PDA

View Full Version : Straf !


Mario
11-09-2001, 17:20
Ongelooflijk wat in de VS gebeurd is...

RoBByNiO
11-09-2001, 18:03
toch is het waar hoor!!! Tzijn weer mannen van int midden-oosten da zijn dikke criminelen. Maja zolang ze hier ni komen ist goe

Mario
11-09-2001, 18:19
Robby, ge zpu beter uwe mond houden :mad:.

Sennake
11-09-2001, 18:24
Om klokslag 3 uur kreeg ik telefoon van Cheryl die in alle staten was. Ik geloofde mijn eigen oren niet. Toch is deze hallucinante nachtmerrie echt waar!
Wij zijn in verhoogde staat van paraatheid, en ik weet zelfs niet of ik vanavond nog opgeroepen kan worden of niet.
Het handvest van de Nato stipuleert dat elk Nato-lid dat aangevallen wordt, wordt beschouwd als een aanval tegen elk land dat lid is van de Nato. Indien de aanslag het werk blijkt te zijn van een natie, zijn we in staat van oorlog.
Indien het een terroristische actie blijkt te zijn, zullen we nog altijd in verhoogde staat van paraatheid blijven uit voorzorg voor verder aanslagen in ons eigen land.
I will keep you posted.

RoBByNiO
11-09-2001, 19:39
wat heb ik nu weer gedaan mario?

Das kei erg voor die mensen zenne das ni om mee te lachen

Hakki
11-09-2001, 20:06
hja, das wel verschrikkelijk, wleken zot moe daar ni achter zitten
amai ze...
anyway, voor de mensen die nog geen beelden gezien hebben, hier wa fotookes, gebracht in samenwerking met Telenet :confused:
(www.breedband.telenet.be)
http://breedband.telenet.be/nieuws/images/wtc_vliegtuig.jpg
http://breedband.telenet.be/nieuws/images/wtc_3.jpg
http://breedband.telenet.be/nieuws/images/wtc_8.jpg
http://breedband.telenet.be/nieuws/images/wtc_7.jpg
http://breedband.telenet.be/nieuws/images/wtc_4.jpg

Mario
11-09-2001, 20:29
Dat ge het best nog wacht alvorens met de vinger te beginnen wijzen Robby, daarom. Niemand weet voorlopig wie hierachter zit.

RoBByNiO
11-09-2001, 20:36
ja maar ik denk toch dat het vandaar kont ma waarom doen die zoiets das onbegrijplek

Oneliner
11-09-2001, 20:52
Dit is echt wel erg..........
2 hoogste gebouwe van new york, capitol city, n wie weet wat er nog allemaal volgt.
En dan de beelden van de "feestende" palestijnen.
Had zin om de tv buiten te zwieren.
Niemand weet wie er achter zit, en ik gaan er ook gene pronostiek van maken.
Wat er vandaag gebeurd is, is echter hoogst betreurenswaardig...:(

Werner333
11-09-2001, 20:59
Mijn medeleven aan alle getroffenen.
Hopelijk vinden ze diegene(n) die dit op hun kerfstol hebben en krijgen ze een gepaste straf, wie het ook moge zijn.

Sennake
11-09-2001, 21:02
Same here...
En ook nog 2 bedenkingen :
De echtgenoot van mijn nicht, die in New York woont, moest vandaag in het WTC zijn, maar omdat er iets tussen gekomen was kon hij niet gaan!!!
En verder : Werner, ik weet niet hoe de zaken zullen evolueren natuurlijk, maar zoals de zaken er nu uitzien vrees ik het ergste voor onze trip naar de States...

Werner333
11-09-2001, 21:21
Originally posted by Sennake
Werner, ik weet niet hoe de zaken zullen evolueren natuurlijk, maar zoals de zaken er nu uitzien vrees ik het ergste voor onze trip naar de States...

Heb ik ook al aan gedacht.:(
Maar het is toch nog een paar maanden tot dan.
Laat ons hopen dat de mensheid tegen dan haar wijsheid heeft gevonden.
(Ik wou schrijven teruggevonden, maar....)

