Log in

View Full Version : Kanaaltwee zendt rally GB zondag rechtstreeks uit

Peter Baert
06-11-2003, 16:16
De ontknoping van het WK rally 2003 is nu zondag vanaf 13u45 live te volgen op Kanaaltwee, met de rechtstreekse uitzending van de laatste chronorit van de rally van GB.

Meer details vind je op www.pitstop.tv .

Veel kijkplezier!

:)

kulgan
06-11-2003, 16:40
Yiepie

spijtig genoeg maar 1 Special... maar allé is toch een begin he :-)
Nu nog zien dat ik op tijd thuis geraak :-)

yvdp
06-11-2003, 17:31
joepie joepie :)
ikke ook kijke dan ze
merci kanaal2 :)

Wimanna
06-11-2003, 17:31
woohoo, das ne zalige stage!!! knal door de park :D Nu hopen dat Loix en Duval er dan nog inzitten ;) En dat we tot de laatste stage moeten wachten tot we de WK kennen ;) (Maar das teveel gevraagd wss :D)

A.J.
06-11-2003, 19:20
Tof Peter, we zullen zeker kijken.

Sennake
06-11-2003, 21:02
Zeker weten! Zeer knap initiatief!!

Raceboy
06-11-2003, 21:24
Ik hoop op wat drama à la Sainz '98. :)

Scapa
06-11-2003, 21:29
Originally posted by raceboy
Ik hoop op wat drama à la Sainz '98. :)

Vloog z'n helm toen niet door de achterruit van z'n Corolla :D Heb ik toen live gezien denk.

Stel u voor: Live op Kanaal2: de strijd tussen Duval en Loix voor de allereerste Belgische WK-Rally zege :)

Werner333
06-11-2003, 21:42
Prachtig. Rally live op een zondag.
Alleen spijtig dat het zo vroeg is :D

Maarten
06-11-2003, 22:57
bangelijk dat je dat voor mekaar hebt gekrege peter

en coninx: idd, met minder zijn we niet tevreden, 2belgische rijders op topmateriaal ... het zou wat zijn :D

Rallyloverke
07-11-2003, 11:31
Ik weet op zondag ook wat te doen! Bedankt Pitstop! :)

Pascal
09-11-2003, 18:03
Was mooi om te zien, buiten enkele "kinderschoenen".

Mooi ook die ontlading van Solberg na de finish en de toegankelijkheid van de rallyrijders.......

C U

Werner333
09-11-2003, 18:27
Was idd knap in beeld gebracht. Prachtig werk van de mannen en vrouwen van WRC.

Sennake
09-11-2003, 20:06
Prachtig inderdaad. En aangezien Solberg nu WK is zal ik in Essen dan toch maar een Subaru (model) aanschaffen zeker...

kartmonster
09-11-2003, 21:44
inderdaad, ik heb deze namiddag genoten.
Peter, is dat geen idee om in belgie ook eens te promoten.
zo een openings KP van een belgische rally in beeld te brengen,
of zoals BBC doet, s'avonds een kleine samenvatting te geven van de de afgelopen rally dag. Kijkcijfers zal je wel hebben dan.

Maarten

Snelle Japie
10-11-2003, 00:09
Het was heel sjiek vond, ik heb wel maar delen kunnen zien want het was 2uurs race bij Extreme Kart waar we met ons amateursteam een leuke 2de plaats hebben behaald tussen de toch ook wat beter getrainde :)

kulgan
10-11-2003, 10:37
ik heb er spijtig genoeg niks van kunnen zien :(

Proficiat voor Solberg, maar zeker ook voor Loeb en Citroen....

Loeb omdat hij zijn teamgenoten (zeker niet de minste :) ) een gans seizoen overtrof
En citroen omdat ze zo snel al de titel voor constructeurs behaalde....

Maar van mij mag het nieuwe seizoen al beginnnen :D

Loix aan het stuur van de 307, Duval die precies nu een goed nota systeem heeft en al wat meer ervaring, ....

