View Full Version : Ge moet het maar meemaken!
Laat je dan een piloot gratis meerijden in 4 24/uren en in 3 andere wedstrijden en krijg dan een faktuur van 1350 Euro
voor het gebruik van zijn vrachtwagen gedurende de Masters ?!!
Iemand sugesties ??
stickerman
23-10-2003, 07:14
Er lopen blijkbaar eigenaardige mensen rond. Ik heb een mooie bus en zou die wat graag in ruil geven voor een gratis wedstrijdje.
FormulaV-JH495
23-10-2003, 07:18
Names .. we want names :D ...
bart VDB
23-10-2003, 07:45
Dat is ne straffe. Je had beter mij laten meerijden, ik zal dan gratis ne vrachtwagen zetten als je wil.. :p
Effe serieus:
Ik denk dat je best met de desbetreffende partij eens rond tafel gaat zitten en dit probeert uit te praten. Lukt dit niet kun je nog altijd verdere stappen ondernemen. Maar hier gaan ook alleen maar anderen beter van worden, dus SAMEN tot een compromie komen is nog altijd de beste oplossing.
Ik heb dit op zakelijk vlak ook al een paar keer meegemaakt, maar dan natuurlijk in een ander verband. Een paar keer geraakte dit opgelost met praten, een paar keer niet. Telkens heb ik het wel bij het rechte eind gehad. Het enige nadeel is dat, bij verdere stappen, dit nog veel meer geld kan kosten dan het oorspronkelijke bedrag en dit een vrij lange nasleep kan krijgen.
Ik heb dit er telkens voor overgehad (uit principe) en achteraf ook veel voldoening van gehad, ondanks dikwijls de (vele) extra kosten. Je moet natuurlijk wel zeker zijn dat je voor 100% recht in je schoenen staat.
Het uitpraten en toch nog overeenkomen is en blijft echter de beste oplossing.
Ook nog een stokslag kan zijn zijn naam bekend te maken (samen met de wanpraktijken) in de wereld waar je hem het meest kan kwetsen, in dit geval de autosport-wereld, zodat iedereen gewaarschuuwd is voor zulke personen. Dit is natuurlijk niet goed voor de desbetreffende sektor, maar zulke praktijken mogen kenbaar gemaakt worden en op lange termijn zal dit ten goede komen. Dit is echter wel het laatste middel vind ik zelf en je moet er zelf ook wel mee oppassen. Voldoening kan het in ieder geval wel geven en een beter gevoel voor jezelf, wat buiten het financiele aspect ook belangrijk kan zijn.
Ik hoop dat jullie een oplossing vinden.
Ik weet dat ik een zaag ben maar hier ben ik weer :
Vorig jaar hadden we met BRI een werkgroep die iedereen wou beschermen tegen zulke praktijken. BRI wou contracten maken met partijen waardoor iedereen ingedekt was tegen mensen die de regels niet respecteren. Als je bv. een piloot laat meerijden en je bent niet 100% zeker dan zou je er bv moeten kunnen voor zorgen dat een onafhankelijk orgaan de centen ontvangt ( of een bankgarantie ) waardoor de verhuurder zeker is van zijn betaling.
Elk jaar opnieuw blijven er mensen zitten met een grote financiële kater en anderen hebben al heel lang een slechte reputatie als het op betalen aankomt.
Ik blijf erbij dat dit het best zou kunnen uitgewerkt worden door een renstal die deze zaken als extra sevice geeft aan zijn piloten, als het echt moet, en er zijn gegadigden moeten we met enkele mensen eens opnieuw terug de koppen bij elkaar steken.
Is nu het derde voorval op 1 week van mensen die bedrogen zijn door andere piloten of die onnodig lang op hun centen moeten wachten terwijl andere zich gewoon maar lekker komen ammuseren. Is idem dito in de karting.
