PDA

View Full Version : Raikkonen bijna van Mclaren


RoBByNiO
10-09-2001, 17:35
volgens www.f1racing.net is Raikkonen volgend jaar rijder bij het Britse team.

>>>> Volgens het Duitse magazine Bild zou Mercedes er veel geld voor over hebben om Räikkönen te contracteren. Jurgen Schrempp van Mercedes zou Sauber al 10 miljoen dollar hebben aangeboden om Räikkönen aan te nemen voor vijf jaar. <<<<

400miljoen voor Kimi voor 5 jaar.

McLaren heeft nood aan een nieuwe coureur. De combinatie DC-MH bestaat al een lange tijd en is aan vervanging toe. De onderlinge contacten dussen DC en Hakkinen zouden ook niet meer zijn als ze geweest waren. Na de pech en niet schitterende resultaten van Hakkinen dit jaar zou hij stoppen. Hoewel nog niets officieel is denk ik dat Kimi een grote kans maakt om bij McLaren aan de slag rte gaan. Ook testcoureur kan.

Sennake
10-09-2001, 18:03
Interessant bericht, met bronvermelding erbij, en een eigen interpreatie van de feiten :-)
Zo zien we het graag, das journalistiek :-)
Keep up the good work!

RoBByNiO
10-09-2001, 18:04
=)

airco
10-09-2001, 18:13
in de engelstalige versie stond dit er nog bij!!

Sauber and McLaren are in talks over Räikkönen's future, but world champions Ferrari are also interested in the Finn and could have an extra bargaining chip by way of their engine supply with the Swiss team.

Dus ja, ik weet niet wat ik ervan moet denken!! En bovendien is Bild wel de grootste roddelgazet die Duitsland rijp is!!!

Als het waar is, zou het wel eens een heel verstandige zet kunnen zijn van McLaren!!

airco

TiBo
10-09-2001, 19:33
Er is dan weer het gerucht dat Sauber van de Ferrari krachtbron af wil en een Mercedes-motor wil die op dezelde "stepping" staat als deze van McLaren.

"Quid Pro Quo, Doctor Lecter" ;)

Lambo
10-09-2001, 19:51
Khad ook al van die geruchten gehoord dat Ferrari eventueel goedkoper motoren aan Sauber zou leveren. Maar als Sauber inderdaad Mercedes-motoren zou willen, werpt dit natuurlijk een ander licht op de zaak. Maar toch, dit zijn slechts geruchten. Peter Sauber heeft verklaard dat Raikkonen nog een bindend contract heeft dat hij zal moeten nakomen... Maar als het pakketje dollars te groot wordt waar Ferrari of McLaren of eventueel nog een ander team mee staat te zwaaien, zou het natuurlijk rap kunnen keren...

Alain
11-09-2001, 09:40
Dat er interesse is voor Raikkonen is al langer bekend, maar hoe de vork nu correct in de steel zit is een andere kwestie. Je kan het op verschillende manieren bekijken.
Ferrari heeft misschien een streepje voor omdat het nu de motoren levert aan Sauber maar Mercedes heeft zijn terugkeer op het allerhoogste niveau enkel kunnen verwezenlijken door in zee te gaan met Peter Sauber eind jaren tachtig.
Begrijpelijk dat PS Raikkonen aan zijn contract wil houden maar we weten allemaal wat dit nog waard is heden ten dage.
Testcoureur bij McLaren zou m.i. de slechtste zet van Raikkonen zijn en volgens Autosport staat hij hier zelf huiverachtig tegenover. We zitten natuurlijk ook volop in silly season :)
Time will tell...

Mark
11-09-2001, 19:58
wat we dus zeker weten:

Raikkonen rijdt volgend jaar niet bij Sauber
Peter Sauber gaat heel erg veel centjes verdienen
Een van de drie (Coulthard, Hakkinen, Barichello) gaat verhuizen of stoppen.........

