PDA

View Full Version : Grand Prix (1966; John Frankenheimer)


TiBo
22-05-2001, 10:48
Ik ben al jaren op zoek naar een film uit 1966: Grand Prix. Het is een film van John Frankenheimer (o.a. 'The French Connection' en 'Ronin') en handelt over ........ de F1.
De film toont onboard-beelden van alle toenmalige super-citcuits: het oude Monaco, Spa, Nurburgring, ....
Deze film is niet te koop in België en bestaat in de VS enkel op VHS (Maar ja, VS=NTSC en Europa=PAL).
Is er misschien iemand die deze film ooit op TV gezien heeft en deze toen heeft opgenomen?

Welke film hoor ik er enkele denken: http://us.imdb.com/Title?0060472

http://users.pandora.be/cameo/forum/Grand Prix.jpg

Sennake
22-05-2001, 11:14
De 2 beste racefilmen die ik op video heb zijn :
Grand Prix (1966, met Yves Montand en James Gardner)
Le Mans (1970, met Steve McQueen)
Allebei in VHS en in originele uitvoering, wel zonder ondertitels.
Kan ik je daarmee blij maken?

TiBo
22-05-2001, 12:54
Spijtig dat ge het niet kunt zien, maar ik ga momenteel volledig uit mijn dak !!!

Lang naar gezocht naar die films! Ik had moeten weten dat gij die zou hebben.

Merci Sennake, Merci Sennake, Merciiiiiiiii !

Oneliner
22-05-2001, 17:39
LOL, op die lemans moet ge npog ff wachten zenne, die ligt hier nog ergens.....

Morja, ik bezorg em zo snel mogelij terug.
Die film was echt bangelijk senna.
Kewl hoe ze toen al zo'n films maakten.

Echt nen dikke merci.
Kvon lemans wel beter als grand prix

Sennake
22-05-2001, 18:22
Ja, nie vergeten dat Steve McQueen ZELF meegereden heeft dat jaar in Le Mans, alhoewel het van zijn manager NIET mocht. In dit verband is de getuigenis zeer interessant van Bernard de Dryver, die dat jaar reed in een team dat een pitbox had, net naast die van McQueen gelegen. De Dryver is formeel ; McQueen HEEFT zeker enkele stints gereden in Le Mans, met een "valse" helm en overall! Hij kon de verleiding niet weerstaan. Ook niet vergeten dat Steve McQueen ter voorbereiding van de film, de 12 uren van Sebring meegereden heeft in 1970. Hij deelde een Porsche 908 met Peter Revson, en moest na een motorongeval enekel dagen voordien noodgedwongen met één voet in de gips rijden!!!!
McQueen/Revson slaagden er evenwel in om mee te kunnen met de favorieten en werden uiteindelijk 2de op 23,8 seconden van de winnaars Andretti/Giunti/Vaccarella in een machtige Ferrari 512S!!!!!!!!!!!
Voor mij is Steve McQueen dan ook sowieso de grootste piloot/acteur aller tijden, maar zelfs een begenadigd piloot toucours, die in de racewereld zeker geen slecht figuur stond!!!

Werner333
22-05-2001, 23:13
Misschien kunnen we eens ne filmzaal afhuren om die films te zien. Ik heb ze al meermaals op TV gezien.
Maar op groot scherm moet da ongelooflijk zijn.
Toevallig iemand die eigenaar is ven een filmzaal hier op het forum?????

Finish
23-05-2001, 01:04
Mjah, Mijn cinemacomplex Metropolis kan ik moelijk een dagje stilleggen voor ons eh Werner, ge moet da begrijpen :D

TiBo
23-05-2001, 10:10
Metropolis verhuurt inderdaad wel zalen, ... maar met ne man of 10 gaat dat nogal duur uitkomen.
Kunnen we hem niet divx-en en op het forum plaatsen, ... streaming wel te verstaan! :D

Sennake
23-05-2001, 11:26
Mij goed, maar ik heb er de apparatuur niet voor :-(

Maar is er zo niemand die in een bedrijf werkt dat we allemaal samen eens kunnen bezoeken en waar we eventueel gebruik mogen maken van de vergaderzaal/annex faciliteiten (Barco-systeem e.d.)???

Oneliner
23-05-2001, 13:54
Hebde gij geen connectiesi nt leger sennake???

Sennake
23-05-2001, 18:32
Als dat zo zou zijn, dan had ik dat bericht nie gepost eh mateke!

Oneliner
23-05-2001, 19:19
Jama, kdacht dat da ee nstrikvraag was :) :) :)