Geef mij allemaal mijn centen waar ik recht op heb en ik kan bijna een nieuw set banden kopen voor de Clio. Ja, het is bij mij ook reeds 2.000 € op 2 jaar, en enkel maar met kleine bedragen van mensen die je dan nog goed kent.
Zij die het schoentje past trekke het aan ...
Nee Driesco, je bent zeker geen zaag. Dit soort mistoestanden moet men blijven aankagen. Iedereen die een aantal jaartjes meedraait in de autosport, wordt wel eens bedrogen door een of andere charlatan. Persoonlijk heb ik nog 200.000 oude Belgische franken uit 1996 tegoed van zo een bedrieger. Dat geld zie ik dus nooit meer. De kerel in kwestie reed bij de laatste 24 Uren van Zolder als betalende (of die betaling er ooit komt?) piloot mee op een Porsche en had ook nog het lef om me in de paddock doodleuk de hand te komen schudden. Zulke mensen hebben geen scrupules.
zie gewoon dat het geld op de rekening staat of dat het op papier staat voor de piloot in de wagen kruipt
en maak goed afspraken omtrent brokken, ook niet onbelangrijk :D
FormulaV-JH495
23-10-2003, 12:38
Er zijn er waarschijnlijk meer slechte betalers bij de Belcar - of laat mij zeggen 'autosport' algemeen,om geen goeie betalers onnodig aan te vallen - dan goeie batalers .. ook al lopen ze met een Kar vol met goud achter hun gat :) ... nu krijg ik zeker commentaar ... but in all .. de echte autosport liefhebbers zie je op een Eran Open circuit Day rondlopen in hun versleten racesuit en dito schoeisel, en iedereen een vriendelijke lach en groet gevend ... :D ...
en dit allemaal thx to A.J. ... (A.J. dit is nu toch wel goed een extra FREE uurtje :D:D:D)
bart VDB
23-10-2003, 12:39
Originally posted by Baron
Nee Driesco, je bent zeker geen zaag. Dit soort mistoestanden moet men blijven aankagen. Iedereen die een aantal jaartjes meedraait in de autosport, wordt wel eens bedrogen door een of andere charlatan.
Inderdaad. Dit is de harde waarheid. Tijdens de kartingperiode ook meegemaakt. Vandaar dat ik nu voor de Touring Cup zelf de touwtjes in handen hou. Mijn tweede piloot betaald op VOORHAND mede de vaste kosten. ( inschrijvingsgeld, banden, benzine ed...) Dit volgens duidelijke afspraken op voorhand (ook wat betreft eventuele craches en brokken). Ik betaal natuurlijk ook mijn deel. Alle aankopen worden gezamelijk beslist en ONMIDDELIJK betaald aan de desbetreffende mensen. Indien ons gezamelijk budget op is, is het gedaan met rijden. Vandaar dat wij dit jaar 'maar' met een R19 starten. Maar alles aan en op deze wagen is betaald en niemand zal kunnen zeggen dat wij nog ergens schulden hebben.
Als mijn tweede piloot zijn deel niet moest betalen was het ook voor mij gedaan.
Natuurlijk, ik ken mijn racepartner zeer goed en vertrouw hem (en hij ook mij) voor 100%. Dit is een perfecte basis om te vertrekken. Wij rijden met de middelen (lees:het budget) wat we hebben.
Eens je dit verwaarloosd krijg je zulke situaties. Racen boven je budget = spelen met andermans centen.
Vandaar: wij racen met geen 'kanon' gewoon omdat we het niet kunnen betalen, maar wij kunnen iedereen in de paddock wel recht in de ogen kijken. Voor ons is het en blijft het een hobby.
Het is maar hoe je het bekijkt en een manier van leven: sommigen zijn voor niets verlegen en trekken hun van niets en niemand iets aan.
FormulaV-JH495
23-10-2003, 12:39
to Lemans : ge kunt altijd beginnen met zijn naam hier op deze board te posten ... om anderen te beschermen.
Originally posted by FormulaV-JH495
to Lemans : ge kunt altijd beginnen met zijn naam hier op deze board te posten ... om anderen te beschermen.
