PDA

View Full Version : Michel Vaillant : the movie


Sennake
13-11-2003, 20:07
Ok, dan gaan we het democratisch oplossen. Iedereen die de film wel wil gaan zien op 19 november mag een stem uitbrengen. Dan zien we wel waar we uitkomen. We spreken wel af dat wie stemt op "mij maakt het niet uit" d'office akkoord is met gelijk welke zaal natuurlijk...

Werner333
13-11-2003, 20:12
Ik heb Antwerpen gezet. Hasselt is voor mij ook OK. Zolang het maar niet Brussel is.

Sennake
13-11-2003, 21:14
Ik heb van mijn admin-rechten (mis)bruik gemaakt om hetzelfde te doen :)

Bart.Vandecavey
13-11-2003, 21:30
Ik ga dus de 18de kijken en zal jullie dan 's avonds alles in geuren en kleuren vertellen evenals hoe het plot in elkaar zit :D

Speesman
13-11-2003, 22:08
Ik kan, zoals reeds gezegd, de 19de niet meekomen omdat ik al moet gaan karten :(
Moest er een wonder plaatsvinden en de karting snel gedaan zijn, dan kom ik misschien nog af, maar kans daarop is even groot als de lotto 20 keer na mekaar te winnen :)

Rrubinio
13-11-2003, 22:39
Als het Hasselt word ga ik zeker mee, Antwerpen en Brussel haal ik niet vermits ik moet werken tot 18u30


PS: Goed nieuws voor de Michel Vaillant striplezers, ter gelegenheid van de introductie van de film krijg je bij aankoop van één strip een tweede gratis.
Alleen bij de betere stripwinkel !

A.J.
13-11-2003, 23:13
Originally posted by Rrubinio
PS: Goed nieuws voor de Michel Vaillant striplezers, ter gelegenheid van de introductie van de film krijg je bij aankoop van één strip een tweede gratis.
Alleen bij de betere stripwinkel !

Welke zijn de betere stripwinkels ??

flugel
13-11-2003, 23:15
Originally posted by A.J.
Welke zijn de betere stripwinkels ??

Gouden gids !
Rubriek moogde zelf zoeken :D

Bart.Vandecavey
13-11-2003, 23:23
Originally posted by Rrubinio
Als het Hasselt word ga ik zeker mee, Antwerpen en Brussel haal ik niet vermits ik moet werken tot 18u30


PS: Goed nieuws voor de Michel Vaillant striplezers, ter gelegenheid van de introductie van de film krijg je bij aankoop van één strip een tweede gratis.
Alleen bij de betere stripwinkel !

Ik had ze al alle 4...

Sennake
13-11-2003, 23:25
Originally posted by Rrubinio
PS: Goed nieuws voor de Michel Vaillant striplezers, ter gelegenheid van de introductie van de film krijg je bij aankoop van één strip een tweede gratis.
Alleen bij de betere stripwinkel !

Wel leuk voor de trouwe lezers die natuurlijk alle strips van Michel Vaillant al hebben :frusty:

A.J.
13-11-2003, 23:42
Originally posted by flugel
Gouden gids !
Rubriek moogde zelf zoeken :D

Heb het een beetje opgezocht maar in de meeste "strip"winkels mag je pas binnen boven de 18 jaar :D

Rrubinio
13-11-2003, 23:51
Originally posted by A.J.
Welke zijn de betere stripwinkels ??

Ik ga regelmatig eens langs bij
Wonderland in Hasselt (voorlopig op de botermarkt)
........????........... in de Gallery de Ware vrienden in Hasselt.

maar we zijn :Offtopic: vrees ik

A.J.
13-11-2003, 23:56
Ik zie het niet zitten om naar Antwerpen te gaan, maar zo te zien zijn we toch al met een plezant groepje die naar haselt willen komen. Hoe laat aan de ingang??

moore
14-11-2003, 00:40
voor ons is het ook het gemakkelijkste hasselt :)

Scapa
14-11-2003, 05:25
Dit vraagt gewoon om een meeting in Antwerpen en één in Hasselt tegelijkertijd. Een primeur voor Depaddock :)

Jan
14-11-2003, 10:55
Originally posted by Rrubinio
.
Alleen bij de betere stripwinkel !