Maar ook hoe het gepruts van de FIA zal uitdraaien: 16 rallies (skoda al geen volledig programma meer, ford nog niet zeker), geen gravel crews meer, mille piste systeem (gaat volgens mij tot meer opgaves door mechanischr pech leiden) ,.....

JPMontoya
10-11-2003, 14:14
Pfff, vonden jullie dat nu goede coverage, niets van commentaar, maar de beelden waren toch erg zwak, Overbelicht, haperen, slechte klank onboard bij Loix enzo... Voor mij was dit toch een erg zwakke test voor WRC TV. En ze spraken van 50 camera's, telemetrie, niet veel van gemerkt, ik kan amper geloven dat er 50 camera's waren... én die regie, hoe slecht was die wel niet, hij laat daar Pykalysto, denk ik, heel lang in beeld via onboard camera, en er was bijna niks zinnig te zien om die beelden, waarom blijft hij er dan zo lang bij, hij laat niet eens finish zien van rijders,... ze gaan nog serieus uit hun pijp mogen komen eer er tv-stations echt geld gaan willen geven voor WRC TV.

Bart.Vandecavey
11-11-2003, 02:03
Originally posted by JPMontoya
Pfff, vonden jullie dat nu goede coverage, niets van commentaar, maar de beelden waren toch erg zwak, Overbelicht, haperen, slechte klank onboard bij Loix enzo... Voor mij was dit toch een erg zwakke test voor WRC TV. En ze spraken van 50 camera's, telemetrie, niet veel van gemerkt, ik kan amper geloven dat er 50 camera's waren... én die regie, hoe slecht was die wel niet, hij laat daar Pykalysto, denk ik, heel lang in beeld via onboard camera, en er was bijna niks zinnig te zien om die beelden, waarom blijft hij er dan zo lang bij, hij laat niet eens finish zien van rijders,... ze gaan nog serieus uit hun pijp mogen komen eer er tv-stations echt geld gaan willen geven voor WRC TV.
Tja het was live hé... Ik vond het toch leuk. Goed voorbereid Peter!

BFS
11-11-2003, 08:59
Tja...
Heb de beelden op ES gezien en moest helaas de commentaar van Peter missen.
De manier waarop alles werd getoond heeft beslist geen goeie indruk gemaakt mbt wat rally nu eigelijk is op topniveau.
Voor een leek is een onboard beeld met een witte vlek door een piepklein voorraam echt niet representatief voor snelheid, gevecht, (niet hoorbare) communicatie tussen piloot en copiloot, de enorme klappen die opgeworpen stenen binnenin veroorzaken, het motorgebrul en alles wat er bijkomt...
Ik heb een heleboel mensen gesproken...
jammer, een eerder gemiste kans voor het vele geld en het grote aantal kamera's. :frusty:

Guido
11-11-2003, 23:22
als ik mij goed herinner, heb ik vorig jaar nog eens een KP live gezien, maar niet op een Belgische zender. We hadden keuze uit K2 en LaDeux, heb een beetje zitten zappen in het begin, maar het enthoesiasme waarmee Peter presenteerde heeft er dan toch voor gezorgd dat ik al na een minuut of 6-7 bij K2 ben blijven hangen.

Baert voor de WRC en Vigneron voor de F1, België kan toch mooi zijn. :D

De bossen van Wales zijn misschien niet de meest geschikte locatie om perfecte beelden te genereren, da's waar. Bakken interferenties en refelcties veroorzaakt door bomen, vocht enz. De relais-heli moet dan soelaas brengen, maar da's natuurlijk niet altijd ideaal. Zelfs tijdens wielerwedstrijden durft het al eens mislukken. Perfecte beelden met ditto geluid verlangen van zo'n opzet getuigt van - naar mijn zeer bescheiden mening - van weinig technische kennis ter zake en van niet al te open staan voor nieuwe initiatieven. 'Give those guys a break'! Ze komen er vast wel.