Dat is denk ik niet de juiste manier om iets op te lossen :)
Originally posted by Lemans
Laat je dan een piloot gratis meerijden in 4 24/uren en in 3 andere wedstrijden en krijg dan een faktuur van 1350 Euro
voor het gebruik van zijn vrachtwagen gedurende de Masters ?!!
Iemand sugesties ??
Niet betalen en een zelf een factuur maken voor de races en opsturen :)
zeroxspell
23-10-2003, 16:01
Originally posted by FormulaV-JH495
Het is algemeen geweten dat in de autosport bedrijfjes worden gerunt op een wel zeer creatieve manier, ikzelf ben werkzaam geweest in een team dat grote naam en faam geniet.
Dat was pas een hallucinante en surreallistische ervaring. In vergelijking met een aantal andere gewone goede bedrijven, absoluut geen professionele ervaren marktleider zoals het racevehikel waar ik voor werkte, vond ik de bedrijfsstructuur of wat er voor moest doorgaan toch wel even hilarisch, Belgie op zijn best zeg maar . De helft kan nog geen deftige factuur opmaken, ik heb verschillende facturen gezien die zelfs voor iemand zonder opleiding catastrofaal beschamend opgemaakt was. De meest ijverige man omtrent of in het bedrijf was de raadsman! Mijn baas ging zo ver in zijn eigen verhaaltjes en leugens naar pers en klanten op dat hij zichzelf meerdere malen versprak, althans bij mij toch. Bij klanten was hij meestal wel op zijn hoede, hij gaf schinofrezie een nieuw aanzicht dacht ik nog bij mezelf. Uiteindelijk is het voor die heren inderdaad een spelleke dat zij ook onder mekaar spelen en dit gaat geloof mij zelfs bij enkele top-teams zo en zullen zeker zodra zij iets nodig hebben aan u (de piloten) de breedste glimlach en alle aandacht schenken, zolang ze maar aan u kunnen blijven trekken Koen Wauters zei vorig jaar al in Humo dat er een serie op komst is over het autoracen. Ook hij belichtte de nodige ingredienten al uitvoerig in dat bewuste interview: oplichters , machos, dieven, hardhandige afrekeningen kortom het zal er allemaal inzitten. De interviewer vroeg Koen toen of het allemaal niet weer zwaar overdreven zou worden, op sensatie berustte fictie. Het antwoord van Koen was kort en droog ; ''Neen, dit is gewoonweg realiteit.'' Vroeg of laat zal dit
toch eens tegen deze personen keren. Liever vroeg dan laat zou ik zeggen. Zolang er idioten met teveel geld en te weinig iq rondlopen zullen dit soort charlatans hunne slag kunnen blijven slaan zeker?
Weet je waar ik zelf het meest problemen mee heb: dat iedereen de mensen kent, maar dat ze met zen allen daar toch blijven gaan als ze een racewagen nodig hebben. Begrijpen wie kan, maar als je weet dat je gaat opgelicht worden, waarom ga je er dan heen ?
Originally posted by Driesco
Begrijpen wie kan, maar als je weet dat je gaat opgelicht worden, waarom ga je er dan heen ?
Misschien om dat de autosportwereld in België zo klein is dat je geen andere keuze hebt?
@ Le Mans,
Tja je zegt centen, dan krijg je van mij enkele hollandse tips ;) :D
* Nederlandse betaalgewoonte hanteren, dat is pas na de tweede aanmaning eens reageren, en dan het blondje spelen :D Zohaal je zonder problemen de 150 dagen wel.
* Tegenfactuur indienen van minimaal hetzelfde bedrag.
* Dreigen met bepaalde vormen van publiciteit, zonder dat desbetreffende sjarel weet dat het van jouw afkomstig is, voor specifieke details mail me maar. Geheid succes, bij Ford B. in Heerlen weten ze daar alles van :D Moet je maar geen reparaties factureren die , aantoonbaar, niet zijn uitgevoerd. Nog nooit zo vlug geld gezien.