RoBByNiO
11-09-2001, 21:49
wie zijn die smeerlappen en wat bezielt ze GVD?

kwordt der zot van van al die onmenselijkheden

Oneliner
11-09-2001, 22:41
het vliegtuig dat in pensylvania is neergestord, zou 135km verder neergestord moeten zijn, op het hoodkwartier waar palestijnen en amerikanen onderhandelen over vredesverdragen ed....
(is geweten door iemand die vanop wc met mobiele telefoon de hulpdiensten belden)
Bush kennende, zal hij na et kennen van de daders, zeker wraak willen.

Aangezien de daders naar het schijnt een oost-europeaans taaltje spraken (kzeg iere ni dat et palestijnen of irakezen of dergelijke zijn hé)

Maarja,
hoelang nog tot het kennen van de daders
hoelang nog voor de wraak-acties van de amerikanen
hoelang nog tot het begin van.........

Werner333
11-09-2001, 22:52
Originally posted by Oneliner
hoelang nog tot het begin van.........


Hopelijk zijn de mensen die beslissingen nemen slimme mensen.....

RoBByNiO
11-09-2001, 22:53
eem mogelijke oorlog?

laat ons hopen van niet :God save us

Alain
12-09-2001, 09:45
Volgens recente nieuwsberichten zijn er indicaties dat het om een aanslag van Osama bin Laden handelt. Hij zou een drietal weken geleden nog verklaard hebben dat er in de nabije toekomst een aanval op de USA zou volgen. Hij was tevens verantwoordelijk voor de aanslag op het WTC in 1993 en heeft nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij een Heilige Oorlog wilde voeren.
Het is alleszins een verschrikkelijke daad en hopelijk hebben ze de daders snel. Wat er nu zal volgen is niet echt duidelijk. Een oorlog is niet denkbeeldig maar Europa zal hierin een cruciale rol spelen. Hopelijk zal Bush niet al zijn geringe hersencellen aanwenden om het zover te drijven.
Het nieuws op de voet volgen is de boodschap!

O ja, Robby een beetje tactvoller kan ook hé
Tzijn weer mannen van int midden-oosten da zijn dikke criminelen. Maja zolang ze hier ni komen ist goe
Je eerste zin zal wellicht de waarheid benaderen maar die tweede slaat nergens op.

Lambo
12-09-2001, 13:57
Weet je wat ik zo vreemd vind? Ik zat vannacht, zo rond 1 uur, naar CNN te kijken. Daar hadden ze live contact met een correspondent in Kabul, de hoofdstad van Afghanistan. Er waren in ieder geval zware bombardementen bezig. Maar vandaag is daar met GEEN woord over gerept, noch in de kranten, radio- of TV journaals. Er wordt namelijk gedacht dat "onze vriend" Bin Laden zich verschuilt in Afghanistan met de hulp van de Taliban. Het wordt wel meer en meer duidelijk dat Bin Laden achter de aanslag zou zitten. Er zijn al verschillende telefoontjes onderschept net na de crash van gekende aanhangers van Bin Laden met de boodschap dat "de doelwitten geraakt waren". Er zou al een huiszoeking bezig zijn in Miami... Wordt ongetwijfeld vervolgd.

RoBByNiO
12-09-2001, 14:26
ja die tweede zin idd alain ge hebt gelijk da was verkeerd uitgedrukt kbedoel da ik da ier ni wil zien. Ook ni in USA he nerges is da nodig

dienen bin Laden zit naart schijnt verscholen in bunkers

to be continued

Rallyloverke
12-09-2001, 15:59
Vreselijk dat dit echt kan. Ik weet niet of iemand ooit de "Die Hard" films met Bruce Willis heeft gezien, wel dit was nog véél erger. Dit had niemand kunnen denken, dat iemand zoiets doet, al die onschuldigen....

(ben dus danig onder de indruk van het gebeurde ...)

RoBByNiO
12-09-2001, 16:06
ik denk dat iedereen er onder denindruk van is Johan.