Sinds wanneer behoren de Colruyt en de Fun tot de "betere stripwinkels"???
't Lijkt mij gewoon een algemene promotie en slechts een beperkt aantal titels uit het werk van Jean Graton maken daar deel van uit.

Wat Michel Vaillant: The Movie betreft kan ik voorlopig niet antwoorden. Ik ben nog steeds in de running om tickets te winnen......voor Kinepolis Leuven.

jan

Raceboy
14-11-2003, 14:24
Originally posted by jan

voor Kinepolis Leuven.


Ni moeilijk doen he :D ;) :rolleyes:

NOx
14-11-2003, 18:20
Ik wil ook wel meegaan,
het makkelijkst is voor mij Kinepolis Hasselt...

Tot wanneer loopt deze poll eigenlijk? (zeg nu ni tot den 19e om 19u30 eh), m.a.w., wanneer weten we waar we moeten zijn?

Sennake
14-11-2003, 19:38
De 18e zullen we hier alles nog eens op een rijtje zetten en dan kan iedereen gaan kijken waar hem het best uitkomt, en tevens weten waar en om hoe laat de beide groepen afspreken.

A.J.
15-11-2003, 11:48
Lap!!! nu wou ik met een hele bende van depaddock naar Michel Vaillant in Kinepolis Hasselt gaan kijken op woensdag 19/11, win ik toch zeker geen twee gratis tickets voor dinsdag 18/11 . Maarja, als hij goed is ga ik woensdag voor de tweede keer kijken, of om met popcorn te gooien :D

moore
15-11-2003, 12:27
awel dan hebt gij geluk andy ik kan er om bepaalde reden niet bij zijn :( ik zal hem dan wel later gaan kijken

NOx
15-11-2003, 12:46
Originally posted by A.J.
Lap!!! nu wou ik met een hele bende van depaddock naar Michel Vaillant in Kinepolis Hasselt gaan kijken op woensdag 19/11, win ik toch zeker geen twee gratis tickets voor dinsdag 18/11 . Maarja, als hij goed is ga ik woensdag voor de tweede keer kijken, of om met popcorn te gooien :D

Ik heb het zelfde "probleem" :D
Maar als het in Hasselt doorgaat de woensdag, kom ik waarschijnlijk ook nog langs.

PS: dank u KANAALTWEE :)

boosterke
15-11-2003, 12:50
die 2 die de tickets gewonnen hebben kunnen toch al 2 mensen vant forum meeneme :d:d:d

Sennake
15-11-2003, 13:43
Ja lap, ik heb het ook zitten ( :D ). Een duoticket gewonnen voor de Michel Vaillant-film op MAANDAG 17/11 om 20.00 uur in Metropolis Antwerpen ( :D 'k ben den eerste). Niet dat ik dat niet plezant vind, maar op die manier worden al onze mooie plannen in de war gestuurd natuurlijk...

Maar geen nood : ik ben er zeker van dat de film zo goed is dat ik op 19/11 nog eens mee ga kijken :)

Ik heb trouwens direct aan mijn vrouw gevraagd of ze moest werken maandagavond, want anders had ik hier 1 ticket verloot, maar ze is vrij en zou graag meegaan... 't Zal voor een andere keer zijn dus.

Raceboy
15-11-2003, 14:14
Ik heb dus een kaart voorr 19/11. Maar dan in den UGC in Antwerpen.