En er zal weer een nieuwe rookie bijkomen!

Alain
12-09-2001, 08:53
En laat die rookie nu maar Castroneves of Pizzonia zijn :D

RoBByNiO
12-09-2001, 14:27
en waarom niet een beetje hopen op Bas Leinders?

Mark
12-09-2001, 16:14
omdat ie voor RSC Andrlecht gaat rijden in de Premier F Hooligan series met een race op Zolder?:D

RoBByNiO
12-09-2001, 16:36
nee niet voor RSCA. Ik ben er zelfs helemaal tegen dat project. Ze gaan de voetbalhooligans op circuit binnenhalen waar het toch rustig is en Bas is een zeer talentvol rijder. Ik heb op Eurosport de GP van Belgie F3000 gezien en de commentators uit Nederland waren voortdurend positief over Bas! Met Bastos als zijn nieuwe sponsor moet het toch mogeljk zijn hoor. Maar eerst natuurlijk een test kunnen versieren wat er deze winter wel in zal zitten. Ook voor David Saelens en wie weet Marc Goosens die verre van slecht presteert in de 2 F3000-races die hij reed!!!

Oneliner
12-09-2001, 20:42
JA, WIE WEET, 3BELGEN IN DE F1 VOLGEND JAAR!!!!!............................ :)

RoBByNiO
12-09-2001, 21:41
da heb ik ni gezegd one...

Mark
12-09-2001, 23:41
Yep, en jullie denken dat de Kerstman ook bestaat. Nu wil ik niet vervelend zijn, maar die bestaat niet!

Trouwens Bastos schijnt maar een tijdelijke deal te zijn.......en Tabaks-reclame staan ze niet meer te springen binnen de F1.

Nee als Verstappen moved uit de F1, dan kon het weleens lange tijd stil blijven voor de Benelux m.b.t. de F1

Denk aan de eco.markten in Azie enzo:frusty:

Sennake
13-09-2001, 21:05
Leinders heeft trouwens al lang een contract met Michel Verschueren...
Enige clausule die hem eruit kan halen is namelijk F1 en dat zie ik niet gebeuren. Ik ben een belg en een chauvenist ook maar noch Leinders, noch Saelens, noch gelijk welke andere Belg is goed genoeg om in de F1 te stappen.

RoBByNiO
13-09-2001, 21:15
noch Leinders, noch Saelens, noch gelijk welke andere Belg is goed genoeg om in de F1 te stappen.

>>> wil je nog beweren dat Marques beter is? Sorry he maar Bas kan het waarmaken in de F1

Alain
13-09-2001, 21:20
Ik denk dat Sennake gewoon bedoeld dat er betere piloten zijn dan onze drie vlamingen. Marques is een slecht voorbeeld en ik verwijs dan ook graag terug naar mijn eerdere mail in deze thread.

Sennake
13-09-2001, 21:22
Klopt als een bus Alain!
Ik zeg niet dat iedereen in de F1 NU beter is dan onze 3 Vlamingen, maar dat betekent niet dat onze 3 goed genoeg zijn om in de F1 te stappen. Ze hebben nog geen enkele F3000 koers gewonnen, en zelfs F3000 KAMPIOENEN krijgen nog geen zitje in de F1! Dus : jammer maar helaas, andere kandidaat please!

Sennake
13-09-2001, 21:25
Originally posted by RoBByNiO
Sorry he maar Bas kan het waarmaken in de F1

Als je met "waarmaken" bedoelt een beetje meerijden en af en toe een puntje meepikken heb je wellicht gelijk, maar ik kan me niet voorstellen dat dat de grote droom is van onze Belgen hoor.
Als ik een Belg goed vind, moet hij minstens kunnen presteren wat Boutsen in de F1 gedaan heeft. En dat kunnen ze (nog) niet. Boutsen zijn palmares was trouwens veel indrukwekkender toen hij in de F1 instapte!