De Morgen had vanmorgen als titel <Apocalypse Now> en verwijst naar de film maar het was 10keer erger dan film

Yannick
12-09-2001, 20:49
De vermoedelijke man achter de aanslagen in de Verenigde Staten, Osama bin Laden, heeft zijn tevredenheid geuit over de vernielingen in New York en Washington. Bin Laden deed dat in een brief aan de uitgever van de Pakistaanse krant Ausaf, Hamid Mir.
Mir zei aan de BBC dat "bin Laden volgens de brief tevreden is met de aanslagen". Bin Laden zou wel ontkend hebben dat hij betrokken is bij de ramp. Mir zou naar eigen zeggen de brief woensdagnacht ontvangen hebben. Even daarvoor werd hem in een telefoongesprek meegedeeld dat een bode onderweg was met een brief van Bin Laden naar Mir en nog andere journalisten in Pakistan. Mir is er zeker van dat de brief ook echt van bin Laden is, omdat hij de bode die de brief bracht, eerder in het gezelschap van Laden had gezien. (bron: www.hbvl.be/)
mja, dit zegt genoeg denk ek
da ze die vent mor rap pakke
en in boston (de luchthaven waar de 2 gekaapte vliegers vertrokken) stond een huurauto met arabische handschriften en een handleiding om een vliegtuig te besturen. dit is mij toch wel iets te opvallend
die lag daar om gezien te worden denk ek




:fight: :fight: :fight: :fight: :fight: :frusty:

Oneliner
12-09-2001, 20:51
hij is ook de 2e die een (kan nimmer op et woord komen, zoiets gelijk men ook tegen salmon rushdie heeft toegepast => zo losgeld as ze em neerknalle) patwa ofzoiets heeft verkon,digt tegen de amerikanen.

Het is de plicht van een fundamentalist om minstens 1 Amerikaan te doden.
Wie dat doet zou direct n,aar de hemel gaan.
Vandaar ook de vele "vrijwilligers" die dit alles deden "voor hun geloof"

Hetgeen ik denk is dat een land, ik ga et ier ni vernoemen, maar heb er een in gedachten erachter zit en dit alles DOOR osama Bin Laden heeft laten gebeuren.

Ten slotte

"Wij zillen niet 1x reageren op 1 individu, maar we zullen reageren alsof het oorlog is" Dixit minister van buitenlandse zaken van de VS

tsjolder
13-09-2001, 15:15
Even mijn mening:
1 dit is vreselijk. Ik heb het al zeer vroeg (rond 15u al) gevolgd en het leek me alsof ik naar 1 of andere Hollywood film aan het kijken was, jammergenoeg was het echt.

2 Volgens mij is het wel degelijk Bin Laden die hierachter zit. Geen enkel land is zo dom om de Verenigde Staten aan te vallen, want dan weet ge dat heel uw land plat ligt. En wat terroristen betreft, denk ik dat er maar 1 de middelen heeft om zoiets uit te voeren.

3 Zoals Alain zegt, hoop ook ik dat Bush en heel de Amerikaanse regering al hun hersencellen samenleggen voor ze reageren. Als ze te snel, te fel en tegen de verkeerde personen optreden, kan de derde wereldoorlog ontstaan. Het is triestig om te moeten zeggen, maar voor mij is het lot van de wereld in de handen van een monkey (hopelijk met verstandige mensen rond hem).

4 Nog even een kritische opmerking bij wat er in Europa allemaal gebeurt. Het afgelasten van de voetbalwedstrijden deze week vind ik een slechte beslissing. Ook Michel Wuyts pleitte voor het stilleggen van de vuelta. Dit lost niks op. Op deze manier ontstaan een pak organisatorische problemen en je helpt er de getroffen mensen niks mee: alsof zij zouden wakker liggen van een sportwedstrijd in Europa. Ik zou ook eens willen verwijzen naar zaken zoals Rwanda: daar zijn een miljoen mensen vermoord en daarvoor is zelfs niet eens een minuut stilte gehouden en heel de wereld wist het, maar liet het gebeuren. Zo hypocriet zijn we wel in het westen.

RoBByNiO
13-09-2001, 17:10
die aanval is al maanden op voorhand voorbereid daar ben ik zeker van. Het liep allemaal volgens plan.

