, wordt deze wagen dan uit de uitslag gehaald? Een lichtelijk kromme redenering, een team bestraffen om te finishen. Let wel, de wagen moet 70% van de afstand hebben afgelegd van de winnaar in zijn klasse.


Tja is idd een ruim te interpreteren punt, in het reglement staat natuurlijk 25% van de wedstrijd "gereden"... dus op het eerste zicht hoort een pitstop daar niet bij... Maar je voorbeeld zet wel aan tot denken.

vinnie belcar
21-10-2003, 23:56
mijn team dacht dat de tijd van de volgende piloot maar begon te lopen op het moment dat de piloot buiten reed.......
:frusty: :frusty: :frusty: :frusty: :frusty: :frusty: :frusty:

ICEMAN
22-10-2003, 19:36
Dus Van Bellingen is dus toch kampioen TB???? :confused:

vinnie belcar
22-10-2003, 20:13
Originally posted by ICEMAN
Dus Van Bellingen is dus toch kampioen TB???? :confused:

ha ja, wij zijn gestrand op 2 puntjes van de grote kampioen... :frusty: :fight: