PDA

View Full Version : Komt deze wagen naar Zolder in 2004 ?


Driesco
27-10-2003, 18:27
Naar alle waarschijnlijkheid zal deze wagen in 2004 ingezet worden in het TC kampioenschap. Met tijden van 1"39 moet het lukken om vooraan mee te draaien.

http://www.nissan.co.at/SPORT/BTTC99/IMAGES/primera99.jpg

Roel
27-10-2003, 19:09
Knappe wagen Driesco, ga je ermee in BTCC configuratie rijden of nog dingen aanpassen? Denk hierbij vooral aan motor en ophanging daar de races in Tc toch 4uurs-koersen zijn en de wagen is gebouwd voor sprintraces.

Mark
27-10-2003, 19:14
Het broertje of zusje van deze Janspeed Nissan kwam niet verder dan 1.45 tijdens het Zolder Super Prix weekend afgelopen zomer.

Scapa
27-10-2003, 19:15
Aanpassingen zullen nodig zijn om onder de geluidslimiet te blijven ;) En dan moet er nog een grotere tank in, misschien andere remmen. Een 1.39 is toch vrij optimistisch vrees ik...

Mark
27-10-2003, 19:22
Tijdens de Super Prix was het een A-weekend, dus geen dempers. Raceduur was naar ik meen iets van 45 minuten........

Maar met een 1.44 sta je ook vooraan in de TC ;)

Driesco
27-10-2003, 19:53
Niemand die ooit gezegd heeft dat wij met deze gaan wagen gaan rijden hé mannen, gewoon effe info ingewonnen en blijkbaar stond een Belgisch team op de aankoop van de wagen.
Dit is de mail die ik deze middag van Nissan mocht ontvangen.


Dries,

I have just checked and a Nissan Primera 1999 lapped Zolder this year in
1:45, the car was driven by the old owner of our car, we know that he is not a quick driver but has a newer car.

Also a 1997 Honda Accord driven by his team mate lapped in 1m 39 seconds.

If you are a good driver then we think 1m 43 seconds would be easy for you.

Regards

Nick Eary

Driesco
27-10-2003, 19:54
Deel 2 voor de echte Nissan fans

Hello Dries,

I have just spoken to Nissan Motorsport, they inform me that the
homologation for our car lasts 7 years after the stoping of the model ( in this case the Primera), as the Primera is still in production there is no problem with the homologation.

With regard to the seat and seatbelts they are still in very good condition and conform to FIA standards.

The car and all parts passed a full scrutineering test on 19th October by MSA scrutineers.

Hope this answers your questions.

Driesco
27-10-2003, 19:56
Deel 3 de technische info. Puntje 1 de prijs is bewust weggelaten :)

2. Engine is 2 litre normally aspirated delivering 316 BHP built by IES Ltd, IES could change the engine to suit endurance racing.

3. We cannot offer a test but can run engine and put car through the gears on the air jacks, the car will be running at Snetterton race circuit in Norfolk on November the 9 th in an open saloon race if you want to see the car.

4. We could arrange all of the shipping to you in Belgium.

5. The car weight is 965 kg without fuel.

6. Fuel tanks hold approx 40 litres and is fitted with a fast fill system.

7. There is an air jack system fitted.

8. Brakes, on the front are twin 4 pot AP calipers with 355mm dia vented discs, small brakes on the rear.

9. Homologation details will follow as I do not have them with me.

The car is a true BTCC specification car and is built to the highest
quality, this car would need changing for endurance racing but only the fuel tank and some small mods to the engine for longer life.

B.V.S.
27-10-2003, 20:09
knap machien... maar het prijskaartje zal ook wel de moeite zijn denk ik...

Scapa
27-10-2003, 20:27
Originally posted by B.V.S.
knap machien... maar het prijskaartje zal ook wel de moeite zijn denk ik...

Dat valt in autosporttermen goed mee hoor. ;)

B.V.S.
27-10-2003, 20:40
Originally posted by stijnconinx
Dat valt in autosporttermen goed mee hoor. ;)

en dan spreken we over...? weet graag veel hé... :)

Bart.Vandecavey
27-10-2003, 20:51
Originally posted by Driesco
6. Fuel tanks hold approx 40 litres and is fitted with a fast fill system.

Is een beetje weinig hé, trouwens je kan hem in TC laten rijden (Belcar TC wel te verstaan)

Driesco
27-10-2003, 21:46
Zou een benzinetank van 100 L worden.
Belcar, ik vrees van niet ! Daar kan je met zo een wagen weinig komen doen vrees ik. Ze hebben trouwens meer dan wagens genoeg daar:) Wat kan een klein TC team in de Belcar komen doen ?