Ik heb gehoord dat er in een auto een cursus gevonden werd in het Arabisch. Die cursus was een... vliegcursus. Precies of die kapers nog voor de kaping moesten leren vliegen. Da kunt ge niet wijsmaken ik bezie het als een afleidingsmanoeuvre. Ook heeft een van de kapers vorig jaar een opleiding in Amerika gekregen... dat is pas straf vind ik!

over die fgelastingen: dit is onlogisch. als je zoals tsjolder zegt dat we dat ook niet doen voor Rwanda is dat groot gelijk van tsjolder. Zelfs de GP van Amerika gaat door... Waarom dan voetbal in EUROPA aflassen?

Sennake
13-09-2001, 21:20
Ik vrees het ergste met iemand als Bush aan het hoofd van de machtigste staat van de wereld. Hij kan zich niet permitteren om NIETS te doen , hij MOET wel een vergeldingsactie laten uitvoeren!
De vraag is alleen : hoe ver kan hij gaan zonder de publieke opinie zodanig te shockeren dat ze ook zijn daden gaan veroordelen? Ik bedoel : tot op een zeker niveau zal niemand op aarde eraan denken om Bush te veroordelen, maar er zijn grenzen. Waar liggen die grenzen?
Ik verduidelijk even : het oppakken van een aantal terrorristen, zelfs in het buitenland, en het illegaal meesmokkelen naar de States zal niemand hem kwalijk nemen, het gooien van een atoombom op Afghanistan zal niemand hem vergeven. Maar er liggen zoveel mogelijkheden tussenin en de gevoeligheden liggen per land verschillend. Zelfs in de Nato staat Engeland al te springen om mee aan te vallen (wie?) terwijl België zeer terughoudend is. Een onenigheid in de Alliantie is echter wel het laatste wat we willen!
Ik krijg hoe langer de indruk dat wat er nu gebeurt allemaal in de kaart speelt van de terroristen en dat de gevolgen op lange termijn nog succesvoller zijn dan wat we tot nu toe al zagen!
Trouwens, ik kan me niet voorstellen dat een operatie die zo goed voorbereid is, niet aan de mogelijke represailles en/of wederbots zou gedacht hebben. Misschien wachten ze zelfs op een tegenstoot om nog eens ergens toe te slaan! Misschien nog wel harder! Zelfmoord-terroristen zijn onberekenbaar, tot alles in staat en onvoorspelbaar! Wat als hun volgend doelwit een kerncerntrale is? Die van Doel bijvoorbeeld? Daar treffen ze het hoofdkwartier van de Nato mee (en ons erbij natuurlijk)
Zonder doemdenker te willen zijn, vind ik dat we ons niet mogen blindstaren op korte-termijn gevolgen maar wel degelijk onze daden weloverwogen wikken en wegen. En dat is precies wat Bush volgens mij niet doet. Ik hoop dat zijn raadgevers hem op het goede pad houden...

RoBByNiO
13-09-2001, 21:24
een aantal oppakken is ni genoeg zenne das een heel netwerk dat daar achter zit. Maar Bush kennene zal hij zich wreken naar wanneer is de vraag

Sennake
13-09-2001, 21:28
Uiteraard zal het daar niet bij blijven. Denk je dat hij de steun van de Nato nodig heeft om een paar terroristen op te pakken? Dat kunnen ze alleen ook wel hoor. Ik vraag me zelfs af wat hij met onze 36 F-16 wil aanvangen als hij zelf alleen aan F-16's over de 1000 exemplaren rondvliegen heeft die bovendien dan nog geupgrade zijn en de onze zijn dat niet...

RoBByNiO
13-09-2001, 21:32
we zullen het pas weten als er iets gebeurd. Trouwens de economie gaat helemaal achteruit.

Met de olie voor een F16 een dag te laten vliegen kunde een gemiddeld vlaams dorp een week bevoorraden. Dus de prijzen zullen de lucht inschieten

Oneliner
13-09-2001, 22:24
Goh, ik vrees een beetje, dat wanneer de navo zich gaat moeien, ook belgië niet ongeschonden zal blijven.

Er MOET op 1 of andere manier truggeslagen worden, alleen hoe...???

Tis echter al bekend dat Amerika's leger op oorlogsparaatheid wordt gebracht, en dat er als ik me niet vergis al een vliegdekschip "uitgevaren" is

RoBByNiO
14-09-2001, 16:46
wil je dat Bin Laden opgepakt wordt? surf dan naar http://www.getbinladen.com/ en geef de amerikanen je steun.