RoBByNiO
13-09-2001, 21:28
ja das wel waar als ge het zo beziet naar ge moet geld hebben da is het grote pobleem. Wurz en Zonta hebben zeker de nodige capaciteiten om F1 te rijden en niet als testers vind ik en die hebben toch het noddige talent EN ervaring

RoBByNiO
13-09-2001, 21:30
nee de grote droom van de be;lgen is dat er al ene meerijdtin F1! van boutsen kan ik niet meespreken was niet mijn tijd maar jij zal wel gelijk hebben.

Sennake
13-09-2001, 21:56
Ik heb al teveel Nčves, Gachots, Van de Poeles, Adamsen, de Drijvers, enz zien rijden achteraan het peleton om me daar nog over op te winden. Maar ik kan je jeugdig enthousiasme begrijpen. Voor mij hoeft het echter niet. Maar ik zeg niet dat ik slecht gezind zou zijn als het gebeurt ook. Het laat me eerlijk gezegd koud.
Eigenlijk hebben nog maar 2 Belgen echt hun sporen verdiend in de F1 : Jacky Ickx en Thierry Boutsen. Alle anderen hebben (door toedoen van verschillende factoren die NIET altijd te maken hadden met een gebrek aan talent en nu denk ik vooral aan VDP) er jammer genoeg weinig van terecht gebracht en dat vind ik spijtig en jammer van de energie die erin gestoken is. Ik word niet graag blij gemaakt met een dode mus...

Alain
13-09-2001, 22:05
Ik zou niets liever willen dan dat er een Vlaming in de F1 rijdt maar ik heb in de loop der jaren veel jongens zien komen en gaan. Uiteindelijk ben ik realistisch genoeg om in te zien dat het geen slechte piloten zijn maar subtoppers die af en toe eens een goede prestatie neerzetten. Dat die prestaties er komen na enkele jaren in dezelfde categorie te blijven is in mijn ogen veelzeggend.
Er rijdt op dit moment beter volk rond dan onze jongens en dat wordt ook her - en erkend door de grote teams.

Oneliner
13-09-2001, 22:37
Als raikkonen naar mclaren gaat ipv mika, zoude we dan rekening moete houden met hem voor het WK?

kdenket wel....

airco
14-09-2001, 00:01
hmmzzzz

niet overoptimistisch worden he!!! Raikonnen is een goed piloot, en komt dan ook in een goed team!! Toch is er de factor ervaring die nog veel te hard doortelt in de eindafrekening!!! Na een paar jaar hoort hij bij de grootste kanshebbers in de F1, maar volgedn jaar is nog te vroeg!!

airco

RoBByNiO
14-09-2001, 16:22
mja airco heeft gelijk maar ik zie hem toch een aantal podium-finishes halen. Van een zege spreek ik niet voor alle duidelijkheid!

Mark
14-09-2001, 21:13
Als McLaren volgend jaar een wagen heeft die kan winnen, met de nadruk op kan........neem maar van mij aan dat Kimi gaat winnen.

Kleine voorspelling: Kimi blaast Coulthard van zijn sokken, Coulthard weg na 2002. Van Hakkinen zullen we nooit meer iets horen.........in het rijtje Hill, enzo...........:D

Mark
14-09-2001, 21:46
waarom ben ik zo zeker, Heidfeld is drie jaar testcoureur geweest bij McLaren. Daar waren ze zeer tevreden over het nieuwe deutsche wunderkind na Schumi I.

Dus als ze Raikkonen pakken, moeten ze toch zeer zeker van hun zaakjes zijn..........dacht ik zo. Of denk ik te simpel?

Ze weten wat heidfeld kan (waar ze zeer van onder de indruk waren, lees de autosports maar uit 99 en 98), dus een betere afweging en vergelijking konden ze niet maken.