NOx
15-11-2003, 14:18
Originally posted by boosterke
die 2 die de tickets gewonnen hebben kunnen toch al 2 mensen vant forum meeneme :d:d:d

Ik zie mijn vriendin straks, dus als ze ni mee kan/wil gaan den dinsdag, zal ik zeker die kaart verloten.
Maar ik weet straks/morgen pas meer dus nog eventjes geduld :D

A.J.
15-11-2003, 14:23
Originally posted by raceboy
Ik heb dus een kaart voorr 19/11. Maar dan in den UGC in Antwerpen.

Tegen dan staat het hele verhaal van de film al in geuren en kleuren op depaddock :D

Jan
17-11-2003, 17:31
Ik ben al serieus aan 't aftellen naar 20 uur vanavond, dan wordt het zeker en vast genieten van de twee gewonnen tickets.
Domien (mijne junior) heeft ook al zijn prioriteiten gesteld en gaat hiervoor een voetbaltraining overslaan.
Ben eens benieuwd of ik ergens een figurantenrol heb gespeeld, de camera had ons in ieder geval in 't vizier, maar omdat ik toen niet geschoren was veronderstel ik dat ze de scene er hebben uitgeknipt. :D Mijne Le Mans maat was er onbewust (?) op gekleed met zijn rugzak van het merk "Leader".

jan

Sennake
17-11-2003, 17:52
Allee, dan gaan wij samen (maar wel op verschillende locaties) de film ontdekken ;)

Jan
17-11-2003, 18:06
Originally posted by Sennake
Allee, dan gaan wij samen (maar wel op verschillende locaties) de film ontdekken ;)

Ah ja, want er zijn er die denken dat jij van Aaantwaaarpe bent :D :D :D

Als echte Brabander trek ik dan maar naar mijn hoofdstad he ;)

jan

Sennake
17-11-2003, 23:41
Prachtige film, sjiek in elkaar gezet, zeker als je weet dat er in werkelijkheid maar 1 Vaillant en 1 Leader in Le Mans gereden hebben (in de kwalifs en de race dan toch). Mogelijk hebben ze in de weken na de 24 uur van elk 2 wagens ingezet (zoals het ook het geval was in "Le Mans" van Steve McQueen...

Verder ga ik over het scenario NIETS verklappen.

Wel enkele vaststellingen :

[list=1]
De "Vaillants" rallywagens blijken gecamoufleerde Peugeots 206 te zijn...
Michel Vaillant zijn privé-Vaillant blijkt een mooi blauw gespoten Pagani te zijn...
Ook de Vaillantes "Grand Défi" komen in de film voor als "testwagens"...
Bekende personages die we in de film tegenkomen zijn Michel en Jean-Pierre Vaillant, Steve Warson, mama en papa Vaillant, Gabrielle Spangenberg (die voor de gelegenheid een Belgische blijkt te zijn), Julie Wood, en voor de "slechterikken" natuurlijk Ruth, Bob Cramer, en (enkel op een foto) de Leader himself.
Je gaat racescenes zien uit de rallywereld (rally van Canada?), uit de "testwereld" op het privé circuit van Vaillant en uit Le Mans.
Minstens 2 bekende scenes uit de strips van Vaillant zijn overgenomen in de film. Wie vindt ze?
[/list=1]

Jan
18-11-2003, 00:43
Inderdaad een schitterende film, met alle ingrediënten van een echt Michel Vaillant-verhaal. Ik ga jullie verder niets verklappen, jullie moeten zelf maar gaan kijken.

