View Full Version : Schnitzer met GTR in 24u Franco volgend jaar ( klasse N-GT !! ) ?
Heb in een franstalige krant gelezen dat de AC Schnitzer GTR's volgend jaar meerijden met de 24 uur van Francorchamps, in de klasse N-GT... Er is al dikwijls discussie geweest of de auto wel een GT is...
Iemand meer info ?
die discussie gaat nog steeds voort....
Yep. Is het een GT, een touringcar, een touring opgebouwd als GT, een GT vermomd als touring?
The neverending story.....
DamonHill
24-10-2003, 15:12
Een M3 GTR is in mijn ogen een Touring, want die auto is immers afgeleid van een BMW 3-serie.
Een Porsche GT3R is echter een echte GT, want een volbloed sportwagen.
Simpel dus :)
Ik vind dat de M3 GTR een touring wagen is. En als het niet zo is waarom rijd Beliën dan met een M3 GTR in de touring klasse van de Belcar?
Bart.Vandecavey
24-10-2003, 20:44
Ik vind het ook een touringwagen enkel als ze zouden een serie 6 uitbrengen met dezelfde technologie zou het een GT zijn...
Giovanni
24-10-2003, 22:19
Ik ga me niet meer met de discussie "Touring-GT" bezighouden maar wil enkel melden dat diegene die goed hebben opgelet gemerkt hebben dat er een GTR heeft meegereden op Petit Le Mans !!!
Een race die toch voorbehouden is voor Proto's en GT ...
Laten we hopen dat er volgend jaar één of enkele in het FIA GT meerijden, ook al is het enkel tijdens de 24 h.
Inderdaad, maar de wagen van PTG was wel geen FULL GTR... Volgens mij een mengeling van hun zelfgebouwde GTR's (in 1999-2000) en enkele onderdelen van de échte Motorsport GTR
http://www.americanlemans.com/gallery/03petit/petitpracticeimages/alms03.jpg
http://www.americanlemans.com/gallery/03petit/qualimages/4EED8017.jpg
Hoeveel "echte" BMW M3 GTR's zijn er eigenlijk? Als ik het goed begrepen heb, zijn er slechts 2 of 3 originele gebouwd. Dat zouden de wagens zijn die in de 24 Uren van de Nürburgring gereden hebben. Al de andere GTR's, dus ook die uit de Belcar en ALMS, zouden kopieën zijn. Wie heeft hier juiste informatie over?
DamonHill
25-10-2003, 00:02
Ik dacht dat alleen de 2 fabrieks ALMS M3 GTR's "origineel" zijn :confused:
Ik dacht dat er in totaal vijf gebouwd zijn door BMW Motorsport (2 Schnitzer, 2 PTG en een testauto voor BMW Motorsport zelf). Twee daarvan zijn total loss gereden volgens mij dus nog drie over. Een staat nu in het BMW museum en vermoedelijk staan de twee ander bij Schnitzer. Al de rest zijn inderdaad kopiën. Van de buitenkant lijken ze er wel wat op maar dat is dan ook het enige, die van Motorsport zijn echt speciallekes ;)
Dit beestje heeft al heel wat stof doen opwaaien op menig autosport-forum :D , ook hier http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?s=&threadid=4648
Kwou eigenlijk eerder weten of het waar is dat Schnitzer met hun 2 GTR's naar Francorchamps zullen afzakken... ;)
En ja, er resteren nog 3 echte GTR's waarvan 2 nog rijden bij Schnitzer dus...
Die van Schnitzer hebben wel nog een rekening openstaan. Na het fiasco van de 24uur Nurburgringring dit jaar zullen die nog wel een keertje revanche willen nemen. Waar? ........we kunnen alleen maar dromen en hopen ;)
Moet heel eerlijk bekennen dat de Procar-BMW's van Lupant erg dicht in de buurt komen, qua uiterlijk dan, van de Schnitzer M3 GTR.
Gezien de traditie en het palmares van Schnitzer in de 24 Uren van Francorchamps, lijkt het me logisch dat het team interesse heeft voor deze wedstrijd. Of dat ook echt tot een deelname gaat leiden, is natuurlijk weer wat anders.
Originally posted by stijnconinx
Ik dacht dat er in totaal vijf gebouwd zijn door BMW Motorsport (2 Schnitzer, 2 PTG en een testauto voor BMW Motorsport zelf). Twee daarvan zijn total loss gereden volgens mij dus nog drie over. Een staat nu in het BMW museum en vermoedelijk staan de twee ander bij Schnitzer. Al de rest zijn inderdaad kopiën. Van de buitenkant lijken ze er wel wat op maar dat is dan ook het enige, die van Motorsport zijn echt speciallekes ;)
Dit beestje heeft al heel wat stof doen opwaaien op menig autosport-forum :D , ook hier http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?s=&threadid=4648
Er zouden blijkbaar toch 6 exemplaren gebouwd zijn waarvan 2 met een 5.0L motor. Dat is toch tenminste de uitleg van een Australisch team, PHR Scuderia, dat er één (met 5.0L motor) en een heleboel reserve-onderdelen gekocht bij PTG. Ze gaan er over anderhalve week de 24h van Bathurst mee betwisten!
NATIONS Cup star John Bowe will lead a top-flight Australian team chasing victory in this month’s Bathurst 24-Hour race in a specially-imported BMW V8 coupe.
Melbourne-based PHR Scuderia’s new BMW M3 GTR is due to arrive from California by air tonight and will be driven by Bowe, Greg Crick, Neil Crompton and Australian-based Indonesian team owner Maher Algadri.
Its arrival confirms widespread speculation about the spearhead for PHR Scuderia’s three-car Bathurst attack and promises experienced international endurance teams will have another tough Australian rival for the event on 21-23 November.