Oneliner
14-09-2001, 19:30
voorwa zou ik wille dat die opgepakt wordt as ze ni wete of hij het gedaan heeft....
wat niet wegneemt dat hij mag gestraft worden voor eerder gedane aanslagen

RoBByNiO
14-09-2001, 19:45
hij zit er achter zenne one wie anders dan?

Sennake
14-09-2001, 19:47
Ik wist niet dat jij bij de FBI werkte, en ik zou verdorie niet graag beschuldigd worden in een rechtszaak waar JIJ in de jury zetelt!!!!

RoBByNiO
14-09-2001, 19:52
=) voor mij ist wel duidelijk da dienen da gedaan heef zenne

hebde andere verdachten?

Sennake
14-09-2001, 19:55
Er zijn maar 4.999.999.999 andere mensen op aarde, mmmm je hebt gelijk, er is geen andere verdachte...
Ik dacht dat iemand onschuldig was tot zijn schuld bewezen werd?
Tenzij jij bewijzen in huis hebt liggen natuurlijk?

RoBByNiO
14-09-2001, 19:59
correctie sennake: er zijn 6miljard mensen op aarde en geen 5!

Ja ge zijt pas veroordeeld als u schuld bewezen is das waar. Er zijn al trouwens 2 zwarte dozen truggevonden: van het Pentagon en Pennnsylvania. Die van WTC zullen moeilijk trug te vinden zijn

Finish
14-09-2001, 20:36
Dinsdag, 15u. Ik kom net terug van zee na een eerste, natte, doorweekte kustwandeling. 'k Plof me lekker in m'n zetel en begin met het zapfestijn. TV1 verschijnt op de beeldbuis met de melding van een extra journaal om 16u. Ik nieuwsgierig aan het speculeren naar mogelijke leuke verhalen; we waren in vakantiestemming dus kwamen er verhalen op als 'Prinses Mathilde verwacht drieling', belangrijk persoon (paus, koning) overleden, Hakkinen's pensioen...

Ik druk op het plusje voor een hogere zender en hoor radio 1 als achtergrond op de programmatie van Canvas. Het eerste wat ik hoor is 'La Guardia'...dan hoor ik iets over passagiers van een vliegtuig. Ik denk meteen terug aan de Concorde-ramp en de sfeer in huis zakt al degelijk. Ondertussen zijn pa en ma even mee komen luisteren. Het blijkt dus in de VS te zijn...eventjes naar CNN zappen, die zitten er meestal direct met hun neus op. Dan zie ik die 2 torens, waarvan er eentje in lichterlaaie staat. Later blijkt ook de 2de hetzelfde lot te ondergaan. Tot dan had ik een gevoel dat je altijd hebt na zo van die rampen: angst, afschrikking, ook afschuw voor wat de passagiers hebben moeten meemaken.
Dan pas lees ik de lichtkrant die onderaan CNN alsmaar doorflikkert: AMERICA UNDER ATTACK, WTC, Pentagon....
ik kan je verzekeren: het verschil tussen een 'ramp' en een 'aanval' is mijlenbreed. Toen pas kwam de échte shock.

Mijn pa: 'Hier komt oorlog van' Wat er ook van kwam was dat van m'n vakantiedagje niets meer overbleef en onze zapper overuren maakte door van zender naar zender te wisselen en het laatste nieuws mee te pikken. Het werd er ook helemaal niet beter op toen we hoorden dat er in Pittsburgh nog een toestel was neergestord en er onder het puin van de WTC-torens best wel eens 10.000 man bedolven lag. Tienduizend...dat kan ik me gewoon niet voorstellen...

Het verdere verloop van m'n vakantie was best okay, maar elke keer we het nieuws of CNN ophadden kregen we toch wel een klote gevoel van afschuw.