Raikkonen, Alonso (gokje, richting Ferrari?) en Montoya..........2001 wordt een van de beste Rookie lichtingen ooit
:D

Oneliner
14-09-2001, 21:52
Originally posted by RoBByNiO
mja airco heeft gelijk maar ik zie hem toch een aantal podium-finishes halen. Van een zege spreek ik niet voor alle duidelijkheid!

Kweeni, kimmi gaat zeker en vast races winnen hoor
Wk maybe ni, mor winnen zal hij

RoBByNiO
14-09-2001, 22:10
in zijn eerste jaar bij McLaren? denk van ni zenne

Werner333
15-09-2001, 11:42
Ik denk wel dat een race gaat winnen in zijn eerste jaar.
En of hij mee kan doen voor de titel hangt ook een beetje af van de factor geluk.

Finish
15-09-2001, 11:47
Ik had eigenlijk eerder Coulthard's vertrek verwacht en Raikkonen naast Hakkinen geplaatst.

De manier waarop Hakkinen de F1 verlaat doet me meer denken aan Damon Hill's manier. Een miserabel seizoen achter de rug en er de brui aan geven.

Laat ons hopen dat hij in 2003 zijn rentrée maakt op Coulthards stoeltje, want stoppen na dit seizoen zou een afscheid in mineur zijn...

Hakki
15-09-2001, 12:05
Originally posted by Finish

Laat ons hopen dat hij in 2003 zijn rentrée maakt op Coulthards stoeltje, want stoppen na dit seizoen zou een afscheid in mineur zijn...
Da vin ik ook
als hij nu stopt, dan wordt hij als velen gezien als nen zwakkeling, die niks gedaan heeft(want hij wordt toch gekeurd op zijn laatste jaar eh)

dus ik hoop dattem trugkomt, mor ik vrees ervoor da het in de F1 ga zijn, maybe in DTM die em onlangs testte...

Alain
15-09-2001, 12:59
Wie weet krijgen voor 2003 en 2004 een superteam : MS en MH bij Ferrari...;)

airco
15-09-2001, 23:25
ivm met Raikonnen nog even mijn gedacht!!

Ok Raikonnen is een groot talent, en hetgeen hij presteert in izjn eerste jaar is ook knap!! Anderzijds is zijn teammaat Heidfeld meestal toch sneller dan hem. Zodat je de vraag kunt stellen aan wat we zijn prestaties moeten toeschrijven?!? Aan de kracht van Sauber, of aan de rijderskwaliteit!!

Ik wil geenszins Raikonnen, of de beslissing van McLaren gaan bekritiseren!! Maar dit doet me denken aan Jenson Button vorig jaar!! Toen was hij ook de rookie, en presteerde hij ook, maar dit jaar wordt hij gewoon outperformed door Fisichella.

Als Raikonnen het kan waarmaken, chapeau dan!! Maakt hij het niet, dan zou het wel eens steil bergaf kunnen gaan voor McLaren!! Enerzijds laten ze een BOM ervaring vertrekken (De ervaring van Hakkinnen kunnen ze overal gebruiken), en als Raikonnen het dan niet afmaakt, dan staat Coulthard er alleen voor!! Enkel tijd zal hier de waarheid spreken!! Heeft McLaren juist gegokt, dan hebben ze een mooi talent voor de komende jaren!! Hebben ze verkeerd gegokt, dan hebben ze veel geld verkwist!!

airco

Finish
15-09-2001, 23:41
Ik denk nochthans dat het loonbriefje van Raikkonen wel wat lager zal liggen dan dat van Hakkinen. Dus op dat vlak winnen ze juist geld ;)

airco
15-09-2001, 23:57
hmmzzz,, anderzijds is Raikonnen op de moment wel groot-wild om op te jagen in de transfermarkt in de F1!! Iedereen wilt Raikonnen wel!! Dus die kan zijn eisen stellen he!! Bovendien is 500 miljoen afkoopsom aan Sauber ook niet niks!!

airco

Mario
16-09-2001, 09:11
Ach, tegenwoordig wil niemand nog de nieuwe Schumacher missen. Vandaar dat jonge, beloftevolle rijders zo gegeerd zijn. In '91 kwam Schumacher ook bijna vanuit het niets via Jordan de F1 binnen gevallen (toch voor niet insiders). Na een bijzonder onfris (toen toch, nu is dat dagelijkse kost in de F1) maneuver van Briatore (de etter), Walkinshaw en Weber en co kon hij alsnog bij Benetton terecht.