Zonder iets over het verhaal te onthullen toch even deze bemerkingen:
- Ruth vertoont nogal wat uiterlijke trekjes van Milka Duno, heeft die soms een tweelingzus?
- in het eerste halfuur vond ik de extreme close ups van de gezichten eerder storend
- waar hebben ze bij momenten die over de baan zwalpende Camaro vandaan, die heb ik in Le Mans niet weten deelnemen
- en kwamen er Paddockers in beeld...........zoek dat zelf maar uit
- ze Frensj Inglisj is bijwijlen very cute
- Bob Cramer bestaat écht......of heeft een masker op, de gelijkenis met de stripfiguur is bijzonder treffend.

jan

Sennake
18-11-2003, 19:16
Nog 2 opmerkingen:

[list=1]
Anthony Kumpen's Viper komt ook eens in beeld.
A.J.'s favoriete hobby wordt door beide Vaillantes gedemonstreerd bij het opkomen van het circuit van Le Mans :)
[/list=1]

Sennake
18-11-2003, 19:18
Originally posted by jan
- waar hebben ze bij momenten die over de baan zwalpende Camaro vandaan, die heb ik in Le Mans niet weten deelnemen


Waarschijnlijk hebben ze niemand voor het hoofd willen stoten (of niemand bereid gevonden) door een "echte" deelnemer te laten "klungelen" in de film... Vandaar een extra "fictieve deelnemer" die ze kunnen laten klungelen naar hartelust...

joost
18-11-2003, 19:22
Hoe Sennake, ben jij dat jaar niet met een Camaro naar Le Mans gereden?

Mistery
18-11-2003, 19:38
Originally posted by Sennake
[B]A.J.'s favoriete hobby wordt door beide Vaillantes gedemonstreerd bij het opkomen van het circuit van Le Mans :) /B]

Ik wist niet dat er een handrem geplaatst was in die Vaillantes :D :D :D

Sennake
18-11-2003, 20:22
Originally posted by Mistery
Ik wist niet dat er een handrem geplaatst was in die Vaillantes :D :D :D

Er zijn nog andere hobby's...

Mistery
18-11-2003, 20:23
Ja, da klopt, maar die ga ik hier niet vermelden :D

Pascal
18-11-2003, 22:44
Originally posted by Sennake
Anthony Kumpen's Viper komt ook eens in beeld.

Met of zonderonze stickers ???

C U

Sennake
18-11-2003, 22:52
Originally posted by Pascal
Met of zonderonze stickers ???

C U

Ik verondertsel mét (was in de race) maar om het echt te zien is de shot te kort...

R@ce@holiC
18-11-2003, 23:22
Wordt er nog gegan door de groep Hasselt?? zoja waar en hoelaat spreken e af? ik hoop dat ik er kan graken :)

Rrubinio
19-11-2003, 01:32
Originally posted by R@ce@holiC
Wordt er nog gegan door de groep Hasselt?? zoja waar en hoelaat spreken e af? ik hoop dat ik er kan geraken :)

Ik heb juist mijn entreekaartje online gekocht en afgeprint.
Maar het gelijk meer op een vrijgeleide dan op een ticket, een ganse A4 pagina vol !!!

Davy bel mij eens rond 19uur.

Beemer
19-11-2003, 01:41
Ben zojuist samen met raceboy de film gaan zien en ik vond em zalig!

Rrubinio
19-11-2003, 01:44
Originally posted by Sennake
De 18e zullen we hier alles nog eens op een rijtje zetten en dan kan iedereen gaan kijken waar hem het best uitkomt, en tevens weten waar en om hoe laat de beide groepen afspreken.

Het is reeds de 19de en :confused: :confused:

A.J.
19-11-2003, 02:49
Originally posted by Sennake
Nog 2 opmerkingen:

[list=1]
Anthony Kumpen's Viper komt ook eens in beeld.
A.J.'s favoriete hobby wordt door beide Vaillantes gedemonstreerd bij het opkomen van het circuit van Le Mans :)
[/list=1]

heb de viper van Anthony ook even gezien.