Ikzelf voel me momenteel absoluut niet in bedreiging en verwacht zeker geen WO3, daarom vond ik het enigzins geruststellend te zien dat na die dinsdag de wereld -zonder Amerika- terug verderging als twee dagen voorheen, zij het met een wrang gevoel, en de steeds meer opkomende vraag hoe lang het nog gaat duren vooreer zo'n laffe aanslagen dagelijks nieuws worden.
Het bewijs viel vanmorgen reeds, toen de FBI weer een stel arrestaties deed op luchthavens en enkele verdachten zelfs al terug op een vliegtuig zaten....Kan men dit nog tegenhouden ? De wereld loopt vol gestoorden, genoeg zwakzinnigen die m'n met zwakke beloftes (als je dit doet ontvangt allah je met open armen in de hemel) kamikazes willen uitvoeren.

Misschien starten we beter een poll:
Hoe lang nog tot het einde der tijden, de 'apocalyps' ? Hoe lang nog tot de mens zichzelf als een gewetenloos barbaars wezen, enkel berust op macht, uitmoordt ?

Mocht ik ooit kinderen krijgen, ik zou angst hebben om ze op zo'n wereld achter te laten als ik sterf.

Als atheïst eindig ik toch met 'May god save us all....'

Finiz.

RoBByNiO
14-09-2001, 21:21
awel eerlijki gezegd dit was lang geleden dat ik zon boeiend verhaal geleze heb. Mooi finish!!!

Yannick
14-09-2001, 22:00
ROFL
idd schone autobiografie finiz;)

Finish
14-09-2001, 22:12
Erm...eigenlijk zie ik niet in wat er boeiend is aan mijn post en waarom er met gelachen wordt ?

Plz, explain ?

Yannick
14-09-2001, 22:24
gewoon, omda gij precies vertelt oe et bij u thuis es verlopen en kvin da wel plezant

Sennake
14-09-2001, 22:40
Ik zie daar ook niks plezant is hoor Finish...
Zal wel aan ons liggen...

RoBByNiO
14-09-2001, 22:44
nee het is boeiend geschreven en aangenaam om te lezen

beamer
14-09-2001, 23:13
Straf ! misschien nog iets positief aan heel die zaak. Als je ziet dat er na zo een 'ramp' een hele hoop mensen samen beginnen te werken zonder dat ze er voor gevraagd worden, broederlijk naast mekaar. 10 minuten vóór de feiten zouden ze mekaar nog niet eens bekeken hebben. Wat ik wil zeggen: deze zaak geeft aanleiding tot bezinning en 't is misschien tijd geworden om de naam van de man die naast je woont eens te vragen. Ik richt mij niet tot de paddockers; wij leven al in vrede met mekaar. Begrijpt er iemand wat ik hier bedoel ? Kort gezegd: elk individu moet in vrede leven met zijn naaste: rood, wit, bruin of blauw.
Snif (literaire uiting van mijn gemoed)

Yannick
15-09-2001, 20:58
eigelik feitelik ebde daar wel serieus gelijk in beamerke

Finish
04-09-2002, 23:16
Deze is bijna een jaar oud, maar het brengt nog altijd dezelfde gevoelens naar boven als toen. Zonet naar een reconstructie gekeken van wat er zich allemaal in het vliegtuig heeft afgespeeld dat voor het witte huis bestemd was. Een jaar erna en de wereld is terug ingedommeld, Afghanistan is platgebombarbeerd, tora-bora is wereldwijd bekend en Sadam-Hussein mag zich opmaken voor een amerikaanse invasie.

Afschuw voor de wereld, een aardkloot waarin mensen mekaar uitmoorden omdat hun god (bewust zonder hoofdletter geschreven) het zo wil. Een wereld waarin men elkaars keel oversnijdt voor een lap grond of een handvol geld. Een wereld waarin de rijke landen minimis leveren zodat de arme landen mekaar kunnen afknallen in bloedige burgeroorlogen. Een wereld waarin oorlog, uitbuiting, kindermishandeling, criminaliteit, moord, doodstraf, rassenhaat, druggebruik, agressie,..dagelijkse kost is.

In Johannesburg is de top over 'duurzame ontwikkeling' afgelopen op een sisser; veel nietszeggende beloftes om de milieuvervuiling onder controle te houden.

Wat maakt het milieu nog uit, als de wereldbevolking zichzelf reeds uitmoordt ?

Tot hier een pessimistische Finish.
Sorry
daarvoor