PDA

View Full Version : De finale van het EK rally in Antibes

Eric Dupain
23-10-2003, 22:14
De ontknoping nadert in het Europees kampioenschap rally. Vrijdagmorgen start de laatste coëfficiënt 20 rally, een rally die beslissend kan zijn voor het kampioenschap. Een kampioenschap dat het hele jaar draaide rond een duel tussen de Portugees Miguel Campos (Peugeot 206 WRC) en onze landgenoot Bruno Thiry (Peugeot 206 WRC). Met zo goed als identieke machines, elk in een Peugeot 206 WRC, hebben ze een genadeloos maar sportief duel opgevoerd.

Op het vlak van zeges is de balans in evenwicht, zowel Campos als Thiry wonnen elk vier wedstrijden. In de tussenstand van het kampioenschap helt de balans lichtjes over naar het kamp van Campos. Campos heeft 120 voorsprong op Thiry. Thiry weet wat hem te doen staat, ... winnen. Slaagt hij daarin dan wordt het kampioenschap beslist in de laatste rally van het EK, ... de Condroz rally. Wint Campos, dan is hij de nieuwe Europese kampioen.

Bruno Thiry, die in Griekenland de vorige manche won, is alvast klaar voor de strijd: ook in Antibes wil hij de volle pot pakken. "Het is de eerste keer dat ik deze rally kan rijden,” vertelt Thiry. “Mijn ervaring in Franse rally’s blijft beperkt tot één kort optreden in de Grasses-Alpin. Het neemt niet weg dat ik bijna de helft van het parcours in Antibes ken. Een paar KP’s worden inderdaad ook in de Rally van Monte-Carlo gebruikt. Het zijn als het ware klassiekers in de bekendste rally ter wereld met eenzelfde moeilijkheidsgraad : smalle en kronkelende wegen waar je millimeterprecies moet rijden, als je snel wil gaan. Natuurlijk kijk ik nu al uit naar de beruchte Turini, maar ik zal er zeer op mijn hoede moeten zijn. In het Europees Kampioenschap mogen we de lekbestendige banden, die in het wk wél zijn toegelaten, namelijk niet gebruiken. We zullen dus niet diep in de koorden mogen gaan…”

De rally is gespreid over drie dagen en start op vrijdagmorgen en eindigt op zondagnamiddag. In het totaal worden er 18 klassementsritten gereden, goed voor 327,22 km tegen de tijd.

Volg alles op www.rally-action.com ! ;)

Bart
24-10-2003, 15:06
1ste kp iets voor 3 uur gestart => Live results ook via patricksoft.fr (http://www.patricksoft.fr/Direct_choix.asp?meet=408&type=0)

Wimanna
24-10-2003, 22:49
Rally d'Azur

Na dag 1
1 Thiry :)
2 Campos +19.7
3 Pech +2:55.3
4 Butor +4:24.5
5 van Parijs +5:24.1

Maarten
25-10-2003, 15:46
ondertussen al 35 seconden voorsprong
ook opmerkelijk is Timothy van Parijs op een vierde plaats algemeen en Bernd Cassier met zijn Saxo S1600 op de zesde plaats !!

wel spijtig dat er hier maar 2 toppers aan de start zijn gekomen, Van Parijs krijgt per klassementsproef een minuut en half aan zijn broek en staat toch nog vierde! Alleen Thiry en Campos zijn dus van topniveau!

Bart
26-10-2003, 15:02
Thiry wint met 25 seconden voorsprong op Campos. De Europese titel wordt pas over 3 weken in de Condroz uitgereikt! :)

JPMontoya
26-10-2003, 15:02
thiry wint -> op naar de Condroz

Peter Baert
29-10-2003, 12:17
Verslag van Antibes vanavond in TurboTV op LibertyTV vanaf 19u20.

Nieuw programmaschema van TurboTV:
http://www.eyes-e-tools.com//update/pages/pit_info.asp?seq=23452&custid=125

Rallyloverke
29-10-2003, 12:54
Aha, interessant, da's een TurboTV om niet te missen alweer ! :)