Wat betreft de "overeenkomst" die je had met die sjarel. Zonder handtekening onder een opdracht kan de vlegel niet veel eisen. Mocht het mondeling zijn gegaan, tja kan jij zijn woorden natuurlijk heel anders interpreteren ;) :D
Wat betreft oplichters in de autosport, die waren er, zijn er en zullen er altijd blijven. Sommige mensen vragen gewoon om opgelicht te worden. In de autosport gaat soms wat grijs geld om, dat is natuurlijk spek in de bek voor dergelijke figuren.
De markt is groter dan wij allemaal denken. Heb deze week bijna meer dan 10 bedrijven gevonden die racewagens bouwen ( misscien wel iets te veel voor zo een klein landje ). Ik weet echt niet waar het hem zit dat piloten naar die bepaalde teams stappen al heb ik wel een heel groot vermoeden dat dan weer met geld te maken heeft. Begrijpen wie kan maar diegene die de sponsors op de wagens zien zullen de eindjes wel aan elkaar kunnen knopen.
De race wordt niet gereden op de baan, maar in de loges.
Lemans je bent niet de enige. Nu moet het me eerst van mijn hart dat het hier in ons Belgenlanje echt de spuigaten begint uit te lopen.
Mijn verhaal: Wij bouwen in maart 2003 een Clio voor d Touring Cup in opdracht, de wagen wordt opgeleverd en betaald door de klant. Wij doen het onderhoud en de service op de wedstrijden.
De eigenaar van de auto vindt niet direct een tweede piloot voor de 2e ZTC wedstrijd en iemand zonder ervaring stapt in.
In Zolder geen probleem. In juli, tijdens de BTCS wordt die tweede piloot echter aangetikt in de start en schuift in de rails op de Radillion. Balans: schade rechts-voor: bumper met luchtinlaten en slangen weg, radiator stuk, carroserie- en spuitwerk. Alles samen een kleine 1000 Euro zonder BTW. Er wordt afgesproken dat wij de schade herstellen en ontvangen van de piloot. Enkele weken later betaalt hij 500€ voorschot, want" Hij heeft geen centen meer".
Centen om te koersen heeft hij nog wel. Hij heeft er nog 3 gereden.
Vorige koers in Francorchamps gaat diezelfde gast er in de trainingen af en op zijn dak. Wij herstellen 's avonds de auto. Tijdens de wedstrijd gaat hij rond in de dubbele linkse en de BMW van US Carworld kan hem niet meer ontwijken. Resultaat: auto plat tot aan de voorruit.
Intussen is de eerste schade nog niet geregeld en als ik die brave jongen bel weet hij doodleuk te vertellen dat hij mij niet zal betalen omdat het bedrag naar zijn mening te hoog ligt. We zij dan 3 maanden verder. Tijdens dat gesprek vertelt hij mij ook nog dat , als ik daar zin in heb, hem maar moet zwart maken. Hij zal sowieso toch een slechte naam krijgen, wat maakt hem dat uit.
Da manneke is 22 jaar!
Wat er moet gebeuren met de nieuwe schade blijft een vraagteken, maar ik vrees voor de eigenaar van de auto dat hij zelf in zijn zak zal moeten tasten.
Een goede verstaander weet om welke Clio het hier gaat en wie de tweede pilott op deze wagen was. Wees gewaarschuwd voor dat gastje.
Van buitenlandse klanten heb ik altijd correcte betalingen gehad. Het is altijd in Vlaanderen dat ik zulke problemen heb. En voor 90% met die circuit-jannetten.
Op een of andere manier moet hier een halt toegeroepen worden.
Mijn idee: klachten van niet betalen: licentie intrekken.
