PDA

View Full Version : V8Star, the show is over.........kan iemand het licht uitdoen?


Mark
14-11-2003, 21:41
R.I.P. V8Star 2001-2003 :(

Wat ooit zo mooi begon in 2001 is nu helaas over en uit. De stekkers zijn uitgetrokken, V8Star leeft alleen nog maar voort in de herinnering. Het was toch een mooie race in 2002 op Zolder.........

Op een nederlands forum voorspelde ik al enkele maanden terug dat het goed misging met deze klasse. Hier te lezen (http://www.veronica.nl/modules/f1forum/viewtopic.php?p=351448#351448)

Het persartikel staat te lezen op www.autosport.nl Enkele quotes uit dat stukje:

De organisatie van de Duitse V8STAR silhouet-toerwagenserie heeft bekendgemaakt, in 2004 geen races te organiseren. Officieel wil men een jaar pauze inlassen om op zoek te gaan naar nieuwe partners, teneinde het economisch draagvlak van de serie te verbeteren. In de praktijk gaan insiders er echter van uit dat met deze beslissing na drie seizoenen definitief het doek is gevallen voor de V8STAR.


Teambaas annex coureur Marcel Kesseler zet zijn vraagtekens bij de gang van zaken. “Er is altijd gesproken over een lange-termijnproject. Dit besluit komt echt volledig onverwacht. Wij hebben echt een fiks bedrag, zo’n 1,3 miljoen gulden (circa 590.000 Euro; red.) in de V8STAR geïnvesteerd. Daarmee hebben we nu dus uiteindelijk maar negen races kunnen rijden…


Hmmmm, er zijn dus zo'n 20 2-handsjes op de markt.........iets voor de Silhouette klasse in de Belcar of BTCS? ;)

Sennake
14-11-2003, 23:05
Djeezes, dat heeft ook niet lang geduurd zeg :(

Bart.Vandecavey
15-11-2003, 00:11
Ik vond dat die bakken zjust zo'n machtig geluid maakten... :(

R@ce@holiC
15-11-2003, 01:01
Die qualif-formule gaf pas spectakel !!! Spijtig dat ik er niet meer koersen van heb kunnen zien dan die ene op zolder :(.

Raceboy
15-11-2003, 01:16
In Zndvoort zullen ze ook niet zo tevree zijn. Die hadden een contract voor 2 races in 2004.

Steve
15-11-2003, 18:40
Kunnen ze die wagens (of de teams) niet gebruiken in het nieuwe SCV8 in Engeland?

Mark
16-11-2003, 01:38
Originally posted by Steve
Kunnen ze die wagens (of de teams) niet gebruiken in het nieuwe SCV8 in Engeland?

Nee, de wagens in de SCV8 zijn afkomstig van Rouse en kompanen. Denk niet dat Rouse het ziet zitten om zijn inkomsten te laten wegvloeien..............

Mark
01-12-2003, 23:47
Volgens mij wil een Nederlander weer het licht aan doen...........laat ik het zo zeggen, er is weer iemand aan het zoeken naar de lichtschakelaar :D

Momenteel wordt onderzocht, of de Euro GT Series een goed tehuis kan bieden aan auto’s uit race series, die in 2004 niet van start gaan. Allereerst dienen zich de auto’s uit de V8STAR klasse aan. Het programma en de faciliteiten van de Euro GT Series (zoals bandenservice, en hospitality en catering voor het hele team) zouden bij de professionele V8 Star teams goed passen en onacceptabele snelheidsverschillen op de baan zijn niet te verwachten.

De auto’s uit de V8-Star serie zouden rijden volgens het reglement van 2003. Wanneer voldoende teams zich voor het seizoen aanmelden (ten minste tien auto’s), kan een aparte klasse worden gevormd, die van start gaat samen met de GT, N-GT, en Euro Promo auto’s. De nieuwe silhouetklasse zou dan een eigen puntentelling krijgen en een eigen jaartitel.

www.autosport.nl

Er is sprake van races in Belgie..............kunnen we die heerlijke V8-sound weer horen? In ieder geval hebben drie grote kinderen van depadddock vandaag in een V8-Star een computergame gespeeld.