Dat risico willen Williams, McLaren en anderen niet meer lopen en dus gooien ze groot geld naar jongeren die hčt lijken te hebben. Trouwens, ik dacht niet dat Raikonnen regelmatig trager is dan Heidfeld. Ik volg het niet zo, maar ben er bijna zeker van dat de stand ongeveer fifty-fifty moet zijn in de trainingen.

RoBByNiO
16-09-2001, 11:43
mclaren wint niet alleen geld maar ook aan TALENT!

airco
16-09-2001, 16:25
nee, heidfeld staat nog altijd voor Raikonnen in de Quali's!!!

Ok, het zit dicht bij elkaar, maar toch!!

airco

RoBByNiO
16-09-2001, 16:30
heidfeld won 8 kwalificatieduls en Kimi 7. zeer kort he airco!!!!

airco
16-09-2001, 16:48
mja, das zeer dicht!! Mor Heidfeld heeft trouwens ook al meer punten binnegebracht!!

Niet dat ik kritiek lever op Raikonnen zene, hij doet het voor zijn eerste jaar schitterend!! Mor als hij dan toch het wereldwonder is dat iedereen al een heel jaar ervan maakt (net zoals button vorig jaar) Dan zou hij misschien beter zijn teammaat eens verslaan!!! Want is schat DC toch nog altijd een eind hoger in dan Heidfeld zene!! Dus als em nu Heidfeld nie kan verslaan, dan belooft da voor volgend jaar!!

airco

Oneliner
16-09-2001, 21:09
Vergete ook ni airco dat heidfeld al een jaar meer F1 heeft gereden dan kimmi....

RoBByNiO
16-09-2001, 21:24
en dat kimi een pak minder ervaring had dan Heidfeld!!!! slechts 23 autoraces remember?

Lambo
17-09-2001, 00:33
Ja, maar vergeet niet dat Coulthard al 7 jaar meerijdt, waaronder 5 jaar voor Mclaren, verscheidene GP's heeft gewonnen en Hakkinen dit jaar van het kastje naar de muur rijdt (hoewel dit op verschillende manieren te verklaren is natuurlijk)

Alain
17-09-2001, 09:28
Ik heb hier inmiddels een heleboel interessante theoriën gelezen maar het is opvallend dat er ééntje over het hoofd wordt gezien. Als DC moeite heeft met Raikkonen volgend jaar ( niet denkbeeldig ), kan ie voor 2003 naar een andere werkgever uitkijken en wordt Heidfeld binnengehaald. Niet vergeten dat Nick nog steeds een Mercedesprotégé is....

airco
17-09-2001, 09:59
mja,

ik weet niet wat ik ervan moet denken!! Het is zeker en vast gene slechte Raikonnen!! Mor of het nu het nieuwe wonderkind is :confused: :confused: daar durf ik me toch vragen bij te stellen!!

airco

RoBByNiO
17-09-2001, 17:43
het gebrek aan ervaring van Kimi gaat ervpoor zorgen dat een aantal mensen tleurgesteld in hem zullen zijn over ijn prestaties bij mcLaren. Ik twijfel niet aan zijn kunnen maar meer dan een 3de plaats zie ik hem niet komen! Die derde plaats in een race he

yvdp
17-09-2001, 17:46
da zou wel is goe kunne, maar ik zie hem wel in de top-5 eindigen opt einde vant seizoen.