Team manager Terry Little said today: “There has been a lot of speculation about PHR’s plans, but we didn’t wish to say anything until we knew the BMW was on its way.
“By the time it arrives there won’t be much time for the drivers or crew to get to know the BMW, but we’re confident it has the pace and reliability to win the race.”
After its arrival, the car will be stripped and rebuilt in a round-the-clock effort by six PHR mechanics, in time for Bowe to run the first shakedown test at Victoria’s Winton Motor Raceway on Tuesday.
On Wednesday, the team will move to Calder Park in Melbourne, where Bowe’s teammates will drive.
At Bathurst, the BMW M3 GTR will contest the outright Class A against the two factory-based 7.0 litre Holden Monaros, Martin Short’s Mosler MT900R, a Porsche GT3 RS entered by England’s Graham Nash Motorsport, Porsches from Australian Peter Floyd and England’s Cirtek Motorsport, plus another Porsche and a Ferrari 360GT also entered under the PHR Scuderia banner.
The lightweight BMW was built by the factory-endorsed Prototype Technology Group in Winchester, Virginia, and contested one round of the 2001 American Le Mans Series and the 2002 Daytona 24-hours.
It features a modified BMW M5 5.0 litre engine, six-speed Hewland gearbox, 18 inch x 11 inch BBS wheels and all-carbonfibre bodywork.
Little said the GTR was one of only six built and one of two with a 5.0 litre engine.
“We bought it for reliability and low running costs. We had the choice of a Porsche or a Ferrari or the BMW as PHR Scuderia’s lead car,” he said.
“Obviously we think the BMW is the better choice and we’re confident we can race against the Monaros, the Mosler, the Porsches and the Ferraris.
“Due to delays in getting the car shipped, we’re about four weeks behind in our preparation, but we had a good look over it in the States and know it will do the job.”
Around 55 cars from Australia, Britain, Germany, Austria and New Zealand are due to start the race at 2 pm on Saturday 22 November, after a program of support events for GT Performance and Production touring cars, V8 BRutes and Porsches.
The Channel Seven television network will devote more than seven hours’ live coverage to the race, mixed with its telecast on Saturday night of the Rugby World Cup final match, which will be watched by fans on two giant screens at the top and bottom of Mount Panorama.
De 6 GTR's waarvan sprake zijn de 6 GTR's van PTG, 4 met een M3 motor en 2 met een M5 V8. Dit zijn geen "echte" GTR's... BMW heeft 3 echte GTR's en Schnitzer 2. Had eerder, want BMW heeft er nog maar 1...
De twee waar PTG in ALMS heeft gereden waren wel zo goed als identiek aan die waar Schnitzer toen mee reed dacht ik. Alleen andere voorbumper (eigen ontwikkeling van PTG). Ik denk niet dat PTG 6 M3 GTR's heeft gebouwd. De twee van ALMS, drie waar ze nu SCCA mee rijden (tussen een standaard M3 en een GTR) en dan de laatste ALMS races mee hebben gereden. Of niet?
Nu rijden er drie rond in SCCA, allen 3,2 liter 6-in-lijn motoren. Er is 1 reserve-auto. De 5-liter V8'en ( die ALMS hebben gereden ) staan/stonden te koop.
PTG krijgt officiele steun van BMW Motorsport USA, waardoor ze zo goed als dezelfde kit hadden. Als ik me niet vergis is een regel in het Amerikaans kampioenschap dat alle onderdelen van een auto, moeten te koop gesteld worden aan een ander team...
Originally posted by Marshal
Die van Schnitzer hebben wel nog een rekening openstaan. Na het fiasco van de 24uur Nurburgringring dit jaar zullen die nog wel een keertje revanche willen nemen. Waar? ........we kunnen alleen maar dromen en hopen ;)
Alweer een droom die waarheid wordt:
BMW Sportpokal Seefeld: Een persconferentie in de loop van de middag bracht weinig substantieel nieuws, afgezien van de officiële aankondiging dat BMW volgend jaar met twee fabrieks-M3-GTR’s uitkomt tijdens de 24-uursraces op de Nürburgring en Spa-Francorchamps. www.autosport.nl
Dan zal die droom van dat blonde mokkel binnenkort ook wel waar worden :D
Nieuws staat opd dsc.com,
Joost
My babies are coming home :)
Zouden ze nog volk nodig hebben bij Motorsport voor de 24h? :D
My babies are coming home :)
so it will be particularly interesting to see how it will fare against the regular FIA opposition at Spa.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Veel zal afhangen van de configuratie waarin ze van de FIA zullen moeten rijden. Ik vermoed wel dat BMW de nodige garanties heeft gekregen daaromtrent want anders zouden ze er volgens mij niet aan meedoen. Als BMW naar Spa komt is het niet om een tweederangsrol te spelen en achteraan het veld te bengelen...
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Veel zal afhangen van de configuratie waarin ze van de FIA zullen moeten rijden. Ik vermoed wel dat BMW de nodige garanties heeft gekregen daaromtrent want anders zouden ze er volgens mij niet aan meedoen. Als BMW naar Spa komt is het niet om een tweederangsrol te spelen en achteraan het veld te bengelen...
Daar zit net het addertje onder het gras.
Gaan FIA en Ratel toelaten dat de BMW's zich mengen onder de "regulars" van het FIA-GT Kampioenschap en meestrijden voor de overwinning? Ik vrees dat men de GTR's gaat "dumpen" bij de National GT's en behoorlijk wat handicaps gaat opleggen.
Originally posted by joost
Nieuws staat opd dsc.com,
:rolleyes: .....................staat ook al meer dan 24 uur GRATIS te lezen op de diverse duitse en nederlandse pagina's :D
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.