De Vaillantes demonstreren inderdaad één van mijn favoriete hobby's maar ik kan u zeggen dat het bij mij véél spectaculairder uitgevoerd wordt :D

En nu allemaal maar gokken wat één van mijn hobby's is :confused: :D

A.J.
19-11-2003, 02:52
Originally posted by Sennake
Waarschijnlijk hebben ze niemand voor het hoofd willen stoten (of niemand bereid gevonden) door een "echte" deelnemer te laten "klungelen" in de film... Vandaar een extra "fictieve deelnemer" die ze kunnen laten klungelen naar hartelust...

veel scenes werden ook opgenomen op het stuk Bugatti circuit dat tijdens de 24u niet gebruikt wordt.
De Amerikaanse MG hebben ze er toch in beeld gebracht tijdens het klungelen. Deze spin in de grindbak bij het insteken van de "esses" heb ik toen zelf zien gebeuren

A.J.
19-11-2003, 02:54
Originally posted by joost
Hoe Sennake, ben jij dat jaar niet met een Camaro naar Le Mans gereden?

Ik denk het niet, er hing precies een oranje sticker op, ik denk van DSC.com :D

A.J.
19-11-2003, 03:03
Originally posted by Sennake
Michel Vaillant zijn privé-Vaillant blijkt een mooi blauw gespoten Pagani te zijn...
Ook de Vaillantes "Grand Défi" komen in de film voor als "testwagens"...
Je gaat racescenes zien uit de rallywereld (rally van Canada?), uit de "testwereld" op het privé circuit van Vaillant en uit Le Mans.
Minstens 2 bekende scenes uit de strips van Vaillant zijn overgenomen in de film. Wie vindt ze?
[/list=1]

Deze Pagani was precies wel betrouwbaar :D alhoewel de rook kwam mij bekend voor :+

Weet iemand welke piste er gebruikt werd tijdens de tests van Julie Wood? Lijkt mij een fantastische baan

Heb niet alle strips van Vaillant maar ik denk "n°13 aan de start" en de andere scene "het spook van de 24 uren" of zoiets???

R@ce@holiC
19-11-2003, 10:32
Originally posted by Rrubinio
Ik heb juist mijn entreekaartje online gekocht en afgeprint.
Maar het gelijk meer op een vrijgeleide dan op een ticket, een ganse A4 pagina vol !!!

Davy bel mij eens rond 19uur. Oeie zo laat ?? ok

Nog iemand die gaat???

Mistery
19-11-2003, 12:32
Deze avond om 19.15u afspraak aan de ingang ? Ik zal er alvast zijn, en A.J. ook...

Raceboy
19-11-2003, 13:13
Originally posted by A.J.

De Amerikaanse MG hebben ze er toch in beeld gebracht tijdens het klungelen. Deze spin in de grindbak bij het insteken van de "esses" heb ik toen zelf zien gebeuren

In de film heet het dan wel wel "Jaguar Nr 30". :) Zal Jaguar erg blij mee zijn. :D

Sennake
19-11-2003, 17:13
Originally posted by Rrubinio
Het is reeds de 19de en :confused: :confused:

Aha, kijk dan maar eens hier (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=6506) en hier (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=6507) ...

Sennake
19-11-2003, 17:16
Originally posted by Mistery
Deze avond om 19.15u afspraak aan de ingang ? Ik zal er alvast zijn, en A.J. ook...

Pakt Hollywood Café, Dries (nadat je jezelf van een ticket verzekerd hebt natuurlijk)... Dan kunnen we zittend wachten op de rest (en drinkend) :D :D :D

Giovanni
19-11-2003, 23:53
Net terug van een overvolle zaal van +/- 20 pers. !!!
Er is er zelfs eentje na een goed kwartier vertrokken.
( Ik vermoed wel dat die van Belgafilm was om te komen kijken hoe de opkomst was ).
't Is inderdaad een prachtige Franse film, zeer mooi gefilmt en originele camerastandpunten.
Zelfs het jargon wordt min of meer correct gebruikt.
Er is zeker 1 grote fout te zien in de film, en dan heb ikhet niet over weersomstandigheden die nagebootst zijn of wagens die een ander embleem of kleur dragen.
Ik bedoel echt een gebeurtenis die op die plaats nooit kan gebeuren.
Een goede Le Mans zal dit gezien hebben ...
Wat is het ?
( Sennake en Werner, dit behoort niet tot jullie kwis dus jullie mogen zelf ook meedoen deze keer :D )

Bezemwagen
20-11-2003, 01:57
Welke stad doet beter:
In Utopolis Mechelen was 50% van de aanwezigen lid van De Paddock, en tot 5 min voor de film begon zelfs 100%.