Bedankt alvast voor de tips, Marshal , FormulaV en stijnconinx .Voor Maarten, vraag maar na bij andere renstallen, uw simpele theorieoplossing klopt soms in de praktijk niet , ik ben meestal wel voorzichtig genoeg wat betalingen en afspraken aangaan maar er zijn momenten dat je mensen een beetje vertrouwen moet gunnen. Jullie team heeft ook al verschillende malen onze bus afgehuurd, nooit is er een voorafbetaling gevraagd en is alles mooi achteraf geregeld.
De "dankbare" heer die nu voor deze stunt heeft gezorgd heeft zelf een renstal. Hij weet verdomd goed welke cadeau hij van
Raceprojects heeft gekregen . Met het faktureren van zijn vrachtwagen keldert hij zijn toekomst .
Mensen die zich zulke praktijken eigen maken zijn gedoemt om te verdwijnen en het enige dat we kunnen hopen is dat ze gedurende hun aanwezigheid niet te veel slachtoffers maken.
yannick88
24-10-2003, 00:44
Gaat het hier over de tuner van in de buurt van de omloop van Zolder gekend in het cupracen ?
bart VDB
24-10-2003, 07:31
Originally posted by Rasse
Een goede verstaander weet om welke Clio het hier gaat en wie de tweede pilott op deze wagen was. Wees gewaarschuwd voor dat gastje.
Van buitenlandse klanten heb ik altijd correcte betalingen gehad. Het is altijd in Vlaanderen dat ik zulke problemen heb. En voor 90% met die circuit-jannetten.
Heeft hij niet de initialen van een Duits automerk? en stond nota bene de clio ook niet te koop. Hij was inderdaad vrijdags stevig kapot en zaterdag terug. Zeer spijtig en ik wens het niemand toe.
Maar verder: voor 90% met die circuit-janetten: zijn wij dan janetten omdat we op het circuit rijden?Dat vind ik straf.In de rally, rallycross en andere disiplines betalen ze dan wel allemaal korrect zeker! Hier heb ik toch ook al straffe verhalen gehoord.
Het is een feit, en in deze tread al meer dan eens aangehaald, dat er hieromtrent veel problemen zijn, maar om er een bepaalde disipline uit te halen vind ik toch maar zus en zo. :no: Maar iedereen zijn mening. Het mag en ik respecteer ze allemaal.
[QUOTE]Originally posted by Rasse
.....met die circuit-jannetten...... :confused:
Met " die circuit-jannetten" bedoel ik geenszins alle circuitpiloten!
Maar wel de groep profiteurs die op andermans kap en met veel show onze sport komen verzieken. Ik stuur zelf even goed een auto op circuit rond, dus... In rally komen dit soort sujetten nu eenmaal minder voor omdat ze zich niet achter andere piloten kunnen wegstoppen. Het is daar 1 piloot die het feestje betaalt en dat loopt met veel minder problemen.
Sorry voor diegenen die zich ten onrehte aangesproken voelden, dat was niet de bedoeling. En, ja Bart, het is die piloot.
Kelly Jamers
27-10-2003, 10:54
Originally posted by yannick88
Gaat het hier over de tuner van in de buurt van de omloop van Zolder gekend in het cupracen ?
HELABA????.....
ik ken er ene in de buurt van zolder die met het tuner is in het cup gebeuren en dat is mijne papa...
spreekt ge over hem???
Kelly Jamers
27-10-2003, 11:00
ik begin al foutieve zinnen te schrijven door rap te zijn,
maar ge begrijpt m wel zeker??
FastFons
27-10-2003, 18:27
Originally posted by Kelly Jamers
HELABA????.....
ik ken er ene in de buurt van zolder die met het tuner is in het cup gebeuren en dat is mijne papa...
spreekt ge over hem???
Die heeft toch geen initialen van een Duits automerk?
De paddock is de schandpaal aan 't worden precies van den Belgischen autosportwereld... begint gelijk wat Big Brother trekskes te krijgen...
