PDA

View Full Version : Corsa Racing - raceverslag RPN


B.V.S.
09-11-2003, 13:44
Ons doel : uitrijden en amuseren...
en tis gelukt..!!

piloten: Peter Pauls, Roeland Thys, Bart Van Samang

Na de training van donderdag, die goed verlopen was, hebben we nog een paar kleine dingen moeten aanpassen, alvorens af te zakken naar Zolder...

Zaterdagmorgen...
Tijdens de training hebben we ons een beetje afzijdig gehouden... rustig een beetje inrijden, en de wagen een laatste check-up geven... de chrono: 2'02'00', 45e startpositie

De race:

Ik heb de start genomen... deze verliep (voor mij althans) vrij rustig, maar al vlug moest de safety-car uitrukken -> oliespoorke van achter de chicane tot aan de villeneuve... gezellig...
Na de safety car... rustig terug tempo zoeken en constant rondjes draaien van 2'00'00 - 2'02'00... hiermee ben ik na 2,5u opgerukt van de 45e naar de 20e plaats (3e guest)

Roeland nam over na 2,5u voor zijn racedebuut, en hij heeft deze relay schitterend afgewerkt...!! een dikke proficiat...
Na zijn relay brengt hij de Corsa binnen op een 17e plaats algemeen...!! Intussen zijn we nog altijd 3e in de guest klasse...

Dan het stuur over naar Peter... die ook weer rustig zijn tempo zoekt...
Alles verloopt prima, tot hij in de bianchi een aanrijding heeft met een US clio... en daardoor de zandbank invliegt... gevolg: alternatorriem partie... gelukkig uit de zandbak geraakt en nog effe proberen door te rijden op de batterij...
Peter is de pits komen opzoeken rond 19.15u en de riem werd vervangen...
Dit hele grapje heeft ons alles bij mekaar 20 minuten gekost...
en gezakt van de 17e naar de 26e plaats...

Ik heb de laatste relay afgewerkt... en heb in extremis nog 2 plaatsen kunnen goedmaken, waardoor we op een 24e plaats algemeen en een 7e plaats in de guest klasse geeindigd zijn...

Ondanks de pech die we gehad hebben, hebben we ons schitterend geamuseerd...! Een podium in de guest klasse had erin gezeten, maar we hebben ons doel bereikt... uitrijden...!!

Werner333
09-11-2003, 13:51
Proficiat. Jullie waren de enigen die zowat constant met gierende banden de chicanes namen :)
Leuk voor ons toeschouwers.

Maarten
09-11-2003, 17:00
een dikke proficiat bart en co
altijd plezant wanneer je na de race een goed gevoel overhoudt ...

heeft iemand een foto van de corsa? ik wil die wel eens zien!

B.V.S.
09-11-2003, 21:16
Originally posted by Maarten
een dikke proficiat bart en co
altijd plezant wanneer je na de race een goed gevoel overhoudt ...

heeft iemand een foto van de corsa? ik wil die wel eens zien!

thanks... ;)
ben zelf nog aan het wachten op foto's van deze RPN
(dus als iemand der heeft... laat maar komen hé...)

Ik kan je eventueel foto's doormailen van vorige races...

RX-7 freakske
10-11-2003, 00:40
Welke krachtbron ligt in deze wagen? want ik vond dat die behoorlijk goed ging.

Bart
10-11-2003, 14:26
Originally posted by Werner333
Proficiat. Jullie waren de enigen die zowat constant met gierende banden de chicanes namen :)
Leuk voor ons toeschouwers.

Inderdaad! type/merk banden moet je behouden hoor! :)

B.V.S.
10-11-2003, 21:46
Originally posted by RX-7 freakske
Welke krachtbron ligt in deze wagen? want ik vond dat die behoorlijk goed ging.

Er ligt een 2.0l 16V in... (ong. 180 pk). Motorisch is de Corsa perfect in orde, er moet wel nog een versnellingsbak in met langere verhoudingen...
De 5e versnelling is veel te kort waardoor we moeten inhouden op de rechte stukken en daardoor veel tijd verliezen...
En zoals de meeste racewagens wel hebben, hebben wij geen servo... dus na de koers zijn mijn armen 5cm dikker... :) :)

Ook moet er een ander type band gezocht worden, want we hebben deze race Michelins gebruikt die verduurd waren (te lang stilgelegen)... daardoor vlogen de stukken rubber er zo af... en vandaar ook die gierende banden (niet op temperatuur te krijgen)

Nu, voor deze race was dit niet zo erg... het was toch de bedoeling op regelmaat en uithouding te rijden, maar in principe kunnen er nog heel wat seconden vanaf...

Don Kamiel
10-11-2003, 23:52
Ik vond het toch chique, elke ronde de banden horen fluiten :D

Bart.Vandecavey
11-11-2003, 02:42
Originally posted by B.V.S.
Er ligt een 2.0l 16V in... (ong. 180 pk). Motorisch is de Corsa perfect in orde, er moet wel nog een versnellingsbak in met langere verhoudingen...

Is dat de motor uit de Astra OPC?

B.V.S.
11-11-2003, 12:55
Originally posted by Bart.Vandecavey
Is dat de motor uit de Astra OPC?

toch niet... deze motor is dit jaar aangekocht...
was het maar die van de OPC, dan hadden we 220pk :cool:

mse
11-11-2003, 17:56
Bart
een dikke proficiat van onze kant; Je hebt dit prachtig gedaan; Wat gaat dit volgend jaar geven !!!

B.V.S.
11-11-2003, 18:28
Originally posted by mse
Bart
een dikke proficiat van onze kant; Je hebt dit prachtig gedaan; Wat gaat dit volgend jaar geven !!!

Bedankt...!! volgend jaar.... tja... ik zal mij alleszins voor 200% geven... :D :D

Maarten
11-11-2003, 19:22
nog altijd niemand een fotootje online?

Mark
11-11-2003, 20:56
Originally posted by Maarten
nog altijd niemand een fotootje online?

Ikke niet, die van mij waren niet publicatie waardig (lees: geklungel van het mannetje achter de camera ;) )

Maarten
13-11-2003, 14:47
dat is em dat is em

hier onder dus hé

tis er éne van ons aller Rrubinio

http://www.mykingdom.be/rj-online.be/GALLERY/albums/userpics/94%29%20Pauls-Van%20Samang-Thijs%20-%20IM019754.jpg


graaf bakskes :D

edit
tja en hoe lossen we zo een sterretje dan ook weer op?
/edit

/* door de hulp van een moderator in te roepen, en die vult dan de url volledig aan ;) ; mvg, Bart */