Maarten
27-10-2003, 21:54
het veld mooier en nog meer verscheiden te maken hé
maar inderdaad, als je zo een auto hebt en je kan er niet mee vooraan meedraaien is het ook als piloot niet zo tof, dus misschien niet slecht om TC te kiezen

A.J.
27-10-2003, 22:10
Lijkt mij een slechte wagen voor de touring cup. Deze wagen is destijds voor de sprintraces van het BTCC gemaakt en zal dus onbetrouwbaar zijn, toch met deze motorisatie. Ofwel moet je over een even groot budget beschikken als Dubois destijds toen ze de 24 uren wonnen...
Ook de 95 decibels lijken mij met dit vermogen onhaalbaar

Mark
27-10-2003, 22:18
Originally posted by B.V.S.
en dan spreken we over...? weet graag veel hé... :)

Tja hebben enkele prijsjes gevonden op deze site (http://www.the-car-people.co.uk) . Kijk als iemand de intresse aanwakkerd, dan is Google mijn beste vriend ;)

Op het net heb ik ze zien staan voor 70.000 engelse ponden (+/- 100.000 euro), maar der moet wel nog het e.e.a. ,op zijn hollands, af te pingelen zijn :D

Scapa
27-10-2003, 22:23
Zo duur :)
40.000 à 50.000 euro is meer in de buurt volgens mijn bronnen. Hangt natuurlijk wel af van de bijgeleverde wisselstukken, bouwjaar en evoluties :)

Voor 50.000 euro heb je echt de laatste generatie (2001-modellen van Alfa en Honda).

Btw Marshall, het is 70.000 euro voor de twee ;)

Mark
27-10-2003, 22:35
Originally posted by stijnconinx

Btw Marshall, het is 70.000 euro voor de twee ;)

Oke, 35.000 pond het stuk...........effe pingelen en we zitten onder de 30 :D

Een onderdelenlijst is hier te vinden. (http://www.promotorsport.co.uk/salehire/salesparesadd.doc) wel van een ander team (http://www.promotorsport.co.uk/) .

Driesco
28-10-2003, 09:43
Zit er bij deze mannen allemaal bij :) Zelfs een 2de kas en motor.

Die mannen hebben nu contact met Nissan met de vraag of Nissan de motor zou kunnen aanpassen naar een betrouwbaar PK gehalte. De uitlaat kan naar 95DB gebracht worden.

Roel
28-10-2003, 10:00
als het er allemaal bij is, pas maar goed op dan, de meeste onderdelen zullen wel aan vervanging toe zijn. Begint met wat spel op nen uniball, en voor je het weet heb je de halve ophanging vervangen.;)

Driesco
28-10-2003, 10:25
Al de onderdelen zitten nog in de originele verpakking. Bij de aankoop van de wagen krijg je bijna een nieuwe wagen erbij.
Wat maakt het dan uit dat je iets moet vervangen ! Anders weten ze niet wat te doen tijdens de wintermaanden :)

Scapa
30-10-2003, 13:20
Is het toevallig een zilvergrijze met zwarte vlaggen op? :)

Driesco
30-10-2003, 13:30
;)

Mark
30-10-2003, 18:42
Originally posted by stijnconinx
Is het toevallig een zilvergrijze met zwarte vlaggen op? :)

Dat weet ik toevallig de vraagprijs ;) Advertentie stond in de Autosport van een week terug. Vraagprijs 24.000 Pond........en dan begint het pingelen :D

Wagen heeft de afgelopen twee jaar gereden in de Formula Saloon van de BARC.

Scapa
30-10-2003, 20:02
Originally posted by Marshal
Dat weet ik toevallig de vraagprijs ;) Advertentie stond in de Autosport van een week terug. Vraagprijs 24.000 Pond........en dan begint het pingelen :D

Wagen heeft de afgelopen twee jaar gereden in de Formula Saloon van de BARC.

Inderdaad :)
mijn bron is alleen anders ;)

Mark
30-10-2003, 23:18
Het Formula Saloon is ooit eens te gast geweest op Zolder, tijdens het BARC weekend in 2000. Prachtig engels club-weekend, zou die nog eens graag terugzien.

Meer info over de Saloons: http://www.formulasaloons.com De BARC is te vinden op: http://www.barc.net

De bewuste Nissan heeft tussen zijn BTCC verblijf en de Formula Saloon gereden in het zweeds kampioenschap. Althans als we het hebben over de ex-wagen van Michael Woodcock.