Alternatieve kwisvraag:
Volgens insiders zijn er passages gehaald uit minstens 12 strips
Wie kan mij vertellen welke?

schumivill
22-11-2003, 00:56
Kinepolis Kortrijk,vrijdag 21 nov,17.30u,zaal van 200 pers.,drie personen aanwezig,ikke,mijn vriendin,en een man alléén(ne freak blijkbaar :D ).
Goeie film,natuurlijk een paar dingen die in het echt onmogelijk zijn,maar enfin,ze hadden de film beter gewoon franstalig gelaten,die engelse overlapping hoefde niet voor mij,maar je kan het soms duidelijk zien,als je wat lipleest.
Het mooiste was het einde in Le Mans,met de echte racebeelden ertussen,overall,geef ik hem een 7/10.

Mark
22-11-2003, 11:39
Als ik die bezoekersaantallen lees dan hoop ik dat ie op de 29ste nog in de bioscoop is :rolleyes:

redje
29-11-2003, 21:01
Bij ons was er derstrak 12 man. :rolleyes: Wij waren al me 5. De vertoning van 14:30 moest zelfs plaats ruimen voor Finding Nemo. :confused:

Mark
30-11-2003, 20:03
Op de valreep waarschijnlijk een van de laatste vertoningen gezien, schat een mannetje of 40 in de zaal.

Dan de film zelf, het was een simpele, platte actiefilm. Niets meer, niets minder. Zelf ben ik geen kenner van de strips, dus kon ik me ook niet storen aan "de fouten" t.o.v. de strip.

Het was voor mij een mooie verzameling beelden met geluid.

Maaruh, welke auto's waren dat op het thuis-circuit van Vaillant (Circuit Mas du Clos) ? Op Zolder hebben we ooit eens een Vaillant serie gehad (2000 of 2001) tijdens een Historic GP............maar daar leken deze niet echt op.

Raceboy
03-12-2003, 02:01
In UGC Antwerpen spelen ze hem vanaf morgen al niet meer.

Bart.Vandecavey
13-12-2003, 00:06
Originally posted by Sennake
Nog 2 opmerkingen:

[list=1]
A.J.'s favoriete hobby wordt door beide Vaillantes gedemonstreerd bij het opkomen van het circuit van Le Mans :)
[/list=1]

Wat was dat eigenlijk???

A.J.
13-12-2003, 20:26
Het omrijden van rood/witte kegeltjes !!!
Allen bij mij vliegen ze mooier en verder. :D

kevjef
14-12-2003, 00:15
Ja gasten,

'k Heb hem al gezien op den eerste dag dat ie uitkwam.
Wreed goeie film maar een beetje braaf als ge tenminste uitgaat van de strips. En de hoofdrolspelers zijn gelijk modepopkes.

By the way, zijn er hier enkel Limburgers op dit forum of wat is da? Oostvlamingen zijn ook race-liefhebbers zulle ...

flugel
14-12-2003, 00:25
Originally posted by kevjef
Ja gasten,

'k Heb hem al gezien op den eerste dag dat ie uitkwam.
Wreed goeie film maar een beetje braaf als ge tenminste uitgaat van de strips. En de hoofdrolspelers zijn gelijk modepopkes.

By the way, zijn er hier enkel Limburgers op dit forum of wat is da? Oostvlamingen zijn ook race-liefhebbers zulle ...

Hier zijn meer dan voldoende O-vlamingen zenne... ne Limburger heeft gewoon meer posts nodig om zijne zeg te doen :D