Sluit ik me volmondig bij aan... insinuaties kunnen natuurlijk altijd, maar let op, want soms kan je er mensen mee treffen die helemaal niets met de zaak te maken hebben. Uitkomen voor je mening (en namen noemen), kan natuurlijk ook voor de nodige discussies zorgen, maar dan ben je wel open en eerlijk geweest. Eerlijkheid neemt men niemand kwalijk, er kan hoogstens een hoogoplopende discussie ontstaan. Insinuaties die bij nader inzicht verkeerd blijken te zijn, kunnen achteraf voor nogal wat problemen zorgen... Men weze gewaarschuwd... En of je een bepaalde tuner nu genegen bent, of hem verafschuwt, het maakt allemaal niet uit, lok geen zaken uit die er (eventueel) niet zijn...
Zou ik me niet mee vergelijken, BB trekt geen kijkers, Depaddock wel :)
Originally posted by Driesco
Zou ik me niet mee vergelijken, BB trekt geen kijkers, Depaddock wel :)
BB trok in het begin wel kijkers... kijk waar het nu zit
Kelly Jamers
27-10-2003, 20:12
maar alleee,
over wie gaat het nu???
t is hier kelly jamers en die weet graag veel..............
Originally posted by Kelly Jamers
maar alleee,
over wie gaat het nu???
t is hier kelly jamers en die weet graag veel..............
nie over de papa allezins ;)
De grens is inderdaad bereikt, zoniet overschreden... Over bijna elk team of piloot valt wel een louche verhaal te vertellen. Maar toch maar oppassen met zulke feiten rond te bazuinen want dit strookt misschien niet huidige gang van zaken van die organisatie of piloot. Eerst en vooral naar uzelf kijken, u hebt misschien (door slechte of onvolledige afspraken om maar iets te zeggen) de tegenpartij de mogelijkheid gegeven om te profiteren... Een deftig forum als dit is niet de plaats om zulke zaken uit te doeken te doen. Doe je dit toch dan moet je je er terdege van bewust zijn dat dit vroeg of laat tegen u kan werken. Je zou er van verschieten wie hier allemaal op bezoek komt ;) . Dit is volgens mij een thread die mag verwijderd worden.
Awel Coninx, voor ene keer hebt ge gelijk ;) , deze topic mag van mij gerust gesloten worden, hoe zeer men ook z'n best doet om de 'slijkgooierij' tegen te gaan, toch zijn er nog steeds mensen die daartussen weten te glippen... :no:
Admins, Mods, Beheerders of hoe jullie ook mogen noemen : sluit deze handel eventjes af aub...
Originally posted by stijnconinx
Eerst en vooral naar uzelf kijken, u hebt misschien (door slechte of onvolledige afspraken om maar iets te zeggen) de tegenpartij de mogelijkheid gegeven om te profiteren...
Zeer juist... heb dit in enkele jaartjes autosport al ondervonden, en ook al tegen de lamp gelopen... door slechte afspraken.
Er zijn toch bepaalde standaardcontracten die opgesteld kunnen worden tussen piloot & team... of men kan met voorschotten werken... geen voorschot, nie bollen...!
Inderdaad, stoppen die handel.
Coninx, ik verschiet nog elke dag van u man ! :)
Kelly Jamers
27-10-2003, 21:08
tja,
ik moet me hier eigenlijk bij aansluiten...
bart VDB
28-10-2003, 07:57
Originally posted by flugel
nie over de papa allezins ;)
In mijn reply gaat het ZEKER NIET over Uw papa Kelly.
NB: Heb geantwoord en gewoon het circuit-rijden wat proberen te verdedigen, ik hoop dat ik hiermee niet over de schreef ben gegaan. Als het zo is mijn excuses aan alle betrokken partijen. :confused: :confused:
Maar inderdaad, ik sluit mij ook aan bij de laatste replys. Het kan niet de bedoeling zijn om mensen (die zich niet kunnen verdedigen) door 'het slijk' te halen (heb ik persoonlijk niet gedaan denk ik; heb er ook geen reden toe). Dus misschien best een slot op deze tread.
==> slotje op vraag van meerdere gebruikers.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.