PDA

View Full Version : Vragen van en voor beginners.


Lemans
14-11-2003, 11:16
Als ik hier bij Driver`s seat eens rondkijk dan vraag ik me af
of er echt zo weinig starters zijn of weten die jongens het al allemaal ?

FormulaV-JH495
14-11-2003, 11:38
lol ... ik denk dat de forum nog niet goed gekend is bij de starters :D

kulgan
14-11-2003, 11:51
Zal het hier wat op gang brengen:

Ik zou graag rally co-piloot worden, maar heb geen idee wat voor licentie ik daarvoor meot hebben en waar ik hiervoor een soort opleiding kan volgen....

Lemans
14-11-2003, 12:54
Als rally-copiloot is het voldoende om je aan te sluiten bij
een erkende autoclub , je lidgeld betalen , een formulier vragen
om je vergunning aan te vragen, dokter passeren, die aanvraag betalen en je kan starten.
Een opleiding hoef je niet te volgen, die krijg je van je piloot.
Elke piloot heeft zo zijn eigen manier van werken (lees : nota`s doorgeven ) en uw taak bestaat erin in eerste instantie deze nauwkeurig te noteren .
Gedurende de snelheidsritten is het dan uw taak om deze nota`s op de gepaste momenten af te lezen ( lees : roepen !)
Daar je geen ervaring hebt aangaande snelheid en rempunten kan je dat best overlaten aan de piloot zelf.
Als je in je loopbaan al enkele piloten hebt versleten kan je overgaan tot het bijsturen van de piloten zelf maar dan zijn we al enkele jaren verder hoor !

kulgan
14-11-2003, 14:15
alle weet dus al wat meer... Ben daar heel erg in geïnteresseerd, maar is het als beginner (en leek) niet heel moeilijk om een piltto te vinden?

Ik bedoel ik ken niemand die rallypiloot is en mijn budget is ook niet echt groot... (ben John Muth niet he)

Lemans
14-11-2003, 18:34
Normaal gesproken is het de copiloot die de inschrijving van de
wedstrijd zelf voor zijn rekening neemt . maw: in de buurt van 250 Euro . Een piloot kom je tegen in de autosportclubs of kan je bereiken via een advertentie. Even wel wachten met een advertentie tot het nieuwe seizoen eraan komt !

A.J.
14-11-2003, 20:09
je kan ook gewoon naar de wintercup rallysprint komen en wat praten met de diverse teams.

FormulaV-JH495
14-11-2003, 22:49
en als je geen budget bij elkaar kan krijgen ...

WRC3 voor PS2 :) is ook een goe begin :D:D:D

TH Racing
15-11-2003, 17:36
Ik zou graag Fun Cup wille rijden, maar er is maar 1 klein probleempje... money :(

Wil er iemand sponseren ??

B.V.S.
15-11-2003, 19:03
Originally posted by TH Racing
Ik zou graag Fun Cup wille rijden, maar er is maar 1 klein probleempje... money :(

Wil er iemand sponseren ??

dju... da probleem kennen we niet... :rolleyes: :rolleyes:

C.B.
17-11-2003, 23:08
Originally posted by TH Racing
Ik zou graag Fun Cup wille rijden, maar er is maar 1 klein probleempje... money :(

Wil er iemand sponseren ??



KLEIN PROBLEEMPJE??????????????????? :confused:

TH Racing
18-11-2003, 00:58
Originally posted by C.B.
KLEIN PROBLEEMPJE??????????????????? :confused:
Bij wijze van spreke eh slimme

Flitser
18-11-2003, 18:10
:D het enige probleempje hé TH maar sponsors gaat ge hier niet vinden vrees ik, daaroor moet je zelf op zoek gaan...

Maarten
19-11-2003, 01:55
ik zal u wa info voor de fun cup geven

je kan best eens info zoeken of vragen aan PRC, de inrichtende macht van de funcup. Je vindt daar wel gegevens van op het net, gewoon vragen naar info via de mail.
Ga ook eens langs op de site van dubois racing of vdb racing (van den bossche) in Aartselaar en daar kan je meer te weten komen over prijzen.
ik weet de site's hier nu niet vanbuiten ... maar dat mag geen probleem zijn via google hé (ik weet het ik ben lui)

en dan maak je een voorstel om mee naar mensen te gaan, je kan volgens mij al eens samenwerken met een bestaand team zoals van den bossche of mte die auto's verhuren en vragen of ze je kunnen helpen, ook eens bij een autorenstal langsgaan levert meestal een pak info op!

voila, daar moet je het voorlopig mee doen ...

Kurtrapid-DJ
08-12-2003, 15:28
Ja ik zal mijn sollicitatie ook op internet eens zetten he :D

Ben getalenteerde rijder, heb niet veel ervaring.
Zoek een zitje in een van de Formule's voor volgend jaar!

Mijn ervaring is primitief. oa. karting en enkele positieve tests met een Formule Ford bij Speedlover.

Pascal
08-12-2003, 20:02
Originally posted by A.J.
je kan ook gewoon naar de wintercup rallysprint komen en wat praten met de diverse teams.

Soms lukt het ook zonder te praten en vragen ze je gewoon :D ;) :D

C U

Mistery
08-12-2003, 20:18
Originally posted by Pascal
Soms lukt het ook zonder te praten en vragen ze je gewoon :D ;) :D

C U

Ha, Pascal, maar daar zat den A.J. dan ook weer voor een stukje tussen hé... Maar in elk geval : je hebt het daar gewoonweg SCHITTEREND gedaan kerel !

Maarten
08-12-2003, 23:08
ik heb eens door het reglement gelezen van die rallysprint

da kost u pakt 100 euro aan inschrijvingsgeld en verzekering tesamen, niet veel hé

ik ben al op zoek naar een oud 205 gti'ke zenne :D

be aware dat de concurrentie op 1 maart groter zal zijn: Erik, Andy en Pascal: Pas auf ja! ;)

Pascal
09-12-2003, 00:09
Aha, ik hoor al bij de concurenten. Goed om weten ;)

C U

Bart.Vandecavey
09-12-2003, 00:27
Tja Pascal je gaat ons hier toch niet teleurstellen zeker! Ga maar de boer op om sponsors te gaan zoeken!