RoBByNiO
17-09-2001, 17:49
ha men tweelingbroer yvdp =)

yvdp
17-09-2001, 18:14
wassup dude? alles bon?

allé, we gon nu ni teveel offtopic gon hé.
maar wa dak al zei, een top-5 plaats zit er zeker in.

tsjolder
17-09-2001, 18:19
Volgens mij heeft Raikkonen op het circuit de kwalitieten om het te maken. Wat mijns inziens veel belangrijker is, is zijn gebrek aan ervaring in het ontwikkelen van een wagen en het motiveren van het team. Dit zijn twee zaken die heel belangrijk zijn en die volgens mij mede de grote sterkte van Schumacher en Hakkinen respectievelijk zijn en waren. Volgens mij is het geen toeval dat heel het team McLaren niet draait nu Hakkinen niet meer gemotiveerd is. Volgens mij was Hakkinen een heel belangrijke pion in het ontwikkelen van de wagen en het testen van de geniale ontwerpen van Newey. Coulthard heeft "Hakkinens taak" op het circuit min of meer kunnen overnemen, maar de auto is tijdens het seizoen niet echt ontwikkeld geweest (alleszins minder dan de andere topteams).

Ik vrees dat Raikkonen (nog) niet in staat is om een auto te helpen ontwikkelen zoals Hakkinen dat vooral in 1998-1999-2000 heeft gedaan. Ik heb mijn ernstige twijfels of Coulthard het kan overnemen. Misschien een ideetje voor een poll: Denkt u dat McLaren volgend jaar meespeelt voor de wereldtitel?

Mijn antwoord is alleszins: nee

Volgens mij volgend jaar een tweestrijd Williams-Ferrari en ik vrees dat Williams het gaat halen.

Sennake
17-09-2001, 18:40
Ik ook, alhoewel ik dat niet "vrees" maar "hoop" natuurlijk.
Verder denk ik dat Pamela Anderson misschien wel "kwalitieten" heeft, en dat MH en MS vooral "kwaliteiten" hebben :D :D :D

RoBByNiO
17-09-2001, 19:01
vergeten dat Pam fake-tieten heeft dus ook fakekwalitieten?!!

tsjolder
18-09-2001, 12:01
Originally posted by Sennake
Ik ook, alhoewel ik dat niet "vrees" maar "hoop" natuurlijk.
Verder denk ik dat Pamela Anderson misschien wel "kwalitieten" heeft, en dat MH en MS vooral "kwaliteiten" hebben :D :D :D

Rofl Sennake, sorry voor de typfout.:D

Lambo
18-09-2001, 15:14
waar het hart van vol is, loopt de post van over, é Tsjolder! :D

Alain
18-09-2001, 15:31
Een auto ontwikkelen kan je of kan je niet. Waarom denken jullie dat Thierry Boutsen en Martin Brundle zo gegeerd waren ? Wie durft beweren dat de vooruitgang die Sauber dit jaar geboekt heeft niet mede te danken is aan raikkonen ? We staan er allemaal iets te ver vanaf om gewoon maar aan te nemen dat een rookie hier geen positieve bijdrage aan kan leveren.

Iemand al eens gedacht aan het gemis van Panis bij McLaren en als mogelijke oorzaak te zien van de niet vooruitgang ?
Het testwerk is dus van vitaal belang en kan niet zomaar genegeerd worden. Blijkbaar hebben Wurz en Zonta die gave niet, wel de intrensieke snelheid. Jammer dat die dan alleen naar boven komt als alles voor één keer eens klopt. De betere piloot , en daar reken ik heidfeld wel bij, onderscheidt zich door te presteren met een wagen die niet perfect aanvoelt.
Niet vergeten dat Nick, ik vind het een etter van jewelste maar een uitstekend piloot, JPM het vuur aan de schenen heeft gelegd in de F3000 in 98. Het was Juan's tweede seizoen en Heidfelds eerste.