De bedoeling is om voor iedere rally volgend jaar, de laatste KP live te gaan doen. Mij hebben ze alleszins al gewonnen als kijker - reeds van voor deze uitzending.

A.J.
12-11-2003, 01:43
Ik zou het leuker vinden om de uitzendingen te doen tijdens een super stage bij het begin van de rally. Dan zijn alle wagens nog aanwezig en daar kunnen ze perfecte beelden maken.

Rallyloverke
12-11-2003, 10:51
Ik vond toch dat Peter Baert bij de soms iets minder goede beelden goed zijn best heeft gedaan en goeie commentaar gegeven.

Sennake, ik denk dat ik in Essen het Subaru-model van Makinen ga aanschaffen, als herinnering aan een afgesloten rally-tijdperk. En dan nog ne Loix in de Peugeot 206 misschien ? En nog een rallycross-video ... :)

Guido
12-11-2003, 10:58
Originally posted by Johan
Ik vond toch dat Peter Baert bij de soms iets minder goede beelden goed zijn best heeft gedaan en goeie commentaar gegeven.

Sennake, ik denk dat ik in Essen het Subaru-model van Makinen ga aanschaffen, als herinnering aan een afgesloten rally-tijdperk. En dan nog ne Loix in de Peugeot 206 misschien ? En nog een rallycross-video ... :)

Ben ik het mee eens. Voor wat betreft het Makinen model, je kan op zoek gaan naar de speciale sticker die Subaru bij wijze van afscheid en eerbetoon op de motorkap had aangebracht. Beslist dat de aftermarketjongens hiervoor met een exemplaartje als extra decal op de proppen zullen komen.

http://www.wrc.com/NR/rdonlyres/64BF5755-AF9E-41ED-9121-E2DB68DD04A2/29236/Makinen3.jpg

JPMontoya
12-11-2003, 13:28
Originally posted by Huudo
als ik mij goed herinner, heb ik vorig jaar nog eens een KP live gezien, maar niet op een Belgische zender. We hadden keuze uit K2 en LaDeux, heb een beetje zitten zappen in het begin, maar het enthoesiasme waarmee Peter presenteerde heeft er dan toch voor gezorgd dat ik al na een minuut of 6-7 bij K2 ben blijven hangen.

Baert voor de WRC en Vigneron voor de F1, België kan toch mooi zijn. :D

De bossen van Wales zijn misschien niet de meest geschikte locatie om perfecte beelden te genereren, da's waar. Bakken interferenties en refelcties veroorzaakt door bomen, vocht enz. De relais-heli moet dan soelaas brengen, maar da's natuurlijk niet altijd ideaal. Zelfs tijdens wielerwedstrijden durft het al eens mislukken. Perfecte beelden met ditto geluid verlangen van zo'n opzet getuigt van - naar mijn zeer bescheiden mening - van weinig technische kennis ter zake en van niet al te open staan voor nieuwe initiatieven. 'Give those guys a break'! Ze komen er vast wel.

De bedoeling is om voor iedere rally volgend jaar, de laatste KP live te gaan doen. Mij hebben ze alleszins al gewonnen als kijker - reeds van voor deze uitzending.

Komaan, WRC, heeft zelf beslist om de uitdaging van live te gaan aangegaan, dan mag je toch aannemen dat alles top voorbereid is. Dat de regie slecht is, dat heeft niks met technische zaken te maken. En give those guys a break, Men is al heel lang bezig met coverage van Rally, je zou toch denken dat men al het een en ander geleerd hebben, maar de BBC reportages van 2002 & 2001 waren voor mij veel beter dan deze reportage. En als er nu veel mist was boven de bossen van Wales, tot daar aan toe, maar dit was niet zo...

Ik vind verder ook dat ze, als ze onboard beelden willen geven ze moeten evolueren naar een soort van T-cam die je ook in F1, of op Supercup porsches ziet, of men moet tenminste als men live gaat de reclamebanner weghalen op de vooruit, maar die dient mss ook als zonnenwering dus ik ijver voor een T-cam op de wagens !